Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Novi »

Det er nok en fair vurdering. EL er ikke en after-thought for dem, men kombinasjonen med at man er i gruppespill og møter Glimt midt i et tøft PL-program betyr nok at mesteparten av første-eleveren går ut. Så da er nok oddsen rett. Muligheten vår ligger nok i at de setter sammen et lag som ikke er 100% samspilte, selv om de nok etter all sannsynlighet veier godt opp for det med individuelle ferdigheter.

Med det vi tidvis har vist defensivt i år så er jeg redd denne kampen blir stygg :-/
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Knuta »

Ja det defensive hos Glimt har virkelig skremt meg i år. Klarer ikke helt å finne årsaken, men det er noe som er fundamentalt galt. For meg er det noe med sideforskyvningen som skurrer da både Brice og Samstedt ofte trekker inn mot midten og det er fryktelig lett å komme ned til linja og legge inn. Selv om vi scorer både 1 og 2 mål taper vi ofte kamper. Vi ligger fortsatt som nummer 1 i serien på antall scorede mål.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Novi »

Kombinasjonen med og stå høyt og gjøre enkle balltap er ikke bra. Vi vil ikke slutte og stå høyt med backene, men mot god motstand kan man ikke la sidekorridorene være på vidt gap hver gang man går i angrep. Og så er det fryktelig mye rom mellom midtstopperne våre til tider. Tipper vi ser Høibråten og Moe starte denne for den solide duellstyrken. Amundsen hadde vært moro og se i aksjon på Emirates da, og forhåpentligvis ikke bare byttet inn når vi allerede har tapt.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Nordlys »

Vi skal spille borte mot serielederen i England. Og her sitter vi kaldt og rasjonelt og diskuterer defensive problemer før kampen. Svakheter vi må få orden på for å vinne kampen. Glimt har gjort meg herlig naiv. Ingen skalp er for stor.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Crazy horse »

Vi taper da vel ikke ofte? Men flere enn vi liker og flere enn vi har tapt de to foregående årene.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Los-Loco »

Nordlys wrote: Mon Oct 03, 2022 3:21 pm Vi skal spille borte mot serielederen i England. Og her sitter vi kaldt og rasjonelt og diskuterer defensive problemer før kampen. Svakheter vi må få orden på for å vinne kampen. Glimt har gjort meg herlig naiv. Ingen skalp er for stor.
Ja, de to siste årene har virkelig endret perspektivet. Tok meg selv i å være sur på grunn av spissenes manglende effektivitet mot LSK. Stikker jeg fingeren bittelitt i jorda, så ser jeg jo at vi er seriens mestscorende lag. Vi har en ving(!) son har rundet 20 mål seks runder før slutt (ingen(!) Glimt-spiller har klart 20 mål på en hel sesong før Junker). Vi har minst tre, kanskje de fire beste midtbanespillerne i serien. Vi har seriens desidert beste keeper. Vi har nordens(!) beste trener. Vi har mange millioner på bok. For bare noen få år siden ville bare ett av disse punktene gjort meg lykkelig.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by tomath »

Ad det nest siste punktet dit, så vil jeg også legge til at den samme treneren har takket nei til den klubben som for noen år siden plukket spillere fra oss etter eget forgodtbefinnende. Det er også veldig viktig. Vi kunne nok ha slumpet innom gode trenere tidligere også, men normalt så ville det vært en kortvarig glede.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Novi »

Såe, hvem åpner kamptråden??
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Sulliken »

Litt sent for dette svaret, skylder på jobb.
På generell basis kan hvem som helst starte en kamptråd.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by MhepA »

Det finnes vel knapt en klubb med et publikum som fortjener mindre suksess enn Molde-publikumet. Det er jo mer liv på en treningskamp på La Manga enn denne gruppespillskampen i ECL. Direkte pinlig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Novi »

Ja, det er pinlig. Har vel aldri vært noe publikumslag Molde, men må vel klare mobilisere bedre enn det der. Tror ikke det ville vært store folkefesten om det var Roma på besøk heller.
Una mas cerveza.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by OTH »

Hadde ikke fylt stadion om de Hadde gratis inngang og man utd som motstander
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Nordlys »

Men i Mannsverk har de en ny fantastisk sentral midtbanespiller etter Aursnes. Tipper han får samme karriereutvikling om ikke bedre. Kommer til å være mye yngre når han selges.
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by G-s-enz »

Vi har mye å lære hos Molde mtp hvordan de klarer å utvikle spillerene til å funke utenfor egen klubb,meen det er en annen diskusjon.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Nordlys »

Jepp. Jeg vil hevde det har en god del med at de tradisjonelt har henta større talenter enn vi har og at disse har et mer utvikla ferdighetssett og behersker flere ting enn en rollespiller i Glimt trenger. Mannsverk f. eks er en tvers gjennom bunnsolid spiller som Molde har gjort lite for å utvikle. De bare betalte en klekkelig sum for å hente han.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Sulliken »

Molde vinner lett 3-0 Over Shamrock Rovers.

Men jeg er sjokkert over folket i Molde. Halvfull-ish stadion. Og når se vinner 3-0 over europeisk motstand, så går masse folk før kampen er ferdig.

Det er en skam for norsk fotball
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by OTH »

Halvfullt? 3669 solgte billetter det er litt over 30% av kapasiteten. Dessverre er ikke interessen for det laget der.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Sulliken »

Derav jeg la til -ish
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Kesseboy »

Helt off-topic, men Roma tapte hjemme for Betis i dag. Huff så leit.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
AnthonyGregory
Posts: 206
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by AnthonyGregory »

Sulliken wrote: Thu Oct 06, 2022 7:39 pm Molde vinner lett 3-0 Over Shamrock Rovers.

Men jeg er sjokkert over folket i Molde. Halvfull-ish stadion. Og når se vinner 3-0 over europeisk motstand, så går masse folk før kampen er ferdig.

Det er en skam for norsk fotball
Det er jo et knøttlite tettsted og en fullstendig steril og kjønnsløs klubb. Det er jo synd at absolutt INGEN bryr seg om klubben, de har jo vært ekstremt solide i år.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Knuta »

Nordlys wrote: Thu Oct 06, 2022 7:22 pm
Mannsverk f. eks er en tvers gjennom bunnsolid spiller som Molde har gjort lite for å utvikle. De bare betalte en klekkelig sum for å hente han.
Ja Glimt har vist også hentet en bunnsolid spiller til en høyere pris enn Mannsverk. Men han blir plassert på benken for å gjøre plass til en spiller uten tempo men med en historikk i Bodø.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Gvandreassen »

Skjønner at det er noe annet å møte Arsenal på Emirates, men vi hadde altså omtrent med oss flere bortesupportere dit enn Molde hadde hjemme? Ja, det er litt flaut for MFK. Bare synd at de banker oss i serien.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022

Post by Knuta »

Dersom Glimt skulle bli nr 2 i sin gruppe så venter 16 dels finale i EL. Da møter de lag som er nr 3 i Champions L sitt gruppespill. Skulle Glimt tape 16 dels finalen vil da laget være ferdig i Europa eller går laget til Conf L?. Jeg vet at laget går til Conf L dersom de blir nummer 3 i gruppespillet.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2021/2022

Post by tjongs »

Om vi taper play-offen så er vi vel helt ute?
Jeg tror en 3.plass i gruppa er det beste for Glimt, rent kortsiktig sportslig uten tanke på fremtidig læring. Og uten hensyn til det økonomiske i det.

Tar vi en 2.plass fortsetter vi EL, men må opp mot et 3.plassert CL-lag i playoff. Skulle vi mot formodning komme oss gjennom det er det steinhardt videre i EL uansett.

Kommer vi på 3.plass rykker vi ned i ECL og møter et 2.plassert lag fra en ECL-gruppe i playoff. Det er fullt overkommelig.

ECL er såklart et steg ned fra EL, men det er også en turnering hvor Glimt med full klaff og litt flaks kan nå veldig langt. Til og med gå hele veien. Det er vi sjanseløse på i EL.

Sannsynligheten for en morsom og lang Europa-vår er iallefall betydelig større med en 3.plass i gruppa enn en 2.plass, men man kan jo på en måte ikke gå og håpe det heller hvis siste kamp mot PSV blir avgjørende...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Sulliken »

Flyttet de to siste innleggene fra 21/22 tråden til riktig tråd
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Locked