Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Novi »

NENT(?) gave UEFA filmen på en minnepinne, sa dem, og har ikke filmen selv. Noen som tror på det? Er vel ikke slik at kameret står og filmer rett inn på en minnepinne og så bare tok de den ut og gav videre. Tipper den filmen finnes andre steder også, men NENT(?) vil jo ikke bryte noen juridiske avtaler og bli straffet selv, heller.

Gjør som Kesse sier, del dette opp i 2 saker: Kamp på torsdag som man kan gjøre noe med, og utestengelsen under kamp som man kan gjøre noe med etter kampen. Mannsverk får heller bare jobbe overtid til alt sammen er over :D
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Garrincha »

Håper virkelig Glimt har tatt Mannsverk med seg.

Dessverre gjør vel UEFA bare det regelverket deres gir dem anledning til. Midlertidig utestengelse av de involverte parter til de tar en avgjørelse. Men i dag er det mandag. Hvor lang tid skal de bruke? Hadde de ønsket det, hadde de klart å gjøre dette før torsdag. Men nei, her skal giganten Roma få fordel. UEFA er vel vitende om at Glimt i en større grad blir negativt berørt denne avgjørelsen. Aassa og Kalvenes klarer nok uansett å bytte spillere, men totalt sett tror jeg dette er negativt for laget.

Den sniken Mourinho får det akkurat som han vil.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by liverglimt »

Sånn sett i ettertid så var det synd at ikke den snøballen traff bedre...
@liverglimt
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Glimterfrem »

Los-Loco wrote: Mon Apr 11, 2022 6:33 pm Håper inderlig politiet har klart å pille ut de supporterne som pleier å yppe. Det kan bli veldig stygt i Roma dersom noen lager bråk der slik situasjonen nå har blitt.
Jeg skal på denne kampen og det blir min første europakamp med Glimt. Selv om det er kult med utsolgt stadion osv. så synes jeg nesten det er litt ubehagelig med alt hatet før den braker løs nå. Kjenner jeg ikke føler meg trygg å gå rundt med gul trøye i Romas gater med mindre det er sammen med flere andre. Romasupporterne har en voldelig fortid med blant annet knivangrep mot engelske supportere.

Håper virkelig sikkerheten skjerpes kraftig rundt oss supportere. Tenker mest på de som reiser ned med familie for en hyggelig tur som fort kan oppleve ekle ting.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by MhepA »

Både vi supportere og spillergruppen + trenerapparatet, må være flinke å la dette få gå forbi, og legge minst mulig fokus på de tingene vi ikke kan gjøre noe med.

Fokuset må være på kampen, og ikke på hvem som står på sidelinjen.

Når det gjelder Knutsen er kanskje det beste å bare prøve å glemme hele greia. Nærmest late som at det aldri har skjedd.

Roma er et skittent lag som nå har fått det akkurat som de vil. De har ikke bare fått Knutsen suspendert, men de har også fått sin egen keepertrener suspendert, noe jeg ut fra sist kamp ikke ser på som positivt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Glenn P »

Los-Loco wrote: Mon Apr 11, 2022 6:33 pm Håper inderlig politiet har klart å pille ut de supporterne som pleier å yppe. Det kan bli veldig stygt i Roma dersom noen lager bråk der slik situasjonen nå har blitt.
Det kom visst en Roma-gjeng som gikk til angrep på Vitesse-fans på Shamrock Pub i mars. Usikker på hvor "Ultra" de Vitessegjengen var, men det er jo Nederlandsk fotball, så er jo mer ypping.
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by rpetter »

Nevnte video.
Et par ting jeg lurer i etterkant av kamp,pressekonferanse,når KK kom inn i spilletunnellen,ble det sagt at de fleste som var der da foruten KK,var støtteapparat til Roma.Første uttalelse fra Roma
vedr saken kom etter at de hadde forlatt Bodø,og den var at de hadde full tillit til Uefa ,om at de
ville komme frem til riktig konklusjon vedr skyldige her.Vet vi at video Uefa har mottatt,er den riktige.Eller kan de ha fått private videoer fra noen med mobil.Jeg bare spør,for jeg tror neppe noen
fra Glimt tenker i disse baner,men hvis det hele er planlagt på forhånd fra Roma sin side,er jo alt mulig
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Novi »

https://romapress.net/roma-offer-artifi ... odo-glimt/

Roma tilbød oss visst kunstgress og trene på, men istedet fant Glimt gress de kan låne hos Lazio. Med forbehold om at artikkelen stemmer, så når Roma nye lavmål her.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Garrincha »

Gud hjelpe meg vel. Skjemmes de ikke?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Kvass »

I teorien kan vi vel risikere at Knutsen utestenges fra mer enn én kamp?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Los-Loco »

Visste ikke at Roma disponerte kunstgress jeg. Hva skal de med det? 🤔
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Novi »

Kvass wrote: Mon Apr 11, 2022 8:33 pm I teorien kan vi vel risikere at Knutsen utestenges fra mer enn én kamp?
Ja, dette er vel midlertidig frem til de fatter en beslutning? Alle har vel en interesse av at den beslutningen fattes så fort som mulig, så før evnt. semifinale må man tro. Man kan liksom drøye det når det kommer til bot for supportere som kaster ølglass, men akkurat her er det svært lite heldig at de tar en slik midlertidig avgjørelse som er langt mer negativt for oss enn dem.
Una mas cerveza.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Mr Bean »

Fy for Faan for en råtten politikk som bedrives støtt og stadig i UEFA der den lille klubben alltid taper mot de store klubbene .
Dæven vi måtte ha tatt de i Roma også :hedre
Heia,heia oss Gule :glimt :glimt :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by jonsnow »

Los-Loco wrote: Mon Apr 11, 2022 8:41 pm Visste ikke at Roma disponerte kunstgress jeg. Hva skal de med det? 🤔
Stort sett alle større klubber har treningsbaner med bpde kg og naturgress og gjerne flere.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Los-Loco »

Knutsen utestengt, men bettingselskapene reagerer med å justere oddsen ned for Glimt-seier. Regner de dette som en fordel for Glimt, eller har det skjedd andre ting som påvirker?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Kesseboy »

Folk spiller vel på Glimt, da.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by tomath »

Frykter at Glimt gjør akkurat det Mourinho håper på ved å anke utestengelsen. Nå blir det fort en distraksjon og x-faktor for spillerne om Knutsen kommer til å sitte på benken eller ikke. Jeg tror nesten det beste hadde vært å bare akseptere avgjørelsen og forberede seg på kampen under de premissene.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Gvandreassen »

Nå tror jeg ikke vi skal tillegge Jose Mougrinio noen synske evner. Tror nok han regnet med at Santos kom til å sørge for å trekke opp Knutsen og at det som har skjedd etterpå bare er som en "bonus" å nevne for deres del. Synes nesten det er et kompliment. Dette viser hvor mye frykt-respekt Roma har for Glimt. Håper virkelig vi tar de på torsdag, samtidig som at jeg da er redd for hva som kan skje. Blir Kolstad satt i Colosseumet mot fem ville løver? Eller kanskje Ørjan Nygård må løpe fra illsinte legionærer?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Los-Loco »

Vi får vel nesten bare sende Jonas Kolstad bort til Mourinho og ta kvelertak på ham, og se om han blir lagt i bakken…
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Crazy horse »

Tipper det er Romas spillere som har det verst å torsdag. De har et enormt press på seg, og verdens sureste trener på sidelinja. Jeg tror ikke det er noen stor fordel for Roma.
Fotball er nesten alltid morsomt
Multatuli
Posts: 520
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 207 times
Been thanked: 230 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Multatuli »

the Uefa is a big disgrace. To suspend both trainers is a new lowpoint even for the Uefa. Roma won't miss their goalkeepers coach, but for Bodo Glimt its a big deal that their headcoach is not on the bench. So Roma gets rewarded for their violence & mindgames. Would have been best to make a statement that we won't play without our headcoach. When someone is innocent and even get attacked by the opponent, there is no reason tol suspend the innocent person. And now even the perpetrator (Roma) gets rewarded. Im sick of this decision and sick of the Uefa. All I can hope for now (more then ever) is that we win the game, but This great European adventure has a really black page now for me.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by J I P »

Nå har Politiet fått en redigert utgave av videoen fra Glimt som fikk den fra UEFA

https://www.nrk.no/nordland/politiet-ha ... 1.15930306
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by MhepA »

Da har jeg bestilt meg Lazio-drakt. Roma er for evig fiende nummer èn. I alle fall til Mourinho, Pellegrini og den nissen Santos er ferdig i klubben.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Glimterfrem »

J I P wrote: Tue Apr 12, 2022 11:49 am Nå har Politiet fått en redigert utgave av videoen fra Glimt som fikk den fra UEFA

https://www.nrk.no/nordland/politiet-ha ... 1.15930306
Redigert utgave ja.. Som sikkert ikke viser alt som skjedde.
Lukter lureri i lang vei her, bare vet det.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd ECL-Kvartfinale-2022 Roma-Bodø/Glimt Torsdag 14. April kl. 21:00

Post by Gvandreassen »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/y4d63 ... -krangelen
Han sier de har fått flere videoer fra UEFA, blant annet en redigert utgave med piler og tekst, samt en uredigert råfil av hendsen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply