Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by gavharr »

Skjønner ham på mange måter godt. Han er jo flasket opp på polkagriser, Mack-øl og måsegg, så naturlig at han modererer seg litt i uttalelser om både Glimt og Tromsø. Tror som noen nevnte noen poster før meg, at dette kommer med tiden.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Kesseboy »

Jeg skulle jo ønske media slutta å prøve å dra ham ut på den glattisen. Det er litt respektløst overfor Espejord, og, hater å si det, overfor TIL.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by J I P »

Fin artikkel som jeg antar er tilgjengelig via Schibstedsavisene

Aftenposten.no(+): Valget hans splitter to byer: – Det satt langt inne for meg

Skadene, ensomheten og det kontroversielle valget. Runar Espejord (25) håper forrige ukes oppvisning mot Celtic er starten på noe stort

Av Daniel Kjellgren 24. feb. 2022 06:45


Runar ble kompis med Håkon Evjen under lockdoen i Nederland. Kanskje Håkon snakket litt positivt om Glimt og sådde et frø?.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Buster »

TIL - supporterne kan vel ikke være langsinte på denne mannen. En herlig fyr!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by J I P »

Supportere fra Isberget på sabotasjetok foran Bodø/Glimt-Tromsø gleder seg nok over denne avsløringen fra Avisa Nordland:

Avisa Nordland (+): Her har Runar Espejord kjøpt seg leilighet
Av Rune Grønlie og Thomas Fredrik Kristensen, 15.03.22 18:09
.

Denne avsløringen må ha vært en arbeidskrevende siden AN satte to journalister på saken.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by J I P »

Runar Espejord scorte i går sitt første mål i gul drakt på Aspmyra når han scoret utligningen til 1-1. Dette skjedde i 4-1 seieren over Lillestrøm i kvartfinalen i cupen for 2021

Du ser målet og de andre scoringene i kampen hos NRK.

Runar er intervjuet av Glimt etter kampen og intervjuet med han finner du på Glimt.no.

Neste oppdrag for Runar blir å score hans første mål i gul drakt i eliteserien. Det tar vi gjerne allerede i 1. serierunde i kampen mot Rosenborg søndag 3. april klokken 20 på Aspmyra.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by mortsto »

Han har fått litt tyn her inne, men jeg synes han alt i alt har vært godkjent. To mål, og var svært delaktig i å holde ballen i spill både før 1-1 i Nederland og før 2-1 i går. Jobber hardt på alt av baller. Så spørs det om han klarer å holde seg som førstevalg når Boniface begynner å finne formen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by poteten »

Jeg har ingen problemer med å se at Espejord har gjort det brukbart til nå. Han står med 5 kamper og 2 mål og 1 assist til nå og har altså møtt særs kvalitet i de kampene. I tillegg jobber han på en annen måte som bidrar til å frigjøre andre bevegelser. Jeg er positivt overrasket, men det skal lite til for at jeg himler med øynene over han, noe urettferdig, kanskje.

Det er noe med den beherskede jubelen hans, måten han signaliserer at han spiller for erkerivalen sin, som skygger over en del.

Det kommer seg, men det er altså målene som teller her for at synes skal blidgjøres ytterligere. Det er hardt å svelge at Espejord spiller i Glimt-drakta. Men ikke umulig, kjenner jeg.
Kritisk
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by jonsnow »

For min del går det mere på at jeg vill ha Boniface som vårt første valg. Fordi jeg mener har har et mye større potensiale enn Espejord. Hjelper ikke på at han er en TIL spiller i hjertet som ikke akkurat virker til å skinne opp når han snakker om sin nye klubb, men det at han var oppriktig bekymret for Pelle rett etter sin scoring hjelper godt på.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by delfagro »

Tror dere overfotolker dette med at Runar skulle holde igjen, være TIL i hjertet osv. Var han en hvilken som helst annen nysignering ville vi ikke notert noe som helst påfallende. Men her ligger det en antakelse til bunnen, og er så er man veldig observant på all evidens som støtter den antakelsen.
Hva skulle han gjort for å kvitte seg med insinueringene\mistankene\antakelsene? Brenne TIL drakta?
Alltid gul!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Sven-Rune »

Han har så lang scora flere mål for Glimt enn hn gjorde for Polkagrisene i hele fjor. Og, det som før var noe dri.. er jo nå en fordel; han scorer jo alltid på Aspmyra! ( har ikke statistikk, bare føler det har vært sånn :lol: ).
Gi han tid, han har mye fotball i seg.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by poteten »

delfagro wrote: Mon Mar 21, 2022 11:24 am
Hva skulle han gjort for å kvitte seg med insinueringene\mistankene\antakelsene? Brenne TIL drakta?
Det hadde hjulpet på. :P
Kritisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by gavharr »

Digger Runar! Så lenge han gir alt på banen, så er i alle fall jeg såre fornøyd.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by J I P »

Skal vi tru at Runar gjør kort prosess med målspøkelset fra Tromsø og setter sitt første eliteseriemål for Glimt i dag?

Nettavisen.no: Runar Espejord om sjokkovergangen til Bodø/Glimt: - Det kom noen slangemeldinger

02.04.22 10:38 av Adrian Richvoldsen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Nordlys »

Espejord er en legende! Herlig Glimt i øyet (duh). Elsker spilleren på banen og elsker personen utenfor!
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by J I P »

Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by helsvhe »

Nå har vel Runar scoret i sin første ECL-, CUP- og eliteseriekamp for Glimt (mot Celtic, LSK og RBK). Utrolig bra dette!
Nå er det bare å håpe han holder oppe scoringsformen fremover (om ikke er nok Boniface klar).
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by J I P »

Flott heading i mål på Glimt sin tredje scoring i 5-1 seieren over Vålerenga i går. Assist fra Sondre Sørli.

Eliteserien.no - høydepunkter: Mål Bodø/Glimt! Scoring av Runar Espejord.
BODØ/GLIMT VS VÅLERENGA 2022-04-18
.

Hvis du tipper på hvem som scorer i hvilke kamper så kan følgende statistikk være verdt å merke seg - hentet fra
Petter Veland på twitter være verdt å merke seg.
Tallene til Runar Espejord i Eliteserie-sammenheng er faktisk ganske så interessante/morsomme.

Kamper/scoringer på Alfheim: 54/15
Kamper/scoringer på Aspmyra: 6/4
Kamper/scoringer på Lerkendal: 3/2
Kamper/scoringer på stadioner lenger sør: 35/0

63/21 vs 35/0. Trives nordpå, si!
Lukter det benkeplass fra start på Runar i bortekampen mot Viking på søndag?
Nå skal det sies at statistikken nok ikke tar hensyn til Runar i Europa da så han scorer lenger sør også.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Nordlys »

Han gjør en bra jobb. Mesteparten av grunnen til at KK foretrekker ham er den usynlige jobben som det er litt lett å glemme når man skal trille terning etter kampene. Når det er sagt: Espejord har noen av de rareste førstetouchene jeg har sett. Der de fleste demper ballen med foten vinklet sånn at den bremser ballen i stor grad så synes jeg Espejord veldig ofte demper ballen "på siden av ballen" om det gir mening :LFC Derfor har den en tendens til å skli av foten veldig ofte og det blir masse balltap. Utover det gjør han en god jobb synes jeg. Han tenker veldig rett og forsøker på de gode løsningene ofte så er det bare å få opp kvaliteten litt på utførelsen så blir det veldig bra etterhvert.
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Buster »

Grisen i murhuset ja - Spissene i Glimt leverer både på og utenfor banen!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Pondus »

Hva synes folket her etter nesten halvspilt serie(13 kamper). Ble betraktet som årets "steal" fra TIL. Hvor lenge skal han spille seg i form. Hadde en hel sesongoppkjøring med laget, spilt flere kamper og fått tillit. For meg virker han tidvis lost og relasjonene med de offensive spillerne er omtrent totalt fraværende. Tar også lite initiativ selv for å prøve å skape noe selv. Mangler killerinstinkt og virker helt uten selvtillit. Har vi signert katta i den berømte sekken her, eller er det tid som skal til? Er vi for bortskjemte med spisser som slår til med en gang de siste årene?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by poteten »

Synes han prøver på bakrom, men blir ikke fanget opp av midtbaneleddet i så stor grad som man skal ønske. Er fortsatt ikke imponert over denne signeringen, men...
Kritisk
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by jonsnow »

Vil si jeg hadde rimelig rett i å være ekstremt skeptisk til Espejord. Han fikk ennfin start og så stoppet det kjapt helt opp.

Han har ikke vist noe særlig foreløpig at han er noe å satse på. Har kanskje 1-2 bra innvolveringer per kamp han spiller og det holder ikke om man skal satse på medalje og E-cup. Han er stort sett litt for sein på det meste og presspillet er ræva med han på banen fordi han prøver bare halveis i et litt for tregt tempo slik at forsvarerne ikke akkurat trenger å stresse og drar ikke med seg de andre. Ser nå at Boniface er milevis foran der også. Kommer til ekstremt få sjangser og er nesten aldri der innleggene kommer og nå har han såpass dårlig selvtillit at på blanktmål så blir det ikke mål ut av det heller. Han startet bra, men den kroppen hans er såpass ute av det at jeg tror desverre at Freddy Thoresen har helt rett når han sa tidlig at Runar ikke vill være i form før tidligst sesongen 2023. 1 av flere skadeplagede spillere vi hentet inn før sesongen og det har vist seg så langt å være ekstremt lite lurt!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Espejord (2022-)

Post by Los-Loco »

Spillere som sliter med form og scoringstørke m.m. er helt normalt. Det jeg virkelig savner hos Runar er at han prøver. Jeg ser ingen sprut i løpene, og han setter ikke på turbo når vi går i kontring. En spiss skal (e.m.m.) spurte det han makter under en kontring til han ligger på offsidelinjen, og deretter tilpasse farten til bakerste motstander slik at han kan rykke når pasningen kommer. Det ser ikke ut som han har full speed på under kontringene, og hvis han har det så har han virkelig et tempoproblem. Det med løpingen er dobbelt ille, fordi en spiller som ikke gir alt veldig lett får fansen imot seg. Det er mye tilgivelse å finne for ikke å lykkes foran mål. Men hvis man ikke gir alt man har, da ropes det fort på alternativer.

Så er han nesten kronisk feilplassert. Det er jo nesten like ille som manglende trykk i løpingen. Alt ifra en halvmeter for sent på innlegg til flere meter unna der han egentlig skulle stått. Litt vanskelig å sammenlikne da med spisser som har plasseringsteften inne, men i hver eneste kamp har det vært situasjoner hvor jeg har tenkt at "der hadde Junker eller Botheim garantert vært", mens Runar var et annet sted. Antakelig kommer sånt med selvtilliten, så håper at Knudsens plan om å tviholde på ham til han leverer vil fungere etter hvert.

Kanskje på tide å ta en tur innom The London Barber? Å kjøre sånn stil er kult når man leverer på banen. Når man ikke gjør det, ser det virkelig ikke bra ut.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply