Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

https://twitter.com/matsska/status/709521311182274564

Glimt burde kontakte han karen her for hjelp
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Hvis de gjør det, slutter jeg å holde med Bodø/Glimt.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Jeg kjenner ikke til denne karen, hvem er han? Har han så mye peiling som han påstår?
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Kort fortalt: Nei. Og han er et troll som bør ignoreres.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Haha skjønner deg godt Larsson. Han er ekstremt arrogant,barnslig,hånlig og argumenterer på en tåpelig måte på Twitter. Men han har en utrulig bra trackrekord på å spotte talenter og han har veldig god oversikt.

Jeg liker han heller ikke,men peiling det har han!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Matsska har funnet noen pene objekter ja, men det kunne mange andre gjort om de også var arbeidsledige og hadde mye dautid. Han er kronisk negativ til norsk fotball, og snakker ned alt som er. Spesielt Anders Konradsen har han lagt for hat. Ikke veldig klokt å snakke ned klubber som kunne ha vært potensielle arbeidsgivere.

Men ja, han bruker tiden sin godt. Vet mye om Sør-Amerika og spillere der.

Heter du noe ala Elbasan Rashani, Bersant Celina eller Rafik Zekhnini er du kommende stjerne. Heter du Martin Ødegaard, Martin Samuelsen eller Sander Berge er du middelmådig. :lol:
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jupp og det skinner veldig gjennom.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knuta wrote:Hvorfor jeg nevnte Omenås var at Glimt stod uten 2.keeper 4 dager før sesongstart. Min tanke var da basert på at han skulle være andre keeper etter Thomas. Ikke viste jeg eller noen andre her på forumet at Glimt hadde ett ess i bakhånd som var genialt.
Snakk for deg selv! :wink: Bjørkan har, noen ganger, en svært åpen holdning til det interne klubbmiljøet. Da han sa nei til Omenås, ga han beskjed om at han hadde 4-5 prospekts som var mer aktuell. Han ga også beskjed om at av disse, og den mest aktuelle, var en A-landslagsspiller. Sportic.net er Haldorssons agentselskap, et selskap som hadde Bjørnbak for svensk fotball og er agent for den av meg mye omtalte, Liverstam.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ok. Men jeg bare henviser til den generelle bekymring på dette forum som kun hadde Kolstad som backup på keeperplass 4 dager før seriestart. Men prosessen rundt Halldorsson er jeg veldig glad for gikk i orden. Den kunne også endt med et nei. Nå håper jeg bare at vi får en stabil 2 keeper inn etter 18juli dersom Halldorsson må tilbake til moderklubben. Skulle jeg som Ecke stadig frisket opp innlegg på dette forumet som ikke slo til ja da skulle jeg fått mye å gjøre. Men gjerne fortsett å hovere. Eg står han av.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Når man anklager Glimt for manglende vurderingsevne må man nesten ta steken. :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Veldig glad at jeg tok feil i dette tilfellet. Ville vært adskillig værre dersom det var motsatt. :oops:
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Får håpe Liverstam flopper så du har noe å kaste tilbake :lol:

Før ecke tar meg også må jeg nesten innrømme at jeg hadde troen på Bjørkan, men at han har siktet mye høyere - og ikke minst landet mye bedre spillere enn jeg trodde var realistisk.

Sentralinja med Londak - Sane - Chatto - Sørloth forsvant. Inn kom Haldorsson - Bjørnbak - Babenko og igjennom Jevtovic, Azemi. Jeg er ikke så lengre sikker på at den sentrallinja er så svekket, i allefall ikke om man tar bort spissen. Haldorsson er en mye bedre keeper enn Londak. Bjørnbak er nok en like god spiller som Sane over en sesong, selv om toppnivået ikke er like bra - så er heller ikke bunnivået så lavt. Babenko er en dårlige hodespiller enn Chatto, men ellers er han bedre i alt. Også i duellene, fordi han er raskere oppi situasjonene. Sørloth er nok en del bedre enn Azemi enda, men det kan jo snu. Strengt tatt er vel Sørloth en bedre målscorer og oppspillspunkt, men ellers er vel Azemi bedre på det meste.

Så det trenger slettes ikke å være så rart om Glimt gjør det like bra eller bedre enn i fjor ... :)
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja vi skal være fornøyd med signeringene. Så får vi heller finne ut av hvordan vi skal løse at Babenko av og til snur ankeret opp ned. Det kan bli farlig bakover men det kan bli farlig for motstanderen også. Det lille jeg har sett av Babenko har jeg veldig sansen for, min type spillertype. Og Azemi kommer til å putte mål i tillegg til at han gjør veldig mye bra ellers også og er også en ledertype som går foran med et godt eksempel. Og Jevtovic, som Bjørkan omtaler som en ung Brattbakk, vel skjønner godt hva Bjørkan mener.

Den unge Brattbakk kunne spille kamper der han var relativt dårlig til tider, før han plutselig scoret tegneseriemål og avgjorde kamper. Nei har trua på gode dager, men nå mot LSK blir det selvsagt tap som vanlig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Tar vi poeng på åråsen så får vi en bra sesong. Tar vi 3 poeng så tror jeg på en ny 93 og 2003 sesong :)
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

https://twitter.com/frfotballben/status ... 5872543745

Kanskje var det ikke så dumt at Tarjei Omenås ble sendt hjem etter prøvespillingen i Glimt
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Selv den beste kan vel gjøre en slik feil, men ikke flere...
Tippeliga 2015
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16615
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Arason på Ullevål, anyone?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Ny spiller på prøvespill hos og en ny unggutt får prøve seg på A-laget.

Fra AN
Det kan komme en ny spiller inn i Glimt før overgangsvinduet stenger.

Da Glimt-gjengen var samlet igjen på Aspmyra i går kveld, etter fire dagers påskeferie, var det et par nye fjes å se på banen.

Den ene var klubbens egen unggutt, Jens Petter Hauge. Den andre var Simen Næss, som kommer fra Nest-Sotra.

Han skal bruke de neste dagene på å overbevise Aasmund Bjørkan, Tom Mangersnes og Glimt om at han er rette mannen å satse på.

– Han har vært en av de beste spillerne i 1. divisjon de siste sesongene. I fjor slet han litt med sykdom, men han er en spiller med stort potensial, som kan spille på alle de tre plassene foran, sier Aasmund Bjørkan.

Kan komme nye inn

Med en knapp uke igjen av overgangsvinduet for denne gang, vil ikke Glimt-bossen utelukke at det kan bli signert en ny spiller.

– Vi har åpning for å hente en til. Så gjelder det å finne den rette. Jeg er veldig fornøyd med den troppen vi har. Spørsmålet er om vi skal hente en spiller nå, før vi går inn i en ekstremt hektisk periode, eller holde kruttet tørt fram til sommeren, sier Bjørkan, som ikke leter i noen spesiell posisjon.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Simen Næss har vært spennende lenge,spesielt for to år siden var han meget bra om jeg husker rett.

Jens Petter Hauge har jeg hørt gode ord om i noen år nå,han ble vel i tillegg trukket frem av han Real Madrid treneren som var her. Håper egentlig at det er han som får kontrakt. Vel å merke om det ikke er veldig mye som skiller de to spillerene.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Et kjapt google-søk viser i hvert fall at han nesten ble signert av Stabæk i fjor, og at han er en spiller Mangersnes kjenner godt. Ble ikke helt klok på om han er indreløper eller kant, men håper det siste. Noen som vet?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

I AN+ artikkelen så stod det jo at Bjørkan sa at det var en spiller som kunne bekle alle posisjoner lengst frem.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Hva i all verden skal B/G med Simen Næss? 26 år, kun aktuell som benkesliter uten spesiell spisskompetanse, og som må slåss med våre egne ungdommer, Hanssen og Hauge? Førsterekka er Olsen, Azemi, Jevtovic med Wiik som backup som spiss. Hanssen scoret i sin debut på G-18, og er allround angrepsbackup. Jevtovic kan spille på begge kanter. slik det viste seg at Azemi også kunne i 2015. Edvardsen gjorde seg helle ikke bort som vikar på høyre kant i fjor. Jens Petter Hauge, kantspiller, som var besøk i Reading i januar, burde nå bli en del av A-laget:
"Trener Cato Hansen om Jens Petter: Jens Petter er en anvendelig spiller som har stor treningsiver og konsentrasjon i treningsarbeidet. Han kan spille både høyre og venstre kant, og har i tillegg bekledd høyre back rollen i flere kamper på et veldig bra vis. Jens Petter sin styrke at han er god med begge bein. Han har stor kapasitet og har utviklet et bra finte/drible register. Det gjør han vanskelig å spille mot for motstanderne".
Jeg trodde B/G var ferdig med å fylle opp stallen med nesten-spillere?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Enig i at det er en merkelig posisjon å hente forsterkninger i, da angrepet er vel den best oppdekte i troppen. Syns Bjørkan er inne på det i artikkelen: hold heller en plass åpen i sommer, da kan det i beste fall hende at plassen er sikret og man kan begynne å tenke oppover på tabellen. Da bør vi ikke begynne på 1.div-kjøret igjen, men heller ta en titt etter virkelige forsterkninger som gjør et godt lag enda bedre.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Oii er han så gammel?

Da foreslår jeg Jens Petter Hauge eller ingenting!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Hadde heller ønsket meg en ung midtstopper. Vinje har vel Glimt avskrevet siden dem ønsker han skal finne seg en ny klubb, Pedersen sin karriære henger vel i en tynn tråd når han har mistet så mye utvikling grunnet skader, og da står vi bare tilbake med Saltnes som backup. Kunne vært fint å ha et talent som kunne utviklet seg uten press.

Ellers har vi vel dobbel dekning i alle posisjoner, kanskje med unntak en venstrebent venstreving.
Kristatistisk
Post Reply