Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH, Resultat 1-1, 42 poeng, 4. plass

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Garrincha »

Nå skal vi ikke grave oss helt ned. Blir bra med en pause, spillerne har spilt to kamper i uka over lengre tid. Berg og Lode har gått lenge uten ordentlig kamptrening og vil bli bedre etterhvert.

Det er helt åpenbart at spillerne er slitne. Knutsen må begynne å rullere mye mer, håper han selv innser det. Han har bredden til å gjøre det, Grønbæk er skikkelig spennede. På stopper kan det også rulleres, og nå er Konradsen tilbake så det kan rulleres litt på begge backene også.

Nå får spillerne en pause og så får laget noen etterlengtede treninger i ei uke og så blir det en skikkelig viktig kamp mot LSK.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Novi »

Mye som kunne vært bedre med rullering, ja. Og skal man stå ondet kappløpet Glimt har har og har foran seg så er man pent nødt til det. Akkurat det kunne man lært av fjoråret.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Crazy horse »

Jeg hater egentlig landslagspauser, men nå kommer den beleilig. Nesten som regnvær i Wimbledon (tennis), eller time out i en del andre idretter, noen kan miste momentum og andre kan få justert seg og komme overraskende sterkt tilbake.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by tomath »

Jeg tror Knutsen innser at han burde rullere mer, men at han ikke får seg helt til å gjøre det. Også blir det et selvoppfyllende profeti de få gangene han enten rullerer eller gjør tidlige bytter og laget mister fasong fordi spillerne som kommer inn knapt har fått spilletid på A-laget de siste månedene. Dette tror jeg også Knutsen innser siden han har vært inne på det i enkelte intervjuer.

At Knutsen likevel har hatt tungt for å rullere har likevel til en viss grad vært forståelig all den tid metoden hans har fungert, laget i det store og hele har prestert godt og enkeltspillerne har vist at de håndterer belastningen godt.

Når Knutsen likevel mister meg litt er når han fortsetter med samme kjøret nå som flere av spillerne enten er ute av form, bærer preg av slitasje eller en kombinasjon av disse.

Og så mister Knutsen meg helt når Berg og særlig Lode får tillit til å spille seg i kampform i viktige kamper. Det samme gjelder også Solbakken. Hvorfor kan ikke Knutsen da se verdien i å gi samme behandling til for eksempel Zugelj og Grønbæk? Fristende å nevne Kubr også, men han vet jeg for lite om. Og hvorfor ser han ikke verdien i å holde en spiller som Hagen i gang med litt flere minutter enn han har fått siden Berg kom tilbake? Hva med Amundsen og Høibråten? Blir det rett i fryseboksen når Moe er skadefri og de gamle favorittene kan gjenforenes?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Los-Loco »

Årsaken til at Knutsen har hatt suksess med liten rullering tross tett kampprogram tidligere, har vært at laget har evnet å dominere og punktere kamper relativt tidlig. Det er en helt annen øvelse å spille en kamp man leder komfortabelt før det er gått 30 minutter, enn det er å spille sånn som i dag med full kamp om poengene til overtiden er over. Hadde vi klart å være litt mer kliniske og sette de første sjansene, så ville det være en fullstendig gamechanger. Årsaken til at Knutsen heller ikke da rullerte nevneverdig mye, er jo at det er superverdifult å få massivt med spill og relasjonstrening til en førsteellver, og om det kan gjøres uten for mye slitasje så er det gull. Og gull ble det. Men i år er ikke verden helt slik.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by tjongs »

Det er jo også et problem at det er i seneste laget å begynne å rotere på laget nå. Nå har vi igjen 2 måneder av sesongen, og de som evt skal benyttes nå har jo gått nesten en hel sesong uten å spille kamper og fått muligheten til å bygge relasjoner til resten av laget. Sånnsett kan jeg på en måte forstå om Knutsen ikke kommer til å rotere på laget resten av sesongen, selv om jeg mener det er rett å gjøre det selv om vi har havnet i den situasjonen, både mtp resten av denne sesongen og neste år.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Novi »

Gode poenger fra flere. Vanskelig og vite hvordan dynamikken er i gruppen. Man har høyt nivå på 2. valg nå, noe som er nytt for Glimt. Det må man nødvendigvis håndtere annerledes. Man kjøper spillere hvor Eliteserien ikke er er steg opp, men som forventer selv og kunne bidra, utvikle seg OG spille i Europa. Ikke like lett da og ha klippekort på enkeltspillere, og naturlig og tenke at ikke alle man skaffer til klubben tåler og gå så lenge som Vetlesen før de eventuelt får spille. Blir fort at slike spillere vil bort med en gang de får muligheten til og prestere et par kamper.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by J I P »

2022-09-19 resultater.jpg
September har ikke vært mye å skryte av i Eliteserien. Nå er det pause og forhåpentligvis kommer vi tilbake med ny energi til bortekampen mot Lillestrøm lørdag 1. oktober. Billettsalget til denne kampen har allerede startet, ref. tråd i supporterforumet.

Resultatene i år mot topplagene tyder ikke på at vi har så mye å gjøre i medaljestriden men alle kamper lever sitt eget liv.
Og resultatene på gress i år har vært gode så det er kanskje et håp likevel?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Knuta »

Det skjedde noe i ‘forholdet’ mellom meg og Glimt i slutten av august. Da sluttet Glimt å være det Glimt laget jeg alltid har beundret og sett opp til. Skrev vel flere innlegg om det paradigmeskiftet som skjedde da. Tror det var utrolig lite gjennomtenkt og ledelsen hadde nok tatt for mye møllers tran. Vet nok at de fleste er totalt uenige men det takler jeg utmerket. Det gikk jo strålende en periode før dette skjedde da Glimt vant 7 av 8 kamper og hadde rett og slett utur at man ikke gikk til CL.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH

Post by Kesseboy »

Det har vært så mange ups and downs i forholdet mitt til Glimt at det er best vi forblir særboere. Jeg engasjerer meg mye, ja, men må prøve å sperre det ute fra resten av livet.

Det er mye klubben har gjort som har skuffa meg, og jeg tror det er ganske normalt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd ES-R23-22 Søndag 18/9 kl. 18 Bodø/Glimt-FKH, Resultat 1-1, 42 poeng, 4. plass

Post by Sulliken »

Den signaturen din, Kesse, har jeg forbannet flere ganger den siste måneden, for det er jo helt sant.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply