Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Nordlys »

Spent på hvem som blir kantparet i Europa når Solbakken er tilbake. Blir det benk på Pelle eller Mvuka, eller må Solbakken komme inn? Vi vil være farligst i banespillet om vi bruker Ola og Joel, men med Pelle kan vi plutselig få et mål helt ut av det blå... Tror nok KK kommer til å bruke litt tid på akkurat den beslutninga der.
Last edited by Nordlys on Fri Aug 26, 2022 8:56 pm, edited 1 time in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Novi »

Ja, også må man ikke glemme Nino. Tror ikke vi har brukt 10 mill på et 4. valg.

EDIT: ESPN mener Arsenal trakk en tøff gruppe: https://www.espn.com/soccer/uefa-europa ... ld-prevail :glimt
Una mas cerveza.
Multatuli
Posts: 519
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 207 times
Been thanked: 230 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Multatuli »

Some comments on one of the Arsenal forums:
Holland, Norway and Switzerland. Send the u21s.
6 games for the reserves.
These are 6 pretty easy games for our second team.
I sure hope they will come in the freezing cold and snow and get beaten like Mourinho got beaten in Bodo.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Novi »

Tror ikke det blir slik de tenker, men vanskelig for spillerne og gå fra og forberede seg til og møte Chelsea og Man City til Glimt. Vi dreit oss ut mot Klaksvik og Linsfield borte av samme grunn, og for Arsenal så er vi i aller høyeste grad Klaksvik. Tross Roma-seier og alt det der.
Una mas cerveza.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by geirminator »

Hvor finner jeg oversikten over tidspunkt for Molde sine kamper? Glimt og Molde spiller samme datoer, hadde vært topp om det ene laget spilte 18.45 mens det andre 21.00.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Kesseboy »

Selvsagt plasseres Arsenal hjemme den halve uka jeg er bortreist. Skyt meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Glimterfrem »

Hva fansen til Arsenal tenker er ikke så nøye. De har en norsk kaptein som vet alt om hvor imponerende Glimt har vært de siste årene hjemme ;)

Har også sett litt på reiser, er utvilsomt veldig kule destinasjoner, men det er bestandig så vanskelig med jobb når det er kamp på onsdag/torsdag. Man må alltid ta seg en dag fri fra jobb når man jobber man-fre, og det har jeg ikke anledning til i høst. Jeg var heldig med at kvartfinalene mot Roma var i påskeferien, men ser ut som at ene Arsenal-kampen er like før høstferien for min egen del, jævla kjipt.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by poteten »

UEFA sørger for at nasjoner som Norge ikke spiller samtidig
Kritisk
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Nordlys »

Image
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Los-Loco »

MEN FOR SVARTE F*** I INNERSTE RÆVHÆLVETE FØRR FØKKINGS ELENDIG OPPLEGG TICKETCO ER!!!!!!!


Billettkaos. Nok en gang. Dette fratar meg faktisk HELE gleden med kampene. Jeg er så eitrende forbannet at det ikke er mulig å få uttrykt det med ord.

Satt klar med bestilling til åpning, klikket på slaget og kom inn i køen bak 280 andre. Fair enough, her er det mange om beinet. Da det ble min tur, klikket jeg meg inn på SNN B-feltet. Som var så godt om utsolgt. Hvordan er DET mulig, hvis det bare var 280 før meg i køen? Selv om ALLE de 280 valgte B-Øvre, så skulle det fortsatt være greit med plass. Jeg har sesongkort for fire. Klikket på en plass med fire ledige på rad, men fikk ikke lov til å velge de tre neste. Endte opp med én billett i handlekurven. Forsøkte å kansellere den, og starte på nytt, men da måtte jeg vente i nye 15 minutter, mens resten av billettene ble revet bort. Og etter 15 minutter, så sier altså systemet at promokoden min er benyttet. Kommer ikke inn.

Det er jammen ikke mange andre steder hvor det sitter en kø med folk med 5000 kroner klare for å handle, og som klarer å pisse off kundene sine på den måten der.

Så mye igjen for sesongkortene altså. Blir sikkert gøy å se Arsenalkampen på TV. Kjempestas dette.

Nesten så man konverterer til å bli TIL-supporter. Langt mindre frustrerende.


EDIT: Når jeg ser at Ticketco sitt slagord er "Event payment made easy".... :evil: :evil: :evil:

EDIT2: Er det forresten sånn at det bare er meg som ble plaget denne gangen? Alle andre har fått billetter?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Hattifnatten
Posts: 92
Joined: Thu Mar 03, 2022 11:37 pm
Been thanked: 9 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Hattifnatten »

Var 540 i kø på slaget 13.00.. Kom inn og HELE SNN var utsolgt( gamle del) Så måtte kjøpe på snn A nedre. Fatter ikke hvordan hele dan gamle delen av SNN var utsolgt. Fikk ikke mitt vanlige sete denne gangen :(
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Glimtsupporter »

Jeg kom inn som nr 178 i køen. Sjekket Diadora, og der var alt borte, bortsett fra noen få på rad 1 og 2.
Hoppet kjapt over på A-feltet og fikk OK plass.

MEN: alle planer vi hadde i kompis-gjenge måtte forlates, fordi vi hadde blitt enige om å finne plass på I-feltet som plan A, og G-feltet som plan B.

Så da ble det plan C: skynd deg å finne en plass i full panikk...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Los-Loco »

Teknisk ansvarlig i Ticketco sier til AN at de hat hatt «enorm pågang» i dag: « – Jeg tror aldri vi har hatt så mange salg på en gang som i dag. Det var enorm pågang.»

Det er altså absolutt bullshit! Glimt har solgt et sted mellom 4400 og 5000 sesongkort. Og det var kun sesongkorthaverne som slapp til i dag. Og det var også 100% forutsigbart at så godt som alle disse ville være tidlig ute for å skaffe seg Europa-billetter. Og siden mange, inkl meg selv, holder flere sesongkort for familien, så var altså antall brukere inne i systemet i dag langt lavere enn 5000.

Så da gjenstår de to viktigste spørsmålene: Hvordan kunne godt under 5000 brukere være «enorm pågang» i et system som er dimensjonert for å selge digre stadionkonserter?
Og hvordan kunne sesongkortinnehaverne klare å fylle Aspmyra, om de bare fikk én billett pr sesongkort?

Føkkings skandalesystem dette!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Novi »

Vi trenger vel ikke flere eksempler på hvordan det systemet svikter. Men til slutt blir billettene solgt, og kostnadene med systemet må man bare anta er langt lavere enn alt annet på markedet. Ikke umulig med endring før neste sesong, da…
Una mas cerveza.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by oj »

Da er London-turen for meg og ungen bestilt, og en håper på flaks med tanke på tilgjengelige bortebilletter mot Arsenal, når enn de legges ut.
Glimt e lage
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Los-Loco »

Det er altså helt utrolig at de kan sitte alvorlig og snakke om det enorme trykket på Ticketco-siden:
https://www.an.no/da-billettsalget-star ... -4-1646118

Tenk om det var RBK som var i Europa, og skulle selge tomt et stadion på over 20.000? Systemet er verken riktig dimensjonert, eller funksjonelt satt opp for en god brukeropplevelse. Det står ganske enkelt til stryk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Sulliken »

Jeg drar dette over hit. mer korrekt plassering
oj wrote: Sun Aug 28, 2022 7:10 pm Men er det slik at det kan bli 2 kvalikkplasser til CL allerede til neste år hvis Glimt og Molde tar nok poeng i Europa? Dvs. at 2. plassen har en stor verdi i forhold til 3. plassen.
Nei. Vi vil ikke under noen omstendighet få en ekstra CL plass til Europasesongen 23/24.

De landskoeffisientpoengene Molde og Glimt tar i Europasesongen 22/23 slår inn i Landsrangeringen i Europasesongen 24/25. Det er vel egentlig det alle skribleriene mine om dette koker ned til. Det er Landskoeffisienten som bestemmer antall lag i CL, UEL og ECL et land får og hviklen runde lagene kommer inn.

Man regner det slik: Antall koeffisientpoeng tjent av klubbene, dividert på alle lag som har deltatt i en Europaturnering den sesongen. Og det tallet blir lagt på den totale Landskoeffisienten. Så la oss si 4 klubber fra et land spiller en runde, 3 lag taper og 1 vinner. Altså 1.000 poeng delt på 4, som blir 0.250 som blir lagt på landskoeffisienten.
Så er jeg usikker om de poengene Glimt og Molde måtte ta nå, om det også skal deles på 4, siden vi hadde 4 lag med i turneringene, eller om det skal deles på 2, siden det er 2 lag igjen.

Klubbkoeffisienten, derimot, altså de 3 klubbpoengene vi har tatt og de 4 Molde har tatt blir umiddelbart lagt på når lagene ryker ut. Så hvis vi taper alt av Europakamper heretter, vil vi starte kvaliken 23/24 med 20.000 klubbpoeng (om vi klarer medalje, da). I år startet vi Europareisen med 17.000. Det betyr at vi blir litt bedre seedet i en Europakvalik neste sommer.


https://www.football-coefficient.eu/country/20-norway/
Her ser du at de Norske lagene har hittil totalt samlet 14 poeng, men det deles på 4, så Norge har så langt i Europa tjent 3.500 på Landskoeffisienten


Ellers er dette veldige nyttige sider å bla på.
https://www.football-coefficient.eu/

https://www.fotcalc.com/country-coefficients

https://www.fotcalc.com/
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Sulliken »

På den ene linken jeg la ut i innlegget over er det og oversikt over "Next seasons deployment"
Der står det hvor mange lag som får Europa de neste to sesongene.
https://www.football-coefficient.eu/country/20-norway/
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by oj »

Okei.Takk for veldig god forklaring, og beklager for rotet mitt med innlegg i feil tråd.

Så 24/25 kan (hvis alt går bra) bli et ekstremt bra år for norsk fotball da både serievinner og cupvinner kan være kvalifisert for gruppespill i minst EL og ECL. 2. plassen vil være garantert minst play off til ECL og 3. plassen vil være i play off bare ved å vinne en runde. Ser en bort fra seedingen så er det bare 4. plassen som har en lang vei inn i Europa. Vi vil nærmest være garantert 3 lag i gruppespillene med ok trekning for 2. plassen..
Glimt e lage
User avatar
AndersHu
Posts: 56
Joined: Tue Apr 26, 2022 9:07 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by AndersHu »

Nasjonspoengene skal fortsatt deles på 4 (siden det var 4 norske lag med fra starten), men det er 2 koeffisientpoeng for serier for seier i gruppespillet. Det er også verd og merke seg at fra 2024 blir det endring av CL-formatet, med 36 lag i stedet for 32, og 8 enkeltkamper i stedet for dagens gruppespill. Det er enda ikke helt klart hvordan kvalifiseringen blir.

Det er også greit å få med seg at de 3 klubkoeffisientpoengene Glimt har sikret er minimum for å komme til EL, men at de ikke blir lagt til poengene for seier og uavgjort. Hvis Glimt f.eks. klarer to seiere og en uavgjort vil det gi totalt 5 poeng, og 22 siste 5 år.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by MhepA »

Moldefansen klager på billettprisen som ligger på 1200 for tre kamper i Conference League. Det er vel rundt det samme som vi betalte for Glimts kamper i ECL i fjor?
Roma trakk jo garantert en del folk, men ganske dårlig av Molde dersom de ikke klarer å selge ut langsidene (som de nå legger ut for salg).
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by poteten »

Moldefolket har tradisjonelt sett ikke vært glad i Molde FL
Kritisk
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by madbertha »

Blir det å legges ut billetter til enkeltkamper?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by mortsto »

Det legges ut enkeltbilletter hvis presse og UEFA ikke ønsker å benytte seg av sine plasser. Da snakker vi et fåtall kremplasser som blir veldig vanskelig å få kloa i. Særlig en viss kamp.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Bodø/Glimt i Europa 2022/2023 + De andre norske

Post by Nordlys »

PSV akkurat ferdig med sin generalprøve mot Twente. Endte med 2-1-tap.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Locked