Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Veni »

Jeg er 100% enig i at Glimt var svake og tapte mot et lag som fikk spille kampen 100% på sine premisser
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by geirminator »

Veni wrote: Sun Apr 24, 2022 9:33 pm Sjekk Berisha på Sampsted, Berisha på Larsen, Løkberg på Høybråten vi kan holde det gående i dagesvis. Kneet er en konsekvens av en dommer som mister taket på kampen. Tore Hansen bør få en good ferie i OBOS et par uker
Dommeren virket direkte redd for Berisha. Han bør aldri mer dømme Eliteserie.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Knuta »

Synes vel bytte Koomson med Pelle ga et svakere Glimt i 2 omgang. Samt at Espejord er smartere enn Boniface. Pelle er helt ute av form. Ville nok tatt inn AK som har erfaring med slike kamper. Første omgang var bra unntatt for mye slurv i pasningene. 2 omgang var håpløs dårlig. Da var det kollaps over hele linja. Men det er slike kamper Glimt må lære av, også mediamessig. Men fortsetter Gauseth sitt fjolleri så er det ikke mange som orker å følge oppsummeringen på Eurosport fremover.
Last edited by Knuta on Sun Apr 24, 2022 9:55 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Sulliken »

Den til Ulrik var fæl. Det vet han selv og sa at det var utrolig dumt av han til discovery+ Og hvor mye jeg enn misliker Gauseth, så har han rett i at det burde vært rødt. Igjen. Isolert sett. Da nytter det ikke å komme med en masse whataboutisme om alle andre situasjonene i kampen.

Det er ikke verdig av Ulrik å gjøre noe sånt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Kvass »

Jeg synes det er ergerlig at Glimt _igjen_ blir utsatt for ufin oppførsel (tidligere Roma, denne gang Viking som virkelig grisespiller kampen igjennom) - og så er det _Glimt_ som ender opp med å bli beskyldt for grisespill og dårlige holdninger.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by G-s-enz »

Man får som man fortjener når man er elendig på mediehåndtering.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Må bare si at til tross for at Ulrik gjorde noe som ikke er greit, så koser jeg meg gløgg ihjel når jeg leser kommentarene til Berisha og Tripic etter kampen. At det går an å være så blottet for selvinnsikt, ja det er nesten helt utrolig.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by MhepA »

Det er sjeldent man faktisk kan se og høre at noen har lavere intelligens enn gjennomsnittet, gjennom TV-skjermen.

Dommeren er nå ingen unnskyldning for tapet i dag. Vi burde hatt et rødt kort, men det er det Saltnes som burde hatt, ikke Boniface. 2-0 er et greit resultat, ikke flatterende, så innaførr.

Bodø/Glimt har vært dårligst over to kamper mot Viking, og det er bekymringsverdig (om man faktisk håper på gull). Det er mye som har virket shaky med dette laget, dersom motstander tar mer hensyn. Både Rosenborg og Viking lyktes med 3-5-2 mot Glimt. Roma fillerister oss, og selvtilliten ser ut til å være svekket.

Guttene har også opptrådt litt vell hovmodig, og jeg håper de kan prøve å opptre mer sympatiske og mer selvkritisk fremover, det trenger vi.

Forøvrig tror jeg Wembangomo var et bomkjøp. Dvs. han er brukbar, for all del, men han er nå det svakeste leddet. Det skal ikke mer enn litt press når han er ballfører, så låser spillet seg.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00g

Post by Novi »

Først, laget som er blottet for selvtillit gruset VIF 5-1 midt i mellom der.

Videre, Wembangomo bomkjøp??! Han kom gratis, og se kampene mot Celtic, AZ og Roma hjemme igjen før du sier det så bastant. Dette var hans første tellende kamper i gul drakt. De fleste i Glimt trenger 1 år+ med laget før de blir gode (Zinker, Layouni, Vetlesen, Hagen++). Brice ble hevet inn, og attpåtil bruk i vår utstilling hver gang vi er presset som fy.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Glenn P »

Når var forrige spiller kjøpt som gikk rett inn på laget og skulle være banker og perfekt fra dag1? Høibråten? Hagen? Vetlesen? Espejord (spiller pga. Junker-sagaen), Sampsted? Noen som husker Alfonss første kamper..?

Til dels enig at han ikke bør gå spesielt mye ned i nivå, men får man han på det stabile toppnivået han har vist så er han ekstremt god.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Mariasha »

MhepA wrote: Sun Apr 24, 2022 10:44 pmGuttene har også opptrådt litt vell hovmodig, og jeg håper de kan prøve å opptre mer sympatiske og mer selvkritisk fremover, det trenger vi.
Eksempler på dette? Jeg ser at en del mener det, men selv om det er flere ting Glimt som klubb kunne gjort annerledes i det siste, særlig rundt mediehåndtering, sliter jeg med å se at spillerne våre har vært så fryktelig hovmodige. Synes allerede de fremstår ganske selvkritiske etter kamper der prestasjonen ikke er slik de ønsker, for eksempel. Men dette er tydeligvis en gjengs oppfatning på Twitter blant en del supportere av andre lag (og blant Viking-spillere som var ekstremet fornøyde med å "jekke de ned"), og nå tydeligvis også blant noen Glimt-supportere, så mulig det er noe jeg ikke har fått med meg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Projisering, kalles det vel.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by mortsto »

Hovmod? Spydige kommentarer om spillestilen til RBK og Viking i cupkampen fra han som kanskje bør revurderes som kaptein. KK sier han «ler seg ihjel» hvis Saltnes får karantene. Så vil kanskje noen ta med kommentaren til Runar om «god angrepstrening» selv om jeg synes den var morsom.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Garrincha »

Saltnes revurderes som kaptein? Mener du det?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Veni »

Er det spydig å si at et lag kun slår langt eller det er tungt å spille mot lag som parkerer buss? Det er jo fakta det, bare spør Rekdal om hva han syntes om Bodø/Glimt med Trond Olsen. Hvor mange intervju før vi ble gode hørte vi "Glimt scorer kun på kontringer"?
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Glenn P »

Garrincha wrote: Mon Apr 25, 2022 6:53 am Saltnes revurderes som kaptein? Mener du det?
Lloris beholdt vel kapteinsbindet etter å ha kræsja bil i fylla i London. Tenker ikke dette har så mye å si for kapteins-duoens framtid.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by mortsto »

@Garrincha: Ja, jeg synes det. Han lar seg for lett lure ut på glattisen med kommentarer jeg ikke synes er en kaptein verdig. Patrick lot seg aldri lure til den slags. Han bør i hvert fall sendes ut i mixed zone etter alle andre har fått snakke ferdig, sånn at han får kjølt ned hodet og tenkt seg om. Og jeg liker ikke hevnaksjoner lik den vi så i går Jeg synes det er noe helt annet enn en takling som kommer for hardt eller for seint. I tillegg synes jeg kapteinen er en som bør være udiskutabelt førstevalg. Ikke at han skal benkes etter en svak kamp, men han er ikke bedre pr dd enn at det bør være en reell konkurranse på venstre indreløper.

@veni: Jeg er ikke enig i at RBK eller Viking gjorde det du beskriver mot oss. Jeg oppfatter heller ikke Reka som noe godt mål på hva en bør si.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Garrincha »

Handlingen til Saltnes tolker jeg ikke som en hevnaksjon men snarere en idiotisk handling i spontan affekt. Men det var ikke bra selvsagt.

Det er ingen tvil om at Saltnes har mer temperament enn Berg, men det gjør han ikke nødvendigvis mindre skikket til å være kaptein. For å sette det litt på spissen så har Saltnes en ekstremt lang vei til f.eks Roy Keane i den sammenhengen, som mange mener var den beste kapteinen i Manchester Uniteds historie. Nå er det selvfølgelig ei anna tid der sosiale medier har en annen rolle. Man kan liksom aldri trå feil, i allefall føles det sånn når reaksjonene er på det sterkeste. Men også sosiale medier glemmer.

Jeg mener Saltnes fremdeles har mer en nok kred i banken både på og utenfor banen til at det er aktuelt å vurdere kapteinrollen hans. Men at Saltnes må ta lærdom av dette, og at Glimt må ta lærdom av mye, det er jeg enig i.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Garrincha »

Ser man samlet på spillet i går så er det fra Vikings side mye svineri. Etterslengende spark mot hodet, albuer i hodet, stygg takling utenfor dødlinja, overspilling på Bonifaces andre gule, total sabotasje av en meg farlig overgang der skjorta til Viktor står i seil m.m.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by mortsto »

Helt enig i det siste der. Dommeren burde ha lagt lista lavere ganske tidlig.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Buster »

Det var en elendig forestilling fra Glimt i Stavanger:
- De greier ikke å håndtere en grisete motspiller og en dårlig dommer, og da er det vel ikke spillet som er det dårligste fra Glimt sin side.

Jeg vil imidlertid minne om at dette var kamp 7 på 21 dager. Siste kamp i sinnsykeprogrammet. Både spillere og ledere virket slitne, og ikke klar for denne bataljen. Glimt må nok evaluere hva som skjedde i løpet av disse 21 dagene, for her er det mye å ta tak i. Hvis vi skal kjempe i serie, cup og europacup vil det fra tid til annen komme slike umenneskelige perioder. Ulrik har stått i det, og såvidt jeg kan huske har han ikke blitt byttet ut eller spart i noen av disse kampene. Hugo har også nesten spilt hvert minutt, med unntak av noen korte bytter på slutten. Å spille indreløper med systemet til KK er ikke noen feriekoloni, og etter min mening burde begge indreløperne ha vært hvilt mer.

Så er det jo selvsagt ikke akseptabelt at Ulrik gjør det han gjør. Det kan jo hende at det blir noen kampers hvile på han nå.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Kvass »

Mulig jeg er på villspor, men jeg synes å se en tendens der Hagen på midten blir totalt borte i store deler av kampene. Er han litt for redd for å feile, og spiller på det sikre - dvs. nærmest bevisst gjemmer seg litt vekk for å unngå å få ballen i potensielt vanskelige situasjoner? Når det gjelder Wembangomo er han ikke redd, men går seg gang på gang rett inn i kompliserte situasjoner - også når han kunne løst det mye enklere.

Synes å se konturene av et lag som ganske enkelt ikke har spillere som holder høyt nok nivå - i alle fall i forhold til det vi er blitt vant til de siste årene. Men håper mistanken min er feil.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Garrincha »

Brice kommer til å bli helt konge når han får luket bort de feilene han gjør. Han er jo nærmest den med best toppnivå og lavest bunnivå, en spiller det jammen ikke er lett å bli klok på. Men han kommer forhåpentligvis til å utvikle seg til å bli sykt god, må bare bli litt smartere i avgjørelsene sine. Klarer han det tror jeg faktisk han kan bli bedre enn Fredrik Andre.

Edit: Vi skal heller ikke glemme at han er kastet inn på dette laget fra første dag og på en posisjon som han har mye mindre erfaring med enn der han normalt har spilt. Han må vi gi tid.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Kvass wrote: Mon Apr 25, 2022 8:11 am Mulig jeg er på villspor, men jeg synes å se en tendens der Hagen på midten blir totalt borte i store deler av kampene. Er han litt for redd for å feile, og spiller på det sikre - dvs. nærmest bevisst gjemmer seg litt vekk for å unngå å få ballen i potensielt vanskelige situasjoner?
Kanskje. Men å markere ut Glimts sentrale midtbanespiller er blitt litt standard procedure, så Hagen binder ofte opp to motspillere. Da kan det være helt greit å gjemme seg litt, hvis det åpner rom andre steder.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Kamptråd ES-R4-2022 Viking-Bodø/Glimt søndag 24.april kl. 18.00

Post by Kvass »

Jeg ser at det er vanskelig for Hagen når han blir markert, og det er nyttig at han skaper rom for andre. Samtidig ser det ut som om han - også mange av gangene som markeringene slipper - så løper han og gjemmer seg. Derfor lurer jeg litt på om det sitter litt i det mentale - at det handler om at han må tørre å feile (noe han for øvrig svært sjelden gjør. Kanskje litt for sjelden?). I tillegg tror jeg han ville hatt stort utbytte av noen flere timer hver uke i styrketreningsrommet, med påfølgende ekstra muskelmasse.
Post Reply