Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by mortsto »

Årets siste kamp, og med Glimtbriller er vel dette den mest nervepirrende avslutningen i historien? Vi møter Mjøndalen borte, og må ta minimum ett poeng for å sikre seriegull. Hjemmelaget ligger dårlig an og må vinne, samtidig som to andre kamper må gå deres vei.
Siste fem mellom lagene viser fire seire til Glimt og én U.

Det er en oppfatning av at Mjøndalen er vant med å spille slike avgjørende kamper, og ofte avgjør dem til sin fordel. Stemmer det? Jeg finner i de siste ti sesonger tre oppgjør som kan minne om søndagens.

2020: Mjøndalen redder kvalik med seier 3-0 hjemme i siste runde. Motstander er historisk dårlige AaFK som kun vant to kamper hele sesongen, og som ikke hadde noe å spille for denne kampen.
2019: Mjøndalen redder plassen med seier 1-0 hjemme i siste runde. De slår VIF som ender på en relativt svak 10-plass. VIF kan ikke avansere eller falle lengre ned på tabellen før kampen og har mao ingen ting å spille for.
2015: Mjøndalen kan redde kvalik med seier i siste runde, men taper 3-1 borte mot Viking. Viking havner på femte plass, og kan før kampen ende på alt fra fjerde til sjuende, og har mao "litt" å spille for.

Myth busted? Jeg vet sannelig ikke. Min mikroforskning tilsier at Mjøndalen presterer omtrent som en kan forvente i slike kamper. Det gjør meg bare marginalt mindre nervøs. :shock:
User avatar
Vix
Posts: 767
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Vix »

Mine nerver kommer i hvert fall til å være pirret. Det virker så lenge siden Glimt var Glimt nå. Siden Solbakken fikk italienere til å måpe av beundring. Siden Botheim skåret i hver kamp. Siden Patrick viste sitt sanne jeg.
Får Bjørkan bidratt littegrann til? Kan Pellegrino spille enda dårligere enn han har gjort i det siste? Får Boniface sesongdebuten sin?
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Glimterfrem »

Botheim har vel aldri skåret i hver kamp, ellers hadde han vel luktet på toppscorertittelen :lol:

Ja, jeg er dritnervøs for denne kampen. Rart å si det, men Mjøndalen er virkelig ikke det laget jeg vil møte i en avgjørende kamp. Det er bare noe med Gauseth og gjengen, de har en egen evne til å holde seg oppe uansett faen. Vi er ikke i den beste formen for tiden, MEN det viktige er at vi fortsatt ikke TAPER kamper. Og alt vi trenger er.. å ikke tape. Det bør vi faen meg klare mot Norges dårligste lag. Håper virkelig Bjørkan er tilbake til denne kampen, savnet av han er stort.

Så lenge vi går offensivt ut og får et tidlig mål så skal det gå veien. Nervene mine kommer ikke til å takle at det er 0-0 lenge og Mjøndalen får dødballer på slutten. Det ville totalt knust meg om vi ikke tar seriegull på søndag. Forhåpentligvis klarer gutta å holde fokus på denne kampen, og gi faen i hva som skjer i Haugesund. For jeg er brennsikker på at Molde kommer til å vinne den kampen uten problemer. Jeg tipper 3 eller 4-0. De vant 3-0 borte i fjor.

Enig i at Pelle sin form tilsvarer at han burde benkes, MEN akkurat denne kampen, mot et lag som han kjenner veldig godt, mener jeg faktisk at han bør starte.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by mortsto »

Jeg er litt spent på om resultatene offentliggjøres av speaker utover kampen. Brann skal ha gode muligheter hjemme mot Sarp, og Stabæk bør også kunne få til noe borte mot et Odd som ikke har noe å spille for. Håpet er at Glimt er tålmodige og har fullt fokus også bakover. Hvis Brann eller Odd ser ut til å ta sine kamper, så tror jeg fort luften går ut av Mjøndalen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by jonsnow »

Huff, blir en neglebite kamp! Mjøndalen gir seg aldri så her blir det kamp helt inn! Og da håper jeg vi har en såpass stor ledelse tidlig st man kan bare ligge å spille tikitaka store deler av andreomgangen, men tror dette blir jevnt og avgjøres helt på slutten og der har ikke vi vært gode i det siste
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by gavharr »

Mjøndalen vil bli minst like nervøse som Glimt, om dem tar føringen. Kanskje vi burde håpe på et tidlig MIF-mål?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by mortsto »

Nei.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Glimt1916 »

Interessant teori, men nei takk :lol:

Jeg veksler mellom å "grue" meg og glede meg skikkelig. Grue er også et feil ord, jeg er bare veldig spent, men dette blir moro. Jeg har tenkt å ha en jævla artig tur til Mjøndalen sammen med kompiser, så får resultatet bli som det blir, det er ikke noe jeg kan gjøre så mye med.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by J I P »

Ifølge NRK journalist Johannes Børstad (på Twitter) skal Glimt holde en pressekonferanse om søndagens kamp i morgen lørdag kl 1430 i Drammen.

Deltakere: Patrick og Kjetil

De holder altså fast på UEFA-rutinene 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by poteten »

Tenk om de begge annonserte to år forlengelse.
Kritisk
Alexkid
Posts: 419
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Alexkid »

Niklas Aune Johnsen reagerte med en flire emoji på denne tweeten. Blir det pressekonferanse i morgen eller er dette et forsøk på å fyre opp stemningen enda mer? Noen som vet?
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Galnasen »

Tipper det er covid19-relatert for å unngå masse enkeltintervjuer før kamp. Tror det skal mye til for at Glimt plutselig skal annonsere noe som helt før kampen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Mr Bean »

Johannes Børstad er svoren rbk tilhenger og jobber i nrk trøndelag (hva er det ev han vet som ikke vi vet tro ?) :tenk

Nuvel: Tenk om vi igjen står øverst på pallen igjen da :hedre Kampen skal sees hos hotellsjefen ombord som er MFK fan 8)

God gul kamp :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Vix
Posts: 767
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Vix »

Samme Niklas forklarer på Facebook at det bare er for å få mer ro inn mot kampen. Klubben er tilgjengelig for pressen på pressekonferansen og så får de være i fred. De skal bare snakke om kampen.
Alexkid
Posts: 419
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Alexkid »

Nærmer seg 14.30. Ingenting på AN ang PK enda? Jeg lever hvertfall i håpet om at dette er den riktige timingen for KK å avsløre seg. Mjøndalen gruses dersom positive nyheter. Lov å håpe.
User avatar
Vix
Posts: 767
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Vix »

NRK.no. Jeg får dog ikke sett på siden videoen ikke er tilgjengelig i utlandet og de detekterer VPN-bruk.... Pussig med restriksjoner på en sånn sending...
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by gavharr »

Alexkid wrote: Sat Dec 11, 2021 1:24 pm Jeg lever hvertfall i håpet om at dette er den riktige timingen for KK å avsløre seg.
Den gang ei. Passer sikkert bedre etter å ha tatt seriegull på Consto.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kvass
Posts: 350
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Kvass »

Knutsen sa på pressekonferansen nå at han kjente til Mjøndalens kampplan i morgen. Den heter «la det gå tid»…
Veni
Posts: 463
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Veni »

Hvorfor er dere så sikre på at Molde slår Haugesund lett? Så dere vår egen kamp der borte? Ekkel bane som er tung og sleip i desember med et "himalag" som vil avslutte med stil. Forskjell på 11. Juli og 12. Desember.

Husk i 2019 da Fagermo ba Haugesundspublikumet om å bli igjen for å applaudere Odds medalje... Haugesund hadde ingenting å spille for men knuste Odd 4-1
Last edited by Veni on Sun Dec 12, 2021 12:40 am, edited 2 times in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by Kesseboy »

Jeg gir Molde gode sjanser i Haugesund, fordi Molde også har evne til å takle sånne seige drittkamper med mindre fotball enn normalt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by gavharr »

Moldekampen skal ikke ha praktisk betydning for Glimt. Skal man vinne serien, så er det mye kulere å gjøre det på egen hånd. Molde kan vinne så mye de vil, så lenge vi slår Mjøndalen. Det tror jeg også Glimt-gutta planlegger å gjøre.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by J I P »

Gled Dere Glimtvenner!

Det er KAMPDAG :glimt

Nå skal det avgjøres hvem som blir Seriemester 2021!

Klarer Glimt å ta minst 1 poeng mot Mjøndalen.

Klarer Haugesund å ta minst 1 poeng eller flere mot Molde.

Rundt 1000 nordlændinger skal på kampen. De fleste på de to bortefeltene men garantert noen på de andre tribunene også.

Møt opp på treffstedene i god tid.
Møt opp på stadion i kjempegod tid.
La Glimt få føle at de er i Roma eller på Aspmyra.

Vi skal synge som vi aldri har sunget før.
Hvis de foran deg står så står du også.
Står de ikke da reiser du deg.
Står de foran deg på setene så gjør du det samme og ber ikke de foran deg om å sette seg.

Vil du sitte så plasserer du deg på enden av tribunene uavhengig av hvor det står at du har billett.

Skap god stemning. ikke gi opp hvis vi havner under for
«Vi gir aldri opp
Har så løst på gull igjen»

Og

Bodø/Glimt e laget
Vi skal fan mæ klar det

:glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by liverglimt »

J I P wrote: Sun Dec 12, 2021 12:17 am
Står de ikke da reiser du deg.
Står de foran deg på setene så gjør du det samme og ber ikke de foran deg om å sette seg.
Så inkluderende at jeg blir skremt.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by J I P »

Syns du virkelig det er så ille at feltet rett bak mål forbeholdes de stående?

På Godset-kampen flyttet jeg meg til ståseksjonen når folk satte seg ned i området hvor jeg hadde billett. Så ikke noe poeng i å stå der da de åpenbart ønsket å sitte.

Hvis folket da står på feltet rett bak mål (noe man gjorde i 2019-kampen) og man ønsker å sitte, hvorfor ikke flytte på seg for både å få sitte og se kampen?

Dette bildet er fra 2019
9F67C341-C2F8-4F01-A5ED-D16DA7D83558.jpeg
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 12. Desember kl. 17:00

Post by liverglimt »

Måten det er skrevet på tilsier at alle skal stå om så på setene om nødvendig, samt pelle seg vekk hvis de har fått plass der det tilfeldigvis er en som skal stå på setet. Ingen ting i det innlegget som beskriver at det er bak målet dette gjelder. Billettene er lagt ut i puljer etterhvert som det ble utsolgt. Så ingen kan bestemme hvor de har fått plass.

Alt går helt sikkert bra, men i iveren etter å få alle med på kamp så glemmer de ivrigste at det er flere enn de som står og roper høyest som møter opp.

Ta vare på hverandre: Heia Glimt og fred på jord!
@liverglimt
Post Reply