Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by mortsto »

Da er det straks tid for toppoppgjør i Europaligaens gruppe A hvor tabelltopp Glimt reiser til London for å møte Arsenal. Sistnevnte vant mot erkerival Spurs i helga, mens Glimt så ut til å nærme seg god, gammel formtopp etter seieren mot LSK.
3000 bortebilletter ble revet bort, og tross flere forsøk ser det ikke ut til at Glimt har fått flere, noe som betyr at mellom et par hundre og et par tusen gule fans sannsynligvis er undercover på andre deler av tribunen.

Ørliten hjemmebanefordel her, men med 3000++ elleville bortefans og et hjemmelag som kommer til å spare spillere før søndagens kamp mot Liverpool, så kommer kampen til å ende 1-1. Dere leste det først her. :skål :glimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Los-Loco »

Det vil i så fall være en stor bonus - i mitt oppsett for sluttresultat i gruppa hvor vi knepent tar andreplassen foran PSV, så er denne kampen et kalkulert tap.

Skulle vi ta poeng her, så vil det nødvendigvis legge et press på Arsenal til ikke å ta for lett på et par av de andre kampene, hvilket igjen vil være STOR fordel for oss.

Det spekuleres i om Arsenal vil spare mange spillere. Kanskje. Samtidig vil jeg tro at det er større sannsynlighet for at de største stjernene vil bli spart i neste kamp, når de må spille på kunstgress. Og de kan ikke risikere å tape/miste poeng i begge de to kampene, da mister de kontrollen på førsteplassen i gruppa. Så hadde jeg vært Arsenal-manager, tror jeg at jeg hadde stilt med tilnærmet toppet lag, gått for en tidlig punktering av kampen og så kjørt fem bytter av de viktigste spillerne. Og så heller safet med å benke stjernene i kampen i Bodø. Men nå er nå ikke jeg Arsenal-manager da, så hva de velger å gjøre blir spennende å se!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by oj »

Synes vi skal skrive om en supportersang tilpasset disse Europa-kampene:

"Kjetil Knutsen kom fra Bergen,

Til Europa han tok oss!

Kjetil Knutsen slo Mourinho!

Og så begynte han å sloss!

Sha la la la la la la-la, Sha la la la la la la
Sha la la la la la la-la-la, og så begynte han å sloss!"

Nå gleder jeg meg til kamp, uansett utfall blir dette gøy!
Glimt e lage
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by J I P »

Håper Arsenal går på en klassisk undervurdering her. Og likeså Arsenalpublikummet.
Det hadde vært morsomt hvis vi kan henge med lenge i denne kampen.
Et poeng hadde vært en drøm.
Glimt på gress i år har vært veldig bra i Eliteserien. Riktignok tap i cupfinalen, borte mot Roma og Linfield. Zagreb var vel også gress.
Optimismen lenge leve.

Arsenal drømmer om gull i serien og setter forhåpentligvis inn de unge til kampene mot oss. Litt rart hvis de pioriterer hjemmekampen veldig lavt. At returoppgjøret i Bodø på kunstgress prioriteres ned er mer forståelig selv om også de gjerne vil unngå stygge resultater.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Los-Loco »

Fra Avisa Nordland nå: "I tillegg til de om lag 3.000 supporterne, vil 30 norske journalister følge med Glimt til De britiske øyer."

Hvem i all verden er alle de 30? Det er da ikke SÅ mange aviser/redaksjoner som lager egne saker om fotball?

Hvis man forsøker å gjøre en opptelling:

AN - sender 2 (kanskje 3?)
NRK - 2
TV2 - 2
Nettavisen - 1
Dagbladet - 1
VG - 1
Eurosport - 2(?)
Josimar 1
NTB - 1

Det blir 13. Og om disse dobler antall utsendte journalister, så er vi fortsatt ikke oppe i 30. Hvem er alle disse journalistene? Er det nettsider/aviser som skriver om Glimt-stoff som jeg overhodet ikke er oppdatert på?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by helsvhe »

Viasat har vel også noen. Men regner med at fotografer inni den potten også og da blir det jo noen flere.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Kesseboy »

Hva med SøndagSøndag og ViMenn?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Novi »

Høyt antall opp mot det man normalt ser av artikler. Ofte er jo det meste fra pressekonferansen som man kan se online. Skjønt, VG må jo være der selv for og få stilt de flaue spørsmålene sine.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by J I P »

Dommerteamet:

Referee Harm Osmers GER
Harm Osmers (born 28 January 1985) is a German football referee who is based in Hanover. He referees for SV Baden of the Lower Saxony Football Association. He is a FIFA referee, and is ranked as a UEFA first category referee.
Assistant referees
Robert Kempter GER
Dominik Schaal GER

Fourth official
Robert Schröder GER

Video Assistant Referee
Bastian Dankert GER

Assistant Video Assistant Referee
Ovidiu Haţegan ROU
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Knuta »

Angående antall journalister/fotografer. Både Sverige og Danmark sender nok en del de også, men tallet 30 er nok bare slengt ut i løse luften. Men det blir flere enn 3000 Glimt supportere da flere har kjøpt vanlige billetter som ikke er i borte seksjonen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Los-Loco »

Tyske dommere kan jeg like. Ordnung must sein, og vi trenger ikke være bekymret for overdreven respekt for et Premier League-lag
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

KK sa det i et intervju med TV2 tror jeg at han hadde ekstrem respekt for Arsenal, men at han samtidig så svakheter som Glimt kan utnytte.

Arsenal er veldig offensive i sitt offensive spill og bruker ofte begge backene sine som ekstra "indreløpere" ved siden av Partey i deres etablerte angrepsspill når de møter lag som presser med en spiss på topp. Fasongen blir ofte seende ut som 2-3-5 offensivt. Skulle Glimt presse med to lengst frem (noe de "aldri gjør" bruker Arsenal 3-2-5). Det gir Glimt et par utfordringer:

1. B4 (som KK liker å kalle det) havner i undertall mot Arsenals 5 fremste spillere. Med to stoppere vil man helst unngå at en blir tvunget ut i siderom eller opp på en ledig mellomromsspiller. Glimt kommer derfor til å trenge støtte fra kantspillere eller indreløpere for å sikre liketall bredt i banen slik at stopperne for konsentrert seg om å forsvare boksen så ofte som mulig.
2. Arsenal vil være 6 mot 5 sentralt i banen. Dette kan løses ved at Patrick legger seg i en lomme mellomforsvar og midtbane og at vår spiss dropper ned på 6eren når Arsenal har spilt forbi det første presset. Indreløperne vil uansett ofte havne i ubehagelige situasjoner med en mann foran og en bak. Blir de spilt forbi kan det bli ubehagelig for stopperne som må støte opp og etterlate seg rom.

Glimt på sin side bør så godt det lar seg gjøre finne en måte å få posisjonert kantene så høyt som mulig uten at det gir store defensive problemer. Vinner Glimt ball er ei kjapp pasning ut på sida en veldig god mulighet for å skape sjanser da backene ligger langt inne. I denne kampen tror jeg at jeg vil foretrekke Solbakken og Mvuka fra start av denne grunnen da de om Glimt lykkes i omstillingene kan havne i 1v1-situasjoner mot stopperne til Arsenal. Det er de to bedre på en Pellegrino. Særlig farta til Solbakken blir viktig. Han løper fra PL-spillere også.

Veldig spent på kampen!
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by J I P »

Pressekonferanse 13:15 i dag ifølge Avisa Nordland med Haikin og Knutsen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Kesseboy »

Nordlys wrote: Wed Oct 05, 2022 10:05 am Veldig spent på kampen!
Sånn som jeg leser innlegget ditt, betyr det at Arsenal på mange måter angriper ganske likt som Glimt, og dermed har noen av de samme defensive svakhetene? Jeg er litt redd Glimt ikke har den beste historikken når det kommer tilå gjøre justeringer i den defensive jobben, verken historisk eller under KK. Også veldig spent, men ikke veldig optimistisk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

Jepp. De stabler veldig mange mann sentralt og det er derfor om å gjøre å få ballen ut bredt når man vinner den da de som regel bare har en spiller ute på krittet på hver side og disse ligger høyt. De spiller veldig dynamisk med mange rotasjoner og plassskifter, særlig på venstresida hvor Zinchenko, Martinelli og Xhaka (når de spiller toppa) spiller veldig flytende. Å finne ut av hvem som skal presse hvem og når er krevende.

Typisk situasjonsbilde når de var etablert inne på Tottenhams banehalvdel i helga:

Image

Rotasjon (Zinchenko ut bredt - Martinelli og Xhaka bak midtbaneleddet):

Image

https://www.youtube.com/c/FootballMadeSimple/videos

Denne YT-kanalen har mange analyser av Arsenal. Anbefaler den mot Tottenham i helga da den fort kan ligne på kampbildet i morgen. Skulle Glimt gå tilbake til det smale 4-3-3-presset sitt så prøvde Palace på dette mot Arsenal og den videoen finnes også. For gode kontringsmuligheter kan kanskje sistnevnte være et spennende oppsett.
Last edited by Nordlys on Wed Oct 05, 2022 5:25 pm, edited 2 times in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by MhepA »

Et Arsenal som spiller presist og med fart, opp mot sitt beste vinner 10/10 ganger hjemme på Emirates. Vi skal selvfølgelig forvente at Glimt spiller på max, men vi må nesten også håpe på at Arsenal spiller sakte, upresist og ikke finner de riktige rommene.

Jeg er redd for at å spille seg ut med Wembangomo og Sampsted kan bli farlig. Dersom midstopperne våre finner veien fram blir det bedre. Det tror i alle fall jeg. Mister vi ballen må det måkes på for å komme seg tilbake. Kommer til å få bruk for alle byttene i dag, tror jeg. Da håper jeg at vi stiller med de beste fra start oppe på topp.

Hva kan vi forvente?

Haikin
Sampsted - Moe - Høibråten - Wembangomo
Vetlesen - Berg - Grønbæk
Mvuka - Espejord - Pellegrino

Jeg frykter at KK starter med Lode, Saltnes og Salvesen, men håper jeg tar feil. Hvis Solbakken er klar, håper jeg han starter på bekostning av Mvuka.
Joel har produsert alt for lite målpoeng (2 mål - 4 assists) til å kunne forsvare plassen fra start. Bare for å sammenligne, så har Elias Hagen (0 mål - 6 assists) skapt like mye. Toppnivået til Joel er bra, men da er vi helt avhengige av at han leverer. Noen tanker? Jeg klarer ikke bestemme meg helt for hva jeg foretrekker.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

Jeg er ingen stor fan av spillertypen Saltnes, men om det skal være en kamp han vil trives i så må det jo være denne. Hvor kontringsrommene er store og mulighetene til å drive med ball er tilstede. Man skal heller ikke undervurdere dødballstyrken hans begge veier. Vel hjemme i ES mot dyptliggende 3-5-2 er jeg mye mer gira på Vetlesen og Grønbæk fra start samtidig.

Jeg sitter selv og kjenner litt på at jeg kunne ønsket meg Solbakken og Mvuka, med Pelle på benk. Rett og slett fordi Pelle ikke kommer til å få så mange sjanser av de han får hjemme og fordi de to andre har mer å by på i banespillet. Solbakken bør stå øverst på blokka. Tempoet hans blir ekstremt viktig om vi skal få med oss noe.
Forumets mest middelmådige ekspert.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by oj »

Pelle kunne godt vært spiss i kamper som denne.
Glimt e lage
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Nordlys »

MhepA wrote: Wed Oct 05, 2022 1:50 pm Vetlesen - Berg - Grønbæk

Image

Fra Glimts story. Foregår noe som ser ut som en formasjonsøkt. Grønbæk og Vetlesen på svart lag. Ulrik står ved siden av KK?
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Crazy horse »

Jeg gleder meg til en kamp der motstanderen ikke legger seg bak. Har ellers ingen forventninger om resultat, men håper vi gjør en grei figur.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by J I P »

Har æ ikke skrevet kampdag ennå? Bedre sent enn aldri.

Håper vi får vist fram Bodø/Glimt sitt DNA. Men kan et kollektiv stå opp mot gode individualister? Mot laget som leder Premier League?

Håper bortefeltet står han av selv med et par mål i mot. Skal vi huske denne kampen for noe annet enn resultatet da må vi bidra med mer enn gule skjerf og drakter på tribunen. Gjerne litt sang også.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by G-s-enz »

Jeg er litt der at alt under firemålstap er godkjent 🤷‍♂️ Det skal og bør være så stor forskjell om man ser på ressurser,men vi har jo vært flinke til å utjevne dette tidligere..
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Los-Loco »

Er det BARE jeg som ikke har fått med meg denne?
https://open.spotify.com/track/19rXZQJe ... QAydNM3QmA

Uansett riktig låtvalg for resten av ettermiddagen!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Knuta »

Er fornøyd med alt unntatt tap. Tror det fortsatt ergrer KK at vi tapte mot Milan for 2 år siden. Mange gikk med hevet hode etter kampen mens KK var irritert. Vi trenger slike vinnerskaller.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Europa League Arsenal-Glimt. Torsdag 6 okt. kl 2100.

Post by Novi »

Los-Loco wrote: Thu Oct 06, 2022 3:33 pm Er det BARE jeg som ikke har fått med meg denne?
https://open.spotify.com/track/19rXZQJe ... QAydNM3QmA

Uansett riktig låtvalg for resten av ettermiddagen!
Og her har du vol 2 https://www.youtube.com/watch?v=Y3D8x5l0gAU :D
Una mas cerveza.
Post Reply