Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Moderators: Sulliken, Larsen

tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by tjongs »

Too little, too late. Synes Glimt bare blir verre og verre denne sesongen. Grei start i sesongen, men den siste måneden har vært horribel.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by geirminator »

Kjempegøy for Mwuka å få det målet. Vel unt.
Ellers kan Glimt tørke seg i ræva med det ene poenget. Like verdiløst som null.
Det her var skremmende svakt, og jeg gruer meg til neste helg.
Last edited by geirminator on Mon May 16, 2022 6:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Novi »

Grei skuring og gi Pelle en pause, evnt. Mvuka foran Koomson. Og Victor kobler seg mye mer på enn Espejord.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Crazy horse »

Det mest positive er at vi ikke taper. Det andre er at vi kjemper på slutten og skårer. Det tredje er at det er Mvuka som setter den.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Novi »

...fjerde at Boniface slår en herlig assist :)
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Pondus »

Sagt det før. Bedre med Mvuka enn Pelle som er totalt ute av form. Vetti har kvaliteter, men må jo tørre å stå fram. Hagen har ikke selvtillit lenger virker det som. Hva med å prøve Sery på midtbanen? Sikker å god med ball, har offensive og ikke minst defensive kvaliteter og er flink til å se pasningsalternativer. Synes Hagen og Vetti er alt for passive og klarer ikke å eie midtbanen. Vi var meget positive til Hagen når han tok over Bergrollen og han var meget god I perioder. Nå er han blitt alt for stasjonær og anonym.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Pondus »

Boniface og Mvuka fra start i neste kamp. God energi og konstruktiv innsats er det vi trenger. Halvskadet Pelle og Espejord er ikke noe poeng. Helt ærlig så anser jeg kvaliteten på spillerne i glimt som meget god, men akkurat nå så lugger det meste....
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Kesseboy »

Det virker nesten litt overtydelig at man ikke er samspilt. Helt ny midtbanekonstellasjon i dag, og kanskje noe man ikke helt hadde tenkt på — begge indreløperne er «feilfota» og venstre back og venstre kant det samme. Da blir spillet utrolig smalt. Det var aldri noen fordel mot et TIL-lag som lot seg strekke på.

Dette kan bli bra altså, men det er absolutt ikke bra nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by jendoriluka »

Vetti, Espejord og Brice får stryk i dag. Trenger sårt en venstreback som kan gå begge veier.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by jonsnow »

Lugger ekstremt mye for tiden og dette er nokk er tydelig tegn på at ECL har kostet mye av vår oppkjøring i år! Mye småskader som kommer av at man ikke har fått trent seg skikkelig og så kommer det sykdommer i tillegg I fleng de siste uken gjør at man ikke får trent skikkelig nå heller for å få det grunnlaget som spillerne trenger. De "nye" har ikke tatt sine posisjoner skikkelig enda ig samhandlingen er ikke til stede.

Hadde trodd det skulle være motsatt når man fikk kamper med betydning såpass tidlig i sesongen at man skulle ligge langt foran de andre!

Føler det er en kombinasjon av å miste mange spillere over flere og år og at man har brukt en del litt for mye disse årene som gjør at man nå sliter med skader og at resterende ikke har fått nokk spilletid til at man har fått bygget relasjoner som gjør at det lugger ekstremt mye, og det at man ikke har funnet ur av hvordan man skal låse opp forsvaret til lagene med femmer(3 midstoppere) bak.

Håper man nå får nå flere uker med skikkelig trening og ingen nye skader og sykdomstilfeller sånn at man kan finne tilbake til en skikkelig form igjen og finne ut av hvordan man spiller ut bussene me varrierende press.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Knuta »

Unntatt målet til Hugo som ble annullert og scoringen til Mvuka så hadde Glimt 0 sjanser. Det er direkte skremmende. Kun 3-4 minutter igjen begynner Glimt å legge høye baller mot Boniface. Det lønte seg. I de siste kampene er Glimt fryktelig lett å lese. Kanskje man må begynne å variere mer.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Kvass »

Helt enig. Glimt trenger en plan B for å bryte opp. Kan fort ta en hel sesong å beherske plan A. I tillegg er det så laber kvalitet på spillet akkurat nå at det kanskje uansett er fint å eksperimentere litt i forhold til startoppstillingen fremover.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by gavharr »

Og så har vi jo dette enkle "trikset" med å faktisk skyte fra distanse av og til. Det kan jo av og til gjøre en forskjell når man må spille seg gjennom lavtliggende motstand enten det er ved scoring, retur eller at motstanderen faktisk må ut å støte og at det dermed blir rom bak forsvaret.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Kesseboy »

Nå teller jeg ti skuddforsøk fra utenfor 16, og vi hadde et par flere gode tilbud enn kun målet til Vetlesen.

Så dere har allerede fått det dere har bedt om sånn sett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10715
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by liverglimt »

Boniface fikk grei skurring når han kom inn for de før han hadde mørnet forsvaret. De som mener Espejord ikke gjorde manns jobb var ikke på stadion. Det er mye som ikke vises på tv av jobben som gjøres. Han var bedre enn på lenge til å vinne dueller på oppspill. Noe hele forumet har klaget på før.

Jeg er positivt overrasket over spillet vårt med en helt ny midtbane igjen. Sondre Sørli gjør en grei figur i 3 forskjellige posisjoner, men muligens han burde spille på venstre back, eller drilles mye bedre på indreløper.

Det er nevnt feilføtter. Det viste seg hele tiden at de ville innover. Klart, for da kommer de på foretrukket fot.

Skudd var det mange av, men det er umulig å score når de ligger med 2 meters avstand på forsvar og midtbane.

Jeg tror det meste løser seg om 2-3 uker. Så får vi håpe at vi har vunnet noen kamper og kommet nærmere 30 poeng enn vi er nå.
@liverglimt
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Kvass »

Så «etter kamp-intervju» med Knutsen på Glimts YouTube-kanal nå. Mulig jeg leser for mye ut av bildene, men jeg synes han så usedvanlig sliten ut. Håper isåfall han evner å koble ut fra fotballen i perioder han ikke er på jobb (noe man jo ønsker fra spillerne selv).
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Novi »

Vi er i OK rute i Eliteserien, for der er ingen lag noen "Glimt 2020". Men mest skeptisk til Europakampene starter igjen. Vi bør ha hvertfall 3 kamper på rad hvor ting flyter på banen før vi øker nivået på motstanderen.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Los-Loco »

Ja, vi har ikke mye i CL å gjøre nå, det er i alle fall sikkert!

Men; dette er det samme laget som slo Celtic, Roma og AZ. Vi har ikke mistet noen spillere, så vi vet de kan.

Helt ny midtbane i dag, det funka ikke. Med Saltnes tilbake og Hugo på riktig side blir det forhåpentligvis bedre.

Men skylden for dagens kamp ligger ikke først og fremst hos spillerne, men hos Knutsen. Etter så mye skriverier om alle som har knekt «Glimt-koden», så skulle man tro at laget har snakket litt om det å møte 5-3-2. Skal ikke late som jeg kan mer fotball enn Knusten, men det er rett og slett rart at det ikke vistes i det hele tatt i dag at de har jobbet med alternative måter å møte slike lag. Det mest åpenbare (emm) er at det ofte er enorme rom bak backrekka. Lagdelene ligger superkompakt, så når de presser høyt i forsvar åpner det seg masse rom. Du må ha en pasningsfot på Messi-nivå for å tre igjennom til bakrom langs bakken, men det er fullt mulig å bare vippe ballen over backrekka. Men den løsningen prøver de ikke på engang.

Og når så godt som ingen spillere har dagen, og selv Sampsted som har vært stabiliteten sjøl i et par år nå spiller en dårlig kamp, da blir det traurige greier.

Sørli har jeg nesten vondt av. Han var virkelig lovende i fjor, men får det ikke til i det hele tatt nå. Jeg kan ikke huske å ha sett en så svak spiller på midtbanen til Glimt siden Per Ivar Steinbakk sine «glansdager» på begynnelsen av årtusenet. Vetti må noen ha glemt å fortelle at 16.mai mot TIL er en kamp med litt større betydning enn bare 3 poeng. Han spilte som om det var en treningskamp i januar.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Kesseboy »

Kvass wrote: Mon May 16, 2022 8:51 pm Så «etter kamp-intervju» med Knutsen på Glimts YouTube-kanal nå. Mulig jeg leser for mye ut av bildene, men jeg synes han så usedvanlig sliten ut.
Jeg syntes han virka offensiv, jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Knuta »

Jeg stusser veldig over målet til TIL. Vi er 3 forsvarere og keeper mot en TIL spiller. Brede tror Høibråten skal bryte ballbanen. Høibråen tror Brice skal komme foran TIL spissen. Det er direkte sløvt av alle 3. Det samme har vi opplevd tidligere i år. Så det positive som er skuddfinten til Boniface hvor han sender pasningen med stamfoten til Mwuka. Det er klasse. Så tror jeg faktisk det beste for Glimt er å ta en liten treningsleir etter kampen 29 mai til et rolig sted med gode treningsfasiliteter et eller annet sted i Norden. Unntaket er eventuelt de som skal på landslagssamling. Glimt trenger en liten restart og få inn energi i laget. Dekket på Aspmyra nå tror jeg ikke er bra nok hverken til trening eller kamp. Tror faktisk noe av det store skadeomfanget vi har nå skyldes elendig kunstgressbane.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by OTH »

Skal ikke dekke byttes nå etter kampen mot Godset? Da må de uansett trene en annen plass enn på myra
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Novi »

Re: slå over backrekka. I dag kunne man jo slått langt på raske kanter, om man hadde Ola på banen. Men de andre har ikke det gjennombruddet, så kanskje derfor man ikke gjør det. Så slet vi med pasninger på alle nivå idag og et enkelt trekk hadde kanskje ikke utgjort mye.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by gavharr »

Kesseboy wrote: Mon May 16, 2022 8:08 pm Nå teller jeg ti skuddforsøk fra utenfor 16

Så dere har allerede fått det dere har bedt om sånn sett.
10 skuddforsøk ja, men det er jo et minimum at dem går på mål. Vi hadde 17 skudd i dag. Ett på mål.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Kesseboy »

Poenget var nå uansett at det ble etterlyst skudd fra distanse? Selvsagt vil man at de skal gå på mål, men man må jo i det minste skyte.

Angående å slå over backrekka/i bakrom; når lag ligger så kompakt som det TIL gjorde, og andre, så pumper de aktivt med det bakerste leddet. Det vil si at de faller av rimelig kjapt når presset på ballfører feiler. De står kanskje høyt når ballen er hos Moe og Høibråten i midtsirkelen, men så fort ballen er et sted der man har vinkel til å realistisk slå i bakrom, og tid og rom til å slå ballen dit, så falles det av med en gang. Det kreves da enormt av pasningslegger, og mye av mottaker, og det er å gi fra seg ballen på en måte Knutsen-Glimt ikke er komfortabel med.

Normalt sett kan man utnytte dette ved å kombinere av presset og finne spillere i mellomrom som oppstår når motstanderlaget strekkes på grunn av at de faller av, men der er relasjonene i Glimt akkurat nå for støle.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Gvandreassen »

God analyse, Kesse. De langskuddene kunne de bare latt være, egentlig. Ideen er vel at en av to gode situasjoner kan komme ut av det: enten scorer man et nydelig mål fra 25 meter eller så er det en eller annen som plukker opp nedfallsfrukten. Det vi så i går, som var ganske frustrerende, var at skuddene stort sett gikk mellom to og fem meter over og til siden for mål. Hadde ikke vært særlig hjelp om de nå enda havnet på mål, all den tid Tromsø lå i såpass lav blokk at de hadde blitt måket vekk uansett. Det jeg savner er tre ting: forståelse mellom midtbane og vinger/vingbacker. Når en trekker ned, fyller en annen opp osv. Det handler om relasjoner og er mulig å få til. Det andre jeg savner er en type som kan holde på ballen og trekke ut midtstopperne litt, en type med ballkontroll og selvtillit ala Zinckernagel. Det tredje er Patrick. Han savner jeg veldig.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply