Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by gavharr »

Straffen så billig ut, men vi skulle jo hatt 2 allerede da.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by mortsto »

Deilig!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by jonsnow »

Deilg at det blir seier til slutt!
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by oj »

Det er sjelden jeg sier dette om Glimt de siste årene, men jeg skjemmes faktisk av dagens prestasjon.
Glimt e lage
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Knuta »

Fet usynlig og sluttproduktet er dårlig. Vetlesen burde kommet inn ved pause. Ellers så er Patrick alt for lite flink til å se åpninger som er der. Mye tversover og tilbake til Lode og sånn fortsetter det i evighet.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Pondus »

Om man ser på bevegelsene foran ballfører når de ligger og stanger så er de der, men pasningene kommer ikke. Flere som er villige til å gå på løp, men defensiv pasning velges først. Fet har flere ganger invitert til pasninger i bakrom har jeg sett I dagens kamp. Vi må tørre å prøve. Billig straffe? Blir jo feid ned så hva skal dommeren gjøre? Tar jo ikke ballen heller.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Pondus »

Oj....å skjemmes av dagens prestasjon var vel vel hardt? Vi er bunnsolide, men sliter med å skape sjanser mot et lag som er solid defensivt og hodedueller i boks er man omtrent dømt til å tape. Gode hodespillere i forsvar. Når vi mister taket så kommer de inn i kampen, men vi har nok av overganger som kunne blitt benyttet bedre. Glad vi tok hjem alle poengene i en meget vanskelig kamp.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by liverglimt »

gavharr wrote: Sun Oct 17, 2021 5:39 pm
mortsto wrote: Sun Oct 17, 2021 5:28 pm Er Konradsen så mye bedre i presspill og defensiv jobbing enn Vetlesen? Jeg skjønner ikke det der helt.
Vanskelig å se for seg at Konradsen er bedre enn Hugo på noe som helst.
Jeg håper virkelig at MÅK ikke starter flere kamper når Hugo er disponibel og skadefri. Blir meid ned og får straffe. Kampvinner!
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Sulliken »

Samtidig mener jeg at LitjKonrad er bedre boks til boks-spiller enn Hugo.

Enn så lenge tror jeg at KK vet hva han gjør. Mye bedre enn oss. Å sette inn Hugo på slutten som en joker er jo briljant.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Novi »

Hugo har heller ikke vært enorm de kampene han fikk mens Fet var ute. Det var litt skuffende. Potensialet til et bedre sluttprodukt enn Fet tror jeg absolutt er der, og hvertfall mer enn MÅK. Tipper likevel MÅK starter også mot Roma, mest pga fysikken i det defensive.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by liverglimt »

Vi scorer ikke mål i forsvar. Der er det aller viktigste med Hugo, han er spillbar og trekker til seg to mann flere ganger i dag og straffen er genialt spill, blir han ikke tatt så er det stor sannsynlighet at han scorer.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Knuta »

Fet tror jeg faller gjennom mot Roma sin teknikk. Vil ha Hugo og MÅK fra start.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Sulliken »

Jeg vil påpeke at LitjKonrad bar tredje sist på 1-0

MÅK er ikke Saltnes, men den slaktingen han får av enkelte her inne er jeg ikke enig i!
For tenk!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Kesseboy »

Synes MÅK og Pelle sammen på venstresida går for tregt. Det stopper, vender opp, over på høyre fot og spilles på tvers. Ingen katastrofekamp, men i dag trur jeg Hugo hadde vært mer verdifull. Har mer trua på MÅKs ferdighetssett mot Roma, men fin hockeyassist i dag.

Fet, bare for å nevne det, trua konstant rommet inn mellom back og stopper, noe vi har savna, og er intens i gjenvinningspresset. Skjønner ikke kritikken der heller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Los-Loco »

Fra mitt ståsted:

Den «håndball»-taktikken med å spille ballen fram og tilbake i en halvsirkel, funker til å slite ut motstanderen. Men da må tempoet opp tre hakk. Det er jo ikke sånn at andre es-lag ikke har kondis i det hele tatt. Dessuten, lavt tempo med den taktikken gjør kampen dritt kjedelig.

Helhjertede kontringer virker det som vi har sluttet med. Det er kjipt, for de vil vi trenge i Roma-kampene. Vi kan ikke forvente å spille possession mot dem for å ta dem på kondisen på slutten.

Bruker vi Pelle feil? Ser flere ganger han er i god posisjon til å få ball i bakrom, men pasningen kommer jo aldri. Istedet brukes han som innleggsving, i dag uten særlig hell. Og bytt de skoa!

Fet er lagets mest undervurderte spiller. Mange vil bytte han mot Vetlesen. Men defensivt legger han ned flere løpemeter enn de aller fleste. Hadde vært interessant å sett tallene.

Vi kunne trengt en midtstopper som også hadde spisskvalitet, typ Petter Solli. I kamper som dette kunne vi lagt om til 3-3-4 eller 3-4-3 og fått flere offensive spillpunkter. Med både Berg og Fet på midtbanen som er så defensivt orientert, ville vi klart oss greit med én midtstopper store deler av kampen.

Alle tre på topp er glimrende «dukk-opp»-spillere. Savner at vi kan utnytte dette med å skyte mer midt i mål, og sende angriperne etter returen. Dessuten: De få langskuddene som prøves siktes på hjørnene. Det bommes ofte med halvannen meter. Sikter du midt på keeper og bommer med halvannen meter treffer du hjørnet. Treffer du keeper kan det bli en farlig retur.

Edit: Som serieleder og regjerende seriemester må vi forvente at alle lag prøver alle triks i boka for å ta poeng. Å la seg hisse opp over det er bare uprofft.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Novi »

liverglimt wrote: Sun Oct 17, 2021 8:13 pm Vi scorer ikke mål i forsvar. Der er det aller viktigste med Hugo, han er spillbar og trekker til seg to mann flere ganger i dag og straffen er genialt spill, blir han ikke tatt så er det stor sannsynlighet at han scorer.
100% enig. Mot Roma vil det være motsatt av hvordan es-kampene stort sett er. Det vil være langt bedre press, og garantert overganger mot av det lang giftigere slaget. Offensivt er vi gode når det sitter, og vi må ha litt Eggen-inngang til kampen. Tror Hugo kan være en som skaper noe fremover.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by liverglimt »

Sulliken wrote: Sun Oct 17, 2021 8:40 pm Jeg vil påpeke at LitjKonrad bar tredje sist på 1-0

MÅK er ikke Saltnes, men den slaktingen han får av enkelte her inne er jeg ikke enig i!
For tenk!
Ja vi så det, upresset god pasning til FAB. Han evnet ikke å spille Pelle igjennom på mellomrommet mellom back og stopper, det skjedde flere ganger i første omgang. Da gikk pasningene til en defensiv PB. Som flere påpeker, presspillet med pasninger gikk i veldig sakte fart.

Boks til boks er KKs ord. Hugo er bedre enn MÅK på alle punkter.
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Wendigo »

Jeg tror MÅK får spille fordi vi mangler langskyttere. Men samlet kvalitet igår er langt ifra nivå.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by MhepA »

Slitekamp, spiller så som så. Glimt totalt sett deg beste laget så jeg synes resultatet var greit mtp. spill og sjanser.

Haikin - 7
Sampsted - 5
Moe - 6
Lode - 6
Bjørkan - 7
Fet - 4
Berg - 5
Konradsen - 4
Solbakken - 5
Botheim - 6
Pellegrino - 4
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - S08 søndag 17. oktober kl 1700

Post by Knuta »

Denne gang er jeg enig i børsen Mhepa. Unntatt Botheim som jeg ville satt 7 på. Ellers så har jeg sett deler av kampen på nytt i dag, og Patrick har masse åpninger til spillere som er på kryssløp og også opp langs sidene. Han velger da 'den sikre' vei med tilbake spill til Lode og flere ganger mister man momentum i frontleddet fordi Patrick fortsetter med tversoverpasninger og tilbake spill. Veldig skuffende.
Post Reply