Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Nå var jo KK veldig forundret over at Lode forsvant fra klubben. Det var den eneste KK mente var feil. Lode sin framgang skyldes først og fremst KK, og jeg tror han har et alt for enkelt reportuar til å spille i en stor liga. Dessverre vil jeg si.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Han må spille for en mer moderne trener som vil ha midtstopperne som playmakere og tolerere mindre defensiv trygghet. Dersom treneren vil ha en klassist tysk midtstopper så blir det krasj.

Følges visstnok av Nantes og FCK. Så da kan han fortsette og spille på bedre lønnsbetingelser enn Glimt. Eller hvertfall sitte på benk og få bedre betalt.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by jonsnow »

Vi har mere enn nokk av midstoppere så Lode skal bare sitte på benken i Tyskland for min del, det var hans valg å dra dit for å tjene penger.

Mener de fleste som forlater oss velger feil lag når de drar videre, tenker mere på lommeboka enn spilletid og utvikling. Gå for lag som bruker spillere på samme måte som de er vant tin å spille er rimelig lurt og se på hvem du skal konkurrere i mot.
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Nordlys »

Lode i FCK hadde vært fett. Han kommer aldri til å spille like god fotball som i Glimt igjen så det er bare å melke opplevelser ut av karrieren nå.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Lode er for tiden ikke benkesliter, men sitter på tribunen.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glimterfrem »

Nja, jonsnow, Berg kunne jo definitivt ha dratt til en klubb som ga mer penger. Det tror jeg flere av Glimt sine solgte spillere kunne ha gjort, men de valgte klubber som de mente var et riktig steg. Dessverre ser det foreløpig ikke ut til å ha vært noe suksess, selv om det enda er tidlig. Er nok heller det at den måten Glimt spiller på gjør at spillerne blir rollespillere som passer helt perfekt i måten vi spiller fotball på.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by jonsnow »

Les en gang til hva jeg skrev!!!

Man må også se på hvilke spillere man skal kjempe i mot og velge en klubb som spiller en type fotball man er god i! Og på det punkte feilen Patrick, JPH, Lode, Bjørkan osv. Så nei de har gått for pengen og ikke klubber som passer dem selv foreløpig! Kunne sikkert ha fått bedre betalt flere av dem i enda mere upassende klubber, men når man er flasket opp i 4-3-3 så burde man prøve å finne segg noen som spiller det eller som feks Bjørkan en klubb som bruker offansive sidebacker og ikke den han et i nå som overhode ikke gjør det. Hvis man har lyst til å gjøre noe mere ut av fotballen enn å sitte på benken og tjene penger, om det er det siste så har de vakgt rett, menndet tror ikke jeg folk som kommer fra rn prestasjonskultur gjør.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by tomath »

Boniface sin nye klubb klarte ikke å ta seg videre til CL-playoff i går. Tapte 3-0 for Rangeres etter å ha vunnet 2-0 hjemme.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Crazy horse »

2-0 er en farlig ledelse. 5-0 derimot.....

Ser at Stig Torbjørnsen uttaler seg om Glimt på Eurosport. Kaller glimtspillerne for kunstgresspillere, og sier at klubber i Europa er opptatt av det, og sier også at spill på kunstgress er et helt annet spill. Vel, vi har jo solgt en god del spillere, de har vel strengt tatt ikke slått helt til i sine nye klubber alle sammen, men skyldes det at de kommer fra spill på kunstgress, eller er det andre faktorer som gjør det?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Stig Thorbjørnsen er en evig kunstgresshater som har tatt feil om mye. Kunnskapsrik og interessant, ja, men ikke noen fasit.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glenn P »

tomath wrote: Wed Aug 10, 2022 9:44 am Boniface sin nye klubb klarte ikke å ta seg videre til CL-playoff i går. Tapte 3-0 for Rangeres etter å ha vunnet 2-0 hjemme.
Man kan jo lure på om det var et skikkelig steg rett til siden Boniface gjorde.. Det er nok bedre matching i "Jupiler Pro League", og antagelig bedre fasiliteter. Union SG har 1-1-1 på de tre første kampene, og nå dette i Europacup. Union SG vant vel ligaen, men tapte i "liga-playoffen" om CL-gruppespill. Union rykka vel opp fra Belgian First Division B i 2021, så dette er jo litt "LSK" eller "Glimt" om man skal sammenligne Belgiske klubber mot Norske.

USGs eier har vel også aksjene til Brighton, så kan jo være han har drevet en satsning de siste årene for å booste USG.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by jonsnow »

Om du ser på spillerene de har så er det boosting i stor stil og en ren farmerklubben for Brighton. De låner mange talenter der i fra som om de fungere der får en sjangse for Brighton. Blant annet lagets toppskårer i fjor. Det som handles inn av spillere er for å se om de kan blir bra nokk for Brighton. Egentlig ufint at det er lov å holde på slikt at samme eier kan ha flere klubber som blir rene farmer klubber for en av de andre.
User avatar
Blueduck
Posts: 20
Joined: Mon Jan 03, 2022 5:08 pm
Been thanked: 4 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Blueduck »

Crazy horse wrote: Wed Aug 10, 2022 1:58 pm 2-0 er en farlig ledelse. 5-0 derimot.....

Ser at Stig Torbjørnsen uttaler seg om Glimt på Eurosport. Kaller glimtspillerne for kunstgresspillere, og sier at klubber i Europa er opptatt av det, og sier også at spill på kunstgress er et helt annet spill. Vel, vi har jo solgt en god del spillere, de har vel strengt tatt ikke slått helt til i sine nye klubber alle sammen, men skyldes det at de kommer fra spill på kunstgress, eller er det andre faktorer som gjør det?
Når man blir hentet som som bosmannspiller så må man regne med å bli "squad-spiller". Vanskeligere for en trener å sette en spiller som har kostet mange millioner på benken eller tribunen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

JP er innbytter i supercupen mot Real Madrid. Norsk tipping gir bare 4,70 på at han skårer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Stig Thorbjørnsen blir som en del andre aldri ferdig med RBK perioden og det hele blir ganske komisk etter hvert, og dersom Glimt er et typisk kunstgress lag er det ganske bra å spille 2-2 borte mot Roma i fjor og slå Celtic 3-1 i vinter. Begge på gode gressbaner. Det er klart Glimt skal og må dra nytte av sitt nye kunstgress hvor ballen går veldig hurtig. Det skulle bare mangle. Men tror nok en spiller som Patrick er veldig 'snill' og det jeg har sett av han er at han ikke tør ta sjanser men spiller på det sikre hele tiden uten å utmerke seg. Bjørkan sin situasjon forstår jeg lite av. Lode er rett og slett ikke god nok.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Dette er lenker til bilder fra da Galatasaray spilte på Alfheim, før det ble kunstgress. Er det dette Thorbjørnsen og co tror skal være utviklende? Er dette spilleforhold Mourinho ønsker seg? Er dette i det hele tatt «gress» i forstanden «fotball skal spilles på gress»?

Og selv om Tromsø er lenger nord, så er klimaet mer stabilt der enn her. Gressbane i Bodø? Dårlig ide.

https://galeri7.uludagsozluk.com/211/15 ... 292236.jpg

https://galeri2.uludagsozluk.com/206/15 ... 292237.jpg

https://live.staticflickr.com/550/31352 ... 1842_z.jpg
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Pondus »

Er det noen som i det hele tatt tar Stig Thorbjørnsen seriøst? Mange lag I ES som spiller på kunstgress. Hvor mange spillere er solgt til utlandet de 3 siste årene fra lag i ES som IKKE spiller på kunstgress? Ceide? Flere? Så kunstgressdiskusjonen er bare BS.
Lode og Bjørkan er de av spillerne som har gått fra Glimt der jeg vurderer det som flopp. Ikke fatter jeg hva de tenkte når de valgte klubber heller. Fri overgang og rett på benk/tribune omtrent. Evjen til AZ var alt for tidlig. Vi ser jo nå at Glimt ønsker å holde på spillere istedenfor å selge.
Bonifacesalget forstår jeg ikke, men håper det ligger en tung videresalgavtale i bunn her. At han kommer seg til PL efterhvert.
I det hele tatt så håper jeg vi klarer å få ut potensialet i spillere som Mvuka før vi kaster oss på salg i fremtiden.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Ser på Real Madrid mot Eintracht Frankfurt nå, og jeg skjønner jo hvorfor Hauge kan slite med å finne seg til rette i det laget. Virker ganske planløst og veldig direkte. Passer JP dårlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Los-Loco »

Kesseboy wrote: Wed Aug 10, 2022 6:43 pm JP er innbytter i supercupen mot Real Madrid. Norsk tipping gir bare 4,70 på at han skårer.
Tror at selv jeg kan ta sjansen på å gi dere bedre odds enn det.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Nordlys »

Kesse: Hardt å være supporter av et av de best organiserte lagene i fotball-Europa. Det meste annet ser ut som det rene anarki i forhold :mrgreen:
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Blir helt frustrert av å se på. Ser ut som det verste fra Drillo.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by G-s-enz »

Pondus wrote: Wed Aug 10, 2022 8:05 pm Er det noen som i det hele tatt tar Stig Thorbjørnsen seriøst?
Tja du mener mannen som har hentet spillere til Norrköping som har blitt solgt videre for 150-200 svenske millioner? Som nå er headhuntet til IFK Göteborg? Vil tro det er all grunn til å ta han seriøst.

Han har forøvrig også uttalt at grunnen til at Glimt får så mye cash og interesse rundt spillerene er fordi speiderne ser de presterer på gress i Europa. Men ja jeg er ikke enig med
Torbjørnsen fordi det finnes mange beviser på det motsatte. Men jeg respekterer han synspunkt som fagmann,Tor Kristian Karlsen har forøvrig ett annet syn på det og tror ikke speiderne legger såå mye i det men noterer det frem til de har sett de på gress.

Hauge blir nok leid ut,syns som Keeseboy her at Eintracht ser ut som ett lag som mangler struktur som Hauge tidligere har profittert på. Kan dog hende at Eintracht møter ett såpass godt lag at de blir stadig mister fasongen. I utgangspunktet spilte de på en måte som Hauge kan få brukt sine styrker i fjor.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by jonsnow »

Uten rivjernet Filip Kostic er Frankfurt mye svakere. Med han i EL i fjor herjet de og var veldig godt organiserte mye kontringsfotball og gegenpress delux. Hinteregger, Da Costa, Ilsanker er noen tunge deffansive tap for dem. Mye nytt inn i klubben og mange ut. Tipper dem blir å slite kraftig i ligaen i år inntill de får laget sammspilt
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glenn P »

Zinckernagel scorer 0-1, og kan med det sende Olympiacos ut i Europacup. Blir da EL-PO, så garantert gruppespill med seier. Ikke bra koeffisentmessig, da Hellas til en viss grad er konkurrent mot Norge.

Evjen har en assist for AZ mot Dundee United, står 4-0 etter 41min.

edit. Evjen scorer til 5-0 etter 44min
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Sven-Rune »

Jens Petter er visstnok og forhandler med Gent om utlånsavtale :shock:
Last edited by Sven-Rune on Sun Aug 14, 2022 4:47 pm, edited 1 time in total.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Post Reply