Hvem blir ny Glimt-trener

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Hvem blir ny Glimt-trener

Post by TheClansman »

Jeg tror desverre ikke at Glimt klarer å hente et kjent navn til bodø for å trene laget.
Dette pga. at Glimt har en tynn spillerstall, ingen penger til forsterkninger og at de pr. dags dato ikke har noe publikumstekke.
Jeg tipper Ola Haldorsen eller Jan Erik Bjerk som mest sansynlige kandidater :roll:



EDIT:

Oppdaterte avstemmningen slik at den stemmer overens med siste utvikling.

-Larsen-
TheClansman
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Kan vel melde at Ola Haldorsen har planer om å flytte fra Kirkenes til Bodø for en stund. Vet ikke om det har noe med Glimt å gjøre...
Sikkert gammelt nytt...
Tippeligaen 2008.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ola blir Ny Glimt trener!! Har hørt dette fra sikre rykter! :twisted: Men om det er et bra valg gjenstår nå og se. Han kan iallefall systemet godt
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Han har gjort delvis under med Bølgen er oppe, da. Ikke så ekstremt mye sportslig, men veldig mye i systemet er endret på såvidt jeg har forstått.
Tippeligaen 2008.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nokia wrote:Ola blir Ny Glimt trener!! Har hørt dette fra sikre rykter! :twisted: Men om det er et bra valg gjenstår nå og se. Han kan iallefall systemet godt
Er litt usikker jeg......er bekymret for at Glimt skal bli guttklubben grei!
Kunne vært greit å fått inn en "utenfra".

For å sette det litt på spissen så hadde trengtes en som kan si:

" Skjærper du deg ikke nå er det på hue og rævva ut!!"
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg går ut fra at det er Ola Haldorsen det snakkes om, ikke By Rise?

Jeg tror Glimt ville ha godt av å se utenfor Bodø by nå. Det trengs nye impulser utenfra. Lufta begynner å bli litt innestengt, for å si det sånn. Men hvem våger å satse på Glimt? Eller rettere sagt, hvem ser kallet? Glimt er en gammel storhet som er inne i en dvaletilstand. Skal vi være ærlige, har det vel ikke vært skikkelig blest rundt laget siden Trond Sollied var her. Fjoråret var et blaff, som slukket ganske fort.

Glimt har de samme problemene som Rosenborg, om enn i mindrer målestokk. Snart må stammen i laget skiftes ut. Og det blir litt av en utfordring for den nye treneren!

Normark hadde vært et scoop for Glimt. Men det synes vanskelig pr. dags dato, desverre. Eller hur?
Masinga
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Larsen wrote:Er litt usikker jeg......er bekymret for at Glimt skal bli guttklubben grei!
Kunne vært greit å fått inn en "utenfra".
Helt enig, men det jeg frykter er at klubben har "skutt seg selv i foten" med måten de har opptrådt på de siste årene.
Jeg tror ikke det er mulig å få et stort navn til Bodø når "Årets Trener" blir redusert til "Årets Dårligste Trener" på et år, pga. dårlige arbeidsforhold/mangel på økonomiske ressurser, dårlig kjemi og mangel på respons fra spillergruppa.

Som jeg ser det vil den som tar over etter Gåre ikke få muligheten til å sette sitt eget preg på Glimt, sett fra utsiden tar han over en "synkende skute".

Men uansett:

Jeg står i mørke og skimter lyset i det fjerne
Det er så kalt jeg søker varme fra en stjerne
Jeg tenker opp når jeg er nede for jeg er en Optimist

Jeg har et håp hver gang jeg går omkring i blinde
Det finnes en sol i oss som snart skal begynne å skinne
Som får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen

Jeg har en drøm at vi tar vare på hverandre
Og gir det beste i oss selv til alle andre
Jeg tenker opp når jeg er nede om å om å om igjen

Optimist, jeg vet det går bra til sist
Så lenge jeg lever her er jeg en Optimist
Jeg er en Optimist

Jeg har en tro jeg har ett mål som jeg skal finne
Jeg har en kraft og det er viljen til å vinne
Det får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen

Vil at livet blir en dans i lyset
En dans for håpet og en dans for gleden
En dans i frihet og en dans for freden
Det skal gåååååååååå

Optimist, jeg vet det går bra til sist
Så lenge jeg lever her er jeg en Optimist

Optimist, jeg vet det går bra til sist
Så lenge jeg lever her er jeg en Optimist

Optimist, jeg vet det går bra til sist
Så lenge jeg lever her er jeg en Optimist
Jeg er en optimist
- Optimist av: Jahn Teigen :D
TheClansman
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg tror heller ikke Glimt kan forvente å få et større trenernavn til klubben. Dermed er jeg ganske sikker på at det blir en som klubben kjenner ganske godt fra før.
Man kan si mye fint om kontinuitet men man skal likevel passe seg for at det ikke bikker over i ren innavl.


masinga wrote:Normark hadde vært et scoop for Glimt. Men det synes vanskelig pr. dags dato, desverre. Eller hur?
Nordmark hadde blitt mottat med jubel her i Bodø, men det er desverre helt usansynnlig at han kommer hit nå.

Han har vel selv også sagt seg uaktuel til jobben desverre.
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Glimt, i den tilstanden de er i nå, er neppe spesielt attraktivt for en trener med ambisjoner, som Nordmark trolig har. Har hørt Rune Skarsfjord linka til Glimt. Jeg vil helst ikke se Rune dra fra RBK, men såvidt jeg har skjønt er han ikke helt superfornøyd med tingenes tilstand i Trondheim, og dersom han har ambisjoner som hovedtrener synes jeg han bør flytte nordover. Skarsfjord er som kjent sønn av Tromsøs tidligere suksesstrener, Terje, og har fått en del inn via farsarva. Vil dere ha en fotballfaglig dyktig, ung, sulten og spennende trener, så gå for Skars. Men det avhenger vel mye av hva som skjer mot Skogheims gutter i morra, hvem som evt. overtar Glimt. Ola Haldorsen er jo en mann som kjenner Glimt ut og inn, sånn sett ville sikkert ikke det vært et så ille valg, men hva vet vel jeg, kjenner han bare som en habil Glimt-forsvarer fra tidlig 90-tall.
Trofast i kvitt og svart
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Joakim wrote:. Ola Haldorsen er jo en mann som kjenner Glimt ut og inn, sånn sett ville sikkert ikke det vært et så ille valg, men hva vet vel jeg, kjenner han bare som en habil Glimt-forsvarer fra tidlig 90-tall.
Mange glemmer at Ola Haldorsen faktisk var assistenttrener i Glimt mens Dag Opjordsmoen var sjef.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

ja, for med upyoursmoen gikk det jo bra...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Innavl eller lokal kunnskap....

Post by Sven-Rune »

Uten å avskrive folk "uttafra", så er det vel sånn at det er "the locals" som har hatt de beste resultater med Glimt.
Trond Sollied er vel unntaket som bekrefter regelen, men da skal det også sies at han kom til dekket bord. Det var gjort en meget bra jobb i Glimt i årene før han kom.

Staurvik og Mini?

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Innavl eller lokal kunnskap....

Post by Masinga »

Sven-Rune wrote:
Staurvik og Mini?
Staurvik, nei. Mini kanskje som en markedsdirektør for å skape blest rundt klubben.
Masinga
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

Staurvik? haha, mannen som leste den kinesiske tabellen opp-ned og trudde han kom til ett topplag! neitakk du...

Mini synes jeg vi skal gi sjansen, se om han kan legge noe i den store kjeften sin. Samt han vil vel kunne trekke noen kjente fjes til aspmyra.
-<@Arte Et Labore@>-
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Larsen wrote:
Nokia wrote:Ola blir Ny Glimt trener!! Har hørt dette fra sikre rykter! :twisted: Men om det er et bra valg gjenstår nå og se. Han kan iallefall systemet godt
Er litt usikker jeg......er bekymret for at Glimt skal bli guttklubben grei!
Kunne vært greit å fått inn en "utenfra".

For å sette det litt på spissen så hadde trengtes en som kan si:

" Skjærper du deg ikke nå er det på hue og rævva ut!!"


Kunne ikke vært mer enig: " Skjærper du deg ikke nå er det på hue og rævva ut!!"[/quote]

Vi trenger en med Pondus og Tæl!! En som rett og slett er Sjæf på alle plan. Men det bør helst være en som klarer og skaffe klubben oppmerksomhet = Nordmark,Nordli,eggen,mini..osv...er iallefall typer som skaffer både lokal og nasjonal interesse i media.

Er svært spent på om styret klarer og skaffe en slik type da, men jeg frykter også gutteklubben grei der f.eks C.Berg får et nytt klippekort. Sånn ønsker iallefall ikke jeg at det skal være lengre :!:
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Nokia wrote:Ola blir Ny Glimt trener!! Har hørt dette fra sikre rykter! :twisted: Men om det er et bra valg gjenstår nå og se. Han kan iallefall systemet godt
Tror dette kan avkreftes, jeg. Ola rykket nylig inn en liten spalte i lokalavisa her oppe, der han blånekter for at han tar noen som helst form for trenerposisjon...
Tippeligaen 2008.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Hva med Henning Berg?

Han har signalisert at han ønsker å begynne en trenerkarriere, og har massevis av erfaring....
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Glimtsupporter wrote:Hva med Henning Berg?

Han har signalisert at han ønsker å begynne en trenerkarriere, og har massevis av erfaring....

Hehe...fikk et flash av en sinna Berg som kjefter opp Lersveen :lol:
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Ola blir bra og trygg.
Det viktige no blir å finne ein mann som spellarane kan høre på når han snakkar. Det er artig å sjå kor mange som har greie på trenarproblematikken no for tida. Alle ropar på ein sterk og autoritær leiar som kan drite ut spellarane og vere uberegnelig.

Synest dette minnar om Oddbjørn Kristoffersen, Joe Hooley eller noka liknande. Vi treng ein moderne trenar som kan noko om fotball, som kan behandle folk med respekt, handtere media på ein klok måte og som gjennom fagleg dyktigheit vinn tillit i spellegruppa.

Er meir bekymra for leiing i klubben, som blir litt for mye prega av gamalt kompiskjør frå Saltvern med Totte, Bjørn Tore og co.. Kva med å hente inn litt nye kostar i styringa. Her er det viktig å gjøre eit godt val når årsmøtet kjem.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Jeg vet at jeg blir upopulær nå, men jeg tror faktisk jeg kunne tenkt meg en trenerduo med Ola Haldorsen og Tom Kåre Staurvik :!:

Som jeg ser det så er Staurvik utsatt for uberettiget mye kritikk.
Jeg mener også å ha lest at yngre spiller har uttalt at de har lært veldig mye av Tom Kåre da de spillte/trente sammen med ham og at han var flink til å komme med kontruktiv og velmenende kritikk, (ludde har vel også sagt noe slikt?).

Uansett, etter André Hansen så er nok Tom Kåre Staurvik min favoritt spiller :D
TheClansman
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Tom Kåre kan sikkert bidra med litt faglig, men vi veit lite om kva kompetanse han formelt har tileigna seg dei siste åra. Stiller meg litt tvilande til utsagnet frå Tom Kåre nyleg, der han ville starte eit prosjekt for å styrke barne-fotballspelarane teknisk. Det er liten tvil om at det er denne sida ved norsk fotball som har fått klårt mest fokus dei siste åra. Trenarutdanninga i NFF legg nettopp vekt på trening i tekniske basisferdigheiter. Det er sikkert forskjellig frå då Tom Kåre sjølv trente, men i dag er det altså hovudfokus frå ein er svært ung..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nesta wrote: Alle ropar på ein sterk og autoritær leiar som kan drite ut spellarane og vere uberegnelig.

Synest dette minnar om Oddbjørn Kristoffersen, Joe Hooley eller noka liknande. Vi treng ein moderne trenar som kan noko om fotball, som kan behandle folk med respekt, handtere media på ein klok måte og som gjennom fagleg dyktigheit vinn tillit i spellegruppa.

Er meir bekymra for leiing i klubben, som blir litt for mye prega av gamalt kompiskjør frå Saltvern med Totte, Bjørn Tore og co.. Kva med å hente inn litt nye kostar i styringa. Her er det viktig å gjøre eit godt val når årsmøtet kjem.

Jeg synes du her treffer spikeren så til de grader midt på hodet, Nesta, at jeg herved utroper deg til hovedansvarlig i den videre trenerjakten.. :)

Vi kan bare trekke paralleller til hva Per Høgmo har fått ut av TIL, i motsetning til brumlebassen Trond Johansen. Per Høgmo hever sjelden stemmen, men er selvsagt Trond Johansen fullstendig overlegen hva fotballkunnskaper angår. Høgmo har selvsagt gått godt i spann med den mer entusiastiske Otto Ulseth, men det kan ikke være tvil om at Glimt må prioritere fotballmessige kunnskaper hos en ny hovedtrener.

Nå kjenner ikke jeg Ola Haldorsen og hans kvalifikasjoner som trener, men ledere i Finnmark fotballkrets sier ihvertfall at Haldorsen er en type som på en stillferdig måte får folk til å lytte. Ikke helt ulik Per Høgmo.

Mitt forslag: Ola Haldorsen som hovedtrener med Fredrik Kjølner, evt. Cato Hansen som spillende assistenttrener.

Når det gjelder ledelsen, så deler jeg også Nesta's bekymring om for mye kameraderi blant gamle kompiser. Min skepsis går først og fremst på Bjørn-Tore Hansen, som gjennom endel krumspring i sine sivile jobber, IKKE har full tillit i deler av Bodø's næringsliv. Styreformannen i FK Bodø/Glimt bør etter min mening i tillegg til faglig tyngde (som jeg tror BTH har) også ha STOR tillit hos sentrale næringslivsledere i byen. Her skal jeg ikke komme med forslag, bortsett fra at vi for all del må unngå at Ole-Petter Jørgensen kommer tilbake i posisjon i Bodø/Glimt. Da vet jeg at flere større sponsorer forsvinner.
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Jeg tror faktisk at Ola Haldorsen ikke passer seg som trener for glimt enda.
Ola har spilt sammens med bjørkan,johansen,berg,hansen tidligere.. og derfor tror jeg ikke at han klarer å sette seg nok i respekt som trener, desverre.

Håper dem finner et bedre alternativ :)
Espen Sedeniussen
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Espen wrote:Ola har spilt sammens med bjørkan,johansen,berg,hansen tidligere.. og derfor tror jeg ikke at han klarer å sette seg nok i respekt som trener, desverre.
Husk dette:
1. Ola hadde stor respekt blant dei du nemner då han spelte og var assistent i Glimt, både gjennom si enorme innstilling med tilhørande krav til profesjonalitet både av seg sjølv og andre.
2. Den stilfarne guten var ikkje brautete som Normark, råtøff som Stig Johansen eller brilliant som Berg, men han var likevel ein leiartype, dvs. kaptein på laget. Han arbeidde alltid vidare uansett kva som skjedde. Sleit og sleit, sprang og sprang. Eit naturleg forbilde.
3. Ola har vore borte frå miljøet i fleire år no, ikkje ulikt Per Høgmo i TIL eller Eggen i RBK (i si tid). Det er ikkje akkurat den same mannen som i dag er aktuell for Glimt, som drog i si tid.
4. Han står for kontinuitet og er ein god mann saman med Bjerk og Gåre.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Espen wrote:Jeg tror faktisk at Ola Haldorsen ikke passer seg som trener for glimt enda.
Ola har spilt sammens med bjørkan,johansen,berg,hansen tidligere.. og derfor tror jeg ikke at han klarer å sette seg nok i respekt som trener, desverre.

Jeg ser poenget ditt, men det finnes trenere som har gjort en god jobb selv om de har spilt sammen med flere av spillerne tidligere. Kjetil Rekdal har jo spilt sammen med samtlige av sine spillere, Trond Sollied hadde vel rimelig respekt hos sine spillere, og ingen har vel egentlig benyttet dette argumentet mot f.eks. Ivar Morten Normark. Han har jo også spilt sammen med flere av dagens Glimt-spillere.
Post Reply