Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Er det noe som er sikkert er at det jobbes natt og dag i Glimt for øyeblikket. Det bør en i hvert fall ikke være redd for. Men det er ikke bare å si hipp og hopp så er alle brikkene på plass. Det tar tid, men jeg håper det meste er på plass før treningsleiren i Spania.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vi må vel tro det jobbes bedre enn i fjor, hvor man ikke klarte komme i mål med det man hadde i kikkerten.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

:glimt De neste dagene kommer til å bli heftig som faen, skulle nesten laget en poll. Hvor mange signeringer gjør Glimt iløpet av uken.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tipper to ettersom Wembangomo ikke er bekrefta.

Mulig Espejord blir den andre eller at en ukjent hund blir trukket opp av hatten.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Tipper minst de to pluss en til :)
Edit: Glemte de som har gått ut på kontrakt gitt, jeg høyner til minst 4 :)
Last edited by JHA on Mon Jan 03, 2022 12:56 am, edited 1 time in total.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Pellegrino da? Lode?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Håpet det blir 4-5 inn medregnet de 2 som har kontrakt som har gått ut og gjerne at man henter opp noen talenter fra akademiet for å gi dem en god følelse av nivået og deretter låner ut
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Skulle vært en "overgangsvinduet minutt for minutt" sending nå.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Botheim,Berg,Bjørkan,Kait,Lindahli,Lode,Pellegrino

Solbakken? Melkersen?

Påtide med noen inn snart :skål
Brice er i Bodø på medisinsk, ryktes og at han er bra med begge bein. Venstreback? Runar er på vent?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå har KK uttalt seg positivt om Melkersen flere ganger i år, men har aldri sagt at han er klar for spill for Bodø/Glimt. Jeg går ut fra at ledelsen i Glimt legger stor vekt på KK/Kalvenes sine vurderinger før de leier ut eller selger unge spillere. Greit nok så har Melkersen scoret en del mål på et ganske svakt Ranheim i år, det er langt fra dit til å kunne spille på toppnivået i Norge og i Europa. Vil nok påstå at Aga i Grorud har vært en bedre spiller. Tror KK og gjengen har store planer for Glimt i år og at de skal opp enda et nivå. Så er det liten vits i å mase at der er på tide å få inn spillere, de kommer inn snart.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Lenge siden jeg har vært så spent på hva Glimt foretar seg. Skal det hentes en til spiss i tillegg til Espejord, siden Melkersen selges? Hva skjer når Solbakken drar? Skal Sørli dyrkes i ving-rollen slik at vi henter venstreback, eller skal Sørli dyrkes i back-rollen slik at vi henter ny høyreving? Hvis det siste er tanken så er jeg litt skuffet hvis vi ikke har vært interesserte i Sandberg som nå går til Viking.

Skal det hentes inn flere spillere på free transfer? Eirik Hestad kan være aktuell? Ellers har Lillestrøm Josef Brian Baccay på utgående. En ung venstreback som er kjent for de som spiller FM (uten at det er noe kvalitetssikkert tegn :lol: )

Hvem kommer inn for Lode og Pellegrino? Eller er de egentlig ferdige? Ryktes Taylor og det kan jo være fornuftig i og med at han er 27 år slik at han mest sannsynlig ikke går etter et år :lol: Skal Børkeeiet inn som en spiller som både kan bekle stopper og def midtbane? Er fortsatt klubben like interessert i Gaute Vetti og Bolkan Nordli?

Håkon Evjen?!

Spillerne bør også være på plass i forkant av at man reiser på treningsleir. Er tross alt bare litt over en måned til vi skal møte Celtic med det som ser ut som et lite samkjørt lag. Kjenner jeg er rimelig lei av f5 tasten gjennom KK-sagaen, Botheim-salget og nå eventuelle innkjøp :lol:
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Tror vi alle sammens er ekstremt spente på hva som kommer inn, ser ut til at det går sinssykt mye ut, mange for gode summer og andre for peanutts eller ingenting. 1 måned for å få til en samspillt tropp er kort tid for å si det mildt, så Celtic matchene har jeg ekstremt små forhåpninger til.

Hva henter vi inn? 2 spisser ut burde si 1 førstevalg inn og en backup til(kanskje noe ungt)
Vinger burde ha inn minimum 1 her alt ettersom hva Pelle foretar seg, 2 om han drar.
Midten trengs det egentlig ikke noen.
Forsvaret. En midtstopper og en venstreback hadde vært deilig. Og Haikin da, drar han qå må man få tak på en ny klasse keeper. Smiths er ikke god nok etter min mening. Keeperen til Strømsgodset eller han som gikk til Haugesund som vi sikklet etter. Eventuelt Odd's 2 valg som har stagnert det etter han blei degradert da hans far sluttet som keeper trener!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Rossbach er ikke et dårlig shout nei, det hadde vært et kupp.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

jonsnow wrote: Mon Jan 03, 2022 3:37 pm
Forsvaret. En midtstopper og en venstreback hadde vært deilig.
Brice Wembangomo er typ 99% klar, og stinker vel venstreback på han? Så er han, Sørli og Høibråten som er dekningen der, og på høyre Alfons, Morten og Brice. Spent om de velger å kjøre Brice på backen fra start, eller om de vil kjøre på med Sørli-planen som er å omskolere han dit. Skal han omskoleres er spilletid viktig, men samme er det for Brice. Får kjøre en del treningskamper i Spania hvor de får en omgang hver, så velger de den som ser best ut 17.2 :D
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Sørli tipper jeg vil beholdes på kanten, hvertfall om Solbakken drar.

I det hele tatt en ny utfordring for Glimt dette, å bygge et lag med en førsteelever samtidig som man har erfarne og gode spillere på benk. Skal vi bygge oss et hakk videre og konkurrere i Europa må man ha kvalifisert backup på benken. Kan også være at man må tørre og rullere med på laget enn hva KK liker, for og holde spillere i form og moralen oppe.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

KK bygger opp en første ellver til 17.feb. Så kjører han denne inntil noen blir skadet, eller at en storfugl dukker opp på vårparten. Tipper vi har stallen klar ca 15 januar.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Holdt på med middag når jeg skreiv. De 3 Keeperne jeg tenkt på er: Viljar Myhra en av de beder keeperne i ligaen, god i feltet og skuddstoppet pluss reaksjonsterk, men usikker på hvordan han er som sweeper og med ball i beina.

Egil Sandvik, god i feltet og rimelig grei med beina bra på å stoppe skudd og reaksjonssterk, ikke sett han sweepe men han er ikke ueffen på å starte bakfra. Vi har prøvd å hente han flere ganger, men Odd ville ikke selge til en "konkurrent" så da selger de heller billig til en tabellnabo.

Sondre Rossbach, et av landets største keeper talenter som aldri dro ut, stagnert som fy da Fagermo dro, faren sluttet som keepertrener og er når 2 valget i Odd. Kan han komme til oss å få fart på karrieren i igjen? I hvertfall var han en ekstremt god keeper med mange gode egenskaper og fryktelig mange redninger i mot oss opp i gjennom årene. God på straffer, i feltet reaksjonssterk og meget reaksjonsterk, helt ok med ball i beina og har 4-3-3 i DNA! Men som sagt stagnert kraftig de 2 siste sesongene.

Kom på en til: keeperen til KBK Sean McDermott, i landslagsdiskusjon, men pga dobbelt statsborgerskap blei han ikke tatt med pga. papirmølla som må til.
Solid sisteskanse som har det meste, bare usikker på hvordan han er med ball i beina resten er bra.

Ingen av disse er per dags dato like god som Haikin, men alle har potensialet til å bli like god eller bedre så ikke den værstr plassen å finne en ny spiller på selv om jeg peronlig gjerne skulle ha sett Haikin med en 5 års kontrakt og hatt han lenge.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Tror nok ledelsen i Glimt er roligere enn oss supportere angående forsterkninger inn. De visste jo hvem som skulle ut når sesongen var over. Bjørkan og Berg var jo rimelig bankers. Kontraksituasjonen til lode og pelle var jo kjent. Så var vel egentlig bare Botheim salget de ikke så komme. Kanskje muligens Ola. Så forutsetningene for neste sesong er jo rimelig kjent. Så regner jeg med at pelle og lode situasjonen gjøres noe med. Lykkes ikke det så regner jeg med at forsterkning er på vei.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Da er Brice klar, kongesignering!
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Keeper: Skal Glimt ha ny keeper, så er det en soleklar kandidat. Marcus Sandberg. En av tippeligaens aller aller aller beste keepere. Sandefjord-keeperen er undervurdert. Glimt har det med å skape gull der andre ikke klarer det. Kanskje en skal gi denne mannen en sjanse, og bygge ham opp: https://www.vg.no/sport/fotball/i/bn55b ... -overhaand

Back: Ottesen på Stabæk kan bli en kanonback. Walstad på MIF kan bli noe bra og fylle flere roller.

Midt: Gulliksen (et enormt talent) og Hove (en løpsmaskin med kvalitet) SIF. Lasse Berg: Glimt uten en Berg, er som havet uten vann. Det blir tomt.

Kant: Edvardsen (lyn-lyn rask) på Stabæk på vingen. Og Taylor (x-faktor) fra Brann. Olden Larsen MIF (løpsmaskin med kvalitet). Stenevik SIF (kan spille kant, back etc. en virkelig all rounder med kvaliteter).

Spiss, i prioritert rekkefølge: Børven (kan 4-3-3), M. Pedersen (er klart best i 4-3-3), P.A. Kirkevold (notorisk målscorer) og Hoven SIL (talent). De kan alle gå rett inn og score mer enn 10 goaler på en sesong. Børven over 20, lett.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

De som jeg vil hente er Espejord og Taylor. Begge har store kvaliteter. Taylor(finsk landslagspiller) kan bli en hit. Utrolig god spiller. Resten får vi vente med. Tipper både Ola(nektes solgt), Haikin og Lode blir.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Knuta: Lode blir? Jeg håper du har rett, slik jeg håper for Haikin. Å nekte Ola for 50 mill er romantisk, trolig sportslig unødvendig med mulig erstattere, og økonomisk meningsløst vil jeg mene. Brice er et utmerket backbytte, venstre eller høyre. Espejord sammen med Boniface trolig veldig gode erstattere for Botheim. Om det så skulle bli Taylor, og Pellegrino forlater, så er også det sikkert bra. For 50 mill. finnes det kantspillere tilgjengelig også på høyre kant, er jeg sikker på.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Sies at Galatasaray satt av 3.5 mill euro til kantspiller. Det er mer enn nok for Ceide, men enig at Solbakken kan gå for mer per dd. Mulig Galatasaray ikke mener det, og heller ingen andre - så da blir han. Ligger det 50 mill cash på bordet så takker vi nok ja. 25 mill + 25 hvisomattedersomatte, not so much.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Edvardsen (Stabæk) ser jeg veldig gjerne i Glimt.

Vi snuser vistnok på både Vetti og Børkeeiet, tviler på at vi går for begge så hvem er mest interessant?

Er Adam Sørensen fortsatt aktuell? Jeg tror vi henter en til back og Adam ville vært perfekt.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Post Reply