Sesongkort

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongkort

Post by eidurgud »

Radio3 er nærmest. Hvor an har 1100 fra, aner jeg ikke.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Sesongkort

Post by J I P »

Da har jeg lest artikkelen i Avisa Nordland en gang til.
Det står faktisk
Bodø/Glimt er pr. i dag 1100 solgte sesongkort unna målet om 3.000
Forskjellen er altså enda større enn jeg opprinnelig trodde.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by BoForPres »

Noen som vet hvordan markedsavdelingen jobber mot salg av sesongkort :?:

Har fått med meg at de år etter år går til Avisa Nordland og oppfordrer bodø & omegn til å kjøpe sesongkort.
Men hva gjør de selv? Annonsering på hjemmesiden og i AN er noe jeg vet de gjør. Noe annet?
Har et inntrykk at de forventer salget skal gå av seg selv. Er det bare meg?

De ønsker å innvolvere spillerne mer i klubben (ref Erlend Willumsen i dagens AN), men hvordan?
Hva med å sende spillergruppa ut til folket. Stasjonere noen i glasshuset, City Nord, andre til bedrifter og kanskje noen dør til dør?

Noen som vet om det jobbes konkret mot salg til bedrifter?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Sesongkort

Post by -list »

I går ropte alle at de skulle kjøpe sesongkort, i dag roper alle at nå lar de være å kjøpe sesongkort.

Det var nødvendig og forutsigbart at Trond Olsen ville bli solgt. Runar Berg er og blir en bauta. Glimtstyret er ikke og kommer fortsatt ikke til å være mer interesserte i økonomistyring enn fotball.

Alt dette er kjente faktorer på forhånd og skulle knapt ha noen innvirkning på sesongkortsalget. Fotballspillere blir ikke på laget til evig tid. Mellom hver sesong må noen profiler forlate oss hvert eneste år, ellers kan vi ikke skaffe penger til videre drift. Kommer Glimt til å stille lag i sesongen 2009? Ser sånn ut. Er dere interessert i fotball? Virker sånn. Er Glimt deres lag? Med unntak av Brutus og en håndfull andre, er deres aktivitet i debatten en god indikasjon på dette. Så... Da er spørsmålet rett og slett...

Ønsker dere å se kampene? Hvis ja, kjøp sesongkort eller enkeltbilletter. Hvis nei, ikke skyld på styret til Glimt. Styret til Glimt har vel ikke vært representert på banen på mange år...

11 spillere på banen. Ut med Olsen, inn med Ludvigsen. Det er begrenset hvor mye underholdningsverdi man klarer å få ut av vårt lille budsjett. Kjøp av billetter hjelper på sluttlinja. Tallet på sluttlinja bestemmer om vi må selge spillere eller om vi kan beholde dem.

Det er egentlig til en viss grad opp til oss. Vi har skylda for at Trond Olsen måtte selges. Ikke hele skylda, men noe av den.

At budsjettet var overoptimistisk og at det sa pang... Vel, det ligger i sportens natur. Fra bunn og opp er det bare "en kamp om gangen"-psykologi og fotballspillere som blir tatt av alderen klatrer opp i hierarkiet. Da en av Norges mest suksessrike forretningskvinner ble lansert som kandidat til styreformann, var det massiv kritikk på at hun ikke kunne nok fotball. So? Hvem er flinkest til god økonomidrift, Arne Scheie eller Olav Thon? Men denne problemstillingen er ikke unik i Glimt. De færreste sportsklubbene klarer å se forbi egne rekker når de rekrutterer nye ledere. Heller ikke supporterene er så gode til dette. Så jeg foreslår at vi igjen biter i oss skuffelsen og bidrar der vi kan gjøre noe... Kjøpe billetter.
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Sesongkort

Post by gorgo »

Var innom Glimt-kontoret, samt sendte mail angående sesongkort for 2009 sesongen. Dette var i desember. Både i mailen, og muntlig fikk jeg beskjed om at Glimt ville sende ut tilbud til dem som hadde sesongkort i 2008 sesongen. Jeg har enda ikke sett noe til dette enda, verken på e-mail eller i posten. Andre som opplever det samme?
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
FredricPersson
Posts: 7
Joined: Fri May 09, 2008 8:28 pm

Re: Sesongkort

Post by FredricPersson »

FK Bodø/Glimt har hatt stand i Glasshuset tre lørdager på rad der vi har solgt sesongkort. Medlemmer av DGH får ikke tilbud om fornyelse, da billettene på felt J er unummererte. Sesongkortsalget går ellers bra på alle felt bortsett fra felt J. Det er solgt totalt over 1000 sesongkort, men kun 26 av disse er på felt J.


Dette til orientering.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by BoForPres »

FredricPersson wrote:FK Bodø/Glimt har hatt stand i Glasshuset tre lørdager på rad der vi har solgt sesongkort. Medlemmer av DGH får ikke tilbud om fornyelse, da billettene på felt J er unummererte. Sesongkortsalget går ellers bra på alle felt bortsett fra felt J. Det er solgt totalt over 1000 sesongkort, men kun 26 av disse er på felt J.


Dette til orientering.
3 stand i Glasshuset er fint det, men særlig imponerende er det vel ikke. Vurderer dere ikke flere muligheter for å selge sesongkort?

Skjønner ikke helt hvorfor ikke DGH får tilbud om fornyelse, nummerert eller ikke. Er dette av praktiske hensyn?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Sesongkort

Post by Snorreth »

Vurder også en sinnssyk rå markedsføring der mentaliteten er "Møt opp - søndagen er fotballdag" eller noe sånt.
Jeg er riktignok ikke markedsføringsekspert, men hadde jeg drevet den jobben for Glimt, hadde jeg drevet "mannementalitet"... :lol:
FredricPersson
Posts: 7
Joined: Fri May 09, 2008 8:28 pm

Re: Sesongkort

Post by FredricPersson »

BoForPres wrote:
FredricPersson wrote:FK Bodø/Glimt har hatt stand i Glasshuset tre lørdager på rad der vi har solgt sesongkort. Medlemmer av DGH får ikke tilbud om fornyelse, da billettene på felt J er unummererte. Sesongkortsalget går ellers bra på alle felt bortsett fra felt J. Det er solgt totalt over 1000 sesongkort, men kun 26 av disse er på felt J.


Dette til orientering.
3 stand i Glasshuset er fint det, men særlig imponerende er det vel ikke. Vurderer dere ikke flere muligheter for å selge sesongkort?

Skjønner ikke helt hvorfor ikke DGH får tilbud om fornyelse, nummerert eller ikke. Er dette av praktiske hensyn?


Ja. En billett uten rad og sete kan i praksis ikke fornyes. Kanskje vi skulle ha sendt ut tilbud uansett. Konstruktiv kritikk kan vi ta med i evalueringen, og det setter vi stor pris på.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by BoForPres »

Godt å høre Fredric! Det er vel liten tvil om at potensialet er stort i forhold til salg av sesongkort og enkeltbilletter. Håper dere setter av mer tid og ressurser (vet det er lite) til salg. Dette er tross alt deres viktigste inntektskilde.
Noen variabler er det i fotball med hensyn til sportslige resultater etc. Håper dere ser på det som bonus at sportslige resultater gir flere tilskuere og ikke bruker det som en forklaring/unnskyldning på laber publikumstilstrømning når resultatene uteblir.

Her gjelder det å tenke ut av den berømte boksen. Utfordrer herved DGH til å komme med forslag til markedsføringstiltak med hensikt å øke antall solgte sesongkort og enkeltbilletter.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Sesongkort

Post by MhepA »

- Annonser i lokale aviser som f.eks. AN og Saltenposten.
- Annonser på nett, AB24, AN osv. (Reklame er tingen liksom)
- Kom med spennende nyheter (dette er jo forsåvidt opp til den sportslige avd.)
- Muligens kom med et tilbud

Tja, det var da noen :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Sesongkort

Post by J I P »

Forutsett ikke at folk er klar hvordan et sesongkort fornyes.

Etabler et telefonkorps med spillere som ringer rundt til de som ikke har fornyet medlemskortet.
Kombiner gjerne med en mail også. Evt. gjerne en SMS på forhånd hvor Dere forteller at Dere kommer til å ringe.

Send gjerne ut et brev eller kort også - hvis Dere har adressene til sesongkortinnehaverne fra ifjor. Gjerne med et lagbilde - enten fra fjorårets suksesslag eller fra det kommende laget. Det er hyggelig å få bekreftet at man ikke er "glemt".

Vask medlemslisten i FK Bodø/Glimt mot sesongkortinnehaver-listen og send ut et brev med Sesongkortmulighetene til medlemmene av FK Bodø/Glimt. Dette kan gjørs sammen med årsmøteinnkalling. Da får medlemmene litt igjen for medlemsskap-pengene i det minste - i tillegg til giroen om fornyelse av medlemsskapet.

DGH burde kunne sender ut en påminnelse til sine medlemmer om å sesongkort - inklusiv priser og andre praktiske ting.

Kjør en Spot på Radio 3 -hvis det ikke allerede gjøres. Eller AN TV.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongkort

Post by eidurgud »

Nå blir det ikke noe spørsmål om hvilket tall som er rett ang. sesongkortsalget - det har kommet en "ticker" på glimt.no! :D
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by Larsen »

Det var litt søkt å lese i avisen at det ble spesifisert at sesongkortsalget blandt supporterne var spesielt lavt.
Har det noensinne brukt å være spesielt høyt på denne tiden av året??

Snittalderen på J-feltet er betydelig lavere kontra noe annet felt på Aspmyra, jeg ser for meg at mange medlemmer ikke akkurat har flust med penger til å punge ut for sesongkort i januar måned. Noe som bringer meg over til mitt egentlig poeng.

Få i gang sesongkortsalget tidligere. I år mener jeg å huske at det begynnte 18 desember, hvilket er for sent til å få noen skikkelig juleeffekt.

Til sammenligning begynnte Rosenborg med sitt sesongkortsalg mye tidligere:
Fornyelse av sesongkort fra 08 skjer i perioden 24. november til 16.j anuar. Ordningen med at tidlig gjenkjøp lønner seg videreføres fra i fjor høst. Det betyr at det er rabatterte priser ved fornyelse innen 15. desember (Gjelder ikke Kjernen på supportertribune, som har egne, lave priser).

Salgsstart:
Torsdag 23. november

Fornyelse:
24. november - 16. januar. (Rabatt til 15. desember)
Denne informasjonen kom forøvrig ut allerede 12 November.

Klarer man å gjøre sesongkort på Aspmyra til en aktuell julegave OG kjører ekstra rabatt for de som er tidlig ute slik RBK gjør er mye gjort, også for antall sesongkort på J-feltet.

Forøvrig kan man jo se hvordan toppmenyen til RBK ser ut:

Image

Og litt lengre ned finner man denne hvor de benytter seg av Trond Olsen i markedsføringen:

Image
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Sesongkort

Post by J I P »

Hva med å åpne enkeltbillettsalget for unummererte plasser allerede nå?

Kamptidspunktet for Fredrikstad og Lyn-kampen er jo spikret og cash is king. Kanskje t.o.med noen vil kjøpe unummererte billetter til hele sesongen istedetfor å kjøpe sesongkort?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongkort

Post by eidurgud »

:tenk
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by Trodal »

Da har man vært og kjøpt seg sesongkort for 2009 på J-feltet.
En grei prosedyre:
1. Dra innom Glimtshop
2. Si at du skal ha sesongkort på J-feltet, og gi navn og adresseopplysninger
3. Dra Visa-kortet (kr 1500,-)

Skulle visstnok komme et plastkort i posten, men fyren i skranken var ikke helt oppdatert. Blir det ikke kort er det vel bare å dra innom Glimtadministrasjon og bytte kvitteringen i en remse billetter, slik som foregående år.

Da gjenstår de bare å gå i nettbanken og ordne medlemsskapet i DGH, så er man klar til ny sesong.

Folk bærer over seg og spør i alle mulige tråder om hvor og når man får kjøpt medlemsskap og sesongkort (det spørres sågar etter når giroer kommer!!). Det er ikke så vanskelig noen av delene.... :D
Keep on rockin' in the free world!
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by Trodal »

J - Toyota 30-19.
Heia J-feltet :glimt
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongkort

Post by eidurgud »

Man kan velge om man vil ha plastkort eller remse, faktisk. Velger man kort, så fpr man kort med chip - og dette kortet vil fungere som et busskort, man har det samme kortet sesong etter sesong, og oppdaterer før sesongstart.

Velger man remser, så fungerer det på samme måte som i fjor.

Om dette gjelder på J-feltet, er jeg ikke sikker på, men skal sjekke det ut.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Sesongkort

Post by Sven-Rune »

Poster denne her også (er på Runar-tråden):

Et sitat fra Audun på Glimt i sør sin hjemmeside:
For hva kan man egentlig stille opp med, når Runar Berg velger å
spille hele sesongen 2009 uten å heve lønn? Synge litt høyere? Klappe
litt hardere? Farge håret gult? Kjøpe enda en 2009-drakt? Det er
omtrent umulig å sammenligne innsats med en mann som velger å gi ett
helt år til Glimt. 288 arbeidsdager. 2304 timer. 138240 minutter
eller 8294400 sekunder. Minst.

Jeg var på Finse da jeg fikk denne nyheten, og det var en rørt Sven-Rune som begynte å tenke i de samme baner som Audun. Hva kan jeg gjøre? Jeg har ikke råd til å gi bort ei årslønn, ikke ei månedslønn en gang! Hva kan jeg gjøre? På kampene jeg ser her i sør får ikke Glimt ei krone.

Mitt bidrag til Glimt blir å lytte til dalers og kjøpe sesongkort på Aspmyra, og jeg oppfordrer alle andre som kan om å gjøre det samme.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
K_Duck

Re: Sesongkort

Post by K_Duck »

Såleis. 1500kr i bytte mot sesongkort i Kosekroken. Kjempedeal synes jeg. ^_^ 15. mars, here I come!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Sesongkort

Post by Los-Loco »

Trodal wrote:Da har man vært og kjøpt seg sesongkort for 2009 på J-feltet.
En grei prosedyre:
1. Dra innom Glimtshop
2. Si at du skal ha sesongkort på J-feltet, og gi navn og adresseopplysninger
3. Dra Visa-kortet (kr 1500,-)

Skulle visstnok komme et plastkort i posten, men fyren i skranken var ikke helt oppdatert. Blir det ikke kort er det vel bare å dra innom Glimtadministrasjon og bytte kvitteringen i en remse billetter, slik som foregående år.
Dette er vel noe av problemstillingen som gjør at salget går en smule tregt. Det blir for dumt at man ikke har alt klart slik at når en kunde drar kortet og legger igjen 1500,- kroner, så får han alt han skal ha der og da. Folk er ikke interessert i å vase frem og tilbake med kvitteringer for å bytte den inn i billetter på et senere tidspunkt. I alle fall ikke når man vet at det på ingen måte vil bli utsolgt, slik at kjøpet kan utsettes til alt er på plass.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by Larsen »

Det er utvilsomt også en godt poeng Loco.

Forøvrig må jeg si at det anklagende blikket fra Runar på glimt.no nå har dyp effekt, i alle fall på meg :oops:
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Sesongkort

Post by tjongs »

Godt poeng Los-Loco, hvorfor er det egentlig slik at det ikke er klart på forhånd?
Ang bilde av Runar Berg: Det har nok effekt, men dem som besøker glimt.no kjøper jo sesongkort uansett, det kan muligens forskynde prosessen litt, dog.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Sesongkort

Post by G-s-enz »

Enig,det bilde burde trøkkes opp å henges rundt om i byen :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply