Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Moderators: Sulliken, Larsen

oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by oj »

Jeg er dessverre veldig pessimist med skaden til Berg. Tror det blir tap selv om vi etter forholdene med to kamper i kroppen leverer en ok kamp. Dog er det mulig med skikkelig flaks noen ganger, den har vi ikke brukt opp i år.
Last edited by liverglimt on Sun Oct 24, 2021 7:57 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering.
Glimt e lage
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by JHA »

Jeg er i allefall ikke dyktig nok til å argumentere for rullering. Flere har utrykt at de foretrekker tette kamper, og at de ikke ønsker pauser osv.
Men nå i etterpåklokskapens navn kan man jo trygt si at Patrick skulle vært spart denne kampen. (Sitter med følelsen at han er ute i minst et halvt år nå)

Personlig så mener jeg den eneste "feilen" KK har gjort de siste kampene, det er Pelle. Jeg vi personlig mye heller se Joel i den posisjonen.
Men jeg forstår at det fortsetter med Pelle pga hans x faktor og håper at samspillet / posisjoneringen blir bedre så det er kanskje ikke så stor "feil" uansett.

I værste fall så står vi nå uten backup på midtbanen og uten backup på backene ( Fordi Konradsen må spille på midten )
I slike tilfeller bør man hente hjem utlåns spillere, men da er jo neste spm. Hvordan er skadesituasjonen til Ask?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by G-s-enz »

Kan neppe skylde skaden til Berg på overbelastning,virker mer som han fikk den i en duell. Mao ikke rullering si feil.

Kjetil sier det er flere som sliter med sykdom,for alt vi vet kan jo det gjelde flere som starta og flere på benken. Skal vi dra til Molde med delvis B-lag i år også?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by OTH »

Glimt hadde sjanser til å avgjøre denne kampen selv, så det er bare udyktighet som gjør at det ikke blir seier. Hadde Berg blitt satt på benken til denne kampen så hadde noen klaget på det også.
Tror dessverre at Roma kampen satt litt for mye i hodet før denne kampen. Når har Glimt prestert bra i sommer og selv med Saltnes på siden så har de levert, senest på torsdag.
Håper ikke skaden til Berg er av den alvorlige typen, selv om jeg frykter det verste. Skal vi være et topplag så må vi tåle at det blir skader/suspensjoner på spillere uten at det skal gå mye utover spillet. Kanskje det var en reality check spillerne trengte nå før kampen i Molde. Selv om jeg tror nok Molde vinner og ikke ser ser tilbake etter den kampen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by gavharr »

Lenge siden sist jeg har vært så skuffet etter en kamp. Mer skuffet nå enn etter tapene mot Sandefjord og Odd. Patrick gikk i alle fall for egen maskin etterpå, så jeg tror ikke det er snakk om noen skade som holder ham ute i kjempelang tid. Vi taper fort disse poengene fordi vi starter med for mange slitne kropper, OG hoder. Hvorfor ikke spare Fet og starte med Vetlesen. La Pelle hvile og Joel få prøve seg?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Knuta »

Noe som knakk i kneet betyr ikke bestandig at det er en alvorlig skade. Skihoppere opplever det ofte og med smerter som går over etter 1-2 dager. Tror ikke det er menisk skade eller leddbånd. Fannemel opplevde at det knakk i kneet etter et første hopp og hadde alvorlig vondt i hopp nummer to men smertene gikk over i løpet av kvelden. Blir en spennende dag i morgen for Patrick og hele Glimt.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by ecke »

@JHA: Ask er ute for resten av sesongen. Skulder ut av ledd, og skal opereres med det første.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Kesseboy »

Kesseboy wrote: Sun Oct 24, 2021 6:15 pm Jeg finner egentlig ikke så mye mer å kritisere.
1 av 15 innlegg med god adresse ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by J I P »

Novi wrote: Sun Oct 24, 2021 2:37 pm
J I P wrote: Sun Oct 24, 2021 8:03 am Frykter nedtur i dag.
Typisk Glimt pre-2020-tankegang det der, JIP! Gamle vaner er vanskelig og endre, men har trua på et nullstilt Glimt tar Godset greit.
For skuffet nå til å legge ut kåringer for Roma og godset. For en berg og dalbane.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Pondus »

Greit at resultatet var flatterende, men graver meg ikke ned av den grunn etter kampen i går. Har vi ikke skapt sjanser så er det en ting, men vi hadde nok av sjanser til å vinne i går. Vi får et pissmål i mot etter at vi ikke kommer ut i press raskt nok. Om jeg husker riktig så skyldtes det at 1-2 spillere glei på banen når de skulle rykke ut. Noe av det som irriterte mest var den manglende viljen til å skape overtall på sidene. Så det flere ganger at bjørkan pushe opp og Pelle hadde store rom i bakrom ned mot dødlinja bak backen til godset. Pelle ble kun stående og bjørkan hadde kun valget å dytte ballen til side til Pelle som gikk seg fast. Skjedde så sykt mange ganger. Vi hadde enorme rom på sidene hvor vi kunne rykket inn innenfor 16 for å prøve å legge ut i feltet. Alt for mye kosing med ball utenfor 16 istedenfor å skyte også. Ola litt mere villig å få i bakrom enn Pelle, men så hadde ikke Fet dagen i går heller. Elias Hagen syntes jeg gjorde det bra. Store forskjellen kontra Berg synes jeg er Hagens mangel til å søke ball når Moe/lode har ballen slik at han blir et oppspillspunkt i mellomrommet. Serien lever fortsatt i beste velgående og jeg tror dette laget godt kan gi molde kamp på Aker stadion....dette var "De brente sjansers kamp".
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Knuta »

KK uttaler i VG at både Patrick og Fet og MÅK følte seg dårlig før kampen. Hvorfor spilte disse da?. Spesielt Fet var sliten etter 10 min. Er det stahet som kanskje i visse situasjoner kan være et problem for KK. I tillegg burde Lode fått hvile og Høibråten fått spille. Det ville ikke ha endret noe som helst på kampbildet. Eneste positive dette ville vært var at Lode ville vært helt uthvilt før Molde kampen. Jeg synes i hovedsak at KK gjør en fenomenal jobb, men i går stusset jeg både før og etter kampen da jeg så lagoppstillingen og kamputvikling.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by MhepA »

Fet og MÅK var jo blant de svakeste i denne kampen, så det bør en ta læring av.


Her er min børs:

Haikin - 6
Sampsted - 6
Moe - 5
Lode - 6
Bjørkan - 7
Fet - 4
Berg - 5
Konradsen - 4
Solbakken - 7
Botheim - 6
Pellegrino - 4
Hagen - 5
Vetlesen - 5

Vi er egentlig ganske så solide defensivt gjennom hele kampen, Godset kommer ikke til så mange store sjanser, men så er vi til gjengjeld treige i det offensive spillet, virket som man spilte på 70% og det holder ikke. Når man så ikke greier å sette de sjansene man får, så blir det fort slik at et random hardt skudd utenfor 16 skiftet retning og lurer keeper. Ser ut til at Haikin har kontroll frem til ballen treffer Moe og endrer retning. Etter scoringen greier vi aldri å gire opp. Det må mange hakk opp for å slå Molde på onsdag.

Spørsmålet er: Er Berg, MÅK og Fet klare?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Knuta »

Synes Botheim var meget god.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by MhepA »

Han bikker mellom 5 og 6 på meg, og et mål ville nok sendt han opp på 6 i alle fall, men utenom assisten ble det ikke så voldsomt mye. Mulig jeg er litt streng. Skal se litt på kampen igjen for å se om jeg justerer han opp. Resten føler jeg meg ganske sikker på.

Bjørkan er rett og slett vår beste spiller om dagen. Han presterer i hver kamp, og gjør det han kan og skal gjøre til bravur. Eneste gangen jeg ser at han gjør en feil er på målet i vi slapp inn mot Roma. For store avstander, og det sa han selv på intervjuet etter kampen mot Godset. Det blir for store avstander. Og det kan godt ha noe med at spillerne ikke blir like villig til å løpe slik de gjorde mot Roma. Da løp de i 90 minutter i strekk. Denne kampen løper de betraktelig mindre og lager store rom, noe som både er negativt for oss fordi enkeltspillere som Lode og Bjørkan må gå på lange raid gang på gang, og det blir vanskeligere å treffe på pasningene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Kesseboy »

Fet og MÅK som de svakeste, og Hagen samme karakter? Jeg lurer nå av og til på om jeg ser de samme kampene som andre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by liverglimt »

Hagen spilte greit, litt vel offensiv og treg med å trekke bak for å få en mann ut av forsvar når vi angriper. Men minst 5 om ikke 6
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by gavharr »

Ikke uenig i at Bjørkan presterer best over tid, men i går var vår andre back bedre.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by JHA »

Alfons var best og Pelle var værst.
Bjørkan, Sol og Bot var nest best, resten hang litt etter.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Knuta »

Solbakken sin vandring i første omgang var nesten som å se Philip i sine gode dager. Spilleren blir bare bedre og bedre. Glimts klart beste spiller sammen med Botheim. Rett under Alfons og Bjørkan. Pelle litt irritert i går. Kunne scoret enkelt dersom MÅK bare hadde gitt han ballen da han var i scoringsposisjon. I stedet så skyter MÅK et dårlig skudd og forsvaret til Godset får tid til omplassering og Pelle sitt skudd blir klarert. Ellers så var Pelle direkte dårlig i forsvarsjobben.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Pondus »

Vet ikke om jeg har for høye forventninger, men venter meg mer av Pelle enn det han leverer. Kunne terrorisert Godset som var direkte svake i forsvar til tider. Når glimt satte opp tempo ble det ofte kaos bak der. Synes pelle alt for ofte forventer å få ballen i beina og ødelegger mye av tempoet i angrepsspillet. Som nevnt kunne flere ganger kommet seg ned til dødlinja på hjørnet av 16 og lagt ut ala målet mot Roma der sampsted la inn til botheim. Pelle fikk jo 3-4 mann rundt seg med en gang angrepsflyten stoppa opp.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by jonsnow »

Pelle og Fet(jobber bra til vanlig, men eier ikke teknikk og roter til mye forover i banene, men har gode løp)var de svakeste for min del. Solbakken, Bjørkam Botheim og Sampsted var de jeg vill framheve. Vetlesen gjør det ok i sin omgang.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by Novi »

Har også høyere forventninger til Pellegrino enn hva han stort sett viser. Han går sjeldent på løp, så lager dermed lite rom for indreløper/back og gå i. Blir ofte stillestående på siden, og slår støtte fremfor og dra av back. Om det er han som ikke følger instrukser eller spillerne rundt ham som bruker ham feil er vanskelig og si, men optimalt er det ikke på venstresiden. Bjørkan overgår jo seg selv til tider og "retter opp" inntrykket for dem alle.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Strømsgodset-Bodø/Glimt søndag 24.10 17:00

Post by MhepA »

Kesseboy wrote: Mon Oct 25, 2021 11:39 am Fet og MÅK som de svakeste, og Hagen samme karakter? Jeg lurer nå av og til på om jeg ser de samme kampene som andre.
Vil si alle karakterene har et rom som ikke nødvendigvis kommer fram på børsen. Fet er nærmere 3 enn 5, og Hagen er nærmere 5 enn 3. Jeg gir ikke karakterer med formål om å jevn fordeling mellom tallene.

Det skal sies, når kampene går så tidlig som de gjør, så har jeg to små som skal spise kveldsmat og klatre på pappa, så da er av og til oppmerksomheten litt borte fra selve kampen, og da er det ikke alt jeg får med meg riktignok. Dere har nok mer rett, jeg gjør noen justeringer.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply