Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

poteten wrote: Tue Dec 21, 2021 7:13 pm Han var jo like skadet i Heerenveen også
Hva er det skadene går ut på? Samme skade eller bare generelt dårlig skrudd sammen?
Una mas cerveza.
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Hørte en podkast der faren Lars Espejord deltok. Han fikk bl.a. følgende spørsmål: - Får du eksem dersom Runar en gang signerer for Glimt? Svaret var kort og godt «Nei».
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Skeptisk til Espejord, men det var man i forhold til Botheim også innerst inne!

Kan bli en bra man om han klarer å karre seg på banen og holde seg utpå uten skader i lengre tid. Men mener at man burde satse på 2 av de unge vi allerede har i klubben og leie ut 3 man. Håper at Boniface eller Melkersen tar steget neste sesong!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Mener det gikk i kontinuerlige strekkskader, uten at jeg vil arresteres på det.
Kritisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Tror Espejord som person passer ekstremt godt inn i Glimt. Som spiller også, men det er skummelt med alle skadene. Men heller en skadet Espejord enn en skadet Salvesen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Like overraska som resten, men stoler 100% på KK og gjengen. Det har jo vært lite hån verdt å sende nordover i det siste. TIL betyr ikke så mye lenger. Men dette gir jo en viss merverdi i så måte. Tenk om han blir skadefri og bøtter inn mål?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Ja, altså, om Espejord skriver under for Glimt, så er på en måte det nesten verdt en million kroner, siden det faktisk er Tromsø vi prater om.

Å vinne mot TIL betyr mye. Sesongen 2020 hadde vært jævlig irriterende om man hadde tatt like suverent gull, men tapt mot akkurat dem. Også i år. Deiligste seieren i år kom på Alfheim.
Kritisk
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Mulig den seieren var ok, men viktigste seier kom mot LSK på Åråsen. Ellers så er jeg ikke veldig TIL hater, det har nok noe å gjøre med alderen. Viktig å ha flere lag i nord med i toppen i Norge.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Hater dem da ikke. Men det må finnes en rival.
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Jeg hater dem, men de siste par årene har de vært så patetiske at jeg syns litt synd på dem. 85% hat, 15% syns synd på.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Ikke noen stor fan av TIL for å si det mildt, men vi har passert dem såpass at noen rival er de ikke lenger og bryr meg pent lite om dem.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

TIL er gått ifra å være den irriterende lillebroren, til en liten kar man synes litt synd på og følger litt med.
RBK derimot, de har virkelig seilet opp til å bli det store trollet. (Hadde RBK logoen i toalettet for 10 år siden, det må nok tilbake snart)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Klarer Espejord å holde seg skadefri er han en glimrende forsterkning. Prisen Glimt må betale til Heerenveen blir ganske liten da han kun har kontrakt fram til sommeren og er ikke med i planene videre. Klarer Glimts glimrende medisinske apparat å holde spilleren friskere og mer robust enn det TIL klarer. De eneste norske spissene som spiller i Norge neste år som matcher han er Lehne Olsen og Berisha.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Hvis Espejord blir hentet så vil han nok være en åpenbar kandidat til å være en av de som får treningssjokk i starten og så går det bort et halvt år med mye småskader før det løsner. Den perioden vil forhåpentligvis være Boniface sin time to shine.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Hvorfor skal Espejord "plutselig" bli skadefri med et regime som gir alle treningssjokk. Jeg opplever dette som en evt signering fordi B/G har fått for mye penger mellom hendene. Vi skal spille en masse kamper, og da skal B/G hente en spiller som må "lure" seg gjennom trenings- og kamphverdagen. :(
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Enig.

Jeg har trua på Melkersen jeg.
Kritisk
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Til ecke. Glimt hadde mye penger mellom hendene både i 2019 og 2020 etter flere salg, uten at de dreiv med useriøse signeringer, heller det motsatte og flere her på forumet synes vi burde gått for mer kjente spillere. I ettertid viser det seg at stort sett har vært riktig vei å gå. Hvis nå KK og Runar hadde en lang samtale i går vet nok begge to hva som kreves og hva det dreier seg om. Stoler nok mer på vurderingene i ledelsen i Glimt enn forståsepåere i diverse forum. Skadeplagene til Espejord er nok sterkt med i vurderingene om det blir noe ut av dette.
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

ecke wrote: Tue Dec 21, 2021 9:12 pm Hvorfor skal Espejord "plutselig" bli skadefri med et regime som gir alle treningssjokk.
Han vil i så tilfelle ikke bli den første spilleren som kommer styrket ut gjennom et tøffere, men også mer balansert treningsregime. Du blir ikke skadet av å trene hardt og riktig. Tvert imot.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Knuta: Vi er flere som stoler på ledelsen i B/G, men det er heller ikke der alle vurderinger som er like god eller vellykket. I 2019 og 2020 var det beundringsverdig mange gode kjøp (12 av 17), en sjelden god treffprosent. I år er det under 50% treff. Botheim overskygger alle "feilene" og salgssummen gjør at man kan dumme seg ut mange ganger :-)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Hvorvidt Espejord er rett spiller regner jeg med at Glimt-apparatet har mer snøring på enn meg. Men det jeg vet, er at det vil svi noe helt sykt i Tromsø om han kommer hit. Helt på linje med om Patrick Berg skulle signert for TIL hvis det ikke klaffer i Lens.

På er par dager nå ser det altså ut til at vi sender et par solide ballespark både til Lerkendal (Knutsen og Botheim) og til Alfheim (Espejord).

Mangler bare å få gitt en kilevink til Åråsen også, så har alle tre «hat»-klubbene fått seg en på tygga. Skulle ikke tatt en telefon til Thomas Lehne Olsen når man først er igang?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Åråsen? Det beste hadde vært å gitt en kilevink til Enga / Fagermo. Men de sliter fortsatt med Layouni så det holder egentlig :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Når det gjelder Espejords skadehistorikk så regner jeg med at Glimts medisinske apparat tar en grundig titt på den og kommer med sine vurderinger. Ellers regner jeg med at Glimt også her ikke er så opptatt av fortiden, men ser fremover. Vi vet jo alle nå hvordan Ulrik Saltnes ble kvitt sine mageproblemer 🙂
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

JHA wrote: Tue Dec 21, 2021 10:08 pm Åråsen? Det beste hadde vært å gitt en kilevink til Enga / Fagermo. Men de sliter fortsatt med Layouni så det holder egentlig :D
VIF har aldri vært i samme kategori hat-lag som LSK. Det går mange år tilbake.

Vi tapte både cupen og serien til dem i 77. Den evinnelige diskusjonen om hvem som var størst, Harald Berg eller Tom Lund.

Vi tapte gullet i 93 på grunn av tap både hjemme og borte mot LSK, i en sesong hvor alle andre ble gruset.

De har hatt er sykt tak på oss, nesten som en forbannelse. Det å endelig vinne på Åråsen igjen i år var nesten like stort som da Trond Olsen hevet forbannelsen på Lerkendal.

Så jo, LSK er så absolutt et større hat-lag enn VIF.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

LSK spilte vel noe av den kjedeligste fotballen sist de vant norsk toppserie (den for menn altså).... På 22 kamper skåret de 31 mål, snitt 1,4 og slapp inn 13, snitt 0.59.
12 av 16 seire var med ett mål. Det var i 1989. Husker jeg var forbanna.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

ecke wrote: Tue Dec 21, 2021 9:44 pm @Knuta: Vi er flere som stoler på ledelsen i B/G, men det er heller ikke der alle vurderinger som er like god eller vellykket. I 2019 og 2020 var det beundringsverdig mange gode kjøp (12 av 17), en sjelden god treffprosent. I år er det under 50% treff. Botheim overskygger alle "feilene" og salgssummen gjør at man kan dumme seg ut mange ganger :-)
Synes du er streng her. Rataj og Kait er for meg mysterier, men er leiespillere. Lindahl, Kongsro ser ut til å være for svake, men er heller ikke brukt mye penger på. Pernambuco har vært mye skadet. Fortsatt lavterskelsignering. Pelle, Sørli, Mvuka, Botheim, Gilbert kan vel knapt sies å være "feil" mtp den sannsynlige rollen de er tiltenkt. Sistnevnte er jeg usikker på, men å ikke utkonkurrere Ola i år er omtrent som Vetlesen som ikke utkonkurrerte noen på midtbanen i fjor.

Det er ikke så mye verre enn om en ser på spillere som Hussein, Tounekti, Bergan, Horn Myhre, Sveen, Smits, Foosnæs, Skytte, Konaté. Spillere fra 19-20 som knapt har satt sitt preg på førstelaget.

Korona har vanskeliggjort spillerlogistikk betraktelig. KK og gjengen kjenner Espejord godt. Jeg er ikke det minste bekymra om han signeres. Ikke stor risiko, og desto større opptur om han lykkes.
Post Reply