Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Vi så det samme altså, herlig type som var over alt.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Junkeren trakk LSK hjemme i 2. runde. Glimrende mulighet til å få sjekket ut Bodøs nest beste i kamp mot knallmotstand. Skal bli veldig interessant å se hvordan Kapskarmo greier seg mot Ogbu.
Forumets mest middelmådige ekspert.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Ørjasæter ble nevnt tidligere i tråden. Var i kveld og så Stjørdals/Blink-Sogndal og fulgte litt ekstra med på han. Gjorde godt inntrykk, fotrapp, teknisk og med godt driv, god posisjonering og pasninger. Absolutt potensiale, basert på den ene kampen.

Som en kuriositet kan det nevnes at Melkersen ble intervjuet av Viggo Valle (som er speaker på Blinks hjemmekamper) i pausen, uten at det var så mye mer Glimtrelatert i akkurat det.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

IfølgeNettavisen følger Glimt fremdeles med på Layouni.

Også i følge Nettavisen så har ikke VIF fått inn alt de skal ha av penger for videresalget av Chidera Ejuke til CSKA Moskva fraHeerenveen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Snart 30 år gamle Amor Layouni som fortsetter å demonstrere sin udiskutable kvalitet med 4 kamper og 0 mål og assist så langt denne sesongen for VIF. Forstå det den som kan.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vel supertalentet Evjen har vel heller ikke bøttet inn mål i Nederland, og Patrick har vel knapt nok spilt i Frankrike. Poenget mitt er at at mange spillere som kommer til nye klubber som får problemer og stort sett i VIF stagnerer de og får ikke ut sitt potensialet. Glimt har en spillestil som er skreddersydd for en spiller som Layouni. Helt riktig at de prøver å få han til Glimt.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Men de to er gode spillere. Layouni kan være god i Glimt-systemet fordi han passer det perfekt, men han er samtidig veldig begrenset i mange av spillets faser. Stay away. Skal vi hente 30-åringer bør de være mer komplette.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Pelle har vel den 30-årsplassen i dagens angrep. Mulig vi kan bytte ham med Layouni, men tror ikke det har mye og si. Mister litt, får litt.

Evjen har noe og fare med på dagens lag.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Evjen er presis hva vi trenger på midtbanen. En kvikk midtbaneterrier med god motor som er god både defensivt og offensivt. Litt mye å kreve av en ny spiller, men ikke umulig. Sleng gjerne et par millioner ekstra på bordet for de spillerne som er øverst på ønskelisten.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by geirminator »

Evjen spiller nå fast på AZ.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

En fotballkarriere er kort og når en fotballspiller er litt attraktiv men ikke så attraktiv at neste klubb på veien vil betale nok penger til at klubben man er i slipper en før kontraktstiden utløper så går en gratis. Da håper man på en saftig sign on fee og en OK klubb som forhåpentligvis virkelig vil ha en og som ikke bare signerer en fordi man kommer uten en overgangssum.

Det ser spesielt ut til å gjelde spillere som havner på et A-landslag som Solbakken, Haikin og Samptvedt.

Viljen til å signere en ny kontrakt med Glimt for disse herrene virker å være fraværende:

https://www.an.no/nokkelmenn-kan-glippe ... -4-1601479

Så da må Glimt til slutt finne erstattere for disse og helst hente de inn mens de utgående fremdeles er i klubben. Dette slik at de er klare til å bidra når de andre har dratt.

De få sesongene Glimt klarer å avansere i Europa blir mest krevende for klubben og det er ikke rart at en velger å beholde en spiller så lenge vi henger med i Europa fremfor å la de gå tidligere for småpenger.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Rezan Corlu i Lyngby er en spennende spiller som ikke er helt ulik Zinckernagel i stilen. Han fyller 25 i år og hadde juniortiden sin i Brøndby før han ble solgt til Roma. Var deretter på et par utlån (ble kjøpt tilbake av Brøndby) i Lyngby hvor særlig 19/20-sesongen var knallsterk. I fjor spilte han lite da Brøndby vant serien, men han har gjort en ny bra sesong nå med Lyngby som rykket opp igjen til Superligaen.

Han er venstrefotet, hurtig og driblesterk. Litt som Zinck var da han kom dribler han litt i tide og utide, og aliter litt med valg, men råpotensialet er der utvilsomt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Christos Zafeiris var kjempegod for Norge G19 mot Nederland. Styrte midtbanen fullstendig. Jeg mener han ville vært den perfekte Berg-erstatter!
Forumets mest middelmådige ekspert.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Det er EN spiller som bør stå på toppen av ønskelista til Glimt. Det er en mulig nesten ny Zinker: MARTIN SAMUELSEN på Haugesund.
Ferdig snakka!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ouff,finnes garantert veldig mange spillere som holder minst det nivået. Tviler ikke på kvalitetene hans mens kroppen hans har jo aldri funket og prestasjonene har svingt mer enn ett swingerskurs i Vadsø.

Det jeg mener vi trenger nå er spillere som tåler mye trening(i tillegg til kvaliteter selvsagt). Vi har litt for mange som halter for mye nå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

G-s-enz:
Min hypotese er at Samuelsen har vært en del skadet pga.
1) Bytte av underlag. Og Haugesunds tidvis tvilsomme matte. Det blir mindre av det i Glimt siden mange lag har kunstgress. Ute i Europa er det mindre ille med bytte av underlag siden de fleste mattene der går de norske gressmattene en høy høy sjø.
2) Spillestil i Haugesund. Det er kraft og tæl i match. Slik er det sikkert også på trening. Da blir det fort mye skading og selvskading.
3) Kanskje mindre gode medisinmenn, enn Glimts tilsynelatende solide apparat. Tenker Glimt kan drive skadeforebygging på en helt annen måte.

Så er det også slik at Samuelsen vil komme langt mer til sin rett i Glimt enn i Haugesund pga.
a) Gress Matte, eller skal vi si plastgress.
b) Spillestil. Glimt har mye ball. Der kan Samuelsen bli boksåpner de luxe. Jeg tør påstå at han er en av dem med klart størst potensiale i Norge i en slik rolle.
c) Trenere som ønsker et spill og spillere i rett rolle. Samuelsen kan bli god som gull og som Zinker.

Så er det også slik at Glimt trolig må betale en ganske beskjeden sum for Samuelsen. Det er en verdifull opsjon. Slår det til blir det mer enn gullkantet. Diamantkantet. Slår det ikke til, så har innsatsen vært beskjeden.

Jeg er ganske sikker på at Samuelsen vil prøve. Dette kan få fart på karrieren for en fortsatt ung spiller med et av Norges største potensialer.
Mannen er nettopp fylt 25 og har mange gode år igjen, og også stort videresalgspotensiale. Slike spillere kan være verdt en ForMue.

Slår Haugesund seg vrange, så tilby en relativt høy andel ved videresalg. F.eks. 25-40%. Da vil også Haugesund kunne tjene mye på at han får spille i Europa, får ut potensialet på en helt annen måte enn i Haugesund og også sørge for at de får en del igjen om han går og det blir suksess.

Hvilke spillere har et høyere potensiale som nyZinker? Ingen jeg kjenner til i Norge, i mine øyne, i all fall ikke til en så beskjeden pris. En må opp i de store ligaene, og også der sliter jeg med å finne noen. Så jeg sier: Ingen.

Kan noen tipse dem som står for spillerlogistikken i Glimt om Samuelsen. Helst Knudsen og Kalvenes. Hvis jeg VET at de har vurdert ham, så skal jeg ikke trekke opp navnet hans på en stund.

VÅKN OPP GLIMT
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Går du virkelig rundt og tror at ingen i Glimt har hørt om eller vurdert Martin Samuelsen? Tips i vei, men det er ikke akkurat sånn at vi snakker om den uslepne diamanten Bjartmar Gulldryss fra Ytre Billefjord i 8.divisjon her.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Ser vi til stadighet linkes til Määttä på Aalesund.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Ja Määttä må de gjerne få sikra seg!
Der har jeg troa…
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig,men blir fort tosifra antall millioner for han.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Det har jo vært snakk om at dårlig forhandlingsklima har vært en utfordring med Solbakkens mulige overgang til Roma. Klimaet er kanskje ikke helt optimalt mellom Glimt og AaFK heller?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Nå har det jo ikke vært kontakt mellom Glimt og Roma, så det stemmer tydeligvis ikke. Jeg tror også AaFK er såpass proffe at de ikke lar cupkampen bestemme noe mht overganger. Men Bjørkan sier jo ting er blitt vanskeligere. Ikke bare er andre klubber klare over pengene som er kommet inn, men jeg regner med at mange er redd for at de skal gå på en Botheim/Fet-smell, og at interesse fra Glimt kan føre til at de tar en ekstra vurdering av spillerne vi vil ha.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Nå er ikke Määttä en spiller som sliter benken i Aalesund. Tror ikke det blir voldsomt med syting fra AaFK-fansen dersom Aalesund faktisk selger en spiller, i norsk målestokk, for tosifret antall millioner. Aalesund har riktignok prestert bedre enn forventet, sålangt i sesongen. Men nå spilte klubben faktisk i OBOS-ligaen så sent som i fjor, når Glimt tok sitt andre strake seriegull. Langt i fra noen unaturlig overgang, og i mine øyne et perfekt tidspunkt for en spiller som Määttä å ta et lite steg opp, før han evt. går til utlandet. Et steg ut blir før han har hevdet seg i Europa-sammenheng blir fort en ny Evjen-historie.

Eneste minuset er jo at navnet hans er tungvint å skrive, så da får vi finne et nickname til han, dersom han skulle bli kjøpt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

To-sifret antall millioner for en venstreback fra Aafk? Visstnok har vi høy inflasjon, men får da være måte på ;) Aafk setter sikkert noe slikt tullekrav, men så byr Glimt noe mer edruelig, og så blir man enig siden spilleren selv ønsker ta steget når muligheten er der.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Nå har nok IDM flere muligheter enn Glimt skal sies. Fra utlandet også.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply