Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH, Resultat 1-1, 42 poeng, 4. plass

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Nordlys
Posts: 3472
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 597 times
Been thanked: 661 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Nordlys »

Jeg er mest redd for hva denne formduppen kan få å si for Glimt på lengre sikt. Det er liksom ikke så veldig mye som skal til før vi er tilbake i gammeltralten med noen spillere i troppen som ikke kom til Bodø for å være med på det.
Forumets mest middelmådige ekspert.
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by tjongs »

Prikken over i-en er vel om Sampstedt og Vetlesen ryker ut en måned nå etter hardkjøret.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by tjongs »

Re Nordlys:

Det er akkurat det som er så skummelt. Den rævva formen vi har nå kan fort få hele prosjekt Glimt til å klappe sammen før det er halvbygd. Men det var moro så lenge det varte da.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Novi »

Tør man si at Høibråten bør starte? Både Lode og Amundsen har mange svake involveringer, og veier ikke opp for det fremover heller.
Una mas cerveza.
AnthonyGregory
Posts: 208
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by AnthonyGregory »

Vi er jo totalt underlegne Haugesund mellom 45-60 min. Ikke i nærheten.

Og det er maks 8 km/t på det returløpet Sampsted gjør på 1-1 hvor hans mann scorer. Det er utrent dame på 54 år sin søndagsjoggetur, og ikke toppidrett han driver med der. Totalt utilgivelig forsvarsspill, og sikkert det tiende målet i år Sampsted er direkte eller indirekte ansvarlig for, mot 1-2 mål tilsammen i 2020-2021.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Zann »

Helt enig. Synes ikke Lode og Amundsen imponerte i dag. Fikk heller ikke brukt dem mye i oppspillsfasen. Ser også ut som om Sampsted var på etterskudd på målet. Heller ikke han er i toppform for tida.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Knuta »

Å hente tilbake gamle helter er ofte ingen suksess. Vi hadde noe på gang før overgangs hysteriet i slutten av august.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by geirminator »

Det er alt for mange svake individuelle involveringer i dag. Hoderystende upressa feil. Jeg gidder ikke å nevne navn en gang.
Glimt har ikke én ballgjenvinning i dag. De taper dueller der de er ballførende.
Det er stillestående og tafatt.
Spurs underholder mer enn Glimt denne helga.
Og det sier jo sitt.
Jeg savner virkelig Boniface.
Mandag i morgen.
Drit.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by poteten »

Vi kan ettertrykkelig slå fast at Glimt har dummet seg ut i overgangsvinduet, unntaket er P. Berg.

KK vet ikke hva han skal gjøre og Saltnes spiller som om mora ikke har fått solgt smøret hun har kjernet.

Velkommen tilbake på jorden, Glimt. Vi er en breddeklubb og bør oppføre oss deretter. Så derfor:

1-1 hjemme mot Haugesund er jeg fornøyd med. Det gjør at kampen om 4. plassen lever for Glimt. Tap i dag ville gjort ting verre.

Nå får vi bare krumme nakken og satse på at de siste 7 ender med muligens 6 poeng. Da kan vi være fornøyde :)
Kritisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Crazy horse »

Det fortelles hvor viktig relasjonene er for Glimts spill; da ble det antakelig røsket litt for mye i dem etter overgangsvinduet. Man trodde det bare var å sette inn Lode og Berg, så skulle ting fungere med en gang.
Fotball er nesten alltid morsomt
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by jendoriluka »

Som noen skriver. Vi vinner jo f. ikke dueller lengre. Nesten aldri at vi vinner ballen høyt på motstanderen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Kesseboy »

Glad vi brukte 40 millioner på å ikke spille med Elias Hagen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Zann »

Det er heller ikke snakk om at motstanderne legger seg ned i en femmer heller, som det var tidligere i år. Haugesund spiller sitt spill og kunne like godt vunnet denne kampen. Virker som om spillestyrken og grunnspillet rett og slett har tapt seg de siste månedene.
User avatar
Nordlys
Posts: 3472
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 597 times
Been thanked: 661 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Nordlys »

Ikke nok med at Lode har vært rævva og Berg ok - intet mer intet mindre. Det må jo bli misnøye når det aldri byttes, folk kommer rett utenfra og rett inn på laget. Sery Larsen, Zugelj, Hagen, Kvile særlig kan umulig være happy med situasjonen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Garrincha »

Ingen tvil om at Grønbæk er en meget interessant spiller. Når han kom igang hadde han noen fine involveringer. Så jeg synes absolutt ikke Glimt har bommet på han i overgangsvinduet.

Men laget ser slitne ut, og det bør rulleres mer fremover. Nå blir det pause og laget får noen treninger og får ladet opp batteriene da de slipper reiser etc. Håper det ikke er alvorlig med Hugo og Sampsted.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Knuta »

Nå har vi ikke Elias Hagen å skylde på. Svaner den roen han har i spillet. I dag alt for stressa og mye løp uten mål og meining. Håper at byttet med Espejord skyldes at han var sliten. Ellers så er det menigsløst. Ellers så er det cupen vi må vinne for å komme til Europa og Glimt må begynne å revurdere prioriteringene.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Zann »

Nå får vi bare håpe at batteriene lades frem til kampen mot LSK. Taper vi der tror jeg høsten blir nitrist.
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by tjongs »

RBK tar vi nok ikke uansett, så er nok LSK og VIF vi må kjempe med om den siste e-cupplassen. Da må vi nok slå LSK, men med formen vi har for tiden er vi nok sjanseløse uansett, så vi må virkelig steppe opp om ikke dette blir siste sesongen med e-cup på Aspmyra.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Los-Loco »

Sampsted var skadet og burde ha vært byttet før 1-1. KK/benken burde sett det. Det var helt tydelig fra SNN. Og Sampsted skulle selvsagt sagt ifra selv, men han må du knuse kneskålene på før han klager.

Solbakken gjorde mye rart, men hadde i alle fall tenning og vilje. Det savnet jeg hos mange av de andre. Jeg blir direkte forbannet når jeg ser fx Lode lunte tilbake i forsvar når vi er under angrep.

Statusen er ganske kjip egentlig. Vi har to spisser som må ha minst 8 100%-sjanser pr mål. En høyreving med et potensiale han ikke klarer å omsette i målpoeng. To hjemvendte helter som ikke er i nærheten av det de ble hentet hjem for. Vår beste spiller for tiden ut med skade - bare å krysse fingre.

Heldigvis har vi en Gud i mål, Nikita fortsetter å berge poeng for oss.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by MhepA »

Ærlig talt. Hva i all videste verden er det dette laget driver med om dagen?

Etter tapet mot Zagreb har det jo vært en fadese. Vi har vunnet én kamp mot Jerv og en mot Zurich, og det var flaks.

Det er et totalt uengasjert lag som går utpå banen hver gang. Vi er dårlig defensivt, offensivt og midtbanen er direkte svak. Vi er et av de dårligere lagene i Eliteserien pdd. Null kødd.

Nå er vi faen så nære å ryke ut av alt som heter medaljekamp. Vi skal spille borte mot LSK og RBK.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by jendoriluka »

Jeg må si jeg er svært overrasket over at Zugelj ikke har spilt mer. Han virker farlig når han kommer inn, og hører han presterer bra på trening.

Virker som KK har gamblet med å spille inn Lode, PB og Ola foran Europahøsten. Problemet er at de er rustne og ødelegger rytmen. Om de ikke finner formen etter pausen nå er det skikkelig krise med 11-spillere utenfor form og sure spillere på benk og i trening.

KK har fått mye han har pekt på, feks Salvesen og Espejord, uten at de fungerer overhode.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by tomath »

Los-Loco wrote: Sun Sep 18, 2022 7:27 pm Heldigvis har vi en Gud i mål, Nikita fortsetter å berge poeng for oss.
Selv Haikin synes jeg er litt under optimalt nivå for tiden. Fortsatt glimrende redninger og som sweeper, men som bakre playmaker har han blitt mer forsiktig. Skyldes kanskje mer manglende tillit til forsvarerne enn at han har mistet det, for alt jeg vet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Novi »

Spissplassen har vært en bommert, Boni scoret to idag mens Espejord scoret på den ene mens ikke engang med på notene for og komme på sjansestatistikken ellers.

Lode burde blitt faset inn med innbytte siste 20, mens Berg er riktig og starte med. Elias var ikke engang med i duellene for og vinne tilbake ball, pluss at det var gjentakende balltap fra ham hver kamp.

Må legge vår lit til at pausen er det laget trenger.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Kesseboy »

Novi wrote: Sun Sep 18, 2022 7:36 pm Berg er riktig og starte med. Elias var ikke engang med i duellene for og vinne tilbake ball, pluss at det var gjentakende balltap fra ham hver kamp.
Berg er med i duellene oftere enn Hagen. Men han vinner dem ca like ofte. Og Berg har, hva, to pasninger framover? Greit at jeg hadde høye forventninger, men jeg er skikkelig skuffa.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3472
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 597 times
Been thanked: 661 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Nordlys »

Vi fikk tilbake samme spilleren som vi solgte. What a surprise. Han slo aldri vinnere og slo stort sett alltid til sida og bakover bortsett fra de gangene han vant ballen gunstig. Isolert sett er det ikke noe galt i å ha en sånn sentral midtbanespiller, men da må man kompensere med mer offensiv slagkraft andre steder. Helt sykt at ikke Grønbæk spiller fra start sånnsett.

Og 40 millioner for Berg var galskap. Fortsetter Glimt-nedturen får vi aldri solgt ham for i nærheten av det beløpet igjen. Han står seg ikke veldig godt utenfor Glimt-systemet, men her kan han til gjengjeld være ekstremt god. Bare å krysse fingrene for at det løsner for laget etter pausen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply