Glimt har godt av et nedrykk!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Glimt har godt av et nedrykk!

Post by Buster »

Når vi ser på de gule de siste årene har vi vært preget av rutine på de fleste steder, og noen unge talenter som har hatt problemer med å slippe til. Vi trenger å fornye stallen, og å få en optimisme i laget. Vi må etter min mening satse langsiktig på unge talenter, gjerne fra landsdelen.

Jeg tror at det er minst like viktig at andrelaget rykker opp som at førstelaget går rett opp etter en sesong. Erik, Cato, Fredrik, Håvard, Runar, Stig og Harald skal erstattes, og etter min mening kan det neppe gjøres på ett år. Vi må bygge opp et nytt lag, og Glimt må satse på godt treningsmiljø, unge gode talenter, og vi må satse på 20 talenter i stedet for 5.

For å være kulturbærere trenger vi noen nestorer som kan gå foran og lede laget, og vise vei for de som ikke har så mye erfaring. Her har vi nå flere alternativer, og både Erik, Runar og Stig vil kunne bidra kraftig selv om de er over toppen når det gjelder egen sportslig karriere.

Øystein Gåre har tidligere gjort en god jobb på talentutvikling. Nå bør han få bedre betingelser. Store ressurser bør flyttes fra A-laget, og til utviklingen av nye spillere. Glimt bør bli den mest attraktive klubben å gå til for unge talenter. Dersom vi ikke benytter sjansen nå kan det være for sent. Sørg også for all del for at vi signerer langsiktige kontrakter. Dersom pengesterke trøndere kommer på banen som de pleier når talentene blomstrer på Aspmyra bør vi i alle fall få penger som monner i en slunken Glimt-kasse.

Vi har ingen mulighet økonomisk til å kjøpe oss til suksess. Min ærlige og oppriktige mening er at et slikt opplegg er ENESTE veien til suksess.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Bare en bemerkning: andrelaget kan ikke rykke opp til 2.divisjon så lenge førstelaget er i Adecco.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Maren
Posts: 56
Joined: Thu Jul 21, 2005 10:14 pm
Location: Boooodø

Post by Maren »

egentli litt enig i det du sier... Glimt burde satse på unge talenter, og ikke la de "gamle" slippe til...Bjørkan f.eks har hatt alt for mye spilletid i år..

Hva med de to Costa Rica spillerne? di har jo bare spilt minutter! og når man tenker på at trond olsen forlater glimt p.g.a han ikke fikk nok spilletid i starten, så lurer jeg på hva costa rica spillerne kommer til å gjøre når kontrakten demmes går ut..
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Maren wrote:egentli litt enig i det du sier... Glimt burde satse på unge talenter, og ikke la de "gamle" slippe til...Bjørkan f.eks har hatt alt for mye spilletid i år..

Hva med de to Costa Rica spillerne? di har jo bare spilt minutter! og når man tenker på at trond olsen forlater glimt p.g.a han ikke fikk nok spilletid i starten, så lurer jeg på hva costa rica spillerne kommer til å gjøre når kontrakten demmes går ut..
Bjørkan har sikkert på en måte hatt altfor mye spilletid, men han har ikke hatt mye spilletid.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Det som jeg mente å sette søkelyset på er hvordan vi skal satse videre. Tidlig på 90-tallet hadde Ajax stor suksess med å satse stort på talent-arbeidet. Unge talenter utviklet seg, og klubben vant til og med Mesterligaen svært overaskende.

ManU har også hatt tilsvarende suksess, og den store suksessen de har hatt var fundamentert på en sterk satsing på talentarbeid. Hvis jeg ikke husker feil hadde de tre lag i divisjonssystemene, og der de tre lagene utenom A-laget var dominert av unge lovende talenter.

Dersom man satser på unge talenter må man satse større ressurser på dette. Først og fremst er det viktig med gode treningsforhold og gode anlegg. Her ligger Glimt bra an, og det står først og fremst på den økonomiske og sportslige satsingen på talentene.

Vi bør akseptere et par år nede i 1. divisjon, og satse hardt på talentutvikling. Retur til Tippeligaen bør skje i kraft av egen utvikling og poitiv stemning i spillergruppa, klubbledelsen og blandt supporterne. Start har bevist at det kan gjøres uten å kjøpe seg til suksess, og sist vi rykket opp før 93-sesongen var dette akkurat tilsvarende.

Jeg har stor tro på Glimt som klubb på lang sikt, og har heiet på Glimt siden jeg visste forskjell på fotball og håndball. Nå må vi sørge for at talentarbeidet kommer i fokus. Trond, Kristoffer og Ludde hadde aldri forlatt oss dersom de følte at det bare var snakk om måneder før en ny generasjon av unge spillere slår gjennom, og driver laget mot toppen igjen. Jeg tror de forlater oss fordi de ser at med den nåværende satsingen vil vi få problemer når stammen i laget går av med pensjon.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

hmm

Post by MhepA »

Er enig i at Glimt har godt av et nedrykk HVIS de rykker opp igjen.
Hva vet vi om at Glimt rykker opp igjen!?
Men samtidig tror jeg Glimt rykker opp igjen.
Noen som vet hvem som rykket opp i 1.?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Har hørt at FK Haugesund klarte det
En gang Glimt, alltid GLIMT!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

tromsdalen er 1 av lagene
You'll Never Walk Alone
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

oslo øst er et annet
You'll Never Walk Alone
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

og sparta sarpsborg er det siste. satser på at vi tar med oss molde, så har glimt i midten en fin busstur å se fram til.
-<@Arte Et Labore@>-
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 11, 2022 12:10 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Kakemonsteret wrote:og sparta sarpsborg er det siste. satser på at vi tar med oss molde, så har glimt i midten en fin busstur å se fram til.
Ja, ellers er det vel Hødd og Sogndal som er nærmest.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

I stedet for at Glimt er et av de lagene med minst budsjett i Tippeligaen er vi nå et av de lagene med størst budsjett i Adeccoligaen.

- Vi har mange ledige plasser på laget, og gode muligheter for å gjøre karriere for unge talenter

- Vi har gode treningsforhold, og når vi får kunstgress kan laget trene på stadion store deler av året.

- Glimt har tradisjon for å få fram talenter.

- Unge talenter får også vist seg fram på TV siden det skal vises kamper fra Adeccoligaen neste år.

Nå må vi bare mentalt komme oss opp fra sumpa, se framover og planlegge hvordan Glimt skal igjen bli et av de beste lagene i Norge. Vi har ikke vært noen kasteball i Tippeligaen i år, men det er viktig å bygge et nytt lag for framtiden. Det er svært svært få på dagens Glimt som vil være den harde kjærne om 3 år.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Buster wrote: Nå må vi bare mentalt komme oss opp fra sumpa
Tror alle som var på Ullevaal i går har kommet seg opp av denne sumpa. "Førr vi ska vinn Adecco, førr vi ska vinn Adecco, førr vi ska vinn Adecco. Vesst fan ska vi det!"

:)
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Fra Oslo wrote:
Buster wrote: Nå må vi bare mentalt komme oss opp fra sumpa
Tror alle som var på Ullevaal i går har kommet seg opp av denne sumpa. "Førr vi ska vinn Adecco, førr vi ska vinn Adecco, førr vi ska vinn Adecco. Vesst fan ska vi det!"

:)
Det hjelper lite med hurrarop og besvergelser. 0-6 forteller om status i Bodø/Glimt ved nedrykk, og da må det mange og store forandringer til for å løfte seg tilbake.

Bodø/Glimt har ikke vært gode på talenter, men de har kjøpt dem inn fra andre steder: Paulsen, Olsen, Ludvigsen, Hanssen. Nå er det som burde vært grunnstammen i et nytt lag, forsvunnet, og tilbake sitter spillere som klarte 0-6.

Foran denne sesongen hentet Bodø/Glimt Sakariassen og Råket, godt voksne spillere, Steinbakk fikk fortsette et halvt år, de signerte Nissen, 30 årig turner, midt i sesongen, og Brenes/Miller har ikke vært gode nok for Tippeligaen. (Brattbakk og Hoftun har vært en suksess). Og de har på nytt resignert 3 keepere.

Hvordan skal det være mulig å tro på dette?
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

men, det kommenterte jeg da heller ikke...

Alt jeg sa var at Horden hvertfall har akseptert nedrykket, og er klar til å se fremover!

Javisst er det mange grep som må tas. Det kan jo hvem som helst se... Og ja, 6-0 er et resulatat som ytterligere bekrefter dette!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Glimt har godt av nedryk i år :(
Dumt men sant
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Ikke sikkert at nedrykk er bra?
Hvis Glimt ikke kvitter seg med "problemene" som er i klubben per dags dato hjelper det lite med nedrykk. Ser jo ut som et problem blir sittende et år til - minst.
Post Reply