Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Det var vel ikke så langt unna den summen Glimt kjøpte Junker for og han var jo heller ikke noe super spiss før han kom til Glimt.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Men Junker viste en spilleforståelse og målteft for Stabæk på de få kampene han hadde for Stabæk sesongen før, Salvesen blir mere en arbeidshest uten teknikk og en myr svakere spilleforståelse enn hva Junker har og 10 mål på 30 kamper og litt over 100 avslutninger sier meg at han ikke er god nok, når bare 10% av avslutningene blir mål. Som spiss er det målene man ser etter, da hadde jeg heller sett på noen i 1 div. her til lands eller andre plasser som har en høyre % mål på sine avslutninger til en billigere penge.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Salvesen har vel bedre teknikk og er også bedre som oppspillspunkt enn Junker. Junker var vel heller ikke noen stor spiller i treningskampene og de første seriekampene for Glimt. Har veldig tro at dette blir en super signering hvis den går i orden.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Korona-situasjonen vanskeliggjør speiding, og gjør det veldig vrient å finne nye kasus som Victor. Vi bør ha inn 1-2 angripere som vi er ganske sikre på at holder nivået. Når Sogndal i håp om å selge utenlands ønsker et tosifret antall millioner for en defensiv midtbanespiller, så tror jeg ikke de beste spissene fra Obos går for betydelig mindre enn det vi foreslått for Salvesen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

jonsnow wrote: Tue Jan 26, 2021 10:19 am Men Junker viste en spilleforståelse og målteft for Stabæk på de få kampene han hadde for Stabæk sesongen før, Salvesen blir mere en arbeidshest uten teknikk og en myr svakere spilleforståelse enn hva Junker har og 10 mål på 30 kamper og litt over 100 avslutninger sier meg at han ikke er god nok, når bare 10% av avslutningene blir mål. Som spiss er det målene man ser etter, da hadde jeg heller sett på noen i 1 div. her til lands eller andre plasser som har en høyre % mål på sine avslutninger til en billigere penge.

Helt umulig å kun se kun på statistikken du viser til. Man må se på hvor avslutningene kom fra, hvilke rom og avstander de målene han putta kom fra,hvordan angriper SIF kontra Glimt osv. Dersom han f.eks putta 10/25 i det rommet Glimt flest ganger angriper i vil han være veldig nyttig. Mange parametre som bør sjekkes.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Absolutt. I Glimt vil Salvesen, slik jeg har sett han, passe bedre enn i Godset. Flere sjanser, laget presser høyere, mer trygghet og kreativitet bak han, nei dette tror jeg er en god overgang.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Har 0 tro på Salvesen ut av det jeg har sett han spille i drammen og Sarpsborg. God i luften, men teknikken farta, det generelle tempoet er ikke bra nokk, og med en lav utellingsprosent over mange år så er han ikke bedre, hadde heller gått for Mawa fra samme klubben som har det lille ekstra som Salvesen mangler.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Artig at du sier det. Godsetsupporterne håper også at vi kjøper Mawa. Men de vil oss ikke vel.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Velger å tro at Glimt, som har truffet relativt godt på signeringene de siste årene og nå nylig har forsterket nettopp dette området, vet hva de driver med. Det gjenstår å se om han vil fungere, men jeg har i hvert fall troen på Salvesen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Henrik Udahl er en jeg virkelig har troa på, scorer i bøtter og spann og har et bevegelse mønster som ville passe ypperlig inn hos oss.

Botheim: En som har et stort potensiale, men ikke fått det ut, litt som Sørloth før han kom hit! Stor sterk og rimelig kjapp, men ikke noe teknisk vidunder.

Med utalesene fra Junker i dag så må B/G virkelig steppe oppe jakten på en ny spiss helst 2 og da må i hvertfall den ene være en som scorer mål og ikke bommer på 90% og heller den andre være en talentfull en som får litt spilletid nå og da!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Igjen, det er ikke det samme å spille spiss på Godset og i Glimt. Tror Salvesen hadde satt betydelig flere sjanser hvis han hadde spilt for oss. Udahl kjenner jeg ikke til, men høres spennende ut. Litt lunken til Botheim, men han må gjerne motbevise :) Passer forøvrig godt inn i profilen til Glimt også.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Litt merkelig å kritisere Salvesen for manglende uttelling og samtidig gå for Mawa...
User avatar
Novi
Posts: 11500
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Litt skyting fra hofta :) Jeg kjenner alle Glimts spillere meget godt, men kan ikke sammenlikne med andre siden jeg ikke kjenner dem nært like godt. Så også med Salvesen. Men han er en litt "typete" spiller som vi liker, og har jo absolutt vist at han har ES-nivået inne. Et spennende prospekt, og dersom vi tror han passer inn er det jo en spennende overgang.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Mawa før han dro til godset var en spiller vi var ute etter pga. hans ferdigheter, han scoret bra med mål før han blei ødelagt i godset. 30 mål på 51 kamper for KFUM på 1.5 sesonger, men de gav han større lønn enn hva vi gjorde.

Ikke at han heller er mitt førstevalg, men han har vist tidligere at han kan score mye mål med det rette systemet rundt seg, og kan også brukes som inmoverving med en stor fart og rimelig grei teknikk.

Mange tvilstilfeller der ute som kan bli bra om de treffer rett fra starten av og får tillitt og motsatte, men ser for meg at vi vil ha en rimelig kjapp, sterk og litt teknisk spiller som kan bøtte inn mål.

Spennede blir det i hvertfall på hvwm som drar og hvem som kommer og hvilke talent/er som slår til denne sesongen!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Botheim er ikke i nærheten pdd. Ikke sterk eller hurtig. Falt igjennom i Stabæk i år.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Angående Salvesen, så er jeg selv skeptisk til prisen. Glimt virker mer eller mindre desperat når de er villige til å punge ut i underkant av det RBK betalte for Trond Olsen i sin tid.

https://youtu.be/gALxUSRMgmw

I denne videoen kan man se litt mer (naturligvis kun de positive sidene) av Salvesens kvaliteter. Jeg spår at man får en litt mer Fardal Opseth type, som gjerne scorer to og tre mål i en kamp, for så å ha tre til fem kampers måltørke.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg er litt bekymret for hvor høyt Glimt er villige til å gå for å sikre seg en spiller som Salvesen. Håper de har satt seg en grense, gjerne 5 mill, og så stopper de der.
Jeg vil gjerne at de skal fortsette å lykkes på sin måte, og ikke bli en klubb som bruker store summer på etablerte «stjerner». Det kan bli en dyr vane å venne seg fra når pila peker nedover igjen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

Crazy horse wrote: Wed Jan 27, 2021 8:35 am . Det kan bli en dyr vane å venne seg fra når pila peker nedover igjen.
Du har helt rett, det er bare en måte en klubb som Bodø/Glimt kan lykkes. Kraftig satsing på utvikling av egne talenter, supplert med smarte billige innkjøp hvor spillere blir utviklet etter at de kommer til klubben. Problemet nå er vel at det er tynt der foran når Victor er skadet og Junker lokkes fra serie A. Jeg syns ledelsen i klubben skal ha mye skryt for hvordan de er i forkant med å erstatte spillere som forsvinner, men det blir jo ikke en enkel oppgave hvis JP, Zinck, Victor og Junker er ute i løpet av kort tid.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtsupporter »

Det kan vel tenkes at klubbene rundt omkring i Norge nå tenker å utnytte situasjoen med at Bodø/Glimt faktisk har god økonomi. Det er enklere å presse Bodø/Glimt på økonomi enn mange andre klubber.
I tilleg vil jeg tro at de rammes av at det generelt er lite flytting av spillere rundt omkring, også i de lavere divisjonene, noe som kan bety at flere klubber tviholder på de beste spillerne de har. Kommer det lite påfyll av spillere fra lavere divisjoner, så vil jo dette spre seg oppover i divisjonene.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Ser den og er enig, men vil likevel ikke ha Salvesen for enhver pris.
Begynner å bli glemsk: Hvilke spillere var det Godset i sin tid «plukka» fra Glimt da de hadde opptur og vi var i krise? Var det Stefan Johansen og en annen?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Anders Konradsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Det var det, selvsagt. Kjenner jeg er litt bitter fremdeles. Litt hevntørst også. Bittelitt.
Fotball er nesten alltid morsomt
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Imo er Salvesen en bra match i Glimt.

Gode avslutteregenskaper, men samtidig litt ineffektiv foran mål. Salvesen er først og fremst en fryktelig intelligent spiller i presspillet og vil nok være en bedre utgave av Herrem i den delen av spillet. Flytter beina kjapt og har bra kapasitet. Litt typete, som Junker. Kanskje litt voksen mtp. videresalg, men bør være mulig å få avkastning i løpet av 1,5 år. Historien viser at å være spiss i Glimt er ensbetydende med å skinne.

Om fem mill er riktig pris vet jeg ikke, men vil tro det kommer an på hvilke andre reelle alternativer det finnes og til hvilken pris. Og der har Bjørkan bedre oversikt enn meg.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Det begynner i alle fall å haste litt. Boniface er ute for sesongen. Junker blir vel helt sikkert solgt? Har de andre i kikkerten enn Salvesen? Glimt for fem år siden ville fått en armada med klubbløse spillere på treningsopphold nå og frem mot seriespill. Håper den tiden er forbi. Vet ikke om det lar seg gjøre med dagens covid-19 restriksjoner heller?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimt har vel sagt at de venter til 1.feb, da vet man bedre og det utenlandske markedet er stengt. De har mange i kikkerten allerede. Blir nok 2-3 forsterkninger. Mange norske spillere går og drømmer om utlandet så da må de ta en realitets sjekk etter 1.feb.
Post Reply