Vi blir tippa nederst

Moderators: Sulliken, Larsen

Hva synes du om VG' s ''ekspert''-tips

Ikke rart, vi er nyopprykka..
48
59%
Tåpelig
14
17%
Hvem bryr seg jeg er sulten...
20
24%
 
Total votes: 82

DGH Web
Posts: 64
Joined: Wed Oct 17, 2007 10:43 pm
Location: Aspmyra
Contact:

Post by DGH Web »

Skråstreken om det å bli tippa nederst.

http://dengulehorde.no/iwips/1658115646 ... g%20nyhet/
JonasG
Posts: 3
Joined: Sun Mar 16, 2008 4:17 pm

Post by JonasG »

NorskeFans.com tipper også Bodø/Glimt nederst: Må stole på veteranene
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

JonasG wrote:NorskeFans.com tipper også Bodø/Glimt nederst: Må stole på veteranene
En bra analyse hvertfall, registrer at de har samme ellver som også jeg tror Kåre blir å lande på.
Tippeliga 2015
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

FSHelgeland wrote:
JonasG wrote:NorskeFans.com tipper også Bodø/Glimt nederst: Må stole på veteranene
En bra analyse hvertfall, registrer at de har samme ellver som også jeg tror Kåre blir å lande på.
Den klart beste analysen til nå.
I medgang og motgang
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

hippo wrote:Stig Johansen, Runar Berg, Jan Derek Sørensen, Stian Theting er spillere som ikke kan være med å heve Glimt lenger.
Ikke for å være overdrevet optimistisk på noen som helst måte, men akkurat det du sier der er det vel strengt tatt ingen som vet før et stykke av sesongen har passert. Jeg skjønner tankegangen din, men disse har vært avskrevet før også.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

hippo wrote:Litt realisme skal vi bare ta med oss inn i sesongen. Det blir veldig vanskelig å unngå et nedrykk. Spillerstallen er rett og slett for dårlig. Spesiellt offensivt. Det går ikke med en spillegruppe som har eldre spillere som har gått ut på dato. Når disse så skal være stammen blir det for dårlig. Vi kan ikke koke suppe på de prestasjoner som er gjort tilbake i tid.
Stig Johansen, Runar Berg, Jan Derek Sørensen, Stian Theting er spillere som ikke kan være med å heve Glimt lenger.
Tror dessverre at det blir svært vanskelig for Glimt å vinne særlig mange kamper i år.
Da må ungt sultent blod inn.
Spesielt offensivt???? jeg vil påstå at angrepet er vår beste lagdel. Alderen på spillerene har ingenting å si for inneværende sesong. I tillegg så har vi talenter som forhåpentligvis er klare til å ta over i løpet av et par år. Jeg tror ikke sulten vil være noe problem for gamle kara i år selv om de hadde tydelige motivasjonsproblemer i fjor. Forøvrig så er det spillere som Thiago, Trond, Birkir, PVR og Alo som skal heve Glimt i år. Videre så håper jeg at det ikke tar så fryktlig lang tid før Runar finner god formen. I tillegg så tror jeg at vi er avhengi av at en av de sentrale midtbane spillerne virkelig lykkes( Olav, Christian eller Stian).

Jeg ser at mange av avisene er opptatt av vårt lave bunn nivå. Personlig så mener jeg at det er helt urelevant, spørsmålet er hvor mange kamper vi greier å spille over pari, for gjør vi ikke det så vil vi tape.
I medgang og motgang
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Begod wrote:Jeg ser at mange av avisene er opptatt av vårt lave bunn nivå. Personlig så mener jeg at det er helt urelevant, spørsmålet er hvor mange kamper vi greier å spille over pari, for gjør vi ikke det så vil vi tape.
Det som er artig er jo at flere alltid skal påpeke at Runar og Stig er menn for de store kampene (ihvertfall så lenge vi var i Adecco), men nå kommer disse store kampene hver helg. Hvordan takler de det? Stig var ukonsentrert i ett sekund mot Aalesund og ble brukt som bøye. Som spiss kunne du ta deg et 5-minutt. Som back er det uaktuelt.

PS! Noen som så TV Sport på lørdag kveld???
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

dalers wrote:
Begod wrote:Jeg ser at mange av avisene er opptatt av vårt lave bunn nivå. Personlig så mener jeg at det er helt urelevant, spørsmålet er hvor mange kamper vi greier å spille over pari, for gjør vi ikke det så vil vi tape.
Det som er artig er jo at flere alltid skal påpeke at Runar og Stig er menn for de store kampene (ihvertfall så lenge vi var i Adecco), men nå kommer disse store kampene hver helg. Hvordan takler de det? Stig var ukonsentrert i ett sekund mot Aalesund og ble brukt som bøye. Som spiss kunne du ta deg et 5-minutt. Som back er det uaktuelt.

PS! Noen som så TV Sport på lørdag kveld???
Tenker du klokka 2200, da Semb tippet oss nederst?. Ja. For en gangs skyld kom det ikke masse faktafeil (bortsett fra innbyggertallet i Bodø). Han understreket faktisk at det ikke var noe problem med midtstopperne, at de var god, men akillesen nok kommer til å bli backene, noe som gjør at vi kommer til å slippe inn en del unødvendige mål, og at det er derfor han trur at vi rykker ned.

Midtbanen mener han burde greie seg, da vi kan ha flere konstellasjoner, og trekker fram Birkir. Han liker angrepsrekka vår.

Han har jo forsåvidt et poeng når det gjelder forsvaret. Men hvis Mournir gjør en bra jobb frem til en ny back er på plass (antageligvis i sommervinduet), så mener jeg vi har muligheter til å greie oss.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

bjornage wrote:Vi har uten tvil det som ser ut som tippeligaens dårligste backer. Såfremt ikke Ruben gjør et mirakaløst tidlig comeback så tror jeg Mounir vil komme til å slite stort defensivt. Krysser fingrene for en ny VB her. Stig har vist seg frem tidligere, men er nødt til å heve seg betraktelig for å kunne hevde seg i TL tipper jeg. Hadde selvfølgelig ikke gjort noe om jeg tar feil 8)

Det er mye merkelig argumentasjon ute og går for å rettferdigjøre at vi ender sist. Jeg stusser spesielt på at mange ser på det som et enormt minus at vi har mistet Hoftun, og det er litt tynn argumentering. Sportslig sett var en god adeccostopper, men ikke i nærheten av å være god nok for Tippeligaen. Nå har vi heldigvis tre lovende stoppere i Bjørdal, PVR og Alo so tror vi er godt dekket der. Men til syvende (eller fjortende?) og sist ser det ikke særlig bra ut for oss i år, men jeg har likevel trua og tror ikke vi kommer til å rykke ned. Vi kommer nok til å havne blant de 4-5 siste, men tror vi klarer å holde unna nedrykk.

Forhåpentligvis vil vi klare å overraske i år, tradisjonelt sett har vi hatt godt grep på "storlag" som Brann og Viking bl.a, så det er slettes ikke umulig at vi vil klare å hente noen poeng fra de største lagene også. (Foruten RBK, som vi alltid spiller jevngodt med men likevel taper for med 3-4 mål)

Glimt passer best som underdog, det er det liten tvil om. Vi gjør det aldri bra når ekspertene tror vi vil gjøre det godt, og motsatt. Bare se i forkant av 2003 og 2004 sesongen.

Til slutt må jeg nevne at jeg har registrert at http://www.alltidfotball.no tipper TIL på medaljeplass (http://www.alltidfotball.no/index.php?o ... &Itemid=33). TIL har et veldig godt lag i år, men medalje? Latterlig tips.
Sjekk hvem som har skrevet dette tipset, du =)
http://www.alltidfotball.no/index.php?o ... &Itemid=29
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Alltidfotballs vurdering kan vi ikke ta seriøst. Der er 1/3 av artikkelen satt av til ishavslaget. Det sier det meste. Ellers er det en tynn vurdering. 8)
@liverglimt
JonasG
Posts: 3
Joined: Sun Mar 16, 2008 4:17 pm

Post by JonasG »

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

liverglimt wrote:Alltidfotballs vurdering kan vi ikke ta seriøst. Der er 1/3 av artikkelen satt av til ishavslaget. Det sier det meste. Ellers er det en tynn vurdering. 8)
Nå er det vel ikke AlltidFotball sin vurdering, men en blogg hvor John Idar Jensen skriver sin mening.
J.I.Jensen er TIL supporter, og har normalt sett vært meget kritisk til TIL sine muligheter. Senest i fjor sommer skrev han etter at TIL hadde solgt Årst at han var sikker på at TIL kom til å rykke ned, og at Glimt kom til å ryke opp. Han fikk rett i en ting.....
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Frodo Baggins wrote:
liverglimt wrote:Alltidfotballs vurdering kan vi ikke ta seriøst. Der er 1/3 av artikkelen satt av til ishavslaget. Det sier det meste. Ellers er det en tynn vurdering. 8)
Nå er det vel ikke AlltidFotball sin vurdering, men en blogg hvor John Idar Jensen skriver sin mening.
J.I.Jensen er TIL supporter, og har normalt sett vært meget kritisk til TIL sine muligheter. Senest i fjor sommer skrev han etter at TIL hadde solgt Årst at han var sikker på at TIL kom til å rykke ned, og at Glimt kom til å ryke opp. Han fikk rett i en ting.....

Alltidfotball er en "borgeravis". Den er bygget opp ved hjelp av blogger. Da blir de for artikler å regne. Og defacto, så blir hver blogg ansett om alltidfotballs mening.
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Alltidfotball er ikke lengre en borgeravis.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

En av mine favorittsider på internett:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=53666
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1403

Supporterne i FFK har litt trua på oss....ser oss ikke på de to nederste:)
Post Reply