Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Glenn P »

Når man ikke slår Sandefjord, hvordan skal man slå Legia..?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Knuta »

Meldt 30 grader i Sarpsborg på lørdag. Bare for å nevne det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Kesseboy »

Man kan kanskje spekulere i om man var for ambisiøse i spillermarkedet, og kunne tjent på å gå for litt sikrere objekter. Da hadde mer vært ferdig tidligere. Men det er etterpåklokskap. Usikker på om vi hadde vært bedre med tre midstoppere til, eller noe sånt.

En del faktorer rår ikke klubben over, som uheldige skader tidlig i oppkjøringa, osv. Det er åpenbart at laget spiller ut fra et dårligere grunnlag enn i fjor.

Noen faktorer rår klubben over, som rullering, periodisering, osv. Der kunne det nok vært gjort noe bedre. Det må man lære av.

Og så handler det nå om å klare å holde seg i topp 3-4 i serien samtidig som man satser på Conf. league. Det kan bli tøft. Men her og nå er man ikke bedre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Los-Loco »

Wanker-league neste! 😖
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by OTH »

Nå håper jeg de satser på eliteserien fremover så kan de kanskje få ny mulighet neste sesong.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Sulliken »

Weee

Vant endelig en pen slump med penger!

Skuffet, ja. Men jeg gidder ikke å grave meg ned over dette.
Norsk fotball er pr dags dato ikke bedre.

Island neste uke. Det er et nivå Glimt kommer til å ta greit, tenker jeg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Sulliken »

Positivt.

Marius Høybråten på back. Det funker. Litt roligere der.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Knuta »

Ja Høibråten og Kvile positiv. Lode og Patric og delvis Samstedt gode i dag. Saltnes og Fet spiller egentlig dårligere og dårligere for hver kamp men får tillit. Patric ville ha inn Hagen tidligere men fikk ikke gehør. Tounekti kan bli bra. Perambuci er det bare å sende hjem. Vil ha Vetlesen inn som indreløper i stedet for Fer/Saltnes hvis det er noen fornuft igjen. Moe burde ikke startet med det trenings grunnlaget og dårlig kamp sist. Tounekti og Lindahl bør inn på kantene. Taper vi mot Sarp kan vi bare glemme medalje.
Last edited by Knuta on Wed Jul 14, 2021 9:31 pm, edited 2 times in total.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by G-s-enz »

Tror flere skal puste litt.

Vi feila åpenbart i spissjakten. Ellers så har vi vært veldig uheldig da alle erstatterne for fjorårets gullrekke er ute. Tror det hadde blitt en helt annen kamp med Solbakken-Boniface-Sørli.

Vi hadde uflaks med Pernambuco da han fikk korona.

Vi har vært udyktige som ikke har rullert mer,kanskje kunne Bjørkans skade vært unngått.

Ser at Legia er mange hakk opp over to kamper,de hadde nok ett ekstra gir inn om de ville,og hvorfor skulle de ikke være bedre? Tipper de to spissene de bruker i dag har ei årslønn til sammen som er opp mot en fjerdedel av vårt årsbudsjett.

Nå må sannsynligvis Bjørkan sr på jobb for nå forsvinner nok Bjørkan jr og P.Berg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Knuta »

Ja vi kan puste. Men Lode og Moe har ofte vært skadet de siste 2 årene. Da bør vi hentet inn en tredje kvalitets midtstopper. Det ble ikke ansett som nødvendig noe som forundrer meg. Forsvaret er grunnmuren i et fotballag. Der har det sviktet i år. Kvile kan bli god men det vil tid. Høibråten egentlig bedre som back enn midtstopper
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by jonsnow »

Tenker gutta bak burde få lov til å drille hvordan man forsvarer seg mye mere framover, enn hvordan man skal gjøre det framover. Få på plass det deffansive slik at vi kan være et kjipt lag på bortebane som ligger bak og kontrer når det trengs i slike kamper. Få tilbake kontringene rett og slett og bli mye bedre på å forsvare egen boks. Så får de der framme jobbe mere med å få fart på ballen, hvor skal løpene gå. Hvilke sorter innlegg skal man bruke og få pasninger til å sitte, bli bedre på å løpe seg fri fra oppassere etc. Få på plass grunnspillet igjen og ikke bare en balltrilling som ikke fører til noe særlig. Få opp tempoet og gjøre temposkiftene oftere ennhva man har holdt på med mye i år. Midtbanen er den samme og forsvaret så mye burde vært på plass, men er ikke det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Kesseboy »

Så, du vil endre framgangsmåten veldig, men få på plass grunnspillet igjen? Jeg er forvirret.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Sulliken »

jonsnow wrote: Wed Jul 14, 2021 8:56 pm Ja der var det eventyret over for denne gang, nå ned til Conference League kval. Og for å klare det må man mange hakk opp, spesielt bakover og sette sjangsene man får!
CL-eventyret, ja. Men ikke Europa-eventyret.
Valur over to kamper neste, en motstander som blir tøff, men som er på et langt lavere nivå enn Legia. Vinner vi de, så har vi allerede der dobbelt så mange europakamper som i fjor.

Og i Wankerligaen, som Los Loco kaller det, så er der j* mange gode lag der også å bryne seg på!

Jeg for min del trodde aldri at vi kom til å slå Legia. Håpte, ja, men trodde ikke på det.

CL-nivå er pr dags dato for høyt for oss.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by OTH »

Problemet med Glimt i år er at de sliter med lag som ligger lavt, det er det de må jobbe med fremover for det er det de kommer til å møte i Eliteserien, alle har sett at Glimt sliter med det og så legger de seg bakpå og tar kontringene som vil komme.
Så må tempo og presisjon opp, det har vært alt for mye spill på tvers og da er det lett for et busselskap å stå imot. Hjelper lite med 70% ballinnehav når det bare er et par skudd på mål. I disse 2 kampene mot Legia blir vi ekstremt hard straffet på dette, Molde gjorde det samme også mot Glimt.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Novi »

Synd vi ikke får prøve Europa league. Men gruppespill i Conference er type 35 millioner + kamppenger og mer? For glimt er det nok og motivere seg til, vil jeg tro!
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by liverglimt »

Plenty motivasjon!
@liverglimt
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Vix »

Jøss. Lenge siden jeg har sett så mye frustration her inne. Jeg må ha hatt mye lavere forhåpninger enn de fleste for jeg synes ikke kampen var tragisk og jeg aksepterer at Legia Warszawa er bedre enn årets Glimt. Dumt at vi røyk ut i første runde men ok å ikke gjøre det på en keepertabbe på overtid eller noe sånt. Ser fram til Conference, selv om det nok er flere nedturer i vente. Men kjør inn Kvile, Hagen, Tounekti etc fra start i helga og la så mange som mulig hvile. Valur er fortsatt viktigere å slå enn S08.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by G-s-enz »

jonsnow wrote: Wed Jul 14, 2021 9:46 pm Tenker gutta bak burde få lov til å drille hvordan man forsvarer seg mye mere framover, enn hvordan man skal gjøre det framover. Få på plass det deffansive slik at vi kan være et kjipt lag på bortebane som ligger bak og kontrer når det trengs i slike kamper. Få tilbake kontringene rett og slett og bli mye bedre på å forsvare egen boks. Så får de der framme jobbe mere med å få fart på ballen, hvor skal løpene gå. Hvilke sorter innlegg skal man bruke og få pasninger til å sitte, bli bedre på å løpe seg fri fra oppassere etc. Få på plass grunnspillet igjen og ikke bare en balltrilling som ikke fører til noe særlig. Få opp tempoet og gjøre temposkiftene oftere ennhva man har holdt på med mye i år. Midtbanen er den samme og forsvaret så mye burde vært på plass, men er ikke det.
Du vil tilbake til Glimt anno 2016 altså,høres lurt ut 🤷‍♂️ Evt dela av 2018 der de analyserte seg frem til at de vant ballen for lavt til å få angrepet nok?

Trur vi skal fortsette som vi gjør,vi er nummer to på tabellen og har hatt ett helvettes kampprogram.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Knuta »

Er det så dersom vi vinner 3 runder i Conf Leg så er vi klare for Europa Leg??. Har ikke forstått dette.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by tjongs »

Sulliken wrote: Wed Jul 14, 2021 10:00 pm
jonsnow wrote: Wed Jul 14, 2021 8:56 pm Ja der var det eventyret over for denne gang, nå ned til Conference League kval. Og for å klare det må man mange hakk opp, spesielt bakover og sette sjangsene man får!
CL-eventyret, ja. Men ikke Europa-eventyret.
Valur over to kamper neste, en motstander som blir tøff, men som er på et langt lavere nivå enn Legia. Vinner vi de, så har vi allerede der dobbelt så mange europakamper som i fjor.

Og i Wankerligaen, som Los Loco kaller det, så er der j* mange gode lag der også å bryne seg på!

Jeg for min del trodde aldri at vi kom til å slå Legia. Håpte, ja, men trodde ikke på det.

CL-nivå er pr dags dato for høyt for oss.
Det viktigste med å vinne denne matchen hadde vært å lagt grunnlaget for å nå gruppespill i Europa, og med det mange kamper og mye inntekter. Derfor var det i stor grad Europa-eventyret som røk i dag, ikke CL-eventyret. CL hadde vi nok ikke kommet til uansett, men veien til gruppespill hadde vært svært oppnåelig, i motsetning til nå hvor det blir svært vanskelig. Så hadde det selvsagt vært en bonus å ha et håp om CL også.
Nå håper jeg vi først og fremst prioriterer serien og kanskje være i stand til å ta opp kampen med Molde, så vi får en ny mulighet neste år.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by tjongs »

Re Knuta
Vi må vinne 2 kvalrunder pluss playoff for å nå Conf League. EL er vi allerede ute av.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Knuta »

Er de andre norske lagene med i EL?.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Zann »

Er vel både penger og rankingpoeng igjen å spille for i Conference League.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by tjongs »

Jada, og det er jo fortsatt mulig å kvale til Conf League, men tror det er lettere å klare topp 3 hjemme som gir ny kvalik neste år (dog er vel både 2. og 3.plass Conf League tror jeg) enn å brenne opp kruttet i Europa uten å oppnå noe. Men hva som er riktig vet man jo uansett ikke før man har fasiten.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: CL-kvalik Legia Warzawa - Bodø/Glimt 14.juli 2021 kl 20:00

Post by Knuta »

De som ryker ut av EL la oss si i første runde går også disse til Conf L. ?? Eller hvordan er disse reglene egentlig. Hvis det bare er en tredjerangs tulle turnering så er det vel bare å konsentrere seg om å bli topp 3 i Norge i år. For min del ble den siste uken det største antiklimaks siden tapet for Milan og er ganske tom og skuffet. Det som også skremmer meg nå er vel at Patric, Lode og Bjørkan forsvinner ganske kjapt.
Last edited by Knuta on Wed Jul 14, 2021 10:29 pm, edited 1 time in total.
Post Reply