Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Ville Lehtinen »

ecke wrote: d) vikar for Thiago. Den spilleren er dessverre ikke kommet ennå.
Den skal jeg være enig med først etter at Ragnvald Brenes har fått en fair sjans til å bevise hva han er god for. :)
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by ecke »

Ville Lehtinen wrote:
ecke wrote: d) vikar for Thiago. Den spilleren er dessverre ikke kommet ennå.
Den skal jeg være enig med først etter at Ragnvald Brenes har fått en fair sjans til å bevise hva han er god for. :)
Jeg synes det blir noe så utrolig puslete med Brenes. I 2006 var det liksom mer punch i han.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Christoph »

Han har jo nesten ikke spilt siden 2006 heller da..

Men han er ingen target-spiss, det skal vi være enige om. Det er ikke dermed sagt at han mangler kvalitet.

Dessuten sier interne øyne i glimt at han har sett veldig pigg ut i det siste.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Glimtfan »

ecke wrote:Glimt-ledelsen har levert! Bodø/Glimt har klart å rekruttere solide spillere med et begrenset budsjett, nesten slik en kunne ønske/håpe da opprykket var klart.

Ønskene hos mange:
a) 1 god midtstopper - like god som Lædre. Bodø/Glimt har fått 2 som trolig holder nivået og trener Kåre har også sagt at han tror Rønning blir innkalt til landslagssamling etter denne sesongen.
b) 2 midtbanespillere, løpssterke. Erfaren, ballsikker og teknisk gode CBerg og lovende, løpssterke Birkir som kanskje også blir kjøpt.
c) 1 vikar for Olsen/Hamoud som gjør kantspillet stabilt. Sørensen ble ikke bare vikar, han ble kaptein og fast plass.
d) vikar for Thiago. Den spilleren er dessverre ikke kommet ennå.
e) Miller forsvant, og måtte erstattes. Forko ble hastehentet, og debuterer allerede etter ei uke!

Man kunne ønsket en Birkir som allerede hadde tatt plassen på midtbanen, midtbanen trenger det. En frisk Thiago trenger ingen backup, men dessverre faller angrepsspillet litt sammen med en gang Thiago må hvile seg på benken.
Synes det er alt for tidlig å felle noen dom i forhold til spillerne som er hentet. Men:
a) Tror jeg er enig her, vi har hentet to lovende stopperen, men Rønning i landslagsdiskusjon tror jeg er mer ønsketenking...
b) Her er jeg uenig, midtbanen vår ser ikke sterk ut. C.Berg har danket ut Råstad fra laget, men nivåforskjellen mellom disse er ikke stor. Det er heller ikke sikkert at Bjarnason blir fast, i verste fall er midtbanen omtrent like god/dårlig som i fjor. Berg-Berg-Theting, ser ikke vesentlig bedre ut en Berg-Råstad-Theting. Tror vi er avhengig av at Bjarnason slår til eller at Karlsen/Konradsen plutselig kommer inn fra sidelinjen (noe jeg har liten tro på)
c) Sørensen var fast i treningskampene, men å kalle han fast når han ikke har spilt en eneste seriekamp, er å ta hardt i. Mitt tips er at Hamoud kaprer plassen...
d) Her stiller vi svakt, er Martins ute, har vi ingen passende erstatter, Brenes er ikke spilleren som passer alene sentralt på topp.
e) Kvaliteten på Forko er fullstendig umulig å anslå.

Jeg ser ingen grunn til å hylle signeringene vi har gjort, da vi ikke har spilt en eneste seriekamp i år. Jeg er forsiktig optimist, men er svært skeptisk til midtbanen vår, en midtbane jeg mistenker blir relativt like den i fjor, noe som er et svakhetstegn, da midtbanen i fjor var middelmådig. Forsvaret ser styrket ut totalt sett, selv om Miller er borte, mens angrepet vårt skal være minst like godt som i fjor. Mye står og faller på hva midtbanen gjør.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by MhepA »

Vi skal være fornøyd med forsvaret. That's it.
Vi må tenke over at vi i utgangspunktet faktisk har dobbeltdekning på alle plassene.
Midtbanen er rett og slett for svak. Fornøyd med at R.Berg fortsatt spiller, for han er den klart beste.
Råstad skulle stått før C.Berg i køen, mener jeg da. Den beste midtbanen ville vært Berg-Råstad-Bjarnason/Theting.
Christian gjør en OK jobb når det gjelder det offensive. Men han lar dem slippe til alt for lett når det kommer til det defensive. Dette gjør ikke Råstad (som oftest). Bjarnason er en god teknisk spiller som vi også trenger, men jeg hadde likt å hatt den defensive tryggheten med Theting på banen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by ecke »

Glimtfan wrote:Jeg ser ingen grunn til å hylle signeringene vi har gjort, da vi ikke har spilt en eneste seriekamp i år. Jeg er forsiktig optimist, men er svært skeptisk til midtbanen vår, en midtbane jeg mistenker blir relativt like den i fjor, noe som er et svakhetstegn, da midtbanen i fjor var middelmådig. Forsvaret ser styrket ut totalt sett, selv om Miller er borte, mens angrepet vårt skal være minst like godt som i fjor. Mye står og faller på hva midtbanen gjør.
Etter dagens kamp synes jeg at man kan være raus med Glimt-ledelsens signeringer, ikke minst postordresigneringen av Forko. Jeg er likevel enig med deg i at midtbanen fortsatt er spørsmålstegnet. Dersom Birkir forblir på benken, da er midtbanen slik som i fjor, middelmådig. Derfor håper jeg fortsatt at klubben skal få mulighet til å hente en forhåpentligvis frisk Andre Hanssen i neste overgangsvindu.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by poteten »

Forsvaret trenger å bli samkjørt, men nå skal jeg ikke mase mer om forsterkninger. Midten mener jeg er helt okei, mens angrepsrekka vår er fantastisk. Dog skulle jeg gjerne sett Rushfeldt i gul trøye.
Kritisk
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Kenneth »

poteten wrote:Dog skulle jeg gjerne sett Rushfeldt i gul trøye.
:shock:

Lillestrømtrøye håper jeg?!
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by poteten »

Nei, Glimts.
Kritisk
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Kenneth »

poteten wrote:Nei, Glimts.
Du ligger vel ikke tilfeldigvis på A-posten på en av Nordlandssykehusets avdelinger i rønvika for tiden? :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by poteten »

Hehe, nei. ;)

Men give me a break; Rush kommer gratis til sommeren om han vil, og ville vært perfekt som backup til A-laget. Dessuten trenger vi habile målscorere i HESA.
Kritisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Glimtfan »

ecke wrote:
Glimtfan wrote:Jeg ser ingen grunn til å hylle signeringene vi har gjort, da vi ikke har spilt en eneste seriekamp i år. Jeg er forsiktig optimist, men er svært skeptisk til midtbanen vår, en midtbane jeg mistenker blir relativt like den i fjor, noe som er et svakhetstegn, da midtbanen i fjor var middelmådig. Forsvaret ser styrket ut totalt sett, selv om Miller er borte, mens angrepet vårt skal være minst like godt som i fjor. Mye står og faller på hva midtbanen gjør.
Etter dagens kamp synes jeg at man kan være raus med Glimt-ledelsens signeringer, ikke minst postordresigneringen av Forko. Jeg er likevel enig med deg i at midtbanen fortsatt er spørsmålstegnet. Dersom Birkir forblir på benken, da er midtbanen slik som i fjor, middelmådig. Derfor håper jeg fortsatt at klubben skal få mulighet til å hente en forhåpentligvis frisk Andre Hanssen i neste overgangsvindu.
Ser lovende ut, skal være enig i det, spesielt forsvaret. Forsvaret er jeg sikker på er styrket og det til tross for skandaløst mange skader :cry:
Angrepet har det aldri vært noe i veien med, vi spiller med samme angrepsrekke som i fjor og den leverer varene. Backup for Martins trenger vi fortsatt, Brenes er habil, men ikke alene sentralt.

Midtbanen, Runar var god i dag og han kan fort bli god i år, men vi må huske på at dette var en kamp vi styrte. Det er i kamper vi blir trøkket bakover og blir løpende mellom at jeg ikke tror midtbanen vår holder mål, men kanskje "bruttern" vil velge å endre litt på laget etter hvem vi møter??

Personlig synes jeg fortsatt det er litt tidlig å vurdere om signeringene har vært gode nok, en hjemmeseier mot Ham-Kam er selvfølgelig veldig bra, men strengt tatt også noe jeg forventet. Tror vi får vite mer om lagets kvaliteter etter kampene mot Lyn og Stabæk, det er kamper vi bør ha muligheten til å ta poeng i, men som jeg ikke forventer seire i.
RS2-Gti

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by RS2-Gti »

Brenes er et alternativ til Martins, ikke en back up mener nå jeg.

Mens Martins spiller store deler med ryggen mot mål, gjør Brenes nøyaktig det motsatte.
Martins er en Target-man. Brenes er mere gjennombruddshissig, og er nok også god som en offensiv midtbane i 4-3-1-2.

I slike kamper som mot Kamma er brenes litt for lett mot store stygge stoppere. Men mere fintspillende kamper med mindre dueller, der kan godt Brenes være bedre enn Thiago.

Midtbanen er vår åpenbare svakhet. Vet ikke om kjøpet av Rønning var noe gullskudd her, han virker å være en ny Sannes. Derimot tror jeg Birkir er en tilvekst, han virker og ha tempo. På sikt vil nok han spille seg inn på laget. Runar må vi ha på laget, så det blir enten Stian eller C.B. som skal ut da. Begge er temposvake ... begge er defensivt orientert ... vanskelig valg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Cheese Smirnoff »

Syns det er ypperlig å sette inn Brenes i en kamp der vi skal forsvare en ledelse. Når motstanderlaget begynner å bli sliten og desperat, får de ei lita kule å bryne seg på i forsvaret sitt som er overalt og vanskelig å stoppe. Jeg er enig i at Brenes er et alternativ til Martins, enn back up.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Christoph »

Ny spiss på vei inn?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Taskeladdn »

Christoph wrote:Ny spiss på vei inn?
? Rykter ? Er det ikke slik at allt skal være klart innen 24:00 ? Eller følger man kontortid?
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Christoph »

Poteten er en vis mann.... 8)
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by OnkelnTelK1m »

Da var spissen klar! : :mrgreen:

http://www.glimt.no/wips/189056497/modu ... 0artikkel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Sebulba »

OnkelnTelK1m wrote:Da var spissen klar! : :mrgreen:

http://www.glimt.no/wips/189056497/modu ... 0artikkel/" onclick="window.open(this.href);return false;
jeje
Publisert 31.3.2008 kl. 1624 Oppdatert 1.4.2008 kl. 0818
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Sulliken »

Rushfeldt vil i hovedsak arbeide med eksport av råvarer mot den spanske fiskeindustrien.
:lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Elling »

råtten aprilspøk :P
Ellingsen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by MhepA »

Alanzinho har takket nei til Stabæk.
Hvor er investorene? ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by bonitao »

Alanzinho thanks for agent Marcelo di Almeida.
énoisqueirois !
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by ecke »

Det var skuffende at ingen VIF-spisser var mulig å hente som backup for Thiago:

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article104361.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 104352.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er kanskje også overraskende at Bodø/Glimt uten penger, ikke var nærmere Jørgen Horn (utleie Viking), Arnar Førsund (gratis til HamKam), Alexander Mathiesen (gratis til Aafk), Steinar Strømnes (gratis til Kongsvinger). Alle er U-21 spillere og ville trolig vært fornuftige spillere for Bodø/Glimt.
Last edited by ecke on Sat Apr 05, 2008 11:53 am, edited 1 time in total.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Glimtfan »

Støtter deg der Ecke. Tror alle disse spillerne kunne styrket Glimt, mulig at Strømsnes ikke ville godt rett inn på laget, men tror Horn, Mathiesen og Førsund ville styrket oss. Vi kunne også ha prøvd oss på Güven som var blant Ham-Kams bedre spillere mot oss. Men på den annen side, så kan det jo være at vi har vist interesse for noen av disse og fått negativ tilbakemelding fra spillerne? Skjønt jeg tror f.eks ikke Güven som spilte for Raufoss i fjor, ville vært negativ til prøvespill for oss om vi hadde vært tidligere ute enn Molde og HamKam. Har en mistanke om at jakten på forsterkninger startet litt sent i fjor, kanskje p.g.a trenerskiftet, men vi var vel også noe sent ute sesongen før. Kanskje noe man kan ta lærdom av i forhold til fremtiden?
Post Reply