Glimtshop på Aspmyra!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by MacDaddy »

8000Stein wrote:Noen som vet hvordan det gikk med Glimt teppet/pleddet ?
Julegave?
Send meg en PM så kan du få telefonnr til han som selger pleddene om du er interessert..
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by FSHelgeland »

Si meg, den der Glimtshopen. Leker de bare butikk?

Nå som min førstefødte er kommet til verden så ønsket jeg selvfølgelig å gå til anskaffelse av Glimt-Body til den lille. Gikk så inn på nettversjonen, men der er det jo bare to produkter og slik har det vært lenge. Nå nå vi skal få besøk fra Bodø for å se den lille, så sendte jeg de innom Glimtshop for å kjøpe body. Beskjeden var at de er utsolgt og får ikke inn noe før tidligst seriestart. Jeg synes det gjøres en elendig jobb for å ta ut det potensialet som ligger i supportersalget, og er veldig snurt for at jeg ikke får tak i Glimtbody. Drar jeg ned på kjøpesenteret nede i sentrum så finner jeg flere butikker som selger RBK-effekter, men man skal altså lete lenge før man finner noen som selger noe med Glimt. Så igjen, dette er alt for dårlig.
Tippeliga 2015
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Young Gun »

Helt enig med det meste du skriver. Nettversjonen er veldig redusert, og har vært det en god stund nå. Det hjelper heller ikke at Glimt.no ser så rotete ut som det gjør. Får ikke følelsen av at dette er nettsiden fra en proffesjonell bedrift. Syns ikke produktene som har kommet fra Diadora har vært av den standarden man kanskje håpet på da vi først skiftet vekk fra Adidas. Det burde vært en mye klarere informasjon om hva vi kan vente av produkter i år, og når vi kan vente det. Og når kommer egentlig den nye bortedrakten?
Samtidig syns jeg Glimtshop burde vært lokalisert i et av de større kjøpesentrene vi har, enten i Koch bygget eller City nord. Tror det ville ført til en større interesse for produktene enn når det er lokalisert helt ved Aspmyra. I Bergen ligger shopen deres i det største senteret midt i byen, og utviser en lett tilgjengelig og proff profil.
Men om det lar seg gjøre, er vel en annen ting.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Young Gun »

Bortedraktene?? Hvor blir det av de?
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Snorreth »

Har den nye hjemmedrakta kommet?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Sulliken »

Og når kan vi bestille dem fra
http://glimt.no/wips/1629215766/
??!???!!!!!!!???
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by supahman »

Her snakker vi om at Glimt har nedprioritert potensielle inntektskilder som absolutt hadde vært på sin plass i disse trange tider...
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Glimt1916 »

Under to uka til seriestart og det selges ikke supporterutstyr på nettet. Rett og slett utrolig dårlig.
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Glimtisør »

Medlemmer sørpå vil sannsynligvis kunne bestille draktene gjennom Glimt i Sør via kontakt@glimtsupporter.com.

De ordinære prisene ser så langt ut til å være de samme som ifjor, supporterprisene har vi ikke fått bekreftet ennå.
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Novi »

Noe som bør tas opp på årsmøtet. Eventuelt at noen rett og slett bare lager en webshop, og sier "værsågod, dette tok meg 5 timer å lage."
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Taskeladdn »

5 timer? webshopper er somregel med i pakken til di fleste seriøse webhotell aktørene..
Tar vel 20 min å sette det opp og kanskje en liten time å forandre farger/design slik at det blir litt særpreg over det..
Like enkelt å sette opp/endre en webshop som et phpbb forum jo..
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Novi »

Nåja, trenger ikke latterliggjøre det heller. Poenget er at man kunne hatt et webshopsystem som hvertfall fungerte, og senere når man har tid lage en penere og mer integrert løsning. Rimelig sikker på at Glimt går glipp av gode inntekter når de har såpass dårlig/utligjengelig webløsning og Glimtshop.
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by eidurgud »

supahman wrote:Her snakker vi om at Glimt har nedprioritert potensielle inntektskilder som absolutt hadde vært på sin plass i disse trange tider...
Joda, alle monner dra, som det heter - men Glimt tjener ikke noe spesielt på salg av supportereffekter. De lider av mye "gammel morro", som de sier på kontorene på Myra for tiden, der også.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Taskeladdn »

Sier vel segselv at dem ikke tjener noe på salg av supporterutstyr når dem aldri har vært flinke å promotere/selge dette.. Eneste positive som har skjedd ang dette er det at muligens rema butikkene skal selge utstyr, spørs hvor flink dem er til å utnytte den muligheten...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by eidurgud »

Det jeg mente var at avtalen ikke gir Glimt en merkbar del av kaka..
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Taskeladdn »

Og hvem er det som har forhandlet frem den avtalen?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by eidurgud »

Aner ikke. Det er jo selvfølgelig en mulighet for at de har reforhandla den som var mens jeg var der, men den avtalen var ikke lønnsom for Glimt i det hele tatt. Nå er det jo G-sport som forhandler, og ikke JB, men jeg har ikke noen grunn til å tro at Glimt sitter igjen med noe særlig mer nå enn da.

Om så er tilfellet, så er det selvfølgelig en gledelig overraskelse.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Heltenjohn »

Glimt er vel bare happy for at noen i det hele tatt tar på seg ansvaret for å drifte en glimtshop uten at de må anstrenge seg/bruke penger på det.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Novi »

Finnes vel verdier i supportereffekter langt utover det å sitte igjen med 10 eller 20%. Og siden Glimt aldri har hatt fokus på å ha kvalitetsprodukter, ei heller ha noen plass å selge deg, kan de ikke forlange store biten av en avtale.

Men om Glimt selger effekter for 4 millioner i året og går i 0 i regnskapet, betyr jo ikke det at det har ingen effekt på Glimt's inntjening. Om folk er kledd opp i Glimt-logoer ser sponsorene enda mer effekt i å være assosiert med klubben, det blir gulere og mer stemning på kampene (bryter en psykologisk barriere mot å synge om man sitter med gult skjerf og lue). Det er ingen negative effekter for Glimt ved å selge effekter, annet enn at det muligens må gå litt negativt i regnskapet et år eller to for å sparke det i gang.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by FSHelgeland »

Litt enig med siste taler her. Uansett hvor dårlige avtaler Glimt sitter med her så er det penger å tjene. Dette handler om merkevarebygging, greier klubben å støtte opp under merkevaren Bodø/Glimt så genererer det igjen økt interesse for laget, økt interesse gir økte inntekter. Så enkelt er det rett og slett, nå har jo dessverre ikke merkevarebygging utover det som skjer på banen vært spesielt høyt prioritert i Glimt. Håper det snur litt med den nye hovedsponsoravtalen med Rema.
Tippeliga 2015
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by stensland »

Bodø/Glimt er elendige på dette, og det er virkelig synd. En ordentlig Glimtshop på nettsiden, med f.eks litt julestas nå som det er jul har jo et digert potensiale! Sesongdvder, sengesett, gardiner++. De mangler så jævla mye som kunne vært interessant å kjøpe.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by stensland »

Bodø/Glimt er elendige på dette, og det er virkelig synd. En ordentlig Glimtshop på nettsiden, med f.eks litt julestas nå som det er jul har jo et digert potensiale! Sesongdvder, sengesett, gardiner++. De mangler så jævla mye som kunne vært interessant å kjøpe.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by mortsto »

Synd ikke Glimt klarte å få laget noen nye drakter før jul. Var innom G-Sport et par dager før jul, men der hang bare "gamle" drakter. Kunne blitt bra julegaver om de feks hadde pusha litt billige Sparebanken-drakter fra da de annonnserte den nye sponsoren.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by Frodo Baggins »

I og mad at Nordlandsbanken er hovedsponsor fram til 31.12 så har ikke Glimt mulighet til å sende ut drakter med en annen logo en NB på denne siden av nyttår.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Glimtshop på Aspmyra!

Post by mortsto »

Ok. Satser på stort januarsalg på Glimt.no. Hadde vært ok om majoriteten i DGH hadde gått i nye drakter.
Post Reply