Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by jendoriluka »

Brice blir nok en veldig god høyreback, men sliter på venstresiden. Det blir veldig stakkato og enkelt å lese. Spesielt når Pellegrino ikke er en dribleving. Alt i alt bare skuffende, og lett å bli negativ nå.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by MhepA »

Vi har det ikke inne dessverre. De har funnet den ultimate svakheten hos Glimt og nå er Glimt dessverre for svake også. Moe - Høibråten er ikke god nok offensivt. Vi spiller inn i små rom, der Molde i bunn og grunn har god kontroll. Føler aldri vi var i nærheten i dag. Veldig fortjent tap, for andre kamp på rad. Knutsen og co. har virkelig en jobb forran seg nå med å vise at de kan takle motgangen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Veni »

Håper vi får mer tid med fokus på fotball. Må innrømme at styret i det siste og maset i media tok bort mye av min glede med spillet
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Kvass »

Begredelig kamp, og irriterende billig straffe. Dårlig bevegelse og innsats. Lett for Molde å ligge tett og kompakt når Glimt-spillerne setter i gang så få andre- og tredjebevegelser. Pelle er for rett og slett for treg og lett å lese. Wembangomo gjør dårlige valg med ball og lunter bakover i et flaut tempo etter balltap, det er overhodet ikke godt nok. Boniface sterk som en okse, men gjør valg som medspillere ikke forstår/henger med på. Håper Vetti får sjansen fra start fremover.
Last edited by Kvass on Sun May 01, 2022 10:48 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 568 times
Been thanked: 646 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Nordlys »

Jeg hadde en fantastisk dag på kamp. Stemninga i Glimt-svingen var helt nydelig. At vi tapte er selvsagt irriterende, men det var fortjent så greit nok. Jeg tror denne motgangen er kjempesunn. Veldig bra å få et par påminnelser om at vi ikke er verdensmestre og bare kan sanke seire på halv maskin. Bare å legge seg i selen og jobbe knallhardt fremover så tar vi det igjen i serien!
Forumets mest middelmådige ekspert.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by geirminator »

Sett bort fra kampen var helga 10 av 10. Definitivt ja til cupfinale i mai i stedet for stilongs i desember. Kommer aldri til å glemme cupshowet i går. Sentrum scene kokte.
Traff mange hyggelige blåkledde, og fikk mange støttende og hyggelige tilrop fra alle og enhver da jeg sprada rundt i Glimtskjerf i Oslos gater. Utrolig at helga kan bli så fin når det er Norges to mest usympatiske og forhatte folkeslag som møtes der?
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by helsvhe »

Må si at jeg er utrolig imponert over hvor bra trøkk det var i Glimt-supporterne i går. Jeg hadde med meg sønnen min på 10 og vi satt på øverste nivå hel fremst. Det hele startet med t-banetur fra Oslo øst som det ved hvert stopp bare strømmet på med Glimt-supportere som sang. På stadion ble guttungen revet med og sang og klappet nesten gjennom hele kampen (fikk ikke med seg alt på banen, men men). Stor opplevelse og takk til alle som synger og lager liv!
Blir ikke noe Vålerenga supporter av han selv om vi bor i Oslo øst :glimt

Når det gjelder spillet er det mye som ikke stemmer helt for tiden, men jeg tror nok alt utenomsportslige har spilt inn mer enn de og vi hadde håpet på.
Molde så også ut til å spill litt i overkant tøft mot Glimt, men Hugo gir tilbake :lol:
Fremover var det mye ikke gikk veien, ser ut som man missforstår mye på løp og hvor man vil ha ballen. Pelle ser ofte ut til ikke å ville ha den. Ola hadde fler ganger han ikke startet på løp der han burde og ble ikke spilt opp eller fikk helt håpløse baller når han gikk på løp.

Men nå får de ta ei uke uten mediahysteri rundt klubben og trene godt så satser jeg på at de er tilbake i normal stil.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Los-Loco »

helsvhe wrote: Mon May 02, 2022 8:01 am Når det gjelder spillet er det mye som ikke stemmer helt for tiden, men jeg tror nok alt utenomsportslige har spilt inn mer enn de og vi hadde håpet på.
Jepp, det tror jeg du har rett i. Gauseth og Saltvedt tok seg nok en skål for mission accomplished i går!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by mortsto »

Sulliken wrote: Mon May 02, 2022 12:24 am Hvis det er sånne folk som andre supportere har inntrykk av oss, så er det faen ikke rart vi blir hata.
Måtte bevege meg gjennom masse Moldesupportere gjennom byen, på t-bane, flytog og fly helt til Trondheim. Ingen drittslenging, ypping og hovering fra den kanten. Hadde Glimtfansen vært like store om vi hadde snudd på slutten og vunnet kampen? Er ikke helt sikker på det. Ellers veldig fornøyd med atmosfæren i Glimtsvingen. God kok, selv om kamputviklingen etterhvert tok energien fra mange.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Los-Loco »

Lurer på om en årsak kan være at Molde har måttet leve med den dritten vi har fått kjenne på i det siste, å være max upopulær hos alle andre, og alt de gjør blir tatt negativt. Så har de måttet justere og blitt likanes folk for å slippe så mye mannskit. Skulle ønske vi kunne hoppe over den læringsfasen og gå rett på fasen med å bare være likanes folk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Sulliken »

@mortso:
Neida. Det var stort sett god stemning blandt gule og blå. Ingen problemer. Men det finnes utskudd hos oss også.
Poenget mitt er at det var en gul en (jeg aner ikke navnet på vedkommende) som verbalt gikk etter meg fordi jeg byttet drakt med en Moldesupporter. Hvis sånne folk kan oppføre seg slik mot sine medsupportere, hvordan oppfører de seg mot andre? Selv med høyt alkoholkonsum er det lov å oppføre seg som folk, også når andre med like høyt alkoholkonsum bytter drakter med motstander.


Nå bare lurer jeg på hva jeg skal gjøre med den blå drakta...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by jonsnow »

Tja, hadde aldri i livet byttet drakt selv og synes det er en uting! Bruker heller ikke half and half skjerf da jeg synes det et harry som fy og ikke har så mye med å støtte sitt eget lag, men hadde ikke gått etter folk på gata som gjør det heller. Når folk er fulle, skuffet og ser sine egne gjøre noe slikt etter et cupfinale tap så er det ikke direkte sjokkerende at det kommer noen kommentarer. Hadde tatt det på kappa for missnøye med eget lag jeg!

Om vi hadde slengt litt meldinger om vi hadde vunnet, sikkert noen som gjør det også. Værre at Molde fansen piper Saltnes når han motar sin medalje. Det er bare lavmål. Hadde skjønt det om han hadde spilt stygt mot dem, men ikke pga. det som skjedde i mot Viking som ikke har noe med molde å gjøre, men heller at media blåser alt opp.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Sven-Rune »

Ja, får tro han er stolt nå han dærre lille sutrekoppen fra Molde/Discovery som sprang rundt og sutra i brun drakt for noen år siden. :roll:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Buster »

Sulliken wrote: Tue May 03, 2022 11:31 am @mortso:
Neida. Det var stort sett god stemning blandt gule og blå. Ingen problemer. Men det finnes utskudd hos oss også.
Poenget mitt er at det var en gul en (jeg aner ikke navnet på vedkommende) som verbalt gikk etter meg fordi jeg byttet drakt med en Moldesupporter.
Noe av det fineste med å være Glimtsupporter er å være Venna førr livet.

Husk det!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by MhepA »

Ikke at det bryr meg nevneverdig.... Okei det bryr meg litt... Men det er at Moldefansen mener de vant tribunen. Kan godt innrømme at de hadde mest å juble for gjennom egentlig hele kampen, og at det derfor ikke var så rart at de tok over mer mot slutten, når Glimtfansen mer eller mindre bare ble mer og mer frustrerte.

Men når jeg ser kampen i reprise, så er det fire ting som jeg hører godt, og det er "Venna", "Dæven det e deilig", "Bodø/Glimt klapp-klapp-klapp" og "Bodø/Glimt førr evig". Er det ikke Glimtfansen som synger disse, eller tar jeg helt feil?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by mortsto »

Moldefansen vant aldeles ikke tribunen. Det er jo bare å sjekke litt med NRK-sendingen. På frisparket 65 min er jo synginga helt enorm. At det ble stille og dårlig stemning etter straffen får så være.

Må også si jeg undrer meg litt over draktbytte. På ingen måte provosert eller noe. Men å betale 799 for en drakt og så bytte den mot den grusomme Molde-drakta som igjen er et minne om tapt cupfinale 2021. Ja det er litt rart.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Knuta »

Angående draktbytte og reaksjoner på dette. Jeg sier bare det er ikke rart at det er krig i verden. Flott gjort Sulliken.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Sulliken »

Takk Knuta.

@mortso: Altså. Jeg har mange Glimtdrakter, og akkurat denne betød ikke så mye for meg. Det var "feilvaren" med den merkelige V-halsen Glimt solgte i fjor på billigsalg og kalte "limited edition". Den blå ligger i draktskuffa, så den er ikke akkurat i veien. Og min nye 2022-drakt er på plass, så..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Boombadila »

Sulliken, du havna i avisa!
Image
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Sulliken »

Helt korrekt. Boombadila. Det var Joachim Constantin Høyer jeg byttet drakt med.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Los-Loco »

Det ble jo rene PR-stuntet ut av det der Sulliken! Gi bort en gammel drakt og med det bidra til å korrigere inntrykket som er skapt i media av Glimt og Glimtsupportere som sutrete og høye på pæra! Well done!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Buster »

Det er akkurat det samme som jeg ble så imponert av Celtic-fansen i Glasgow. Etter at vi hadde vunnet ble vi påspandert øl og de gratulerte oss med seieren. Det er slik det skal gjøres. Honnør til Sulliken for å tape med æren i behold.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Cupfinale Søndag 1. Mai Kl. 16:00 Bodø/Glimt-Molde

Post by Sulliken »

Vi var flere enn bare meg til stedet der, da.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply