Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det er ingenting å hente i Mjøndalen. Tror heller ikke det er noen jeg ønsker inn fra Stabæk. Kirkevold ville vært totalt feil, spør du meg. Da legger jeg mest vekt på at han er for gammel og spiller i en posisjon der vi har intet mindre enn fire gode alternativer. Om noe, så er det vel noen som må ut på spissplassen, og da tror jeg muligens Nordås går ut på lån neste sesong til en annen eliteserieklubb.

Jeg håper vi får inn nok alternativer på venstreback til at det blir konkurranse, og at vi slipper å se Konradsen på backen igjen. Axel Lindahl, Sondre Sørli også kjøper vi Kristoffer Tønnessen fra Start. Da har vi tre å velge mellom, så får vi se hvem som gjør det best i oppkjøringen. Det er en veldig spesiell backrolle man får i Glimt, og det er ingen som kan kopiere det Bjørkan har gjort de siste tre sesongene. Sampsted har heller aldri vært der, men han er god nok, og er fortsatt ung.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tror vi skal se utenlands etter venstreback,tror ingen har i nærheta av lignende ferdigheter som Bjørkan. Nærmeste er Kitolano.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Når dere sier det ikke er noen i Mjøndalen som vil forsterke Glimt, glemmer dere ikke hva som har vært Glimts suksessformel de siste åra?

Det er nok ingen, som i egenskap av prestasjoner i 2021, sprenger seg veg fra Mjøndalen og inn på Glimts a-lag. Men om det er noen der med potensial og holdninger, det vet andre mye bedre enn meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig Keese,og jeg tror bortsett fra venstreback at det finnes aktuelle kandidater i nærsagt alle posisjoner som kan bli gode her.

Jeg er dog skeptisk til at veldig mange av dem forsterker oss på kort sikt om man tar bort de helt usannsynlige. Kommer selvsagt litt an på hva man mister.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Jeg tror Lars Olsen Larsen kan bli enorm som indreløper i Glimt. Har alt som skal til.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Stabæk synes jeg har mange interessante talenter. Kostadinov er kanskje det største, men finner også Ottesen, Edvardsen med flere interessante. Men cluet med Glimt og overganger er jo å finne spillere som takler litt motgang hvis de skulle ende på benken fra starten av sesongen. Du kan ikke hente spillere hvor man risikerer at det spres dårlig stemning, type Skytte. Det gjør at overgangsmålene også naturlig snevres inn. Enten skal Glimt hente spillere som går rett inn i elleveren for å erstatte, eller så skal de hente unge talenter som skal få utvikle seg slik at de er klare når "stjerna" drar. Olden Larsen er også god, og han hadde vokst enormt i en indreløper rolle for Glimt, men problemet ligger vel i at vi har god dekning per nå.

Det som haster er å få ei løsning på venstreback, for backene er svært viktig i spillet vårt. Bare se på hvordan Sampsted har utviklet seg offensivt. Nå tør både han og Bjørkan å dra av spillere, noe som gjør at man kommer seg gjennom første pressledd.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Blir veldig spennende og se hvilke skjulte talenter vi drar frem, og hvilke større kjøp vi har suksess med. Ingen ville foreslått Fet før han ble hentet, men heller ikke Kongsro og Kvile. Så er ikke slik at ALT Glimt henter er skjulte talenter. Bjørkan MÅ erstattes med noe man vet har kvaliteten inne. Berg kan erstattes med noe mer uslepent ettersom vi har Hagen. Pellegrino, tja, dersom han ikke blir med videre så bør det inn noe mer erfarent enn Mvuka kanskje?

Kesse har rett i at vi ikke må glemme suksessen. Så må vi treffe bra med større kjøp også dersom vi skal løfte glasstaket. Tidligere var det suksess med topp 6 to år på rad. Nå har vi topp 2 tre år på rad og spiller i Europa, og det kreves et løft i spillerstallen også.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vi må absolutt treffe på noen toppspillere, men disse må gjerne plukkes fra andre ligaer enn den norske, da vi må betale blodpris her slik ting ligger an nå.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

MhepA wrote: Tue Dec 14, 2021 6:56 pm Det er ingenting å hente i Mjøndalen. Tror heller ikke det er noen jeg ønsker inn fra Stabæk. Kirkevold ville vært totalt feil, spør du meg.
Olden Larsen kan bli veldig veldig bra. Som indreløper og også kant. Han har mange kvaliteter. Supert skudd. Sikkert også dødballfot. Arbeidskapasiteten tror jeg også er bra. Mao. en løper med x-faktor. Med bedre medspillere og et fast spillemønster tror jeg han kunne tatt enorme steg.

Edvardsen likeså, som kant. Enorm fart. Og fremoverretta. Glimt trenger back up. Og særlig om Solbakken drar og Pelle ikke forlenger.

Ottesen er en av de bedre unge offensive backene i eliteserien. På et mindre godt lag.

Kirkevold ER en goalgetter. Ved inngangen til sesongen ville jeg klart rangert han foran Botheim. Tror ikke han hadde scora færre mål. Kanskje flere. Og han kan ta del i det oppbyggende spillet. Alt dette sagt. Botheim har tatt store steg. Men forsvinner han, så tenker jeg Kirkevold kunne skutt Glimt til topps.

Til slutt: Jeg hadde gjerne sett at Glimt også ga Berntsen en mulighet. Mange vil sikkert le, men jeg tror han kunne gjort en god jobb på mange plasser. Han er en bra indreløper. Han kunne nok - OM han orket og ville - gjort en god figur i Patrick Berg rollen. Og derfor kanskje også komplettert Hagen. Dette fordi han har en del av de samme kvalitetene, offensivt. Ikke minst svært god med ball og trygg med ball. Han er også kvikk på de første meterne og har et godt fotballhode. Det eneste spørsmålet er om han orker og vil nok også defensivt. En prat med Mannsverk - den mentale treneren - ville avklart det. Talentet er det ingen tvil om. Spørsmålet er innstillingen.
Last edited by Chris on Tue Dec 14, 2021 9:30 pm, edited 3 times in total.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Er det noen flere Berg-spillere på vei, og som vi kanskje kan håpe å se i Glimt etter hvert? Eller må vi vente en generasjon til?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hadde vært skikkelig kult om Patrick hadde blitt sammen med en dame i slekta til Sondre Fet. Da kunne vi etter hvert fått inn spillere som het Fet-Berg... Høhø...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 912 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

G-s-enz wrote: Tue Dec 14, 2021 7:35 pm Tror vi skal se utenlands etter venstreback,tror ingen har i nærheta av lignende ferdigheter som Bjørkan. Nærmeste er Kitolano.
Haugen kunne vel forsvart en plass på laget, men det er nok å tro på julenissen at Molde vil selge ham.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jo absolutt, men neppe realistisk.

Han dansken vi prøvde på i sommer er nok høyt høyt på lista vil jeg tro!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Vi må jo anta at Lode går. Hvor finner vi en stopper som kan bekle den offensive stopper rollen som Lode hadde? Ogbu? Må helst ha god teknikk også.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Jeg antar han signerer ny kontrakt egentlig. Høibråten og Kvile er OK erstattere, og kanskje Amundsen?
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Amundsen i fryseboksen på Alfheim og utkonkurrert av Øyvann er alt annet enn betryggende.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Fair enough, men han viste jo svært gode takter her før han dro til TIL. Er jo vannvittig hvor mye vi klarer få ut av spillere i Glimt, som ikke funker andre steder.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Når det gjelder Amundsen, så kan det jo hende at TIL rett og slett valgte å bruke egne spillere fra start når de etterhvert sikra plassen. 25 kamper, hvorav 19 fra start er jo heller ikke "fryseboksen". Hvis Lode forlenger er vi nok en stopper for mye. Kanskje utlån av Kvile?

Ser også Ingebrigtsen er ferdig i TIL. Hva skjedde egentlig der?
På Stabæk drar vel Edvardsen og Solbakken? Er de noe for oss?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Amundsen er et stort stoppertalent ut fra hva jeg har sett av han i gult. Han kommer til å bli god i et såpass utviklende miljø som Glimt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Spennende å se Brann i kveld med venstre back David Møller Wolfe. Fart og god venstre fot, litt uferdig, men kanskje kan han være også noe for Knutsen og B/G. Sørli ser ut til å være førstevalget, men Knutsen sa at de også så etter venstre back.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Ser også Brann-kampen. Må innrømme at jeg synes Wassberg-Jensen ser ut som et gigantisk talent. Bare 17 år men dominerer. Men Brann har uttalt at ved et nedrykk så skal de ikke selge sine store talenter (Wassberg, Wolfe, Heggebø)
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Furtado har vært nevnt her inne før. Det kan vi vel være enige om at ikke ville vært noe varp. Ser ut til og ha hengt litt i pølsebua også.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Spørs om ikke Brann må selge en god del om de rykker ned. Av de yngste er det flere intresange og Robert Taylor viser fram mye bra i dag også.
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Spent på om Glimt melder interesse for Taylor, og ikke minst Rasmussen etter nedrykket.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tja.... :D
Una mas cerveza.
Post Reply