Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Glimterfrem »

Skuffelsen sitter enda litt, men begynner å komme meg litt over det nå. Skuffende kamp så klart. Det mest skuffende for meg er at vi ikke er påskrudd fra start og slipper inn 0-1 før det har gått to minutter. Det ødelegger mye synes jeg, og Legia får akkurat det kampbildet de vil ha. Det positive er at jeg synes Legia vaklet mye i forsvar, og det skal være mulig å putte noen mål på bortebane. Men vi er nødt til å være mer robuste bakover, for jeg følte at hver gang Legia kom fremover i banen så ble det farlig. Vi må være godt nok organiserte til at man ikke må sitte med hjertet i halsen hver gang de kommer seg over midtsirkelen. Jeg mener Nordås har stort potensial for oss, men jeg synes ikke han er rette mann på den kantplassen. Bruk kanter på kantene, vær så snill.

Dersom vi skulle ryke i Polen, så merker jeg meg at vi kommer til å møte Valur fra Island. De ligger nå under 3-0 mot Zagreb. Bør jo være et greit hinder, så europaeventyret er ikke heeeelt over enda..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Kesseboy »

Lindahl er jo opprinnelig venstre back, så gir lite mening å gjøre noe slags back-side-bytting.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Zann »

Trodde han spilte på høyrekanten først og fremst, men hvis han kan spille på venstre er jo det enda bedre. Personlig synes jeg han ser mye mer ut som en offensiv back enn en ving, men Knutsen & co er tydeligvis ikke enig i det.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Novi »

1 uke til neste kamp hjelper det også. Slipper at folk er slitne hvertfall.

Når man ser hvilken kynisme disse folka viser under kamp, så tipper jeg vi vil møte en dyptliggende forsvarsfemmer i Polen. Disse kara vil ikke underholde første kvalikrunde mot et ukjent lag fra Norge.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Knuta »

Enig Novi. Fet på back og Vetlesen på midten. Perambuci og Tounekti på kantene. Lindahl joker på slutten. Hadde Glimt vunnet med et mål hjemme ville vi møtt et topp skjerpet Legia. Nå tror jeg Legia er sikker på seier og for Glimt er det ingenting å tape.
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Glenn P »

Glimterfrem wrote: Wed Jul 07, 2021 7:35 pm
Dersom vi skulle ryke i Polen, så merker jeg meg at vi kommer til å møte Valur fra Island. De ligger nå under 3-0 mot Zagreb. Bør jo være et greit hinder, så europaeventyret er ikke heeeelt over enda..
3-2, kamper skal spilles ferdig før man er bastant
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by gavharr »

Vi har absolutt ikke spilt oss ut av denne matchen. Ser ikke bort fra at vi tar en tidlig ledelse i Polen. Finnes spillere i Glimt som liker å spille på gress, og det blir fort en falsk trygghet hos Legia.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Knuta »

Vi trente vel 5-6 uker på gress i Spania litt med henblikk på Eoropacup. Jeg er bare så skuffet over forsvars spillet. Det var på et elendig nivå. Litt å jobbe med fir treningsteamet fram til neste onsdag. Så får vi se om KK viser seg som mesterhjerne.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by jonsnow »

Lindal burde være det naturlige valget som venstreback siden han har spilt som det og venstre vingback i stort sett hele sin karriere før han kom til klubben, om Bjørkan ikke kan vel og merke!

Synes egentlig MOK gjør mye bra på banene med unntak av de 2 fatale taklingene. Stopper bra bakover og innvolvere seg meget bra framover sammens med Vetlesen som er meget god på venstre siden og dertil dårlig på høyre. Nordås må aldri brukes som ving, han er god i lufta og om han skal brukes så må det være som spiss! Saltnes var så dær i dag men får seg en kraftig trøkk i hodey uten at Dommeren evener å stoppe kampen. 22 på Legia burde bli skuespiller, har aldri sett noen ligge å syte å klage så mye noen sinne, han gruser Neymar på sitt værste og burde vært utvist for filming ørten ganger i køpet av kampen. Dommeren var så svak som fryktet. At lag får lov til å hale ut tiden fra det 2 minutt, og får frispark på nesten alt burde ikke være mulig i CL-kval var vel sån ca. 80-20 favør Legia og da er det ikke en hjemmebane fordel.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by tjongs »

Rare greier at dommerne alltid er mot Glimt, enten det er i Eliteserien eller i e-cup. Eller i treningskamp for den del. Kan det være en sammensvergelse? Rart.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by jonsnow »

Tjongs synes du dommeren var god i dag? Bare det at han ikke stopper kampen ved hodeskade sier sitt! Dritt lei av slik dømming og jeg hater denne formen for fotball, der man gjør alt og litt til for å vinne. Klarer ikke å se på uthaling av tid gjennom hele kampen, og at man later som er skadet konstant. Det har ingenting med fotball å gjøre etter mitt syn. Om andre liker det er dems sak, men jeg mener det burde være kort hver eneste gang man gjør slikt for å få det bort!
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by tjongs »

Kan ikke se de helt store feilene? Men ja skulle stoppet spillet da det var hodeskade. Utover det så jeg iallefall ingen spesiell trend i favør noen av lagene?
Om noen lot som de var skadet vet ikke jeg, men fjerdedommeren burde kanskje lagt til ett minutt ekstra?

Det som uansett er rart er at det alltid går mot Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by geirminator »

Glimterfrem wrote: Wed Jul 07, 2021 7:35 pm Dersom vi skulle ryke i Polen, så merker jeg meg at vi kommer til å møte Valur fra Island. De ligger nå under 3-0 mot Zagreb. Bør jo være et greit hinder, så europaeventyret er ikke heeeelt over enda..
Der endte det 3-2. Og Valur brente straffe.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by JHA »

Trur det er noe som er smittsomt. Diskuter med med fex Viking eller Enga fans så mener de akkurat det samme, altså at dommeren alltid er imot dem.

Eneste som kanskje ikke sliter med dette, det er RBK fans.
De er mere grinete fordi dem ikke lengre har dommeren på sin side og synes det er urettferdig med jevn dømming :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by MhepA »

tjongs wrote: Wed Jul 07, 2021 8:30 pm Kan ikke se de helt store feilene? Men ja skulle stoppet spillet da det var hodeskade. Utover det så jeg iallefall ingen spesiell trend i favør noen av lagene?
Om noen lot som de var skadet vet ikke jeg, men fjerdedommeren burde kanskje lagt til ett minutt ekstra?

Det som uansett er rart er at det alltid går mot Glimt.
Det er jo overhodet ikke tilfelle. Men det er jo de situasjonene i disfavør Glimt som blir diskutert heftigst her inne. Synes du det er så rart?

Det du ikke har fått med deg er albuen I ansiktet til Konradsen i forkant av det røde kortet. At Glimt ikke fikk bytte på corneren som førte til mål i mot. Dette i tillegg til den du nevner er jo rimelig svake avgjørelser som var indirekte ansvarlig for baklengsmål for Glimt.

Legia fikk jo også lov å hale ut tiden litt vel mye, selv om det kanskje ikke er rødt kort av den grunn.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vix
Posts: 768
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Vix »

Hvis Glimt klarer det samme som Legia klarte, å ta ledelsen på bortebane veldig tidlig, så kan vel alt skje. Men jeg ser ikke helt for meg hvordan de skal få det til.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by MhepA »

En del bilder fra kampen. Sikkert mange som finner et av dem selv der.

https://legia.com/pilka-nozna/galeria-z ... zewy/13661
En gang Glimt, alltid GLIMT!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by JHA »

Bjørkan kanskje klar til neste kamp. :skål

En uke på å forberede seg, er sikker på at Vetlesen startet på venstre kant etter man har analysert ferdig denne kampen. Da er det bare et usikkermoment, hvem tar høyre kanten? Svensken, Brasilianeren eller høydehopperen?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by mortsto »

Bjørkan evt Lindahl på venstre back. Vetlesen venstre kant, Pernambuco høyre. Nordås inn som ekstra spiss på slutten om vi er desperate.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Novi »

Syns dommeren var god. Feilen Glimt gjør er at vi ikke spiller etter de gjeldende reglene. Om vi vil ha stopp i spillet når noen får kutt i hode, ja da får spilleren ligge nede til dommeren blåser. Saltnes gikk jo selv rett ut til behandling. Skal dommeren da blåse mens han er ute?

Uthaling av tid var det, men har sett det værre. Dette var uthaling som man forventer på dette nivået, og viser egentlig bare forskjellen på spillernes og lagenes erfaring på høyt nivå. Det vet vi våre gutter ikke har, men de har de andre til gangs.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by gavharr »

Skjønner ikke helt at det skal være noen umulighet å slå dette laget borte. De er tjuvheldige med et mål etter 2 min. som selvfølgelig har alt og si for hvordan kampen blir. Det kan selvfølgelig Glimt også være i returen. Så forbannet godt var ikke dette Legia-laget
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Crazy horse »

Jeg håper og tror at Glimt drar til Polen med trua på at de kan vinne. Nå har de alt å vinne og ingen sterke forventninger om det. Da kan de senke skuldrene og spille spillet sitt.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by MhepA »

Legia har klart noen store svakheter. Vi var mye mer hissig enn dem og bedre til å holde på ball. De var egentlig mest god på tre ting:

1) Kontring (fart, blikk og presisjon)
2) Stå i mot (flinke til å dekke de nødvendige rommene)
3) Kynisme (hale ut tiden og få dommeren på sin side)

Hvis vi går ut med samme intensitet, og om mulig enda mer presisjon og bevegelse, så slår vi del på bortebane, selv om det er gress.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Knuta »

Novi wrote: Wed Jul 07, 2021 10:59 pm Syns dommeren var god.
Uthaling av tid var det, men har sett det værre. Dette var uthaling som man forventer på dette nivået, og viser egentlig bare forskjellen på spillernes og lagenes erfaring på høyt nivå.
Helt enig. Stor forskjell fra dømming av norske dommere. Internasjonal dømming var det. MÅK andre gule kort var nesten direkte rødt kort og en stygg takling. Uthaling kan vi snakke om, men det Glimt drev på med på overtid var stort sett tvers over pasninger og støttepasninger. Skulle nesten tro de var fornøyd med 1 måls tap. Men det er klart at da MÅK mistet hodet hadde Glimt momentum, så det var veldig synd.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Kamptråd: CL-kvalik R1 Bodø/Glimt-Legia Warzawa 7.juli 2021 kl 18:00

Post by Los-Loco »

Min oppsummering:
1.Forsvaret var katastrofe. Men hva kan vi forvente? Hvor mange minutter har Lode og Moe spilt sammen i år?
2.Dommeren var god nok han. Ingenting å si på noen av kortene til Konradsen. Jeg er generelt glad for at Glimt ikke er noe sutre- og skuespillerlag, og fair play er viktig. Men man trenger ikke være naiv heller. Eksemplene med Saltnes som tusler ut selv med blødende hode, og tilbakekast til Legia etter at de spilte ut ballen på en "hal-ut-tida"-filming viser at vi absolutt kan være mer kyniske. Legia halte ut tida. Selvsagt gjorde de det, noe annet ville da vært galskap av dem. Og dommeren håndterte det bra; keeper fikk gult og de som la seg ned og rullet ble bare vinket opp igjen. Er jo en klar fordel Glimt når dommer lar spillet gå mens motstander har en spiller i bakken.
3. Konradsen gjorde et greit innhopp sett bort fra det to svært unødvendige(!) kortene. I motsetning til Bjørkan og flere andre tør han faktisk avslutte. Savner at flere tør å brenne til når man ser en åpning. Botheim ville garantert scoret flere mål som målsnik hvis vi kunne fått opp skuddprosenten litt. Selv om sjansen for scoring på selve skuddet ikke er 100%, så er det alltid en sjanse for retur fra keeper, eller en uheldig blokk som skifter retning på ballen og spiller ut keeperen. Skyt mer!
4. Vetlesen, funket han som kant? Vel, litt usikker på hvordan man skal vurdere det. Han gjør absolutt en del spennende ting, men når resten av laget ikke henger med på det, så hjelper det fint lite. Enten så spiller han ikke slik de har avtalt og øvd på, eller så er det spillerne rundt som ikke gjør det.
5. Totalprestasjonen: å score to mål mot Polens serievinner er helt innafor, og mer kan ikke forlanges. Å slippe inn tre mål på hjemmebane, hvorav minst to av dem må kalles "enkle" er utilgivelig.

Returkampen: Ingen umulig oppgave, men selvsagt tøft. Fordelen er at Glimt forhåpentligvis kan senke skuldrene og slippe seg løs. Og hent for Guds skyld inn Mannsverk denne uka for å jobbe med hodene til spillerne!!

Men: til returkampen har vel Legia fått tilbake sine to EM-spillere? Akkurat det lover ikke bra. Det er jo bare å tenke selv forskjellen på Glimt med og uten spillere på landslagsnivå....
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply