Eliteserien 2022

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Gvandreassen »

Håper virkelig vi klarer en europa-plass på tabellen i år. Røkke og resten av mafiaen har bygget et lag som per nå er langt foran oss. Gull til neste år blir tøft, så spill i Europa blir viktig. Skuffende at vi ikke er bedre, men jeg sa før sesongen at jeg er godt fornøyd med pallplassering. Akkurat nå virker det som at det også blir tøft.

Selv om jeg ikke er noen fan av Røkke og måten Molde har slått seg opp på, så må jeg si at jeg har sansen for Erling Moe. God trener og fornuftig type, som alltid har glimt i øyet og et morsomt stikk på lur.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Glimt har vel helt inntil siste uke vært mønsterklubben i Norge. Nå opplever jeg en endring hos de som vært glad i Glimt og som ikke er fra Nord-norge. Vi skal passe oss for å kalle Molde for mafia klubb og vi skal også passe oss slik at vi ikke er klubben som bruker mest penger på overganger og også begynner med sign-on fee. Det tar seg dårlig ut. Nå vet jeg at jeg er i mindretall med en del synspunkter her på forumet. Men det takler jeg aldeles utmerket. Jeg har alltid stilt spørsmål når man får en ukritisk unison enighet. Mener det er helt ok med Lode og Patrick tilbake i Bodø, men ingen av dem burde vært på banen mot Molde etter 8 måneder uten kamptrening og tydeligvis i dårlig fysisk form. Glimt hadde virkelig noe på gang med den stallen de hadde, etter 8 seire og 1 uavgjort de siste kampene og utrolig nært Champions L. Lode og Patrick bør først og fremst komme i fysisk form og gradvis innfases i start ellveren.
NB: Den spilleren som jeg virkelig ønsket tilbake til Bodø er Bjørkan, som selv med lite spilletid var veldig god på landslaget sist. Det er VB plassen som foreløpig ikke er løst i Glimt, både før og etter alle de siste overgangene.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2022

Post by mortsto »

Glimt inntil forrige uke: mønsterklubb.

Glimt forrige uke:
-Hentet hjem klubbikon og landslagsspiller Patrick Berg til unison hyllest.
-Hentet hjem Marius Lode på free transfer. Mulig sign-on-fee. Vi vet ikke.
-Tapte en kamp mot årets seriemester.

Glimt i dag: Ikke en mønsterklubb.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Glimt gjør vel forhåpentligvis det Glimt mener er best for Glimt. Så er det jo selvfølgelig ulike meninger om hva som er best for Glimt.
Hvorvidt andre synes Glimt er en mønsterklubb er ikke en betydningsfull faktor i hva jeg synes er best for Glimt, og det tror jeg heller ikke det er for Glimt. Heldigvis.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Selvfølgelig gjør Glimt det som er best for klubben. Ingen tvil om det, men da bør vi vel også være forsiktig med å kritisere andre klubber som gjør det som passer dem best. Det var vel mitt hovedargument.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Glimt er flinke til og si svært lite om andre klubber. Unntaket er kanskje Roma… Sier alltid ‘Fokus på oss selv og våres måte’.
Una mas cerveza.
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Galnasen »

Glimt er jo en mønsterklubb, men hovedproblemet mitt blir den ubalansen som er i stallen. Vi henter hjem Berg, som forsåvidt er supert til litt under det vi solgte han for med bare 1 år igjen av kontrakten. Han signerer også på en lang kontrakt. Vi henter Grønbæk som er en kjempespennende type. Men problemet oppstår når vi nå sitter med mange stoppere og mange midtbanespillere på få plasser. Vetti, Hagen og Berg kjemper om samme plass. Vetlesen, Saltnes, Grønbæk, Konradsen, Sjøvold og Konradsen(backup VB) kjemper om tre plasser. Til neste år er også Fet inne i denne kampen, men da forventer jeg at Vetlesen er solgt, og Konradsen er sikkert ferdig. På midtstopper har man nå: Amundsen og Høibråten som ikke har spilt seg ut av laget. I tillegg har man Lode, Moe, Kvile og Japhet. Kvile kan heller ikke spille EL.

Mens man framover på banen samt på backene ser tynne ut. Per dags dato: Kun Mvuka og Sørlie på vingene. Grønbæk fungerte dårlig der, går i samme rom som indreløperne. Skadet: Zugelj, Solbakken og Pelle. På topp har vi Salvesen og Espejord som tydelig ikke fungerer i laget enda. Er Pelle ute en god stund nå uten at Solbakken er tilbake, så frykter jeg et lag med svært lite offensiv rytme framover.

Og hva skjer med en skade på Alfons eller Brice? Lucas Kubr eller Morten Konradsen? Kon har vi vel sett fungerer svært dårlig defensivt. Kubr kan sikkert gjøre en jobb i Eliteserien, men EL? Høibråten på back? Nei takk, fungerer defensivt men mister all offensiv kraft.

Stallen er veldig ubalansert og det er mitt største ankepunkt mot den jobben som er blitt gjort dette vinduet. Og hvordan hadde vinduet sett ut hvis Berg og Lode plutselig ikke ble aktuelle for klubben? Hva var egentlig plan A?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by J I P »

Når vi ser hva vi har betalt for våre spillere, såer det ikke rart at Vålerenga avslår et bud med ramme på 20 millioner fra en tyrkisk klubb for Osame Sahraoui . VIF er hverken fornøyd med budets størrelse, hvordan budet er bygget opp med mange avdrag samt at det mangler garantier.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15076548/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Alexkid »

LSK leder seff mot Godset. Blir vi nr 4? Tøffe bortekamper mot lsk, RBK, VIF og nevnte godset.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Kesseboy »

Det er den prøven laget må bestå for å fortjene en bedre plassering.

Edit: Når jeg tenker over det, ingen av disse lagene vil vel legge seg djupt i 5-4-1 og satse på kontringer på hjemmebane? Passer oss ypperlig.
Last edited by Kesseboy on Sat Sep 10, 2022 6:07 pm, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Herregud for et slapt Godset. 4-5 av spillerne bare rusler rundt på banen. Ikke noe press. Helt utrolig.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2022

Post by poteten »

Molde vinner 4-2 og roterer en hel del i stallen. LSK foran med 3 poeng og RBK går forbi i kveld. Glimt-trenerne utviser en fenomenal liten innsikt (iallefall for mange av oss utenforstående) i hvordan behandle en spillerstall for tiden, og jeg lurer på om et av ansettelsesspørsmålene til ledelsen til potensielle trenere er "når ser du for deg å bytte spillere". Og svaret som er nærmest "aldri" er Glimt-trener.

Dette med å bytte for sent er jo et fenomen som har vart helt siden Kåre Ingebrigtsen nektet å kampplan.
Kritisk
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Zann »

Fjerdeplass på tabellen akkurat nå.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Har vært temmelig sikker på at vi skulle klare å holde oss innenfor topp 3 og dermed få muligheten i Europa, helt frem til i kveld. Og det skyldes ikke 0 poeng i dag, men at det som ble vist på Alfheim var så uendelig langt unna det man skal forvente av fulltids fotballspillere OG trenere, at hvis det er der lista ligger, så tar vi ikke mer poeng.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2022

Post by MhepA »

Dagens vinner: LSK.

Molde vinner gullet, det er i alle fall brennsikkert. Men nå er Lillestrøm favoritter til sølvet etter min mening.

Stor takk rettes til KBK og Haugesund. Medaljen er fortsatt i våre hender.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Morsomt å se Tounekti som kom inn. Viser prov på god teknikk. KBK og Haugesund reddet litt av kvelden. Etter ‘super’ signeringene til Glimt har laget sluppet inn 7 mål på 2 kamper i serien.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Eliteserien 2022

Post by mortsto »

Har troa på at Glimt tar medalje, selv etter to svake kamper. RBK har tidvis vært griseheldige, og jeg tror ikke de tar flere poeng enn oss de siste åtte. Og at VIF snubler etter hypingen post LSK-kampen er jo så VIF som det kan bli. Men oktober blir knallhard med tre tøffe bortekamper mot LSK, VIF og RBK. De fem andre kampene bør vi være klare favoritter i.

Litt skremmende at vi legger oss på en pengebruk som tilsier at vi er nødt til å få e-cupspill. Men liker at vi satser hardt på å ta tilbake tronen i 2023.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Crazy horse »

I morra møtes våre største medaljeutfordere hverandre, og den ene, eller begge må avgi poeng. Det må vi bare utnytte.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Los-Loco »

Molde med og uten sin kaptein er to forskjellige lag. Men årsaken til Wollf Eikrems fravær gir det litt bismak å skulle glede seg over en eventuell Molde-skrell mot Aalesund.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tomath »

Uavhengig av de triste omstendighetene så tror jeg Glimt bare skal glemme å ta igjen Molde.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Los-Loco »

Ja, det skal nå godt gjøres, men på generelt grunnlag vil jeg jo likevel fryde meg over hver smell de får. Men litt vanskeligere nå altså, hvis det er på grunn av at kapteinen mangler.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Crazy horse wrote: Sat Sep 17, 2022 1:34 pm I morra møtes våre største medaljeutfordere hverandre, og den ene, eller begge må avgi poeng. Det må vi bare utnytte.
Er ikke godt å si hva som er best å håpe på her. Frykter egentlig RBK mer enn LSK, men så har jo LSK et lite forsprang. Kanskje greit om LSK vinner, da får vi 4 poeng ned til RBK om vi gjør jobben selv da, og litt pusterom.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Los-Loco »

Uavgjort er alltid best. Da forsvinner ett poeng helt.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2022

Post by gavharr »

Los-Loco wrote: Sat Sep 17, 2022 6:08 pm Men litt vanskeligere nå altså, hvis det er på grunn av at kapteinen mangler.
En stor prosentandel av poengene MFK har tatt, har dem tatt uten Eikrem. De er ikke i nærheten av å være like avhengige av ham som dem var i 2021.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Crazy horse »

Jævlig dårlig start av LSK. Håpet om uavgjort svinner hen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply