Ny type drakter?

Moderators: Sulliken, Larsen

Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Ny type drakter?

Post by Kenneth »

Vet at dette har vært snakka om før og deriblandt av Los-Lauko :) Orker bare ikke å bla meg gjennom hundrevis av innlegg for å finne den tråden.

La inn dette på http://www.glimt.no for noen minutter siden:
Ny type drakter??

Dette har vært diskutert litt i alle fall inne på http://www.glimtforum.net , men kan det tenkes at glimt får tettsittende drakter, nettopp for å få litt mindre holding og sånt? Så er det jo en sjanse for at man blir mer aerodynamisk med tettsittende drakter også...

Vet at Glimt er gift med Adidas og lurer på om Adidas har tenkt å "mekke" drakter som er tettsittende? Vet også at de fleste (og eneste??) draktene jeg har sett som har vært tettsittende har vært Diadora?

Men draktene deres er jo bare knalltøffe å se på, samtidig som de jo bare er nødt å gi en fordel når det gjelder holding, eller mangel på mulighet for holding.

Hadde vært morosamt om Gunnar Carlsen kunne svare på denne også c",)

Takk for svaret ang terminlista i alle fall!


Sjekk drakten til Roma - knalltøff!
http://www.diadora.com/eng/home.phtml
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

Jepp, hadde vært kult som første lag i tippeligaen med slike drakter :) Syns hvertfall de kunne endret designet litt. Årets drakter er litt for kjedlige, syns jeg.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Godt å se at jeg ikke er den eneste som ser denne muligheten!

Linken du (ikke) leitet etter er:

http://glimtforum.net/phpBB2/viewtopic. ... 22&start=0

Ellers vil jeg bare slutte meg til Larsens oppfordring om å benytte dette forumets utmerkede søkefunksjon hvis man leter etter gamle linker.

Los-Lauko har talt! :glis
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Hadde gjerne sett Glimt i Roma-inspirerte tettsittende drakter :)
Kenneth: Jeg mener det var Kappa som lanserte de tettsittende draktene.

Adidas har jeg aldri vært fan av, alt for brautende med striper her og der.
Skrekkeksemplet var vel RBK-drakten for noen år siden... :lol:
Unntaket er faktisk årets Glimtdrakter der Adidasstripene er nedtonet. Stilig.

Adidas blir kritisert for draktene sine:
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 922959.ece
User avatar
Ilupis
Posts: 1074
Joined: Mon Sep 27, 2004 12:33 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Ilupis »

Hehe.. Tettsittanes drakta e generelt blodharry, men hvis spælle på non måte kunne blitt bedre med den type drakta, syns æ selvfølgeli Glimt ska sats på det. Og så e d jo ikke en u-ting for oss jenta å se på kjekke Glimt-spællera me tettsittanese drakta. :roll: Neida.. uff, ka flaut. :oops: x2 .
Men d sku gå an å mekk no bedre enn årets drakt. Ser jo ut som spælleran ha tredd på sæ gule søppelsækka. Syns fjorårets drakt va mye finere, selv om den kanskje va litt for lik LSK sin.
Bunn i grunn e d vel ikke draktan som gjør Glimt go, men d e en fordel at spælleran (og supporteran!!) ikke ser ut som potetsækka.
Member of: T*I*L, Musketøsene
http://www.glimtsupporter.com
Pusu førr d!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Tenkte jeg skulle høre med Adidas direkte om det var noe tettsittende drakter på trappene, men på sidene deres så funker selvsagt ikke e-post opplegget! :(

Dritt......

Regner det som lite sannsynlig at Glimt går bort fra Adidas, isåfall må adidastribunen omdøpes til diadora eller kappa :lol:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Kenneth wrote:Tenkte jeg skulle høre med Adidas direkte om det var noe tettsittende drakter på trappene, men på sidene deres så funker selvsagt ikke e-post opplegget! :(

Dritt......

Regner det som lite sannsynlig at Glimt går bort fra Adidas, isåfall må adidastribunen omdøpes til diadora eller kappa :lol:
Nettopp!, men her er det på tide å tyne adidas.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Oj, Illupis er en jente! He he, det trodde jeg ikke. Tror liksom at alle her inne (uten om Mariasha, Gull-haar, milla og meg) er hutter jeg :lol:

Men absolutt, kremt, om strammedrakter er med på å hindre dragning i drakter og slike unødvendige saker er det veldig bra.

Dessuten, blir sikkert morsommere for jentene om spillerne får fiiine drakter i de allerede nyyydelige kroppene :D
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Nå sliter jeg med et forferdelig bilde i hodet mitt, et bilde av Havørnan iført tettsittende gule drakter oppe på tribuna...
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

brawno wrote:Nå sliter jeg med et forferdelig bilde i hodet mitt, et bilde av Havørnan iført tettsittende gule drakter oppe på tribuna...
D hadde sikkert vært ganske kult d. :wink:
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

gull_haar wrote: D hadde sikkert vært ganske kult d. :wink:
Da tror jeg vi ser for oss forskjellige Havørn'er gull_haar...
Mariasha
Posts: 2714
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

brawno wrote:Nå sliter jeg med et forferdelig bilde i hodet mitt, et bilde av Havørnan iført tettsittende gule drakter oppe på tribuna...
Spillerdraktene og supporterdraktene må jo ikke nødvendigvis være like, da..
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

brawno wrote:Nå sliter jeg med et forferdelig bilde i hodet mitt, et bilde av Havørnan iført tettsittende gule drakter oppe på tribuna...
Ja, den tanken streifet meg og... Ikke veldig nice :wink:
Men, de kan vel produsere et par tusen av de gamle draktene og ekstra mange gensere så er det greit?

Men, det er jo mange som går med italienske fotballdrakter litt sånn til vanlig, da. Men de ser vel helst ikke ut som de Havørnan vi ser for oss...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tror nok ikke en gjennomsnittelig supporter passer så veldig godt i en tettsittende drakt. Men vist glimt kan få sånne drakter kan det blie mere hippt og gå i glimtdrakt som igjen kan gjøre at det blir mere interesse og mere tilskuere på kampene..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Æ stem ja for tettsittanes drakta! Fordi d kommer til å se bedre ut på spælleran og fordi den kommer til å se bedre ut på mæ. Syns årets drakt satt litt førr laust rundt omkring. Samtidig legg æ inne ønske om å få glimtbikinia som en del av neste års glimtkolleksjon. D va veldi varmt når vi va på kamp på Hamar å en bikini hadde passa sæ bedre enn drakta gjor akkurat da... hehe :lol:
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Del Toro
Posts: 58
Joined: Tue Apr 06, 2004 1:46 am
Location: Kristiansand

tettsittende drakter

Post by Del Toro »

TO ting som gir penger i kassen til Glimt:

1. Lansèr tettsittende drakter, det er så tøft at det hadde jeg kjøpt til halve slekta.

2. Glimt-sengetøy!!!! (med bilde av Ludde etter at han har putta....huff kanskje ikke.. :roll: )
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

milla wrote:Æ stem ja for tettsittanes drakta! Fordi d kommer til å se bedre ut på spælleran og fordi den kommer til å se bedre ut på mæ. Syns årets drakt satt litt førr laust rundt omkring. Samtidig legg æ inne ønske om å få glimtbikinia som en del av neste års glimtkolleksjon. D va veldi varmt når vi va på kamp på Hamar å en bikini hadde passa sæ bedre enn drakta gjor akkurat da... hehe :lol:
Larsen erklærer herved at Glimt burde gi halvpris på billetter til alle jenter med Glimtbikini på kamp :mrgreen:
User avatar
Ilupis
Posts: 1074
Joined: Mon Sep 27, 2004 12:33 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Ilupis »

Hehe, milla da, ikke røp plan'n vårres!! :roll:
Men hvis d e mange nok jenta som vis interesse for en Glimt-bikini neste år, kan man kanskje mekk d. Ska nu vel ikke vær så vanskeli og heller ikke så dyrt. Uff.. like før vi bynn å mas om Glimt-undertøy me bilde av favorittspællern vårres. :oops:
Member of: T*I*L, Musketøsene
http://www.glimtsupporter.com
Pusu førr d!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Jeg vil ha sengetøy med bilde av Ludde som putter, eller Eivind Eriksen som skyter istykker stadionuret. Men tettsittende Glimt-drakt blir jeg IKKE å kjøpe meg...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

brawno wrote: Eivind Eriksen som skyter istykker stadionuret. Men tettsittende Glimt-drakt blir jeg IKKE å kjøpe meg...
Finnes det bilde av det? Har ikke fått med meg den kampen
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Larsen wrote:Larsen erklærer herved at Glimt burde gi halvpris på billetter til alle jenter med Glimtbikini på kamp :mrgreen:
Jeg støtter den. Synes faktisk at glimt skal gi dem gratisbilletter. Ser fro meg denne Overskriften i en avis .

Glimts bikinijenter sikret seierern
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Stabæk har fått ny draktprodusent, nemlig Puma, og 2005 draktene deres ser veldig pene ut!

http://www.stabaek.no/bilde.lasso?file=1&ID=3886

Vil ellers si at Glimtdrakta i år var den fineste på lenge, endelig har de kvitta seg med de mindre pene svarten feltene og stripene! Min største drøm er å få se en helgul Glimtdrakt! Vi var veldig nære i år, kun Adidasstripene som må bort...
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Glimt-bikini høres fett ut, da kan man være på kamp, rope, heie og bli brun (ikke mobb)!

Sengetøy høres stilig ut, kan ha det på hytta her oppe. Del Toro, får jeg?

Hva er historien om stadionur? Det er jo noen her inne som det som signatur på innleggene sine (husker ikke hvem i farten).

Trange drakter kommer definitivt til å skape medieoppmerksomhet, knall!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Fra Oslo wrote:Glimt-bikini høres fett ut, da kan man være på kamp, rope, heie og bli brun (ikke mobb)!
He he, du kan neppe forvente å ikke få høre det når du har tenkt å sole deg på fotballkamp!

Glimt-bikinier var jo en morsom idé, men med sine (sole)klare begrensninger. For det første tror jeg markedet for en slik artikkel strekker seg til "Fra Oslo", "Milla" og "Ilupis". På en god dag kunne kanskje noen lure "Merete" også inn i små gule tøystykker?

For det andre er dette et utelukkende bortekamp-plagg. Har aldri, ever, opplevd at det har vært så varmt på Aspmyra at bar overkropp har fristet. Sørvesten kjøler deg ned selv om sola steker aldri så mye.

For det tredje ville det ta all oppmerksomhet bort fra banen. Jeg mener, jeg er fanatisk Glimt-tilhenger, men når valget står mellom å se på fotball eller bikinidamer? Hallo!

:lol:

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Los-Loco wrote:For det andre er dette et utelukkende bortekamp-plagg. Har aldri, ever, opplevd at det har vært så varmt på Aspmyra at bar overkropp har fristet. Sørvesten kjøler deg ned selv om sola steker aldri så mye.

For det tredje ville det ta all oppmerksomhet bort fra banen. Jeg mener, jeg er fanatisk Glimt-tilhenger, men når valget står mellom å se på fotball eller bikinidamer? Hallo!

:lol:

Los-Loco har talt!
Vet at det var en kamp i sommer da jeg kunne sitte i shorts. :D
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Post Reply