Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vi prøvde vel å hente ham i forrige vindu, men da ville ikke AaFK selge.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Med tanke på at vi nå får minst to kamper i Europa i Mars (eller februar), kan da Bjørkan, Lode og Pellegrino fristes til å forlenge ut mai?

Jeg tror at Frode og styret gjerne vil gi nordlendingene gode opplevelser i Europa, så hvor høye må budene på Berg, Solbakken og Botheim være for at Glimt skal slippe minst en av de? Jeg tror de må være i Haugeklassen for at det skal vurderes.

Og da slipper vi bare en og dette vil spesielt gjelde hvis de nevnte uten kontrakt forsvinner
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Synes det Anders Konradsen viste mot Glimt var utrolig bra. Vil nok påstå at han var banens beste. Han virket lur i intervjuet etter kampen. Holder han dette nivået og er skadefri bør vel Glimt skrive en korttids kontrakt med Bodø gutten. Tøff, rask, fine bevegelser. Har vært skeptisk tidligere men tror faktisk han kan komme inn å styrke laget og så er han en ledertype.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Knuta hvem skal ut om Konradsen skal inn? Vi har per dags dato mange midtbanne spillere og bruker bare 3 av gangen og med en trener som ikke rulere ved unntak av skade så ser jeg for meg en stk. dyr i drift små sur kar som aldri får spille mere enn 4-5 minutter helt på slutten. Selv om Berg drar så er det overbefolket på midten av spillere som er gode nokk. Saltnes, Vetlesen, Fet, Hagen, MÅK og en del unggutter som burde få kjenene på nivået om de skal bli gode nokk eller leiew it og få seg erfaring.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vanskelig og hente Konradsen og gi garanti på startplass. Selv om Saltnes skulle bli solgt vil man per d.d. ha Hugo og Fet foran brødrene Konradsen. Ser gjerne Anders i gult, men ikke sikkert at det går opp med lønn, ønske om spilletid, og konkurranse på plassene.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vil nok si at Anders konkurerer om 3 valget på midtbane bak Saltnes og Hugo, og kjempet om siste plassen med Fet og Hagen. Godt stykke foran lillebroren.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Litt usikker på om jeg ønsker Anders inn, men hvis han er villig å bli en squad player til ei rimelig lønn så sier jeg ja takk.
Altså neste sesongs Moberg?

En Fredrik Sjøvold inn høres så mye mer "Glimt signering" ut :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Moberg har kontrakt ut 2022. Sjøvold er vel mer type "signer for Glimt, spill for Ranheim"-type. Før 2022, og aller helst tidlig på året, håper jeg vi ser et par solide kjøp fra Glimt. Selvsagt avhengig av hvem som forsvinner, men ligger an til at vi trenger forsterkninger for og gjøre det bedre i CL-kvalik.
Una mas cerveza.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Dersom Konradsen ikke ville krevd for mye lønn mener jeg det er tull å ikke ville ha han til klubben. Han er Bodø-gutt (begynner å bli lite nordlendinger i stallen nå..?) og holder internasjonal standard med masse erfaring. Vi skal ut i en lang sesong, og selv om KK roterer lite så har vi sett at skader på nøkkelspillere kan forekomme.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg er vel litt skeptisk. AK har brukt sine beste år i andre klubber, og er ikke fremtiden i Glimt.
Liker bedre at vi tester ut Fredrik Sjøvold fra Tiller. Kan være gull der, som Botheim og Solbakken.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Enig der, er det vilje hos Konradsen så bør det være mulig og finne en løsning. Skal man prestere 10 måneder i året så må man tørre og ha gode og motiverte spillere på benken. Vanskelig balanse, men vi begynner å bli en klubb som må på det nivået for og etablere oss der vi er i dag.

Om AK har brukt sine beste år? Tja. Utviklingspotensialet er kanskje ikke enormt, men ung nok til og ha flere gode år igjen. Og vi slipper kjøpe ham. Og han VIL sikkert til Bodø. Og har erfaring og tyngde og ta med seg inn i en garderobe som har lite europeisk erfaring.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Kan Anders Konradsen tilpasse seg ankerrollen? Mangler kanskje overblikket til å spille i den rollen, men jeg føler han godt kan bli enda flinkere med riktig trener og system.

Føler meg trygg på at vi har gode dekning på midten om så er tilfelle. Da har vi Saltnes - Hagen - Vetlesen som førstevalg og MK - AK - Fet som reserve, i tillegg til Tjærandsen-Skau og Sjøvold.

Jeg er i bunn og grunn mest opptatt av hvem de henter på venstrebacken. Det er ikke det samme med Høibråten der, selv om han har vært positiv i de kampene han har spilt. Defensivt er han bunnsolid, men det er på det offensive det mangler noe.


Startellever 2022:

Haikin
Sampsted - Moe - Høibråten - (Ny VB)
Vetlesen - Hagen - Saltnes
Solbakken - Melkersen - Sørli

Reservelag:
Smits
M.Konradsen - Kvile - Amundsen - Kongsro
Fet - A.Konradsen - Tjærandsen-Skau
Komsoon - Boniface - Mvuka

Utgående:
- Bjørkan
- Pellegrino
- Lode
- Pernambuco
- Kait

Mulig salg:
- Berg
- Botheim
- Moberg

Mulig utlån:
- R. Hauge
- Nordås
- Johnsplass
- Kongsro (?)

Utlån føler jeg utelukkende bør være til EL-klubber eller toppklubber i OBOS.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Lode også på utgående. Jeg tror også Kongsro forsvinner fordi han rett og slett ikke er god nok i likhet med Kait og Pernambuco, og tror også Haikin og Solbakken er mulige salg.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Har Kait vært skadet? Mener å ha lest det, men finner ikke noe om det når jeg søker nå.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Han fikk en kraftig hjernerystelse i en Glimt 2 kamp så han måtte stå over mange kamper og landskamper.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Her blir det dobbeltpost (mot reglene), men det er en litt annerledes post.
Tenker det er lov å drømme, og jeg lager herved en ønskeliste over spillere jeg godt kunne tenke meg til Glimt. Noen mer realistisk enn andre.

1) Simen Juklerød (Genk)
2) Eric Kahl (Aarhus)
3) Tomas Totland (Tromsø)
4) Adrian Pereira (Rosenborg)
5) Simon Strand (Elfsborg)
6) Fredrik Oppegård (PSV - lån?)

Neppe er noen av disse aktuell, det blir vel heller noen fra OBOS-ligaen, og der er det vel kun Kristoffer Tønnessen som kan komme rett inn som erstatter for Bjørkan, uten at man kan forvente samme prestasjoner umiddelbart.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Vestre back inn er i hvertfall 100% nødvendig. Sliter ekstremt med å finne noen i Norge som jeg tror vi kan hente, men kom nå på en vi alerede har i klubben somvii prøvde på høyrekant uten at det var så vellykket da han var vingback/midtbane på venstre side før han kom til oss Axel Lindahl. Kongsro har man sett så lite av selv om Bjøtkan har vært skadet at jeg tror ikke han har noen framtid i klubben og da må vi få tak i en til som er god nokk eller et talent som kan bli det på sikt.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Lindahl burde kanskje prøves som venstreback, om han selv er motivert for det. Har jo bra akselerasjon, og sikkert ok kapasitet. Sørlie kan også prøves som enten høyre eller venstreback, men generelt sett er jeg ikke kjempefan av slike omskoleringer, om ikke spillerne er med på tanken.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knutsen bekrefter i AN en gammel nyhet med Sørli som venstre back. Jeg liker ikke at så mange spillere har kun ett år igjen av kontrakten. Sampsted er en av dem. Wembangomo, Sandefjord, er ute av kontrakt ved årsskiftet og flere her inne har lansert han som erstatteren. Hent han. Kanskje holder det med Boniface og Melkersen når Botheim selges? Mine ønsker for julen for de andre som ser ut til å forsvinne:

Lode -> Ogbu
Solbakken -> Evjen
Pellegrino -> Bolkan Nordli

Jeg har fortsatt romantisk tro på at både Anders Konradsen og Daniel Berntsen kan gjøre en god jobb.

Førstelaget: Haikin - Sampsted, Moe, Ogbu, Sørli - Fet, Hagen, Saltnes - Evjen, Boniface, Bolkan Nordli

Benken: Smits - Wembangomo, Kvile, Høibråthen, M.Konradsen - Vetlesen, Konradsen, Berntsen - Koomson, Melkersen, Mwuka
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Forsåvidt enig i alle du vil at vi skal hente ecke. Dog ikke enig i at Balkan Nordli vil bli noe naturlig erstatter for Pellegrino,syns han er mest effektiv inn i banen og da er indreløper mest naturlig(spilt mest tier i Aafk i år).

Er stygt redd for at både Ogbu og Evjen har tilbud som vi ikke kan matche. Vi bør dog det sekundet FFK ikke klarer opprykk sprenge banken for å hente Taofeek Ismaheel. Enormt potensial, enorme videresalgsmuligheter og nivået han besitter pdd er veldig høyt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Er det noen av dere som sender alle disse forslagene til Thommassen i Glimt.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

G-s-enz wrote: Sat Dec 04, 2021 1:05 pm Vi bør dog det sekundet FFK ikke klarer opprykk sprenge banken for å hente Taofeek Ismaheel. Enormt potensial, enorme videresalgsmuligheter og nivået han besitter pdd er veldig høyt.
Hadde sikkert ikke vært så dumt med to nigerianske kompiser på topp, nei.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Pondus wrote: Sat Dec 04, 2021 4:21 pm Er det noen av dere som sender alle disse forslagene til Thommassen i Glimt.
Tru meg,i 2021 har Glimt 100% kontroll på Obos. Trur også de har ganske så god kontroll på de to øverste i Danmark og Sverige også men neppe 100%. Er tipsene utenom disse som nok kan være av interesse for dem.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Serbecic i dialog med ES-klubb. Er det oss?
https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... serieklubb

Har ikke tilgang selv. Noen som kan se om det nevnes hvilken klubb?
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Nei. AaFK.
Post Reply