Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Sist sommer mente fotballkommentator og bergenser Grønner at Brann burde selge Wolfe og Wassberg. https://www.ba.no/gronner-banner-i-kirk ... -8-1968473

Brann har tidligere sagt nei til Moldes 9-millioners forsøk på Wolfe, en spiller som nok har vært vurdert også i B/G. Niklas Jensen Wassberg er vel en midtbanespiller som over tid vil være mer "perfekt" for B/G enn Tromsøs Mikkelsen. Kanskje er det bare B/G i Norge som kan konkurrere om Wassberg?
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Håper det skjer noe snart. Kribler i hele kroppen etter nye spillere. Å lese om spillere som har forlatt klubben begynner å bli litt dølt. Håper så inderlig på Wahlstedt!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

:skål Ryktebørsen har aldri vært så stille før, frustrerende. Men fikk høre noe spennende idag, vi sikter høyt.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Skattelistene fra i fjor tilsa 1 500 000 til de lønnsledende i Glimt. Lurer på hva Glimt må opp på for å slå knockout på RBK og Molde. Jeg innbiller meg at vi sportslig sett er mest attraktive, men tilbyr de 3-4 millioner og vi 1 så kan det vel tenkes at pila heller feil vei.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

At vi sikter høyt? Navn? Eller bare som Glimt å annonsere noe stort så er det bare noe helt ordinært? Tror ikke overganger går i vasken pga et forum.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Image

Victor Bak Jensen i Hobro har en veldig spennende ferdighetsprofil som venstreback ift. det Glimt ønsker seg. Eneste problemet er at han er der på lån. Fra Midtjylland...

Forsvarer seg ekstremt godt også.

Video: https://youtu.be/PJb6ah1uSoo
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Denne "Scandinavian Scout" kanalen er jo en gudegave for å sjekke hvilke talenter som befinner seg rundt om i norden. Har sett god del videoer i det siste. Ekstra bra at de viser talenter fra lavere divisjoner også. En klubb vi burde ha kikket ekstra på er Brommapojkarna i Sverige. De rykket nettopp opp til Allsvenskan og er kjent som "Sveriges talentfabrikk". Stockholmslag, som produserer talent etter talent. Siste var Kulusevski som nå som kjent er i Tottenham. De har akkurat nå tre store talenter som jages av Sveriges toppklubber. Et brødrepar; Lucas og Theo Bergvall, 16 og 18 år. Indreløper og høyreback. De har en annen indreløper som heter Wilmer Odefalk, 18 år. Alle (!) disse tre spillerne er nå sterkt linket med en overgang til et annet Stockholmslag, Djurgården. Ganske spesielt om alle disse selges til et "rivaliserende" Stockholmslag i samme divisjon.

Er dette spillere som er realistiske for oss, eller har vi ikke nok tiltrekkingskraft, spesielt når det vises at vi ikke slipper til mange unge talenter på rotasjon i laget vårt?

Lucas Bergvall: https://www.youtube.com/watch?v=VT3VhyfQMg4

Theo Bergvall: https://www.youtube.com/watch?v=xhsoF6n55LI

Wilmer Odefalk: https://www.youtube.com/watch?v=za1XoAKBxss
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Nå er i aller høyeste RBK på jobb, og henter unge spennende talenter både fra Danmark, Island og nå sannsynligvis også Finland.
Stort sett U21 landslagsspillere som jeg håper Glimt har i alle fall sett på...? (Veid og funnet for lett)
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Jeg er helt sikker på at Glimt scouter bedre enn RBK så det der tar jeg med knusende ro.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tja, tror nok RBK har en bra pakke av scouting-kompetanse, lønn, renomme, og sportslige utfordringer. U21-landslagsspillere er jo på alle klubbers lister, så der vil nok RBK ofte trekke det lengste strået.

Men en venstreback bør se sine muligheter på dagens Glimt-lag.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Ser også at RBK henter en del unge spillere. Kan strategien til Glimt være å hente spillere som påregnes å umiddelbart bidra på laget for så å hente opp unge spillere fra egne rekker/akademi? Kun spekulasjon fra min side, men kan vi ha noen gode unge spillere på gang?
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Trist at det er så stille på overgangsfronten. Håper det smeller snart og vi får en fin førjulsgave 😅
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Gaven heter Omar
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Spennende, men kan ikke være billig.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Det blir jo ingen overgangssum så der er kostnaden lav, men lønn og SoF er kanskje høy?

Skjønner ikke personlig hva vi skal med en 30 år gammel høyreback. Jeg orker ikke ett år til med en feilfotet venstreback. Jeg holder Brice foran Elabdellaoui så han må jo spille et sted. Og Omar kommer neppe hit for å sitte på benken.
Forumets mest middelmådige ekspert.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Det må vel bety at Bjørkan har sagt nei og vi ikke finner noen venstreback heller i dette vinduet?
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Trur nok både høyre og venstre back prioriteres denne gangen. En skadefri Omar er norges beste høyreback. Spennende å se om han lanseres i morgen og eventuellt hvor lang kontrakten blir.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Men en Brice som slår ut i full blomst er bedre. Jeg skjønner ikke signeringa.

Isolert sett er den jo helt koko og ut av alle proposjoner i Glimt-historien, men jeg er ikke veldig fan. Selv om spilleren er god.
Forumets mest middelmådige ekspert.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Jeg er blodfan, men selvsagt ikke hvis dette gikk ut over jakten på venstreback.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Skjønner ikke signeringa? Vi har akkurat mistet eliteseriens mest stabile høyreback som har tjent oss vel i flere sesonger, så erstatter vi han med en av landets beste backer. En back med masse internasjonal erfaring som vil passe oss utmerket når vi skal spille masse e-cup også i 2023 og 2024. Og argumentet "Omar kommer ikke til Aspmyra for å sitte på benken"? Nei, ingen gjør det. Omar skal fighte om plassen på høyre back. Enten mot Brice eller en annen. Sånn er toppfotballen.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Veni »

Denne signeringen er for meg litt "eeeeeh", kan bli bra kan bli nada....
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

En spiller med veldig god internasjonal erfaring. Det trenger vi. Tipper at en ny venstreback kommer. Da får vi 3 meget gode spillere som kjemper om 2 back plasser. Gunstig situasjon. Mange lag i Norden har snust på Omar. Velger han Glimt sier det alt hvilken status klubben har fått.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Signaleffekten er enorm, men det er en signering veldig ulikt det klubben har gått for tidligere. Dette kan vippe andre og yngre spillere til å lande på Glimt som neste destinasjon.

Noe annet jeg kjenner jeg er litt bekymra for om dagen er følelsen jeg har av at klubben "løper fra" akademiet. Det er ikke et veldig robust byggverk man setter opp om man ikke sikrer stabil ettervekst lokalt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

I tillegg til å være meget erfaren og veldig god back, er Omar mest sannsynlig norges hyggeligste fotballspiller. Han er en enorm profil. Når det gjelder ettervekst er Glimt en helt annen plass enn vi var før. Vi spiller ikke i OBOS lengre eller sloss om nedrykk. Glimt bør i så måte kanskje inngå et samarbeid med IK Junkeren.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply