Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Signerer ikke Lode, så er det beste alternativet i Norge Høibråten.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

JHA wrote: Wed Jan 12, 2022 5:01 pm According to @SkySportDE the club will release Dennis Jastrzembski this January. The 21-year-old has received offers from Legia Warsaw, Slask Wrcolaw and Bodo / Glimt. Contract ends and does not count for Tayfun Korkut

https://www.youtube.com/watch?v=yRvHd4OBjbk
Ser ikke ut til å være det beste nivået på disse kampene, men virker som en kjapp kar.
Mistenker og at pappa B har full kontroll på spillerene til Herta.
En artikkel om dette:
https://www.fussballtransfers.com/amp70 ... strzembski
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Fikk ikke spille under ny trener, altså.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Husker ikke hvor ( Har runda google nå ) men en eller annen plass så var det snakk om at han vistnok møtte opp ifra ferie uten å være helt i toppform. Og da havnet litt i unåde av treneren. Ellers virker det som om at dette er en fyr mange har hatt trua på skulle slå gjennom. Vært storklubber etter han for et par år siden. Gi han et nordnorsk eventyr og hardt treningsregime så blir det selvsagt gull :D ( Snakker om han tyskpolakken )
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Denne Dennis Jastrzembski sier vel ja til Legia Warszawa? Vil gjerne ha denne spilleren til Bodø! Dette er en meget bra spiller!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Vet ikke helt om et nedrykksplassert Legia er det som frister mest.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Hvorfor kommer det ingen avklaring om Lode? Eller er det kanskje gjordt det? Hadde vært greit å fått et endelig Ja/nei, liksom, sånn at livet på stopperplass kunne gått videre.
Kritisk
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Har ikke livet på stopperplass gått videre? Vi har 4 stoppere i klubben nå. Moe og Høibråten som førstevalg, Kvile og Amundsen som backup.
Hvis Lode signerer så sender vi vel Amundsen ut på et nytt lån, hvis ikke så har vi 4 stoppere i klubben som er klare til å gjøre jobben.

Når det gjelder nye signeringer så har vi vel fått på plass de tre signeringene vi kan registrere til Celtic kampene. Enda lenge til overgangsvinduet stenger så godt mulig det blir rolig fremover. Rolig er bra, fordi da skjer det plutselig noe 😂
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Brice, Vetti, Sjøvold, Espejord. Foreløpig 4 klasse signeringer. Hentet tilbake Hauge og Amundsen. Trenger vel max 2 nye spillere.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

På hvilke plasser?

Vingene har vel kanskje litt dårlig dekning?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det fables om å omskolere Brice eller Sørli til VB, men jeg skulle gjerne sett kvalitet der. Så er jo Ola og Lode to usikkerhetsmomenter. Håper sistnevnte fortsetter.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg håper hvertfall vi henter en ny venstreback, om omskoleringa ikke funker er det lenge å gå uten kvalitet der.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Er det ikke kvalitet på Sørlie og Brice?. Før 2020 sesongen var det mye syting om at Glimt ikke hadde fått kvalitet inn i laget. Unntaket var Skytte. Vel man fikk vel århundrets sesong.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Knuta: Jeg er ikke helt trygg på at fortellingen om "mye syting før sesongen 2020" er helt korrekt. Vi er alltid noen som syter om noe, men i stort var det vel en opplevelse på forumet av at B/G fikk til veldig mye foran den sesongen. Også i ettertid er 2020 et veldig godt overgangsår. Nå ser det ut til at 2022 kan bli enda bedre, med bare "førstevalg" på inngang!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg kunne brukt klipp og lim i overflod. Man var veldig misfornøyd. Ikke alle selvfølgelig. Man var også usikker på en skadet Junker, men Skytte var den store signeringen. Når Glimt har truffet så utrulig to år på rad, er det vel på tide å innrømme at de vet best. Jeg blir stadig overrasket at man vil ha kjente navn og store navn. Det er ikke KK og Glimts sin filosofi. Den filosofien de jobber etter tror jeg de fleste vet etterhvert.
Last edited by Knuta on Thu Jan 13, 2022 5:31 pm, edited 4 times in total.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Mer syting fra meg før 2021, mener jeg og huske, ettersom vi ikke fikk i land flere av de vi prøvde på. Spesielt på spiss-plass var jeg skeptisk. Blir jo gjort til skamme av et Glimt som imponerer, så tør jo nesten ikke ha meninger om overganger lengre :D
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Selvfølgelig skal man ha meninger om overganger og komme med forslag. Men når spillere først er inne i klubben er de en del av klasserommet. Jeg har også stusset over at man signerte en del ungutter som blir sendt ut igjen etter kort tid. Men alle overganger er selvfølgelig ikke vellykket.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Jeg skulle gjerne sett at Glimt forsøkte å hente:
Sveinn Aron Guðjohnsen. Stort talent. Sønn av sin far, som alle sønner. Har debutert for Island A. Spiller for Elfsborg. Overgang til Glimt er et hakk opp. Spiss. Et mer enn godt alternativ til to skadeutsatte spisser. Særlig siden det kan bli mange mange kamper på Glimt i år.
Sampsted vet nok mer.

Denne sesongen håper jeg trenerne bytter mer, og før det er 1 min. igjen av kampen, minimum 10-15 min. Særlig når en leder med 2-3 mål bør andre og særlig unggutter slippe til. Det er mange grunner til det:
- En får inn løpskraft
- Dem som kommer inn får holdt seg varme
- Det øker den reelle konkurransen om plassene
- Og viktigst, risikoen for skader øker vel ganske dramatisk mot slutten av kamper, særlig for spillere som har spilt mye.

Akkurat på dette punktet svikter det litt hos Glimt, mener jeg.

Kanskje Glimt må forsterke med en som ser dette. Kanskje vi skal forsterke benken med en som kan se dette og ta ansvar.
Last edited by Chris on Thu Jan 13, 2022 6:48 pm, edited 3 times in total.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Knuta wrote: Thu Jan 13, 2022 3:55 pm Er det ikke kvalitet på Sørlie og Brice?
På deres foretrukne plasser? Jo. På deres omskolerte plasser? Hvem vet?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Venstreving Solbakken har vært best på høyresiden. Moderne spillere kan variere side selv om de har en favoritt fot.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Imo ganske stor forskjell på en innoverback og en innoverkant. Og spesielt når Pellegrino kommer til å starte så sant han kan gå. Han vil alltid innover. Saltnes vil også alltid innover. Kan ikke ha en innoverback da.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Tja, Bjørkan er venstrebeint, men trakk veldig mye innover når han nærmet seg 35 meter fra mål. Med enten indreløper Saltnes eller Pelle til venstre for seg. Pelle trekker mye innover med ball, men ikke nødvendigvis når backen kommer stormende med ball. Vi er i 2022, ikke 1994.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg tror som Larsson at en venstrebeint back er bedre når de to andre på den sida er høyrebeinte. Synes også Bjørkan var bedre jo lenger han kom seg frem før han skar inn, siden høyrefoten var tilnærmet død. Men om KK og gjengen mener siden der er sterk nok, så stoler jeg på dem.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Chris wrote: Thu Jan 13, 2022 6:41 pm Særlig når en leder med 2-3 mål bør andre og særlig unggutter slippe til.
Ikke helt en vanlig glimtsupporter-uttalelse dette!
Larsson wrote: Thu Jan 13, 2022 6:53 pmKan ikke ha en innoverback da.
*Laughs in Guardiola*
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

1 stk venstreback hadde vært digg, begge de 2 som man snakker om kan spille venstreback er ikke prøvd der og altså usikkre kort, kan hende Kongsro plutselig har løst noen koder, men har mine tvil.

John Kitolano kunne ha vært spennede
Men aller helst Juninho
Post Reply