Conference League Gruppespill

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
BreadPitt
Posts: 12
Joined: Thu May 13, 2021 4:04 pm
Location: Brussel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by BreadPitt »

Like før jeg fikk et lite sammenbrudd. Første runde mista jeg fordi jeg ble oppholdt på et møte på jobb. Hadde alarm på telefonen, men den lå på mitt eget kontor.. I dag hadde jeg også telefonen og alarm på kontoret, men ble oppholdt til kvart over fire. Da logge jeg meg på telefonen, men hadde store problemer med å velge sete. Fortsatt noen få ledige, men tydeligvis ingen kombo med iPhone og Safari. Hver gang jeg valgte sete og skulle legge til billett forsvant den! Etter ti min med banning logga jeg meg på fra jobb-pc. Først var alt borte, men så kom det EN ledig billett opp på tredje desperate runde med tråling. DEN la seg i handlekurven. FOR en lettelse. For en lykke. Da var likevel flybillettene ei god investering, heldigvis!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Glimt1916 »

Ekstremt mye klageing over billettsystemet på FB. Synes selv det fungerer helt greit.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by OTH »

Noen som vet noe mer om bortekampene mot Zorya og Roma?
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Conference League Gruppespill

Post by J I P »

På J-feltet så er det free seating/standing også på Conference League-kampene!

Du beholder setet ditt kun hvis du sitter på en av de aller øverste radene og kommer så tidlig på kampen at du får satt deg ned på det før noen andre tar det 8)

Dette skal bli morsomt!!!

Håper ikke at det blir like vanskelig å få tak i billett til bortekampen mot Roma. Men det skal vel godt gjøres at vi blir 1500 som drar nedover. Eller 2400 siden de nå er gått over til 75% kapasitet der nede. Men så bor det jo også en del nordmenn i Italia også da.

Det siste Glimt har postet om bortekampen i Roma er dette
Bortebilletter i Roma
Veldig mange venter også på at vi skal slippe billettene til bortefeltet i Roma. Det gjør vi også. Akkurat nå venter vi på en teknisk løsning fra AS Roma som gir oss mulighet til å selge de 1600 billettene vi får der. Dersom Italia åpnes opp vil kapasiteten på bortefeltet dobles.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Thomas Andersen »

Skaffet meg 3 billetter på ulike steder. 1 på K og 2 litt fra hverandre på E. Hvor er beste stedet å lufte bytte av billetter for å komme nærmere, etc?

Hvordan fungerer det mht å selge billetter - ref. at man har oppgitt navn, adresse, etc. Regner med dem ikke er personlige...?
Gult er kult!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Glimt1916 »

Billettene er ikke personlige, og kan selges.
Olabadola
Posts: 3
Joined: Mon Oct 11, 2021 5:06 pm
Been thanked: 4 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Olabadola »

Hei, skulle kjøpe billetter til meg og fruen. Sitter vanligvis på snn. Ble litt kaotisk så har kjøpt 2 til ståfelt på J. Rad 5. Noen som vil stå der og isåfall vil bytte to billetter med meg?
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Playmaker »

.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Conference League Gruppespill

Post by Sulliken »

Jeg vil anbefale å opprette en egen Bytte-Tråd for de det måtte gjelde. Denne tråden trenger ikke å handle om det.

Så vil jeg gjøre oppmerksom på at det IKKE er lov å selge billetter for høyere pris enn det Glimt tok for den eller de billettene.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Conference League Gruppespill

Post by J I P »

Sulliken wrote: Mon Oct 11, 2021 4:13 pm Fikk du tak i billett til gamle far?
Nei, ettersom jeg ikke klarte å løse visningsproblemet så logget jeg meg på med telefonen men da kom jeg for sent inn til å skaffe en langsideplass.
Men søstera mi kjøpte en kortsidebillett til han som han må tenke på om han vil benytte.
Så, hvis noen vil sikre seg en garantert sitteplass på Felt D , rad 3 fremfor en potensiell ståplass på J-feltet så bytter vi nok den gjerne 8)

Måtte jo teste i dag om det samme visningsproblemet var der på S08-kampen men det var det ikke, så da var det kanskje noe med pågangen som trigget den feilen hos billettleverandøren.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Glimt1916 »

Ser kampene går på viaplay, er dette en gratiskanal som alle kan se, eller er det abonnement?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Kesseboy »

V4 er en kanal som er i mange grunnpakker fra kanaltilbydere. Usikker på om den er i V-free-konseptet til Viasat.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Conference League Gruppespill

Post by J I P »

Novi wrote: Fri Sep 24, 2021 2:24 pm
gavharr wrote: Fri Sep 24, 2021 9:38 am Det vil si at man kan se den gratis på Viaplay (dvs. man slipper å abonnere på sport). Hurra :D
Må man ikke fortsatt ha den minste pakken til 129/mnd?
Gavharr har bekreftet at man må ha den minste pakken hvis man ikke har V4 som TV-kanal.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Conference League Gruppespill

Post by Sulliken »

For kunder av altibox er V4 en kanal man kan bruke poeng på å skaffe seg
(Man kan droppe en kanal, få poeng for det og bruke poengene på V4).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Crazy horse »

Vi bør minst ha uavgjort borte mot Roma og seier mot de to andre etterpå, slik at vi sikrer førsteplassen i gruppa og slipper å spille kvalifisering mot et tredjeland fra Europa League, for der er det veldig mange sterke navn: Celtic Rangers Rapid Wien, Marseille, Fenerbache og Real Sociedad er blant lagene vi kan møte ser jeg.
Fotball er nesten alltid morsomt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Wendigo »

Bra lag det, men kjører vi over Roma, så må de stille sterkere enn det...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by helsvhe »

Da har Glimt kassert inn 46mil NOK så langt i år på spill i Europa, men stopper forhåpentligvis ikke der.
https://www.football-coefficient.eu/tea ... odo-glimt/
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by MhepA »

Ståle Solbakken mener Glimts resultat var ekstremt, også gjør han som trofast norsk jantemanager å jekke ned prestasjonen:
– Dette er stort. Men vi må passe litt på kontekst her, for det er et stykke opp til det Rosenborg gjorde. Det var Champions League. De slo både Real Madrid, Milan og Borussia Dortmund. Dette er på nivå med da Tromsø og Viking slo Chelsea, Brann slo PSV Eindhoven og da Lillestrøm slo Ajax på 1970-tallet, sier Solbakken til VG. wrote:Ståle Solbakken
Kjære Ståle,

Jeg har bra respekt for deg, men denne må jeg kommentere. Enkeltkampmessig er dette milevis over det noen andre klubber enn Rosenborg har gjort i Europa. Seiere på 70, 80 og ja til og med 90-tallet er nesten ikke sammenlignbart. Forskjellene var langt mindre den gang da, pengene hadde ikke tatt overhånd over fotballen. Bodø/Glimts markedsverdi er på sitt største noensinne sannsynligvis, og den er nå på litt over kr. 140 000 000.

Til sammenligning, så er det tre norske klubber som har enten lik eller høyere verdi enn Glimt, og det er selvfølgelig Molde og Rosenborg. Sistnevnte er vi pdd. like mye verdt. Grunnet Moldes prestasjoner i Europa League i fjor, så har vi fortsatt litt å gå på for å nå deres verdi, og det er tatt i betraktning at vi ikke mister de mest verdifulle spillerne, som vi med stor sannsynlighet gjør. Så for å gå over til gårdagens motstander, så er forskjellen like stor som jordkloden vs. sola. AS Roma er den 19. mest verdifulle klubben i verden. De har en markedsverdi på godt over kr. 4 100 000 000,-. Forskjellene er enorme, vi snakker fire millarder kroner mer i verdi. Det er 50kg. klasse vs. 130kg. Det er David mot Goliath. Ja bare bring på med flere slike sammenligninger, det er realiteten i dagens fotball.

Det er en grunn for at Rosenborg sluttet å kvalifisere seg til CL , de er ikke stor nok lengre, forskjellene har blitt for store. Man er derfor helt avhengig av gode generasjoner i norsk fotball, og det er nettopp det Glimt har nå, med Kjetil Knutsen og teamet rundt. For en stund siden var jeg litt likegyldig, for jeg tenkte at det handlet kun om seriemesterskap. Men nå går det opp for meg at det handler om mye mye mer. Glimt kan faktisk få til å kvalifisere seg til Champions League, og det tror jeg ikke Rosenborg klarer, i alle fall ikke ila. de neste fem årene.

Pga. dårlige prestasjoner i fjor spiller Roma i Conference League i år. Nåløyet i italiensk serie er tøffere enn i Norge. De kjemper mot lag som AC Milan, Juventus, Atalanta, Napoli, Inter og Lazio om å få delta i de gjeveste turneringene. Dette er første året med Conf. League. I mine øyne er det langt fra så stor forskjell som folk skal ha det til på EL og ECL. Eneste forskjellen er at i ECL er det flere lavtrankede lag (som Glimt og Lincoln Red Imps osv.). I EL-historien altså, fra i fjor og tidligere, så var det vanskeligere å kvalifisere seg til disse turneringene. Du kan si, kvalifiseringen var gjerne noe av det tøffeste, for i gruppespill har du bedre tid på å planlegge og tenke ut hvordan du vil spille.

Bodø/Glimt er blant de fem lavest rankede klubbene i ECL, Roma er den soleklart høyest rankede, riktignok sammen med selveste Tottenham. Roma er faktisk nummer 12 på klubbrankingen. Bodø/Glimt er, etter i går, nummer 151. Jeg skal glatt innrømme at Rosenborgs prestasjoner i CL på 90- og tidlig 2000-tall overgår Glimts prestasjoner, og jeg kvalifiserer seieren mot Real Madrid og AC Milan som høyere enn denne. Men, enkeltkampmessig så stopper det der. Denne seieren var ikke bare en seier, det var ren skjær utklassing. Og det var stjerner utpå der, ikke kom her og spill argumenter om B-lag, som om det var totalt avgjørende for resultatet, da skjønner man seg for lite på fotball. Ja, det var bare to som startet kampen mot Juventus, men herregud da. Hvorfor har du spillere i klubben dersom du ikke tror de kan prestere i en kamp som dette? Det var Roma vi møtte, og det var en taktisk katastrofe av en så rutinert trener som Jose Mourinho. I pausen satte Mourinho innpå Mkhitaryan og Cristante, etter det gikk Glimt opp til 3-1. Så da, etter 60 minutter satte de innpå toppscoreren Lorenzo Pellegrini, en spiller som har 20 landskamper for Italia, i tillegg til at han fikk inn Tammy Abraham. Etter dette gikk stillingen fra 3-1 til 6-1. Så vær så snill, gi dere. Mayoral, Mkhitarian, Pellegrini, Cristante, Rui Patricio, Carlos Perez, El Sharaawy, dette er ikke noe B-lag i europeisk sammenheng. Og bare for å få det sagt. Det forsvaret til Roma var skranglete ja, men midststopperen som ble parkert totalt av Ola Solbakken på 4-1, og som hadde kanskje sitt verste øyeblikk i fotballsammenheng på Aspmyra i går, heter Marash Kumbulla, og har startet samtlige ECL-kamper i år for Roma. Han er 21 år gammel, har 11 landskamper for Albania, og er sådan mer rutinert enn man kan tro på forhånd. Dette skal på papiret være et overlegent lag.

Sier det bare igjen, markedsverdi på spillerne utpå der i går (tatt med alle innbytterne):

Bodø/Glimt__________vs.__________Roma
kr. 103 millioner_________________kr. 2,5 milliarder

Det er 24 ganger så mye det, om jeg ikke har regnet helt feil.


Så jo, dette er på langt nær en av de største prestasjonene i norsk fotballs historie, enkeltkampmessig. Om Glimt kommer seg videre fra gruppa, så er det bedre enn noen av lagene untatt Molde og Rosenborg har klart. Jobben er ikke gjort enda, kampen i Roma må vinnes, så har man faktisk et godt hold på å vinne gruppa. Taper vi, er vi avhengige av å vinne de to siste, og at Roma mister poeng enten hjemme mot CSKA eller borte mot Zorya.

Gratulerer alle som er glad i norsk fotball, og en ekstra stor gratulasjon til alle de som holder med Glimt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by gavharr »

Spot on, Mhepa!

Men jeg skjønner ikke hvorfor vi til enhver tid må sammenligne med tidligere prestasjoner, men siden vi først er der. Det AC Milan-laget RBK slo ut i 96, havnet (etter hva jeg har plukket opp på Twitter) på 11-plass i Serie A det året. I tillegg var Norge som fotballand og Eliteserien som liga MYE nærmere Italia i nivå enn hva tilfellet er nå. Derfor blir det komplett umulig å sammenligne. Det er som å sammenligne Bobby Fischer og Magnus Carlsen, umulig OG idiotisk. La oss heller bare fastlå at det er gøy med prestasjoner av Norske lag som gir gjenklang i Europa, og at det er ekstra gøy når det Norske laget er Glimt :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by MhepA »

Nei, jeg er egentlig helt enig. Sammenligning blir sjeldent relevant, fordi forholdene forandrer seg hele tiden. Men kanskje spesielt i fotballsammenheng har forskjellene endret seg ekstremt siden år 2000.

Rosenborgs beste prestasjon i Champions League-sammenheng, der de kvalifiserte seg til kvartfinalen må jo belyses med at Champions League da bare besto av 16 lag, og Norge var ganske høyt ranket på den tiden, så Rosenborg (overlegne som de var i norsk sammenheng) fikk en grei vei inn til Champions League. De slo vel ut Panathinaikos i kvalifiseringen, også slo de greit IFK Göteborg i gruppespillet. Men så tapte de mot Porto x2 og tapte 1-4 for AC Milan hjemme. Det AC Milan gjorde, var å tape for IFK Göteborg i Sverige, og da kom muligheten for Rosenborg, som de greide på et mirakuløst vis. De vant 2-1 på San Siro, og kvalifiserte seg videre, rett til kvartfinale. De gikk ikke gjennom fire kvalifiseringsrunder før de kom seg til gruppespillet og måtte gjennom en knock-out-runde mot et storlag som Juventus før de nådde kvartfinalen. Et CL i 1996 med 16 lag er ganske annerledes enn det Europa-opplegget som er nå. Men ja, gi oss gjerne Norge tilbake som nummer to eller hva de var på den tiden. Hadde vært greit med drahjelp fra internasjonale stjerner som Ole Gunnar Solskjær, Tore Andre Flo, Kjetil Rekdal, Lars Bohinen, Henning Berg, Ronny Johnsen, Claus Lundekvam og Erik Thorstvedt.

I 1996 hentet AC Milan spillere for €9,6 millioner, det vil si ca. €14,3 millioner sammenlignet med dagens verdi. I 2021 har Roma hentet spillere for €97,7 millioner. Ingen kan si at penger ikke har påvirket dagens fotball. Erik Hoftun takket nei til en storklubb som Napoli, det hadde ikke skjedd i dag. Hadde Rosenborg anno 1996 spilt i dag, hadde de vært kjøpt opp av andre klubber for lengst, akkurat som vi ble kjøpt opp etter 2019 og 2020. Nok et poeng om at det går ikke ann å sammenligne. Vi spilte med spillere vi plukket opp fra andre klubber mer eller mindre gratis. Fet, Botheim, Solbakken, Konradsen, Moe, Haikin. Flere andre har vi mer eller mindre trent opp selv. Berg, Bjørkan, Lode fra Bryne. Hva om Glimt hadde stilt med dette laget i går? Friedrich - Sampsted - Bjørnbak - Lode - Bjørkan - Badou - Berg - Normann - Zinckernagel - Junker - Hauge. På innbytterbenken sitter Evjen, Saltnes, Layouni og en Opseth i 2018-form. Hadde vi slått Legia da? Håpløst å kunne si.


All ære til Rosenborg anno 1996, for det er fortsatt pdd. tidenes beste prestasjon av et norsk lag, utvilsomt. Men om man i denne sammenheng skal dra fram at Roma stilte b-preget, så får man jaggu ta i betraktning at Rosenborgs vei til CL var enklere enn vår, og at dersom Milan ikke hadde gått på en flause i Göteborg, så hadde Rosenborg aldri kommet seg til knock-out-runden. Det er mange variabler i fotballen, så det er bare håpløst å spekulere i alt dette. La oss heller glede oss av at Bodø/Glimt i går greide det i alle fall jeg mener er blant topp fem norske enkeltkampsprestasjoner i vår tragisk lite lukrative fotballhistorie.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Buster »

Dette viser jo et fantastisk potensiale i Glimt, og 6-1 er ufattelig herlig - men:
- Hvis vi taper i Roma vinner vi ikke gruppa, og nå er den kampen en gruppefinale hvor uavgjort er bra for Glimt
- Kampen i går kom på et perfekt tidspunkt med kamp 2 etter landslagspausen. Neste kamp blir kamp 6 i et umenneskelig hardkjør for spillerne
- Målet som Botheim scoret på overtid i Sofia, men som ble feilaktig annulert svir ekstra nå. Hadde vi hatt det målet kunne vi tapt i Roma, og fortsatt vært i førersetet i gruppa.

Det er bare en løsning på dette:
- På gressbane
- I Roma
- I sommertemperatur
- Med en stor motstander på hevntokt
- Med alle odds i mot

Vi må gå hardt ut, presse Roma og gå for seier. Vi trenger poeng nede i Italia!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by MhepA »

Roma likte særdeles dårlig at de fikk så lite tid med ballen. Værforholdene var på ingen måte på deres side, og de slet til og med i medvind. Når de antatt beste spillerne stiller fra start om to uker, så må vi være obs på at de kanskjer blir hakket mer presise i oppspillet sitt. Derfor må vi tørre å gå hardt i, og vi må være ekstremt flinke på å vurdere om vi skal støte i eller falle av, dette er situasjoner vi må trene på defensivt. Offensivt må vi bare spille vårt spill, og vi må tørre, akkurat som vi gjorde i går. Så får vi håpe at Solbakken og Botheim har en like legendarisk god dag som i går. Kanskje tilogmed Pellegrino kan steppe opp noen hakk. Men det som frykter meg mest er hvor raske Roma er i overgangsfasen bare de får muligheten. Grunnen til at Fet og Konradsen var blant de med lavest karakter på min børs var at de mistet ballen i veldig farlige situasjoner, selv om det var på Romas banehalvdel. Dette blir vi straffet på når vi reiser til Italia. På Olimpico mister ikke Roma-spillerne ballen like mye som de gjorde i går, pga. vind og kunstgress. De vil ha mer kontroll og sannsynligvis kontrollere spillet. Men vi må være ekstremt på hugget, fordi var det èn positiv ting man kunne trekke frem av Romas spill i går, så var det hvor lekent de spilte ball i bakrom og lurte offsidefella vår gang på gang. De rundlurte tilogmed meg, jeg var klokkeklar på at det var offside, men det var det ikke. Det var et helt perfekt gjennomspill, som en klassespiller setter 9/10 ganger. Så ja, vi må faktisk være enda mer påskrudde fra start når vi møter de om to uker.

Samme intensitet, presisjon og enda mer stang inn, så kan vi ta med oss både 1 og 3 poeng fra Mourinho igjen. Men her tror jeg vi snakker rimelig revansjesugne italienere.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by Knuta »

Selvfølgelig møter vi et revansjesugent Roma. Det passer Glimt aldeles utmerket. Tror nok KK mot Godset søndag lar noen spillere hvile uten at det går ut over laget. Lode, Fet f.eks som var slitne i går. Inn med Høibråten og Vetlesen. Kanskje Komson i stedet for Pellegrino som også var sliten. Da er alle de nevnte i topp slag mot Molde på onsdag. Solbakken så ut som kunne spilt 60 minutter ekstra. Maken til kamp som Solbakken leverte har jeg sjeldent sett, både fart og super elegante avslutninger. Også pasningen med yttersiden av venstrefoten rett før pause var helt outstanding. Fart betyr så vanvittig mye i internasjonal fotball og han var nok den de fleste utenfor Norge lot seg begeistre av også Mourinho.
NB: Roma har også et tøft program før Glimt kampen 4. nov. Først Napoli Hjemme, et vanskelig bortemøte mot Cagliari og så stormøte hjemme mot Milan.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by oj »

En ting bør være klart, Saltnes hadde aldri sittet på benken på det "all star" laget du nevner der.
Last edited by liverglimt on Fri Oct 22, 2021 1:25 pm, edited 1 time in total.
Reason: Unødvendig sitering! Rediger!
Glimt e lage
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Conference League Gruppespill

Post by MhepA »

Ville du puttet Badou på benken da? Mathias Normann spiller fast i PL og på landslaget, vanskelig å forsvare å skulle benke han, gitt at han var i den formen han er i nå selvfølgelig. Normann ala 2017 hadde jeg glatt byttet ut med Saltnes.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply