Eliteserien 2022

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Galnasen »

Holm til utlandet for opp mot 50 mill hvis alt slår inn. Salget av Boniface på akkurat DET tidspunktet gir bare mindre og mindre mening.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Chris »

Eikrem er viktig for Molde.
Uten er Molde en gjeng ok enkeltspillere. Med er Molde et ok lag.
Molde har flasket til poeng i en rekke kamper.
I morra tar flaksen slutt.
Molde taper med MINST ett mål. Dem har ingenting å gjøre på toppen av tabellen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Galnasen wrote: Fri Sep 02, 2022 6:50 pm Holm til utlandet for opp mot 50 mill hvis alt slår inn. Salget av Boniface på akkurat DET tidspunktet gir bare mindre og mindre mening.
Veldig merkelig sum for en spiller som har vært skadet lenge. RBK-supportere er raske med og rope 'hvitvasking' når man snakker opp mot 100 mill for Botheim, men dette er jo enda værre. Gutten har jo aldri spilt en Europa-kamp, ei heller prestert noe særlig i ES etter og ha vært skadet.

Boniface må ha vært håndheving av en muntlig avtale.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Pondus »

Seff ser jeg fram til kamp jeg også. Snakker ikke om å slikke sår da jeg håper på gull i år og er sterk i troen fortsatt. Ikke noe ville slått det å se Glimt i CL kvalik med det laget vi har nå med godgutten tilbake.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Kesseboy »

Fortsatt sterk i trua? Da blir jeg imponert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2022

Post by G-s-enz »

Trur vi skal konsentrere oss om å klare sølvet,det kan bli vanskelig nok det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Nå er vi ikke sterk i true lengre, nei. Fokus på oss selv, sikre sølv, og så la Molde gjøre sitt.

Europa blir spennende da!
Una mas cerveza.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Eliteserien 2022

Post by geirminator »

For min del har sølv eller bronse i år ingenting å si - begge vil gi Europa neste år.
Glimt var for dårlig med spillerlogistikk i forkant av denne sesongen, en viktig faktor for at Glimt ikke henger med i gullkampen lenger. I dette overgangsvinduet vises det derimot muskler (selv om vi fortsatt mangler venstreback), og dette vil styrke laget på sikt. Forhåpentligvis er dette med på å sikre medalje i år. Å ta igjen Molde neste sesong er heller ingen umulighet.
Skulle Glimt havne utenfor topp 3 i år vil sesongen uansett sees på som en fiasko, til tross for spill i Europaliga. Glimt må gjøre jobben selv borte mot LSK og RBK - for Molde har antakeligvis allerede sikret gullet når de skal møtte de to lagene.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Tror nok som jeg skrev etter halleluja stemningen i uken at Glimt hadde tatt for mye møllers tran. Når det blir en religiøs stemning er det på tide å stille noen spørsmål. Det vil jeg antakelig gjøre snart i et innlegg i AN. Forsterkning som flere har skreket opp om er ikke bestandig riktig medisin. Glimts DNA er å bygge stein på stein å finne spillere som passer inn i et system. Nå har man før de siste signeringene hentet som jeg trodde var gode spillere nemlig Kubr og Niño. De er foreløpig plassert i den berømte fryseboksen. Årsaken er først og fremst null rullering på laget. Det nytter ikke bare å kjøpe inn spillere fordi at noen kanskje forsvinner i januar. Det er helt greit å hente tilbake spillere dersom de har spilt fotball før de kommer tilbake. I dette tilfelle må man bruke tid til å bygge dem opp til det nivået man ønsker. Så må man bruke 25 mill mannen Grønbech som er hentet for å spille indreløper. Ellers er det jo også meiningsløst. Synes etter landslags pausen at Glimt stadig ble bedre med den stallen de hadde også i Europa og vunnet 8 av 9 kamper i serien. Den svakeste kampen spilte de i går etter den siste gale uken.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Eliteserien 2022

Post by ecke »

Når man følger Patricks prestasjoner defensivt, så kan man være veldig enig med Knuta. Hva var det han gjorde? Men, hvordan det er mulig å hente to kantspillere Sørli og Koomson i 2021, og nå Zugelj i 2022, og fortsatt er vi ikke i nærheten av å true på venstre siden. I en stor verden bruker B/G masse millioner, men det er visst ikke en i verden som har venstrefot som passer for B/G, og har han det, er det bare for syns skyld.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Garrincha »

Synes vi skal gi både Patrick og Lode littegrann tid. Å f.eks komme med fasit på Berg etter én kamp etter å ha vært 9 måneder borte med lite kamptrening i kroppen synes jeg blir feil. Om det var rett å starte med han mot Molde er en annen sak, men jeg tror KK ønsker å få han kjappest mulig igang. Jeg synes han spilte en helt grei kamp mot et meget godt Molde-lag som åpenbart har funnet ut av Glimts akilleshæler.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Garrincha »

Jeg er ikke enig om at Kubr og Nino kan defineres som å bli satt i fryseboksen. Kubr er jo helt klart et langsiktig prosjekt, han er jo ikke mer enn 18 år gammel. Likevel har han vært flere ganger i troppen til Glimt så han er langt fra i fryseboksen.

Når det gjelder Nino så er det vel med han som de flest Glimt henter, han trenger en viss avklimatisering. Jeg nevner bare Hugo Vetlesen som også trengte tid, og se hvordan han presterer nå.

At Nino spilte for Glimt 2 er nok en blanding av å styrke Glimt 2 for å ikke rykke ned og gi Nino kamptrening. Nino har allerede spilt litt der og gjort en god figur. Så har veldig lite tro på at han heller er i noe fryseboks.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Selvfølgelig skal Lode og Berg få tid. Men det er vel den opphauset stemning før kamp at med både Lode og Berg på banen mot Molde ville det nesten bli en klar seier. Det er det jeg reagerte på både før og etter kamp. Det er ikke lett å komme tilbake med så og si uten matchtrening i 8 måneder. For å bidra med resultat i september med de 2 første EL kampene så er det for tidlig for begge 2. Men etter neste landslagspause bør de være sånn noenlunde i good shape.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Garrincha »

Det ble hallelujastemning, ingen tvil om det. Mange som har sett på Hagen som et litt svakt punkt i Glimt, spesielt defensivt. Og når byens store sønn, som også ble årets spiller i 2021 vender hjem på en femårskontrakt og som har det defensive arbeidet som sin store forse, da fikk vel mange store forhåpninger. Jaja, nå går gullet til Molde så da får Glimt fremover konsentrere seg om å prestere godt nok for å komme til Europa neste år og i tillegg kampene i Europaligaen i år.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Crazy horse »

Det eneste som kan glede meg denne fotballhelga er at RBK og LSK avgir poeng, helst taper sine kamper.
Fotball er nesten alltid morsomt
AnthonyGregory
Posts: 206
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Eliteserien 2022

Post by AnthonyGregory »

Rosenborg har kjøpt en spiss som skaper masse ut av lite, og ikke omvendt.
Tror ikke LSK får noe særlig ut av kveldens kamp, og et VIF i kjempeform evt 5 poeng bak Glimt med seier i dag frykter jeg mer.
Last edited by liverglimt on Sun Sep 04, 2022 7:03 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Frykter hverken lsk eller VIF, men RBK ser ut til og ha fått inn riktige spillere. Uansett opp til Glimt og holde dem bak oss. Tror vi spiller oss opp i kvalitet med Europa-kampene og vinner det meste i serien i høst. Eller, ‘håper’, hvertfall…
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Håper på uavgjort mellom VIF og LSK
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Koomson spilte en veldig god kamp for Aafk.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Sulliken »

Bra at VIF vant.

Bra at TYL tapte
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2022

Post by G-s-enz »

Vil vi ha VIF så nærme? 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Ja, det er null stress.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Er nok mer redd for VIF enn LSK.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Los-Loco »

Tenker du virkelig at VIF har en bedre sjanse til å havne foran oss på tabellen når de ligger 5 poeng bak, enn LSK har om de lå tre poeng foran?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Til Los-Loco. Svaret er ja. VIF kan fort vinne 5 på rad. LSK er i gang på en nedadgående kurve. Ser ikke bort fra at Glimt slår LSK på Åråsen og taper mot et meget formsterkt VIF i Oslo. Glimt var en periode 11poeng bak LSKmen hele 10 poeng foran VIF. Tatt inn 11 poeng på LSK men tapt 5 poeng til VIF.
Post Reply