Eliteserien 2022

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Gvandreassen »

Ganske sikker på at det er slik du beskriver, Nordlys. Men så er jeg ingen ekspert på feltet.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Nordlys wrote: Wed Jun 01, 2022 1:17 pm Jeg mener det allerede er bestemt hvor mange lag som får Europa-spill neste år fra norsk eliteserie. Resultatene vi presterer i årets Europa-sesong får dermed innvirkning på europaplassene i 2023-sesongen og ikke inneværende sesong.

Så vi kan ikke hjelpe oss selv inn i Europa med 4. plass i serien om vi gjør det godt ute.
Og i årets ES-sesong kvalifiseres lag for spill i Europa i 23/24-sesongen. Så om vi oppnår 15.plassen i løpet av årets e-cupsesong, så holder en 4.plass i årers ES-sesong.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nordlys
Posts: 3476
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 600 times
Been thanked: 661 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Nei, feil. Årets e-cupsesong er 22/23-sesongen og den danner grunnlag for rangering for 24/25-sesongen i Europa. Grunnen til at det er slik er helt sikkert for å skape forutsigbarhet i land som er ved et grenseskille for antall lag som kan være med i ecup. På den måten er det allerede bestemt før sesongen sparkes i gang hvilke sluttplasseringer som gir europaspill for den aktuelle sesongen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Okey, den forklaringen gir mer mening enn det som sto i sted, og høres fornuftig ut.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glenn P
Posts: 2835
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Glenn P »

Gvandreassen wrote: Wed Jun 01, 2022 9:07 am Se noen kamper og følg med på Berisha, Tripic, Brekalo mfl.
De to selvmålene nå nylig fra Brekalo gir meg fortsatt ståpels.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Eliteserien 2022

Post by mortsto »

Nordlys: Har du lenke som sier at det er et års «ventetid» på å få utbytte på rankingen? Jeg sier ikke det er feil, men jeg har alltid trodd at de siste fem års prestasjoner gir umiddelbart resultat for påfølgende sesong. Når jeg leser Tjærnås-artikkelen igjen, så ser jeg at han egentlig ikke bekrefter verken min eller din tolkning av regelverket.
User avatar
Nordlys
Posts: 3476
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 600 times
Been thanked: 661 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2022%E ... ons_League

Se her under underoverskriften Association team allocation og videre underoverskrift Association ranking
Wikipedia wrote: For the 2022–23 UEFA Champions League, the associations are allocated places according to their 2021 UEFA association coefficients, which takes into account their performance in European competitions from 2016–17 to 2020–21.
Moldes Europa League-run er altså med i årets seeding. Vårt eventyr tas med i neste sesongs seeding.
Last edited by Nordlys on Wed Jun 01, 2022 4:22 pm, edited 1 time in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by J I P »

2022-06-01 Resultater.png
Vi har et snitt hjemme i år på 1,4 poeng og det holder jo ikke til en topplassering.
1,5 poeng borte skal man ikke klage over.

Det litt uventede er at vi har full pott på gress og har gjort det dårligere på kunstgress.
Og i Mai uten kamper i Europa så var det kun bortekampen mot Haugesund som endte med seier.

Håper ferien og det å møte andre enn kun sine lagkamerater gjør laget godt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Kesseboy »

Det har vært et unnskyldningsmaraton uten like, og en drøss med utenomsportslige ting og bortforklaringer.
Ga***th med "rosende" omtale av Glimt. Egentlig ganske avslørende for "ekspert"-virksomheta hans. Han prøver å være en klikkmaskin, ikke en kunnskapsrik bidragsyter.

Spør du meg er jeg enormt skuffa over Glimt, men den største skuffelsen er utvilsomt Eurosport.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3476
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 600 times
Been thanked: 661 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Fotballklyse er vel en bedre beskrivelse på Gauseth.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Han er ikke akkurat ny på skjermen, så man vet jo hva man får. Og Eurosport har jo ansatt ham for og komme med uttalelser i beste sendetid, og deretter lage mediaartikler ut av det. Syns heller det er smekk på fingrene ril resten av medianorge som sidestiller hans kommentarer med de fra erfarne eksperter.
Una mas cerveza.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Eliteserien 2022

Post by tjongs »

Tja...er ikke enig med Gauseth at det har vært så mye unnskyldninger fra Glimts side. Mye utenomsportslig mas har det vært, og der må også Glimt ta noe av ansvaret (Roma, Saltnes etc), men også mye som småtteri som har blitt blåst opp av andre enn Glimt.

Mistenker at det med unnskyldningsmaraton kan stamme mer fra diverse kommentarfelt, Twitter etc, for der er det virkelig mange tastaturkrigere med gule briller som unnskylder, klager på dommere, klager på motspillere, klager på trenere, og ikke minst klager på den store konspirasjonssannheten om at Glimt er forhatt fordi de kommer fra nord, og at alle -inkludert et samlet pressekorps - ikke tåler at Glimt er bedre enn "søringene". Derfor må Glimt og alle nordfra trykkes ned sånn og ro og orden blir gjenopprettet.

Men det er ikke Glimt sin feil.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Sulliken »

Viking på fylla i forsvar 2 ganger mot Sandefjord. Lættis
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Boombadila »

Mange måter å lese tabellen på nå. Vi fikk ikke så mye hjelp som jeg håpet på, men samtidig, Viking er fem poeng foran med to kamper mer spilt. Det er innenfor skuddhold!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Crazy horse »

Viking faller sammen, som jeg forventet. Koster for mye den spillestilen de har lagt seg til.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Nordlys
Posts: 3476
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 600 times
Been thanked: 661 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Nordlys »

Viking har en tendens til å dabbe av eller ikke komme skikkelig i gang. LSK er skummelt stabile.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Veni »

:fy Brekalo...
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Zann »

Trodde egentlig Lillestrøm skulle kollapse før Viking. Viking har jo tross alt en slags spillestil og prosjekt, mens LSK bare er Ham-Kam med litt bedre spillere. Ser man på xG-statistikken til Fotmob kan det virke som om LSK har overprestert noe voldsomt, men denne serien er vel såpass jevn at man kan komme langt med god flyt. Men tror Molde er favoritter nå.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Ujevnt antall spilte kamper. La nå alle lag spille 20 kamper og så ser vi i slutten på august hvordan det ligger an. Hvem som er favoritt nå er vanskelig å si, men det vil stå mellom Glimt, Molde og LSK.
Glenn P
Posts: 2835
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Glenn P »

Glimt er forbi Viking om de to hengekampene vinnes.. Glimt har Molde hjemme, og Viking. Dessverre er det borte mot LSK, som har en interessant rekke i sept/okt med rbk, GLIMT, viking, MOLDE. Sleng på Conference League gruppespill så skal det bli interessant. Er vel egentlig ikke så stor sjanse for at de klarer det (dessverre?). Men høsten er lang, og det er vel fort Glimt som får Europagruppespill, og muligens Molde. Så LSK tenker nok 100% serie, da det gir CL-kvalik og den pakka Glimt har i år, men bør ta så mange koeffisientpoeng som mulig i kvalik. Dette blir kjør!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Novi »

Hvordan er LSK stilt mtp skader? Har de hatt mange, eller har de en stall som tåler det? Spilt 1/3 av sesongen bare, og fortsatt stor tro på at formduppen kommer også der. Så lenge Glimt er ferdig med sin har vi gode sjanser.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Knuta »

Tror vi ser konturene av Glimt gull etter kampen 4.september mot Molde på Aspmyra. Da er det fortsatt 10 kamper igjen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Eliteserien 2022

Post by G-s-enz »

Ka da? E det liksom unormalt å klaske kjøttheisen på kamp også no???

Ja altså nei.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Sniken
Posts: 797
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Eliteserien 2022

Post by Sniken »

Den dagen Godset-fansen begynner å nynne på "Dæven det e deilig det her" - så er det grunn til å være på vakt.
Post Reply