Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Der kom det 😂
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Albert Grønbek på tur inn fra AGF Aarhus. Ryktes om rekordsum!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Vetlesen har vi jo på lånt tid, så hvis vi henter inn erstatteren nå for at han skal selges i januar, så høres det ut som en fin løsning. Men 20 millioner dkk??? :shock:
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Den CL-playoffen er det best vi vinner. Får helt angst av pengebruken
Forumets mest middelmådige ekspert.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Har vært heftige forhandlinger her ja, men pengebruken er jeg ikke bekymret for.
NordlandsGlimt er fulle av penger, og totalt sett er dette bare en halvdel av de ekstra pengene man fikk ved å bare få lov til å spille playoff.
Last edited by JHA on Fri Aug 12, 2022 8:29 am, edited 1 time in total.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Journalist i Danmark skriver på Twitter at han er på vei til legesjekk i privatfly. Har det klikket i kontorene på Aspmyra?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Tviler på at Vetlesen er på vei bort nå. Men det skal ikke mer til en et par gode kamper i CL før kjøperne stiller seg i kø, og da må vi ha noen som kan erstatte ham. Vi er ikke alt for bra rigget mot skader heller, så dette er positivt. Sykt mye penger, men jeg ville heller ikke solgt en lovende 21-åring til en CL-klubb for småpenger. Hva ville vi selv ment var en passende pris på Hugo hvis fx FCK ville kjøpe ham?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

FCK transfer for Hugo ville nok blitt 40-60 millioner så tenker summen er helt ok.
@liverglimt
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Albert Grønbæk skal være knallgod for å forsvare denne spinnville prisen? 😬 26 mill på denne karen og 13 på Salve? Nesten 40 millioner. Må være NOE KK ser i gutten, men dette er vel galematias?
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Litt skeptisk når jeg ser flere dansker hylle overgangen og pengene de får for en «reserve». Har visstnok ikke vist noe som helst i det siste, etter at FCK bydde 25 mill for han tidligere i år.

Positivt dog at Glimt er i Danmark å kikker. Har enda et håp om Adam Sørensen inn dørene. Har tross alt kun et halvt år igjen på kontrakten nå. Så kan det kanskje hende større klubber lusker nå...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvis Glimt begynner å hente spillere for 25mill+, da mener jeg vi er på ville veier. Stort sett er jeg enig i det Glimt har gjort de siste årene når det gjelder spillerlogistikk. Men om Grønbeck får en skade etter 3-4 kamper fordi han ikke tåler kunstgress trening f.eks. Skal Glimt da ut igjen å kjøpe en ny dyr spiller?. FCK har en helt annen økonomi enn Glimt, og de var sånn passe interessert i Grønbeck. Hadde det vært en topp spiller ville nok FCK lagt inn et mye høyere bud. For Glimt sin del håper jeg de vet hva de gjør og at dette blir en suksess.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kvass »

Umiddelbart synes jeg dette virker å være svært urovekkende pengebruk for en spiller som jeg forstår ikke engang er fast på AGF Aarhus. Skjønner ikke helt at det kan forsvares.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Men vi er kanskje ikke ferdige?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg prøver å få løfta haka på plass igjen. Liker rekorder, men ikke denne typen.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ikke helt trygg på pengebruken, men er mindre negativ enn til 13 mill for Eriksen. Jeg vil nesten tro at dette er en totalsum inkl klausuler om feks CL-kvalik og spillerens prestasjoner. Han er også i en alder og posisjon at ikke lønnen er tilsvarende rekordstor. Betryggende at Glimt har forsøkt seg ved flere anledninger. Regner med de har speidet godt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg synes jo prisen virker spinnvill(om den stemmer). Kan det være at de har lagt inn en CL-klausul? Altså at de får flere millioner dersom vi kvalifiserer oss?

Det er altså en spiller som ikke har vært fast i år men som var en kanontalent i fjor. Han BØR være jævlig god.

Håper de har kontroll for dette begynner å bli litt alarmerende. Vi har brukt(tilsynelatende) opp mot 50 mill dette vinduet,og solgt for 20-25.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Med Albert får vi en krysning av Fet og Vetlesen. Venter spent på bekreftelsen! Så ville jeg satt pengene på at det kommer en til meget positiv overraskelse ganske så snart :) :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

JHA you tease 😂
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

G-s-enz wrote: Fri Aug 12, 2022 9:07 am Vi har brukt(tilsynelatende) opp mot 50 mill dette vinduet,og solgt for 20-25.
I forrige vindu solgte vi for over 100 millioner.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Altså, Knutsen selv har vel vært klar på at innkjøpsstrategien har blitt endret. De må handle fra en høyere hylle pluss ei lavhylle med prospekter (feks Kubr). Så lenge de klarer å selge for mer enn de bruker - det fordrer antakeligvis Vetlesen - salg i vinter - og ikke minst klarer å holde lønnsnivået på circa fjerde høyest i Norge, så er jeg ikke voldsomt bekymret.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Det er vel ramma som er 26 millioner lik ramma for bitheim var 100 mill
Kritisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

G-s-enz wrote: Fri Aug 12, 2022 9:07 am Jeg synes jo prisen virker spinnvill(om den stemmer). Kan det være at de har lagt inn en CL-klausul? Altså at de får flere millioner dersom vi kvalifiserer oss?
Det ville vært en veldig rar avtale i så fall, og en ren gambling for Århus. Grønbæk vil jo ikke bli en avgjørende spiller for PlayOff-en; jeg blir overrasket om han i det hele tatt kommer innpå. Første kamp kommer alt for raskt, og vi stiller ikke fra start borte med en uerfaren ny indreløper, uavhengig av hvordan hjemmekampen går. Og hvis det skal byttes på slutten, for å spare tid eller berge et resultat, så må vel erfaringen til Konradsen være å foretrekke.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Selvsagt er hvilken type turnering Glimt ender opp i viktig i avtalen. Det er helt vanlig i overgangsavtaler.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Privatfly på vei fra Roskilde til Bodø https://www.flightradar24.com/NFA015/2d07d59e
Men helt vilt at Glimt gjør det dyreste kjøpet som er gjort i eliteserien.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Los Locos: I overgangen til Roy Miller lå det inne en klausul om ekstra millioner til Glimt om RBK klarte EL-gruppespill, og dette førte til at overgangen ble veldig god for Glimt.

EDIT: AN-Freddy sier summen er på Kristian Eriksen-nivå, men med en del klausuler som kan ende opp i prisen som nevnes i avisene.
Post Reply