Eliteserien 2022

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Sulliken »

Enga-Hamskam

Dønnum skulle ha vært utvist. Ikke en kjeft i verden kan overbevise meg om ar den stemplingen på keeper der var et uhell! (På en Corner)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2022

Post by jonsnow »

Synes Kamma er rimelig gode i denne kampen og burde ha ledet. Kongsro har vært meget god for dem i flere kamper
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Viking er kommet for å bli.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Sulliken »

@jonsnow
Selvfølgelig er Kongsro god for Skamma. Det eneste laget han ikke klarer å spille seg inn på er Glimt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2022

Post by jonsnow »

Ofte sånn det er, en spiller får ikke sjangsen i en klubb og bedømmes som dårlig der for så å dra til en ny klubb hvor han får tillit, selvtillit og blir god. Men akkurat Kongsro irritere meg da vi ikke har venstrebacker som er venstrefota og så viser han hvorfor vi egentlig hentet han i en ny klubb, men er bare sånn det er. Han hadde aldri blitt god i B/G siden han aldri ville fått den tilliten han har i kamma.

Var vel greit med uavgjort i sen kampen selv om jeg synes kamma var desidert farligst og man ser hvorfor VIF sliter titt og ofte med det forsvarsspillet dem har i denne kampen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Gvandreassen »

Nordlys wrote: Mon May 16, 2022 7:55 pm Viking er kommet for å bli.
Dessverre, de får nå lov til å holde på. Hadde likt dem bedre hvis de bare kunne sluttet med MMA-en, for grunnspillet er godt.

Så i kamptråden noe snakk om nedrykk. Det anser jeg som svært usannsynlig. Det som derimot er hakket mer sannsynlig er at vi ender midt på tabellen. Samtidig spår jeg at vi kommer inn i en flytperiode om ikke lenge. Husk, vi vant tross alt 5-1 mot Enga. Nivået er der. Nå håper jeg bare man lar endel av reservene starte mot Rana, sånn at gutta kommer tilbake friske og raske mot Haugesund. FKH kan bli en ekkel motstander, synes alltid de hever seg hjemme mot Glimt.

Knutsen virker nok kanskje litt sliten og noe frustrert om dagen. Han kommenterte dømmingen, noe han vel tidligere har spart seg for. Lurer på om ikke de greiene med Nuno Søtnos henger litt igjen, forståelig i så fall. Vært mye press på KK og Glimt. Tror det her kommer seg utover sommeren, jeg er veldig happy om vi ender på topp tre :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Sulliken »

Krav-maga laget Viking klarer å spille på motstander rødt kort. Ingen av de gule er kort i det hele tatt

Fullstendig katastrofe.

De filmer, grisespiller, og de blir faen aldri tatt for søppelspillet sitt!

Satan
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2022

Post by jonsnow »

Viking har fått lov til alt for mye hele sesongen og ser ut til at de har fått cartblanche av dommerne til å holde på slik. Eventuelt betalt ekstremt godt for å få lov til å holde på slik som de vill samtidig som motstanderne blir straffet hardt for ting som ikke blir frispark en gang når det er Viking spillere som holder på. Ekstremt usjarmerende og jeg håper Viking blir straffet hardt snart og et par av spilleren gjør det meg ingenting om de blir skadet når de holder på slikt som de gjør kamp ut og kamp inn(liker ikke når folk blir skadet men svinpelser fortjener å bli straffet på en eller annen måte og om karma biterdem på den måten når dommerne ikke gjør noe qå får det bare være!

Har blitt et skikkelig hat lag for min del med det det de viser fram hver eneste runde og slipper unna med det.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Gvandreassen »

Viking, med sine to spisser i front, spiller ekkelt og feigt. Har ingenting med fotball å gjøre og de er særdeles usjarmerende. Men, de vinner fortsatt og har et godt grunnspill. Mange som spiller stygt og taper. Er kanskje et ekkelt og usjarmerende lag, men de spiller bra utenom alle usportslighetene. Dessverre.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Kan hende at Glimt ble sett på med samme øyne når vi herjet som værst i 2020. Fotballen var også langt bedre, men objektivt sett kan det godt hende vi slapp unna med mer enn vi skulle. Akkurat det er vanskelig og vurdere med supporterøyne :)

Jeg har ikke sett Viking annet enn kampene mot oss. Da var det røffe og heldige med dommeren. Får vise seg ila sesongen hvor mye av suksessen som kommer av at man er røff eller faktisk spill med ball, for dersom man er ulovlig tøff på bana vil det slås ned på før eller siden.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2022

Post by jonsnow »

Har sett alle kampene deres og det er mye grums som blir oversett. Hadde de kuttet ut filmingen, etterslenger og farlig spill så kunne jeg glatt ha sett dem som vinnere i år for de kan spille meget bra, men sånn som de holder på så håper jeg de går at skauen med dem. Med lange karantener på Tripic, Berisha, Løkberg og ikke minst Brekkalo.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2022

Post by gavharr »

Den overspillinga til Brekalo i går er så kvalm. Spillere som holder på med sånn burde kunne gis karantene i ettertid.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2022

Post by MhepA »

Altså, to selvmål av Sandefjord mot Lillestrøm. Ingen hjelp å få i dag heller 😵
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Hvis Glimt får opp dampen nå så kan dette bli en av de mest spennende Eliteseriesesongene på en god stund. Viking, Molde, LSK og Glimt kan alle vinne serien i år imo.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Forsvarsspillet til Sandefjord er det verste jeg har sett i år. Helt håpløst. På 2.div nivå.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2022

Post by mortsto »

Oppskriftsmessige seire til LSK og Molde. Blir det ikke seier mot FKH, så er vi temmelig bakpå.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Sulliken »

Vinner vi ikke, skal vi helt glemme å engang tenke på noe som ligner en medaljeplassering.

Vi møter vel 5-4-1 i dag.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2022

Post by jonsnow »

Flere resultater som gikk vår vei i dag, og der er rett og slett deilig.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2022

Post by mortsto »

Sykt at RBK leder til pause. Kamma klart best så langt.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Eliteserien 2022

Post by jonsnow »

Blant annet Enkerud burde har skåret i dag, men Hansen har vært banes beste
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

6 poeng mot Godset og Molde nå så er vi med for fullt igjen og kan ta landslagspause med en god følelse. Godset har hatt usannsynlig uttelling på sjansene sine i flere kamper. Det tror jeg stopper mot Glimt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Larsson »

Forumet inne på RBKWeb.no er virkelig fornøyelig på slike dager. Injiser det inn i årene mine.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Buster »

Fornøyelig lesing ja, og kanskje en en påminnelse om å ikke være useriøst negativ til våre egne spillere når det butter noen kamper. Vi har heldigvis et stykke igjen før vi er der!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Pondus »

ES 2022 er i aller høyeste grad helt åpen. Alle lag avgir poeng. Eneste er Molde som virker å ha funnet noe stabilitet. Lillestrøm er jeg usikker på. Molde borte blir en syretest, men vi begynner sakte å ligne på oss selv så alle muligheter åpne.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Kesseboy »

Vil vi ha gull? Selvsagt. Det vil være totalt bortkasta å ikke få europaspill den europasesongen koeffisientpoengene våre virkelig tells. Men det er fortsatt naturstridig at Glimt skal ta gullet tre år på rad, medalje fire år på rad. Så det vil være en enorm prestasjon med topp 3 i år også -- og det er ikke urealistisk i det hele tatt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply