Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by youron »

Vetti og Brice var ikke på trening i dag. Brice skada?
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Novi »

Fortsetter gjerne og diskutere Brice, fra Molde-tråden.

Sitat Nordlys:
Brice er kjempeviktig for Glimts frispilling. Og han er høyreback som tvinges til å spille venstreback fordi Glimt ikke har funnet en tilgjengelig (pris, ønske om å komme) venstrefotet back som er god nok til at de vurderer denne ukjente som bedre skikket til å gjøre en jobb enn Brice. Han var noe av det aller, aller beste Glimt kunne drømt om å få tak i i januar. Å skylde på Brice vitner om sviktende forståelse av årsak og virkning.
100% enig. Vi må være mer reflekterte enn og skylde på en venstreback fordi han innimellom ikke lykkes med og dra av et og to ledd. Det er ingen taktikk for et fotball-lag og legge opp til at det er slik ballen skal komme frem til 16-meteren, for det er verdens enkleste ting og gardere seg mot. Bjørkan var selvsagt enorm til akkurat det, men resten av laget hang også langt mer sammen. Vi har knapt hatt feilpasninger på 2 år, mens vi nå har det al mas. Bare fordi Brice er bakerste mann så er det jo ikke der alt problemet ligger.
Una mas cerveza.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Alexkid »

Innimellom ikke lykkes å dra av et og to ledd? Hvor ofte ender ikke dette med brudd i mot eller en horribel feilpasning? Det er nå en gang sånn at det er slik Glimt skal spille? Er det ikke? Nei, for et gulljagende lag er ikke Brice bra nok. Saltnes med flere lider av dette. Laget lider av dette.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Novi »

Da er vi enige om og være uenig. Ville gjerne byttet Brice med Bjørkan, men det er ikke et alternativ. Og per d.d. tror jeg ikke Mvuka hadde blitt mer målfarlig om Brice ble byttet ut, eller at Espejord hadde scoret alene med keeper mot Zagreb. Ser mange ting som bør forbedres med det laget man har nå etter og ha brukt 100 mill på spillere, før man definerer Brice som roten til alt vondt.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by J I P »

Brice Wembangomo er ukens gjest i Sesongkortet.

https://www.nettavisen.no/sport/profile ... -95-664555
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
AnthonyGregory
Posts: 206
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by AnthonyGregory »

Da har hakkekyllingen tangert Bjørkan sin rekord i antall målpoeng i eliteserien. Endel pene også.

Ja, han har tidvis vært svak i pasningsspillet. Men det syns jeg vi har sett en kraftig bedring på gjennom sesongen. Og hvor mange venstrebacker har vi hatt som er bedre enn Brice i mann-mot-mann spillet defensivt?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Kesseboy »

Det er liksom litt enten-eller med Brice. Derfor han er så lett å kritisere?

I dag: Den strålende assisten, og en vanvittig jobb på KBKs sjanse rett etter pause. Tidligere nærmest egenhendig sendte ham Pemi aleine gjennom.

For den nøytrale tilskuer er han jo bortimot den perfekte spiller. For oss går han fort fra infarkt til jubel — eller andre vegen ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Glimterfrem »

Synes mange er litt for kritiske til Brice. Ja, han kan surre det til i blant og slå noen feilpasninger, men det positive trumfer det negative så til de grader. Han er så rask og sterk at det er svært vanskelig å komme seg forbi han, og måten han avanserer fremover på er uvurderlig for oss. Vi fikk denne spilleren GRATIS. Jeg synes det er en av de bedre signeringene vi har gjort.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Los-Loco »

Han har helt klart blitt litt klokere i pasningsvalgene sine. Det har nødvendigvis også gått litt ut over det offensive; det lå jo ofte gode, offensive intensjoner bak feilpasningene, så når han nå tar det litt mer med ro og tenker sikrere, så går selvsagt også antall offensive forsøk litt ned. Men det er helt greit; som back bør det defensive prioriteres foran offensiv kreativitet.

Men en spiller som prøver, som jobber, og som går på bana hver gang for å gjøre sitt beste synes jeg er vanskelig å kritisere. Er han ikke god nok, så er det enten treneren sin feil som lar ham spille, eller sportsdirektør som ikke har skaffet nok alternativer. Dette gjelder forsåvidt for alle spillere, men det er "lettere" å kritisere en spiller som du ser ikke gir 100%. Det kan jeg ikke huske å ha sett hos Brice noen gang. Han gir jernet.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Og neste år spiller han på rett side også (mest sannsynlig). Jeg tror ikke vi har sett det beste fra Brice i gult enda!

Tenk når han kan komme fossende på kanten og får slå innlegg med den gode foten sin. Høyresida kommer til å bli et h*lvete å ha med og gjøre!
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Janco »

Nordlys wrote: Mon Oct 24, 2022 9:40 amHøyresida kommer til å bli et h*lvete å ha med og gjøre!
-Og med Fredrik Bjørkan tilbake på venstre så blir det bare GULL :glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Kesseboy »

Brice får forståelig nok tyn etter kampen på Lerkendal. Han er en spiller som hever hjertet til halsen ved flere anledninger. Men har han egentlig kosta oss så mye?

Her er et lite regnskap. De kampene der Brice' opptreden har direkte påvirket kamputfallet er merket med *.

Code: Select all

*RBK B		T	2-3 	Én kritisk tapt duell og én kritisk ballmist
Zürich B	T	1-2	Kan vanskelig lastes for noen av målene
Arsenal H	T	0-1	Arsenals ene mål kommer fra hans side, men ikke skyldig
Arsenal B	T	0-3	Vanskelig å gi noen enkeltspiller skylda
*Haugesund H	U	1-1	BW har assist på 1-0. Slapp i presset på innlegget til 1-1.
Tromsø B	T	2-3	Har avlevert sin mann på 1-0. Ikke involvert i 2-0 eller 3-0.
PSV B		U	1-1	Ikke involvert i baklengsmålet.	
Molde H		T	1-4	0-1 fra hans side, men ingen direkte feil. Passiv i duellspillet på
				1-3. Ikke involvert i de øvrige to.
Dinamo B	T	1-4	Vinner egentlig ballen på 1-0, er uheldig med spretten. Ikke
				involvert i 2-0. Er byttet ut på 3-1 og 4-1.
HamKam H	U	2-2	På halvdistanse på 2-2. Ikke hovedskyldig.
Zalgiris B	T	1-1	Spilte ikke
Linfield B	T	0-1	Var byttet ut da seiersmålet kom
Klaksvik B	T	1-3	For høyt i banen på 1-0, men ikke direkte skyldig. Ikke involvert i
				de øvrige målene.
Odd B		T	2-3	Ikke involvert i Odds første to, byttet ut når det tredje kommer.	
Molde B		T	1-3	Får ikke blokkert innlegg på 1-0. Ellers uskyldig.
Godset H	U	2-2	Ikke involvert i baklengsmål.
*TIL H		U	1-1	Slapp markering på 0-1.
LSK H		U	1-1	Ikke å klandre.
Molde N		T	0-1	Ikke å klandre
Viking B	T	0-2	Fant ikke høydepunkter, men synes å huske at han er delvis 
				medskyldig i 2-0 (passiv).
Roma B		T	0-4	Vanskelig å gi noen enkeltspiller skylda for kamputfallet.
RBK H		U	2-2	To baklengs på langskudd, slapt lagpress utafor boksen.
Tre kamper, altså. Og i to av dem er det snakk om slapt press ... Det er et par til baklengsmål han er skyldig eller medskyldig i, men det er liksom en yrkesrisiko for en forsvarsspillet.

Nå tar jeg ikke høyde for at f.eks. feilpasninger eller ballmist kan bidra til å påvirke kampforløp osv. Jeg har kun sett på situasjoner der spilleren kunne forhindret mål gjennom å opptre annerledes. Jeg anser ham som "uskyldig" dersom det er flere andre spillere som har muligheter til å avverge baklengsmålet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Garrincha »

Slik jeg ser det er det å bli litt flinkere av og til i forhold til pasningsvalg, spesielt innover i banen der det kan bli farlig hvis han mislykkes. Ellers synes jeg Brice er god. Rask som få. Får litt for mye tyn spør du meg, enkelte kamper er han outstanding. Forsvarsspillere gjør av og til feil, hvis de er perfekte sånn sett så spiller de ikke i Glimt. Da spiller de i Premier League. Og ja, selv der gjør spillere tabber av og til.

Jeg synes Brice har utviklet seg positivt, men det er fremdeles litt å justere.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

På den positive siden: Det var skikkelig komisk å se hvordan Cornic spurta høyt opp i press for så å bli reglelrett fraløpt andre veien npr han først nådde frem.

Brice er backen med den beste fysiske pakken i ligaen. Folk som roper etter erstatter har ikke sett alternativene.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Buster »

Brice er inne i første sesong i Glimt. Det er ikke mange spillere som har vært gode med en gang. I tillegg lider spillet av at han på grunn av høyrefoten går innover i banen. Da bli brudd farligere enn hvis han helst vil gå utover.

Neste sesong blir Brice stor!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Beloki
Posts: 112
Joined: Sun May 01, 2022 5:29 pm
Has thanked: 36 times
Been thanked: 17 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Beloki »

Var på Lerkendal, ikke hans beste kamp, men hva så.

Synes han har vært god i år. Blitt for mange kamper og da må man forvente at formen varierer.

Gleder meg til å se ham neste år. Så håper jeg at vi kan rotere litt mer, da tror jeg han vil bli svært god.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by J I P »

Eurosport skriver om støtten Brice fikk fra Bodø-publikumet under kampen mot PSV.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Pondus »

Elsker selv spilletypen Brice. Ja, han kan ha dårlige involveringer og feilpasninger, men spiller også med risiko. Etter hva jeg har hørt så har KK bedt Brice spille slik med å forsere med ball etc. Tror Brice på høyre blir en helt anna spiller. Tror faktisk han vil funke bedre enn Sampstedt som ikke har hatt noe knallsesong i år.
Brice i samarbeid med Mvuka vil bli meget spennende å se neste sesong.
JEKP
Posts: 16
Joined: Mon Mar 05, 2018 11:38 pm
Location: Bø i Vesterålen
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by JEKP »

Brice er visst misfornøyd med at klubben har hentet nytt førstevalg på Høyreback.
https://www.nettavisen.no/sport/uro-i-b ... -95-821753
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Jeg synes Brice burde satses på på HB selv med Omar inn. Han har bedre forutsetninger for å løse backrollen i Glimt enn Omar imo.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Novi »

Kan ikke i min villeste fantasi se at det er reell konkurranse på høyrebacken. Per d.d. vil Brice være backup der, dersom han ikke vil satse på venstrebacken.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Det tror jeg i høyeste grad det er. Brice har ferdigheter Omar mangler og vice versa.
Forumets mest middelmådige ekspert.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by ecke »

Er det ikke litt sært å komme til B/G som backup for Sampsted, en etablert islandsk A-landslagsback, spille 51 kamper og så bli muggen for at det kommer en ny spiller som en gang var landslagsback.
Moppe
Posts: 40
Joined: Thu Nov 04, 2021 11:51 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Moppe »

Det er veldig sært, såpass sært at jeg tror mye av disse ryktene er oppspinn. Da Brice kom til klubben var det ikke avklart noe som helst rundt Sampsteds fremtid, så høyre backplass var han ikke "garantert" da heller.

At han har sett for seg å spille på høyre side nå som Sampsted dro er selvfølgelig og overgangen til Omar kom nok overraskende på han som oss andre. Men at det skulle resultere i direkte misnøye tror jeg kan være å dra det litt langt.

Edit: Fjernet sitering av forrige innlegg i tråden. Hilsen Mod.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Spillertråd Brice Wembangomo (2022=>)

Post by Nordlys »

Men ift. kvalitet og landslagsaktuelle høyrebacker. Pdd. er Ryerson og Pedersen på landslaget. Bak der Elabdellaoui og... Wembangomo. Jeg ser ingen andre backer som er bedre. Linnes er kanskje ca. på nivå. Hadde Brice spilt høyreback i fjor så hadde han vært i diskusjonen i sommer.

Det er ingen gud han skal konkurrere med. Det er en jevngod utfordrer med mer internasjonal erfaring.
Last edited by Nordlys on Fri Dec 23, 2022 10:26 am, edited 1 time in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply