Sesongkort

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongkort

Post by eidurgud »

Bare for å spørre, hva er det dere vil ha klart på forhånd?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Sesongkort

Post by liverglimt »

Kort eller billetter. Nå er det for tungvint.
@liverglimt
FredricPersson
Posts: 7
Joined: Fri May 09, 2008 8:28 pm

Re: Sesongkort

Post by FredricPersson »

En del klargjørende informasjon:

1 Alle privatkunder får plastkort i år.
2 Det er ikke praktisk mulig å ha dette klart da elementer på billettene er avhengige av detaljer i fotballavtalen. Dette er detaljer som ikke er klare, derfor utsettes utleveringen.

3 Per dags dato er alle detaljer klare, og billetter er bestilt.

Det lar seg altså ikke gjøre å vente med salget til alt er klart. Da ville vi kun hatt to uker å selge sesongkort på.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Sesongkort

Post by Snorreth »

... Hvorfor klarer andre klubber det?
Hvis jeg skjønte det du sa rett.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Sesongkort

Post by Los-Loco »

FredricPersson wrote:En del klargjørende informasjon:

1 Alle privatkunder får plastkort i år.
2 Det er ikke praktisk mulig å ha dette klart da elementer på billettene er avhengige av detaljer i fotballavtalen. Dette er detaljer som ikke er klare, derfor utsettes utleveringen.

3 Per dags dato er alle detaljer klare, og billetter er bestilt.

Det lar seg altså ikke gjøre å vente med salget til alt er klart. Da ville vi kun hatt to uker å selge sesongkort på.
Sorry Fredric, men bla bla bla! Selvsagt lar det seg gjøre å få dette til. Det handler om en forståelse av hvor viktig det er, og prioritering av jobbingen deretter.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Sesongkort

Post by liverglimt »

Jeg sakset dette i kommentarfeltet hos AB24. Her er noen lette tips å ta med seg.
Skrevet av Katinka - Man 02. feb 2009 08:53
Hva om Bodø/Glimt spør folket hva som skal til? Hva de vil ha? Hvordan etterspørselen etter sesongkort kan økes? Har ingen erfaring med hverken hovmod eller personer som utmerker seg som dårlige ambassadører for Bodø/Glimt - finnes de - er det en oppgave for klubben å renske opp i.. Runar startet fint en ydmyk kampanje forrige uke, hadde vært moro å sett effekten dersom klubben gjorde det samme..

Det er i kundene - befolkningen - svarene ligger.. Spør dem!

Tiltak i fritt fall:
- Mulighet til å vinne store ting (fra sponsorene) dersom man er innehaver av sesongkort
- Bedre kort (ikke biletter) som gjør at jeg har lyst til å "flashe" det i tide og utide
- Spesialavtaler for bedrifter som ikke er sponsorer
- Muligheten for å vinne bruk av losje
- Bedre logisitikk på serveringen under kampene
- Salg av gule artikler på tribunene
- Gratis stuff - i gule - betalt av sponsorene utover hovedpakken
- Underholdning med verdi før og under kampen som gjør det til en opplevelse også for de som trives best uten ball
- Buss fra indre strøk - lav prising - kjøring rett til døra
- Bedre dekning av lokaltv
- AB kan kjøre bildeserie "Folk på Glimtkamp"
- Invitere skoleklasser på rullering gratis på kampene, mot seierssanger og gul påkledning (og gi de den beste plasseringen)
- Bidra til at sponsorene får superrift om sine losjeplasser - og det går skikkelig sport i å "kjenne de riktige folka" for å kunne se gul fotball fra unike (!!?) losjer
- Starte Glimtshow igjen
- Snakke med gutta i Tag om hvilke kreative, iderike, sprudlende tiltak de kan iverksette for å kjøre show for Glimt..
- Spandere bryllupsreise (sponsorene, selvfølglig) på de som frir til sin kjære på Asmyra, selvfølgelig etter å ha landet i fallskjerm midt på gressmatta
- Smaksprøver, drikkeprøver, aktivitet

Vell, morgenstund er bare tull i grunn.

Vi kan syte - eller vi kan bry oss..

Inviterer Bodø/Glimt til idedugnad på Asmyra, med selveste ideastronaut Kjetil Strand i spissen - Møter jeg!

Gjør du?

Kanskje er det premie - fra sponsorene..

Jeg tar Thailanstur!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Sesongkort

Post by J I P »

Hvordan skal man klare å lokke kvinnene i Bodø på kamp? Få Thiago til å posere halvnaken de kampene han evt. ikke spiller kommende sesong?

Vi må anta at markedsavdelingen i Bodø/Glimt har lest rapporten fra spørreundersøkelsen om Kultur i Bodø. Rapporten linkes det videre til i artikkelen. Spørsmålene i nettundersøkelse på dette temaet finner du her.

Kommentaren Liverglimt har sakset inn er hentet fra følgende artikkel hvor det står nevnt at Aalesund har en jenteandel på nærmere 50% på sine kamper. Egentlig står det 50/50 i Stormen - men jeg antar at det også gjelder på kamp?

I Bodø - hvordan får vi hevet jenteandelen på kamp? Hva krever jentene av gutta for å dra på kamp? Eller vil rett og slett ikke gutta ha med jentene på kamp?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Sesongkort

Post by liverglimt »

DGH må da ha en veldig bra jenteandel? Om det er så mye som 50% vet jeg ikke, men jeg er ihvertfall imponert over antallet de gangene jeg er på kamp. :)
@liverglimt
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by Trodal »

Los-Loco wrote:
FredricPersson wrote:En del klargjørende informasjon:

1 Alle privatkunder får plastkort i år.
2 Det er ikke praktisk mulig å ha dette klart da elementer på billettene er avhengige av detaljer i fotballavtalen. Dette er detaljer som ikke er klare, derfor utsettes utleveringen.

3 Per dags dato er alle detaljer klare, og billetter er bestilt.

Det lar seg altså ikke gjøre å vente med salget til alt er klart. Da ville vi kun hatt to uker å selge sesongkort på.
Sorry Fredric, men bla bla bla! Selvsagt lar det seg gjøre å få dette til. Det handler om en forståelse av hvor viktig det er, og prioritering av jobbingen deretter.
Enig med Los-Loco, dette blir for passivt. Alt burde vært klart slik at man fikk plastkortet/billettremsen med en gang man kjøpte sesongkortet. Tungvint å måtte dra tilbake til Aspmyra en gang til forå hente dette. I tillegg for dårlig at de som selger sesongkortet ikke vet helt sikkert hvordan det blir; plastkort? billettremse? hvordan får man disse? Jeg ble fortalt at det sannsynligvis blir kort, og han trodde det blir sendt i posten.
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Sesongkort

Post by FSHelgeland »

Uavhengig av om det blir kort eller plastremse så er det vel ingenting å klage på hvis det blir sendt i posten. Det man kanskje kan klage på er at informasjonen ser ut til å være litt dårlig. Hvis man får klar beskjed når man handler om at sesongkort/remser ikke er klare enda, men at disse blir sendt med posten så er vel ikke det noe problem. Da er det viktigere å ta tak i en del ting som Larsen tar opp, blant annet dette med markedsføring av sesongkortene mm.

Er vi i DGH aktive opp i mot Glimt for å hjelpe til på noe vis? Vet det krever noe dugnad, men stiller likevel spørsmålet.

Det hadde også vært ønskelig som tidligere har vært nevnt å få til en del ting for å selge mere enkeltbilletter, men det kan vi ta i en annen tråd kanskje siden denne omhandler sesongkort.
Tippeliga 2015
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Sesongkort

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Jeg sakset dette i kommentarfeltet hos AB24. Her er noen lette tips å ta med seg.
Skrevet av Katinka - Man 02. feb 2009 08:53
Hva om Bodø/Glimt spør folket hva som skal til? Hva de vil ha? Hvordan etterspørselen etter sesongkort kan økes? Har ingen erfaring med hverken hovmod eller personer som utmerker seg som dårlige ambassadører for Bodø/Glimt - finnes de - er det en oppgave for klubben å renske opp i.. Runar startet fint en ydmyk kampanje forrige uke, hadde vært moro å sett effekten dersom klubben gjorde det samme..

Det er i kundene - befolkningen - svarene ligger.. Spør dem!

Tiltak i fritt fall:
- Mulighet til å vinne store ting (fra sponsorene) dersom man er innehaver av sesongkort
- Bedre kort (ikke biletter) som gjør at jeg har lyst til å "flashe" det i tide og utide
- Spesialavtaler for bedrifter som ikke er sponsorer
- Muligheten for å vinne bruk av losje
- Bedre logisitikk på serveringen under kampene
- Salg av gule artikler på tribunene
- Gratis stuff - i gule - betalt av sponsorene utover hovedpakken
- Underholdning med verdi før og under kampen som gjør det til en opplevelse også for de som trives best uten ball
- Buss fra indre strøk - lav prising - kjøring rett til døra
- Bedre dekning av lokaltv
- AB kan kjøre bildeserie "Folk på Glimtkamp"
- Invitere skoleklasser på rullering gratis på kampene, mot seierssanger og gul påkledning (og gi de den beste plasseringen)
- Bidra til at sponsorene får superrift om sine losjeplasser - og det går skikkelig sport i å "kjenne de riktige folka" for å kunne se gul fotball fra unike (!!?) losjer
- Starte Glimtshow igjen
- Snakke med gutta i Tag om hvilke kreative, iderike, sprudlende tiltak de kan iverksette for å kjøre show for Glimt..
- Spandere bryllupsreise (sponsorene, selvfølglig) på de som frir til sin kjære på Asmyra, selvfølgelig etter å ha landet i fallskjerm midt på gressmatta
- Smaksprøver, drikkeprøver, aktivitet

Vell, morgenstund er bare tull i grunn.

Vi kan syte - eller vi kan bry oss..

Inviterer Bodø/Glimt til idedugnad på Asmyra, med selveste ideastronaut Kjetil Strand i spissen - Møter jeg!

Gjør du?

Kanskje er det premie - fra sponsorene..

Jeg tar Thailanstur!
Her var det MYE bra! :klapp

Glimtshow er det forøvrig en skandale at vi ikke klarer å få til i en by som denne!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Sesongkort

Post by Mendi »

Mye bra!

Ellers finnes det mange kilder å hente inspirasjon og ideer fra. I Norge er Aalesund nevnt som et kjempeeksempel, der kan lære noe.

Et tilsvarende eksempel på stor oppslutning finner man i Middlesbrough i England. Det er en by med 140 000 innbyggere, og de har hittil i sesongen et snitt på i underkant av 30 000 tilskuere per kamp! Og det i en sesong hvor man ligger helt i bunnsjiktet på tabellen. Markedsarbeidet i den klubben er prima, og bare ved å lese nettsiden deres jevnlig vil man fange opp en del vellykkede tiltak.

www.mfc.co.uk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Sesongkort

Post by Crazy horse »

Ser at antall solgte sesongkort har kommet opp i 1152 (glimt.no). Steget med 23 i løpet av helga. Skal vi komme opp i 3000 bør det i snitt selges mer enn 46 per gjenstående døgn. :roll: Men uansett fint at man legger ut en slik oversikt.
Fotball er nesten alltid morsomt
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Sesongkort

Post by Snorreth »

Tror sesongkortene hadde økt hvis man fikk en kvadratmeter av matta på Myra :mrgreen: ... man hadde vel ikke tapt nevneverdig mye.
Det burde selvsagt være en tydelig og klar kampanje. Ikke stor skrift. Det vil bare gi inntrykk at det man virkelig er desperat.

Hvordan er det underlagsalget egentlig?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Sesongkort

Post by Crazy horse »

J I P wrote:Hvordan skal man klare å lokke kvinnene i Bodø på kamp? Få Thiago til å posere halvnaken de kampene han evt. ikke spiller kommende sesong?
Vet ikke helt....Tror faktisk det er lettere å lokke menn til damekamper med slike stunt. 8)
Fotball er nesten alltid morsomt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Sesongkort

Post by liverglimt »

Kvinnfolk vil ha det koselig på kamp. Da må klubben spørre damene hva de vil ha på kamp. Mulig pledd løser mye? :D
@liverglimt
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Sesongkort

Post by gorgo »

Jeg vet ikke hva damer generellt "vil ha" på kamp, men fruen min vil kun ha god fotball, og mange mål av Glimt. :D Men at det kan være endel å hente hos damene i Bodø, som "kun" går på kamp for at typene/kjærestene deres drar dem med seg på Aspmyra er vel ikke nå tvil om... :tenk
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Sesongkort

Post by Nilzo »

På høgskola idag var det noen som ga bort gratisbiletter til BHK, 50 stk, og hvis disse 50 kom på kampen skulle de få nye 50 til neste hjemmekamp.

Tror man kan tjene en del på å gi bort billetter, dersom man gir en bilett til en som normalt ikke går på kamp, kan det jo hende han liker det og kommer tilbake en annen gang. Uansett legger man sikkert igjen noen penger i kiosken, samt at en fullere stadion rett og slett ser bedre ut.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Sesongkort

Post by Heltenjohn »

Enig!
Glimt er ikke i den posisjonen at de kan utnytte publikum!
Da må dem heller la publikum "utnytte" Glimt.
Om så ikke bare gratisbilletter, så kanskje man kunne prøvd noen andre "stunt"?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Sesongkort

Post by G-s-enz »

Da va sesongkort anskaffa :D
Kjøpte likegodt drakt i samme slengen,selv om jeg ikke har råd :)


No er det bare å telle daga :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongkort

Post by eidurgud »

Kjøpte likegodt drakt i samme slengen,selv om jeg ikke har råd
Du jobber vel ikke i Glimt..?
K_Duck

Re: Sesongkort

Post by K_Duck »

^Er en del av supporterskaren som liker å kle seg i gult, da spesifikt draktskjorter. Litt av en gjeng, eh?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Sesongkort

Post by G-s-enz »

eidurgud wrote:
Kjøpte likegodt drakt i samme slengen,selv om jeg ikke har råd
Du jobber vel ikke i Glimt..?

Hahah spot on :wink:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Sesongkort

Post by Trodal »

Da er vi oppe i 36 solgte på J. Fortsatt bare 19 på Toyota (sammenligner med Toyota, da det vel er eneste tribunen ellers på Myra hvor det selges sesongkort uten faste plasser).
Runder vi 40 til helga?

Det klages på at fansen er trege med å kjøpe esongkort, men i motsetning til øvrige sesongkortkjøpere må vi tross alt stille fysisk opp i Glimtshopen, som har åpent kun to dager i uka.

Åpningstidene i Glimtshop:
Hver torsdag 12-18
Hver lørdag 12-16
Keep on rockin' in the free world!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Sesongkort

Post by MhepA »

Det er fortsatt dårlig salg, mulig det er for vanskelig for enkelte å kjøpe sesongkort.
Hvordan var salgstallene på denne tida i fjor?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply