Eliteserien 2022

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Hvis nå Glimt vinner hengekampen de har i forhold til LSK er vi 8 poeng bak. Det skal da innhentes på 20 kamper. Kom da på et helt fantastisk scenario som skjedde i England. Det var laget Oldham med Gunnar Halle på laget. 3 runder før slutt lå de 9 poeng bak laget foran og hadde -8 mål i forhold. De måtte vinne de 3 siste kampene, samt at laget foran måtte tape de 3 siste, samt at målforskjellen ble utlignet. Det stod om å overleve toppdivisjonen eller rykke ned. Oldham klarte det, noe som var en sensasjon. Alt er mulig i fotball.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Glenn P »

Så skal Lillestrøm og Viking ut i Europa fra slutten av juli, det er nytt for mange i klubbene. Glimt starter før, men begynner å bli kjent med prosedyrer og hele sulamitten.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Los-Loco »

Pluss at nervene fort kan komme for urutinerte spillere når gullet begynner å bli tydelig der framme. Vi så det i Glimt i 2019, vi så det litt i 2021 også (spesielt Brann-kampen). LSK vil garantert kjenne på det når gull-mulighetene blir mer og mer realistiske.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Glenn P »

Blir mektig imponert om LSK klarer å "ta en Glimt", men nå vet de at det er mulig etter 2020, så om man trykker på de rette knappene så vinner man. LSK kan vel på sett og vis takke Glimt for seriegull om de tar det ;)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Den var kreativ, Glenn…!
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Glenn P »

"Hvis Glimt kan gjøre det, kan vi gjøre det" burde stå i alle garderobene i Norge :D
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

LSK taper mot Junkeren i Stordalen, mister all selvtillit, taper resten av kampene i Eliteserien og rykker ned. Du hørte det her først!



Og sist sannsynligvis :mrgreen:
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Crazy horse »

Sjelden det har vært så godt med en fotballpause.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by J I P »

Viking sin keeper har gjort målet mindre etter at dommerne har inspisert målene og justerer det tilbake når omgangen er over. Skal være snakk om ca 15-20 cm forskjell.

Aftenposten: Se video og bilder: Viking-keeperen flytter stolpene og gjør målet mindre: – Ser ikke bra ut.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Smart og veldig unfair play, men nå blir det slutt på det! 8) Sterkt at det er lokalpressen som lager sak på det.
Forumets mest middelmådige ekspert.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Eliteserien 2022

Post by geirminator »

Haha. For en stakkarslig fotballklubb Viking er.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tomath »

Hadde nok ikke vært noen stor sak hvis han bare hadde innrømmet at det var litt dumt og bedyret at han skulle slutte med det. Med den tåpelige bortforklaringen med et rituale, som beleilig nok er motsatt når han skal overlate målet til motstanderen, så føles det hele litt som et gjenklang av John Pelu sin krampe for noen år siden.

Nevland bidrar i det minste med litt fornuft i saken.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Gvandreassen »

Nå må vi alle huske på at det er Glimt som er et lag fullt av skitne triks og stygt spill. Viking har da aldri gjort noe annet enn å fremvise eksemplarisk idrettsånd. Vent, jeg heter jo ikke Elden.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Synes det er litt merkverdig hvor skitne og ufyselige Viking plutselig har blitt denne sesongen. I fjor brukte vi vel knapt en kalori på dem. Er det fordi de er bedre enn oss akkurat nå?

Jeg personlig trenger litt større sample size enn noen kamper før jeg bestemmer meg for at det er et gjennomgående mønster noe sted.

Når det er sagt - han keeperen fortjener karantene.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Gvandreassen »

Se noen kamper og følg med på Berisha, Tripic, Brekalo mfl.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Sniken »

Nordlys wrote: Wed Jun 01, 2022 6:02 am Synes det er litt merkverdig hvor skitne og ufyselige Viking plutselig har blitt denne sesongen. I fjor brukte vi vel knapt en kalori på dem. Er det fordi de er bedre enn oss akkurat nå?
Nja - det var nokså mye frustrasjon rundt kyniske Viking etter 2-2 på Aspmyra ifjor. Der tok de jo uthaling av tid til et helt nytt nivå :)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2022

Post by MhepA »

Tror ikke vi skal gå i samme felle som resten av fotball-norge, og si at dette er en gjennomgående Viking-holdning. At jeg ikke har spesielt sansen for Tripic er derimot ikke en hemmelighet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Det har jo vært snakk om at Norge kan få to CL-plasser, det er vel avhengig av hvordan det presteres kommende Europa-sesong. Er det noen som vet om vi da også (hvisomatte, dersomatte) får en ekstra plass i Conference League, slik at f.eks 4.plassen i ligaen får denne?
Er jo umulig for klubben å forholde seg til selvsagt, men for oss kan det jo være spennende å spekulere i utover høsten.
Kan det være viktigere å gjøre det godt nok i Europa hvis vi ligger an til å hanke inn en 4.plass her hjemme, eller må vi sette alle kluter inn for å komme oss opp på en 3.plass?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Årets sesong baserer seg på femårskoeffisienten til og med 21/22-sesongen. Der er Norge nr. 17 og får ett lag inn i CL-kvalik. Dette er skrevet i stein og prestasjoner i Europa vil ikke endre på dette. Topp 3 eller cupseier er det som gir Europa neste sesong.

Litt usikker på om russisk utestengelse kan medføre at årets cupvinner havner i EL-kvalik dog. Det vil isåfall medføre vesentlig større sjanser for å komme til et gruppespill.
Forumets mest middelmådige ekspert.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Jeg mente at Norge i sesongen 23/24 kan få to lag med i CL? Og det er jo den e-cupsesongen vi spiller om i Norge nå. Husk at vi er et halvår "bak" eller "foran" andre ligaer.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2022

Post by mortsto »

Den magiske 15-plassen gir 2 til CL-kvalik, 1 EL og 2 ECL der vi nå har kun 1 CL og 3 ECL. Så mao kan vi med god Europa-innsats bidra til å sikre oss en ny mulighet neste høst selv med 4 eller 5 plass i serien.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Takk! Blir spennende å se utover høsten da, mulig hjelp til selvhjelp å gjøre det bra i Europa.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Jeg mener det allerede er bestemt hvor mange lag som får Europa-spill neste år fra norsk eliteserie. Resultatene vi presterer i årets Europa-sesong får dermed innvirkning på europaplassene i 2023-sesongen og ikke inneværende sesong.

Så vi kan ikke hjelpe oss selv inn i Europa med 4. plass i serien om vi gjør det godt ute.
Forumets mest middelmådige ekspert.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2022

Post by mortsto »

Nordlys: Da er vi mange som har misforforstått, inkl Lars Tjærnås.

https://www.norskfotball.com/blogg/nor ... -plasser
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Jeg skal være den første til å innrømme at UEFAs seedingsystem ikke er helt lett å få teken på, men jeg er nesten 100% sikker på at det er slik jeg beskriver. Hvis ikke kan man jo få situasjoner hvor klubber ikke vet hvilke plasser som gir Europa-spill når sesongen avgjøres.

Tjærnås skriver vel akkurat det jeg sier..?
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply