Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Kan vi ikke heller få Fredrik til å synge en sang for Ola under landslagssamlingen?

Melodi: She'll be coming round the mountain
Du e fette idiot om du drar!
Du e fette idiot om du drar!
Du får knappast komme innpå,
du blir leid ut til IL Reipå!
Du e fette idiot om du drar!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

https://www.itromso.no/meninger/i/dw4LA ... elge-sjela

For en herlig artikkel av Robertsen. Jeg veksler mellom lett humring og pirrende lystfølese.

"Et salg til Bodø er å selge sjela"

"Summene det dreier seg om skal være på rundt 20 millioner, noe som kan bli vanskelig å si nei til for TIL-ledelsen. På toppen kan erkerivalen sukre pillen med å tilby TIL å få Lasse Nordås på kjøpet."

"Men et sted synes jeg grensen går, og det er ved et salg av August Mikkelsen til Glimt. Både symbolikken, og det faktum at én klubb styrkes og den andre svekkes, er rett og slett utålelig.
Et salg av Mikkelsen til Glimt vil være en fallitterklæring for TIL, en sementering av et farmerklubb- og lillebrorstempel, som ikke er TIL verdig. I teorien kan vi havne der at et bud på Mikkelsen fra Bodø er noen millioner høyere enn hva en annen klubb kan tilby."

"Han som er fansens største favoritt, den nåværende TIL-utgavens mest populære spiller, vil dermed selges med klubbens sjel på kjøpet"

"På jakt etter bærekraft trenger ikke TIL bli så trangsynte at de kun har fokus på pengene, men ikke hvor de kommer fra. Et slikt fall, som et salg av Mikkelsen til Glimt vil være, kommer til å sette den nyvunne entusiasmen for TIL mange hakk tilbake."
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Kan jo skjønne Roberts da han hatt raljeringer i alle sammenhenger mot Glimt. Dette blir bare dog pinlig. Skal TIL av gammel stolthet nekte for 20mill om det beste budet kommer fra Glimt? Å drive klubb er også business og jeg tror ikke Roberts dekker TIL sine tap ved ikke å selge til Glimt av egen lomme.
Personlig håper jeg at Mikkelsen velger Glimt og tror han kan ha en stor fremtid i klubben.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Personlig er jeg ikke tilhenger av å hente Mikkelsen, spesielt ikke for 20 millioner. Alt for mye nedside her.

Men, å si at et sånt salg vil bety at TIL har "[glemt] hvor de kommer fra", det synes jeg er en lovlig merkelig påstand.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Re Los-Loco

Tror det er større sjanse til å få Bjørkan inn på lån enn å få Solbakken til å forlenge.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Kesseboy wrote: Thu Nov 17, 2022 1:27 pm Personlig er jeg ikke tilhenger av å hente Mikkelsen, spesielt ikke for 20 millioner. Alt for mye nedside her.
For 20 millioner tenker jeg det er vel så fornuftig å stake kursen i retning Nederland og Alkmaar for å se om det kan gå an å få til en avtale.
Forumets mest middelmådige ekspert.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Har vi virkelig så mye penger at vi fortsatt kan punge ut for spillere i håp om at de slår til? Vi betalte rett beløp for Grønbæk, muligens litt for mye for Berg. Og vi kan vel alle være enige om at vi betalte nøyaktig dobbelt så mye for Salvesen enn det han er verdt.

Når det er sagt.. you win some, you lose some. Vi er veldig avhengige av å kvalifisere oss for Conference League kommende sesong og gjerne slå ut Lech Poznan for at vi skal kunne forsvare å bruke slike summer hvert eneste vindu.

Men sånn som Glimt har prestert de siste fire årene. Hva sier sponsorene? Får vi mer eller mindre enn F.eks. Rosenborg og TIL for å ha Sparebank1 trykker på drakta? Jeg bare spør. Man må melke kua mens man kan.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Nordlys wrote: Thu Nov 17, 2022 7:43 pm Image

Image
Så god har Albert Grønbæk vært etter bare et halvår i gult.



Fra Generell-tråden.

Anton Saletros er bosmanspiller i vinter. Ser nå at det er en litt annen template for defensive midtbanespillere, men tallene er nå greie likevel. Her er hans radar:

Image
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Knuta wrote: Wed Nov 16, 2022 7:37 pm Har nevnt Ofkir før. Men du verden for en spiller.
Image

Radar. Topper ingenting, men scorer jevnt bra for et bunnlag. Helt klart interessant. Han og Pelle på venstre er meget bra dekning. Komplementerer hverandre bra også.
Forumets mest middelmådige ekspert.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Lite spørsmål på siden. Har du abonnement for å få ut disse tallene?

Ofkir er jeg også veldig interessert i. Ofkir, Mikkelsen og Bjørkan hadde vært et sinnsykt bra overgangsvindu.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Saletros hadde jeg elsket å se i gul drakt men begynner å bli i en alder der vidersalgsverdien er lav.

Ofkir er jeg delt på,ja han er bra,samtidig etter å ha sett noen kamper med han så føler jeg han for ofte melder seg ut. Per nå føler jeg vi trenger spillere som virkelig melder seg på når det går trått.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

MhepA wrote: Sat Nov 19, 2022 4:37 pm Lite spørsmål på siden. Har du abonnement for å få ut disse tallene?
Jeg følger @nor_ball på twitter. Han henter dataene fra Wyscout. Går du til siden hans så finner du slike for veldig mange spillere på ulike nivåer i Norden. Pluss videoklipp.
G-s-enz wrote: Sat Nov 19, 2022 4:47 pm Saletros hadde jeg elsket å se i gul drakt men begynner å bli i en alder der vidersalgsverdien er lav.
Spiller det noen rolle når han er dritgod da? :) 26 år er perfekt alder for en spiller som kan bli en stammespiller i laget.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Image

Denne grafen er interessant når vi ser etter ny back. Forklarer interessen for Maatta. Og forklarer også hvorfor det er tullete å klage på Wembangomo. Han er den perfekte Glimt-back. Tror Accelerations er det Glimt-trenerne først og fremst prioriterer, men Kamanzi er spennende. Venstreback kommer vi ikke til å hente internt i Eliteserien.

Tråd med flere grafer for de som vil sjekke ut.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kvass »

Interessant graf, men én ting er hva Wembangomo gjør bra. Det må samtidig veies mot det han gjør mindre bra - og det er en type feil som for ofte blir katastrofale.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

De feilene gjorde også Bjørkan i sine første sesonger for Glimt. Potensialet er enormt, små justeringer og bedre samhandling i laget så er han landslags back.
Nå mener jeg at hvis Pelle forlenger, så må Brice på høyre da. Må ha en venstrefot som kan skape bredde på den siden.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

https://youtu.be/hYsfarLpSWg

Zafeiris mot Frankrike U21. Speller!
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Image

Nye grafer. Denne gang for off. midt/indreløpere. Saltnes scorer svakt på det aller meste utenom målfarlighet. Når du spiller på et topplag bør du hvertfall ha et høyt kvantum vellykkede offensive involveringer sammenlignet med resten, men det har ikke Ulrik. Plasserer seg i midt/nedre sjikt på de fleste grafene. Han har også ganske høy feilprosent ref. analysen jeg gjorde etter PSV borte.

En mann som det snakkes litt om, men ikke for mye og som presterer jevnt over solid på disse er Sander Kartum på KBK. Ligger høyt oppe på mye til tross for at han har spilt på et bunnlag. Mulig billig forsterkning/breddespiller?

Grønbæk var dessverre ikke med på disse.

Andre grafer.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Interessant! Og har ikke vi vært ute etter Hove? Ikke mye imponerende tall.

Saltnes har vi alle sett har vært litt off i år, så forsåvidt bra at tallene viser det samme.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Føler Hove er et sånt case hvor alderen blender mer enn det som vises ute på banen. Fysisk utvokst tidlig og slo gjennom da. Har ikke skjedd så mye siden.

Felix Winther på TIL har også spennende tall. Tromsø henter mange nonames som har bra kvalitet. De driver godt med de ressursene de har.

Om Ulrik så kan nok noe forklares med skader, men ikke alt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Lei av å lese om hvor ferden går for tidligere Glimt spillere 😅 Får vi inn noen før jul mon tro? Spennende tider. Er vel Selvik, Mikkelsen, Boman og muligens en ving det snakkes om?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Glimt var på Kartum-ballen en god stund før han gikk til KBK. Men Glimt måtte betale ekstra siden man på det tidspunktet hadde litt penger.
Multatuli
Posts: 519
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 207 times
Been thanked: 230 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Multatuli »

Nordlys wrote: Thu Nov 17, 2022 6:14 pm For 20 millioner tenker jeg det er vel så fornuftig å stake kursen i retning Nederland og Alkmaar for å se om det kan gå an å få til en avtale.
For 20 m n.krone Hugo Vetlesen is welcome in Alkmaar :rock
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Hva med Daniel Kvande fra Ranheim IL ?
https://www.youtube.com/watch?v=awF4ypzutYA
En offensiv back ser det ut for :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by AnthonyGregory »

Midtstopper Kvande, et absurd case.
Ikke bedre enn noen av de 6 midtstopperne vi allerede har.
Post Reply