Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by mortsto »

Mandag er det en ny episode av Slaget om Nord-Norge. Kampen ser ut til å bli utsolgt for hjemmebilletter, med over 7000 solgte seks dager før kamp.

Glimt har positiv statistikk i cup, nordnorsk cup og totalt, men på https://www.nifs.no kan en se at vi faktisk har negativ statistikk i seriesammenheng 17 Glimtseire, 10 uavgjort og 18 ufortjente seire til Polkagrisene, og en målforskjell på 68 - 75. Her bør målet være å komme på pluss-siden både mtp antallet seire og på målforskjell inneværende sesong.

Med kapasitet på 8.270 burde dette være en gyllen mulighet til å slå publikumsrekorden på "nye" Aspmyra som pr nå er 8.126. (Kilde: https://www.altomfotball.no/element.do? ... chId=37960 )
Trist er det derfor at Idrettslaget er så dårlige at nesten ingen bortesupportere gidder ta turen. Kun 50 bortebilletter var solgt i går.

Brice, Boniface og Espejord sannsynligvis tilbake? Fet og AK tilbake på skadelista?
Tipper: Haikin - Sampsted, Moe, Høibråten, Wembangomo - M Konradsen, Hagen, Vetlesen - Sørli, Espejord, Pellegrino
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Knuta »

Nå var jo Sørli bedrøvelig mot LSK. Koomson bør få den plassen.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Glimterfrem »

Skal være såpass ærlig her å si at jeg forventer at vi vinner denne kampen komfortabelt. Vi har hjemmebane på et fullsatt Aspmyra 16. mai, og vi skal være mye bedre spillemessig enn TIL. Det gjelder bare å sette sjansene vi får så tror jeg det skal gå greit. Regner med Boni starter på topp igjen.

Forhåpentligvis gir dette laget den moralske boosten vi trenger. Et tap eller uavgjort her, og 90 min med frustrasjon, ville vært svært bekymringsverdig. Tviler for at Fet spiller da han viste tegn til skade sist, og nå ser jeg på AN at det er en "nedtur" for A.Konradsen, så regner det betyr en skade? Er det da duket for M.Konradsen fra start?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by gavharr »

I studio Glimt-podden ble det nevnt at en annen potensiell mulighet, er å flytte Hagen ut på indreløperen og sette Vetti inn sentralt. Jeg kunne gjerne tenkt meg å sett Vetti på indreløperen, da jeg tror han kan passe vel så bra der som Hagen, men både Freddy Toresen og trenerne har jo litt mer fotballfaglig kompetanse enn meg, så det blir spennende å se hvordan laget blir.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by jonsnow »

Midtbane og spissplassen er vel der det kan komme noen overraskelser. Kunne ha tenkt meg å se serry larsen som midbaneanker og vetti på inndeløper, men det skjer ikke. Forventer måk eller hagen som den andre inndreløperen og håper Boniface starter, så kan man heller sette innpå en småskadet Espejord siste 10-15 og ha en mindre sjangse for at han slår opp/forverrer skaden sin i armen. Vi har mange midtbanespillere, men nå er nesten alle halvskadet eller skadet, er vel bare Vetlesen og Hagen som er 100% av dem mens resten sliter med diverse.

Regner med dette er start 11:

Haikin
Sampsted Moe Høibråten Wembangomo
Vetlesen Hagen MÅK
Sørli Boniface Pellegrino

Håper denne, men har 0 troa på det:

Haikin
Sampsted Moe Høibråten Wembangomo
Vetlesen Sexy Larsen Vetti
Koomson Boniface Mwuka
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by gavharr »

Koomson - Boniface - Mwuka hadde vært en gøy trio å se i aksjon, men det ser vel ikke lyst ut for den trioen, all den tid Mwuka stort sett kun får korte innhopp, og gjerne da som indreløper.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Nordlys »

Så lenge Mvuka sliter med tempoet i kroppen er han mer spennende som indreløper imo. Som kantspiller må du ha et skikkelig rykk så du kommer deg forbi forsvareren.
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by G-s-enz »

Syns Mvuka har ett skikkelig bra rykk jeg. Utfordringa hans er mer taktisk og mentalt,kom mer til sin rett som indreløper sist.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by jonsnow »

Mwuka har bra med fart i kroppen og bra finter, men har ikke akkurat fått vist seg fram så mye der han liksom skal være best. Blir litt som med Tounekti, får noen få minutter her og der og gjerne ut av posisjon selv om at mannen han kjemper om plassen i mot ikke viser fram noe særlig. Og fortsetter det slik så ser jeg for meg enda en ungutt som drar uten å egentlig fått en sjangse fordi KK og co. ikke er flinke på rullering av en rimelig stor tropp ig gi de yngste viktig spilletid. Skal helst bruke same 11 uansett om de er på 80% av sin kapasitet istede for p bruke andre.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Novi »

Joda, men så fikk Mvuka spille mot Roma og skaffe frispark på siden som ble til mål. Så gode opplevelser har han fått være med på, og så handler det om og levere på trening (norges beste treninger?) og ta steg der så man kan steppe inn og ta over. Skulle gjerne sett at vi leverte knall prestasjoner og resultater med en rullerende stall, men vi får nok ikke i både pose og sekk der.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Nordlys »

G-s-enz wrote: Wed May 11, 2022 3:28 pm Syns Mvuka har ett skikkelig bra rykk jeg. Utfordringa hans er mer taktisk og mentalt,kom mer til sin rett som indreløper sist.
Håper du har rett. Jeg har ikke sett mye til det så langt. Synes han har vært for veik de gangene han har spilt på kanten. Dette med frykt for å gjøre feil er nok en klassisk felle for unggutter så det kan jo være en stor del av årsaken til at han ikke har vist det. Liker så godt de som bare kommer inn og kjører på og at det går litt i hytt og pine. Bedre det enn at de skal gjøre alt rett hele tiden.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Crazy horse »

Nesten litt godt med noen dager der det er stilt rundt Glimt, men fra mandag braker det løs og da kommer kampene tett. Jeg håper og tror vi får en god start på perioden som kommer, og jeg regner med at Esp skårer minst ett mål mot gamleklubben, om han spiller.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Mr Bean »

Gleder meg til og se et fullsatt Aspmyra igjen . Denne tar vi og sender Polkagrisene hjem i skam igjen :hedre

Heia heia :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by gavharr »

Jeg tror også på seier i denne. Med mer enn ett måls margin. Men først og fremst håper jeg vi ser et Glimt-lag som ser ut som dem synes fotball er ganske gøy å holde på med. Jeg vil se kroppsspråk som tyder på kampvilje og positivitet. Så hadde det ikke gjort noe om man klarte å se litt relasjoner i spillet heller.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by mortsto »

https://twitter.com/GlimtiSteigen/statu ... ON66cqAAAA
Her er noe å kose seg med før slaget.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Sven-Rune »

Var innom dagens trening og det var kun 15 mann som kjørte full trening. Ute var Ola, Sondre, Anders, Morten, Elias, Runar og Fredrik Sjøvold! Kikker innom i morgen også og håper flere er treningsklare!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by gavharr »

Elias ute også :O
Kan fort være Vettis store sjanse til å gjøre krav på plassen sentralt dette her.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Kesseboy »

Lover ikke kjempebra for treningskvaliteten med så stort fravær. Litt skadeskutt nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Alexkid »

Elias Kristoffersen Hagen er for meg ikke noe annet enn en som sinker spillet. Utrolig treg i beina og dårlig forflyttning. Milevis unna. Er bare bra for Glimt sitt spill. Dessverre.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Sulliken »

Når Hagen er god, så er han skikkelig god. Problemet er bare at han ikke er like flink å komme seg løs slik PB er, og dermed blir frimerket han får på seg sittende. Da er han effektivt tatt ut av kampen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Novi »

Det er noe Patrick pratet om på Glimt-podcasten, hvordan han har jobbet med og aktivt bevege seg slik at det skapes rom for indreløperne. Hagen er langt mer stillestående, så når han ikke blir brukt gjør han ikke annet enn å oppta den som er satt som frimerke. Berg hadde jo en helt annen forflytning, trakk seg lengre ned for og koble seg på, og offensivt gjorde langt flere løp som motstander må forholde seg til.
Una mas cerveza.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by helsvhe »

Men Berg brukte jo noen sesonger på å bli så god som han ble i Glimt. Jeg synes man skal la Hagen få spille og få tid så tror jeg han også blir bedre på disse tingen. Og så tror jeg det er vanskelig uansett å finne en spiller som kan gå rett inn på laget og ta den rollen og oppgavene Berg hadde, hvert fall når Glimt ønsker å utvikle unge spillerene selv i stede for å kjøpe en på 24 år til 15++ millioner som kan gå rett inn og ta rollen/oppgavene uten videre.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by mortsto »

Dette burde vært enkelt å gjøre noe med. Hvis Hagen får frimerke på seg som han ikke klarer å riste av, bør han jo kunne vandre i banen slik at både indreløpere kan få plass, evt at en av stoppere kan rykke frem.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Nordlys »

Det er jo litt avhengig av hvordan motstander velger å gjennomføre presset sitt, men har inntrykk av at den sentrale i Glimt som oftest skal trekke bort fra rommet foran stopper på ballside for å gjøre plass til å forsere fremover. Glimt er så offensive med stopperne at den sentrale midtbanespilleren ikke har så veldig stort ansvar for å sette i gang spillet.
Forumets mest middelmådige ekspert.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by jonsnow »

Spent på hva vi kan mønstre av spillere til denne kampen, synes det virker å være ekstremt mye skader, småskader og sykdom i år som gjør at treningene blir dårligere og at man hele tiden må spille med spillere som ikke er 100% eller velger dem som ikke er 100% og får mindre ut av dem og at de blir bare enda mere skadet slik at situasjonen bare forverrer seg. Er oppriktig bekymret pga. skadesituasjonen og hvor lite villige vi er til å rullere selv om det hadde vært smartere enn å bare skal kjøre en første 11 som ikke er 100%
Post Reply