Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Moderators: Sulliken, Larsen

RS2-Gti

Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by RS2-Gti »

Var på Glimtshoppen nå å skulle sikre meg bilett på J feltet. Har ikke rukket å melde meg inn i DGH, men ønsket å stå sammen med dere på denne kampen likevell. Hva opplever jeg ? De krever meg 305 pr bilett, så det blir 610 for meg og en kompis - og jeg fant ut at det måtte jeg vel dersom jeg skulle få "pass" på rett inngang.

Fy faen, det føles som jeg har blitt ranet på åpen gate!!!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Cheese Smirnoff »

Prisen er vel laget fordi det er nettopp medlemmer av DGH som skal stå på J-feltet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Kenneth »

200 kr for DGH-medlemskapet ja + billett.

Du blir jo ikke å betale dette hver gang da :D
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Trapattoni »

RS2-Gti wrote:Var på Glimtshoppen nå å skulle sikre meg bilett på J feltet. Har ikke rukket å melde meg inn i DGH, men ønsket å stå sammen med dere på denne kampen likevell. Hva opplever jeg ? De krever meg 305 pr bilett, så det blir 610 for meg og en kompis - og jeg fant ut at det måtte jeg vel dersom jeg skulle få "pass" på rett inngang.

Fy faen, det føles som jeg har blitt ranet på åpen gate!!!
305 er vel ordinær pris på G og H. De dyreste plassene på hele Aspmyra.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by NupiSnowJog »

Fy flate! Det var mye penger!

Hvor mye koster det for en student på J-feltet? Jeg føler meg litt kampklar idag!
ARGH!
Avedis
Posts: 348
Joined: Thu Mar 25, 2004 8:22 am
Location: København

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Avedis »

Det er vel ca 100,- for DGH medlemer på J-feltet. Dermed lønner det seg veldig fort å kjøpe medlemskap i DGH og suporterbillett framfor å kjøpe vanlige billetter på det feltet.
RS2-Gti

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by RS2-Gti »

Sjokkert, nesten som det er en skadefro stemning fordi at jeg ikke var DGH medlem.
TronEE
Posts: 104
Joined: Mon Jul 25, 2005 12:40 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by TronEE »

RS2-Gti wrote:Sjokkert, nesten som det er en skadefro stemning fordi at jeg ikke var DGH medlem.
Kunne du ikke bare betale medlemskapet (200,-) og billetten (100,-)...? Da hadde du jaggu spart en femmer :wink:
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Skriket »

TronEE wrote:
RS2-Gti wrote:Sjokkert, nesten som det er en skadefro stemning fordi at jeg ikke var DGH medlem.
Kunne du ikke bare betale medlemskapet (200,-) og billetten (100,-)...? Da hadde du jaggu spart en femmer :wink:
Nei, han hadde ikkje spart nåkka.. Billettan på J-feltet e på 120,-(inkl. avgift), men på sikt vil man selvfølgelig tjene på d :)
Ækte nordnorsk stolthet!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Kenneth »

Enkeltbilletten koster 100,- kr + billettgebyr på 20,- kr... altså 120,- kr totalt. Rs2-Gti hadde sånn sett tapt 15,- kr på det ;)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Trodal »

Kunne alternativt kjøpt en billett på det tilstøtende I-feltet til kr 250 (og spart kr 55)...
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by eidurgud »

Når man først er inne på prisene..

I fjor kostet en "vanlig" billett på J-feltet 280,- mens den i år koster 305,- visstnok. En økning på 25,-
I fjor kostet en "DGH-billett" på samme felt 100,- mens det i år koster 120. En økning på 20,-

I fjor kostet familiebilletter (2+2) på NBtribuna 300,-. 75 kroner pr billett. I år koster de samme billettene 520,-. Det er en økning på 55,- pr billett!


At det skilles mellom en ordinær DGH'er og en jr-DGH'er skjønner jeg, men hva er dette med student/militær-DGH'er? Hvorfor flere enn to kategorier DGH'ere? Hva blir det neste? DGH'ere med jobb og DGH'ere uten jobb?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by dalers »

eidurgud wrote:At det skilles mellom en ordinær DGH'er og en jr-DGH'er skjønner jeg, men hva er dette med student/militær-DGH'er? Hvorfor flere enn to kategorier DGH'ere? Hva blir det neste? DGH'ere med jobb og DGH'ere uten jobb?
Here We go again? 8) Studenter/militære skal vel neppe tape på å melde seg inn i en SÅ VIKTIG FAKTOR for Glimt, som det DGH er :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by eidurgud »

Det er snakk om en tier i forskjell, davids! Hva er vitsen med det? Det lager bare mer krøll for de som selger billetter, jo flere kategorier, jo tregere går det!

Hadde det vært snakk om en 50lapp pr. billett kunne jeg skjønt vitsen, men når det bare er snakk om ti kroner ser jeg rett og slett ikke poenget!
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Heltenjohn »

Ikke for å virke blærete eller noe som helst støtende mot dem som enda ikke har meldt seg inn/betalt medlemskontigenten. Men dette er vel et årlig problem, både for DGH og for etternølere, at man ikke greier å betale før første kamp. Synes "kasserer'n" har gitt rikelig med info og muligheter til å betale + stand, etc.
Da synes jeg det er urimelig å klage over bill.prisene, selv om de er stive!
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by silje »

Heltenjohn wrote: Da synes jeg det er urimelig å klage over bill.prisene, selv om de er stive!
Har du vært på andre tippeliga arenaer der det er mye billigere å komme inn???
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by mutz »

Heltenjohn wrote:Synes "kasserer'n" har gitt rikelig med info og muligheter til å betale + stand, etc.
Heilt enig!!!:)

:glimt kasserer'n :glimt
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by dalers »

silje wrote:
Heltenjohn wrote: Da synes jeg det er urimelig å klage over bill.prisene, selv om de er stive!
Har du vært på andre tippeliga arenaer der det er mye billigere å komme inn???
Har selvfølgelig litt med standard på stadion og hvilken pris en KAN ta. I Bodø virker det som en må nesten gjøre en liten markedsundersøkelse på hva folk ønsker å betale for å se Glimt. Synd, men sant.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
RS2-Gti

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by RS2-Gti »

Heltenjohn wrote:Ikke for å virke blærete eller noe som helst støtende mot dem som enda ikke har meldt seg inn/betalt medlemskontigenten. Men dette er vel et årlig problem, både for DGH og for etternølere, at man ikke greier å betale før første kamp. Synes "kasserer'n" har gitt rikelig med info og muligheter til å betale + stand, etc.
Da synes jeg det er urimelig å klage over bill.prisene, selv om de er stive!
Altså - jeg ble ikke opplyst om noen alternativer for å ha det klinkende klart. Også trodde jeg det var kommet opp stengsler mellom sonene på tribunene, slik at å kjøpe til feltet ved siden, som var billigere, trodde jeg ikke var mulig.

Men hvorfor da ikke kun selge en pakke på J ? Medlemskap og bilett, og ingenting annet ? Nei, fordi det taper glimt på. Griske jævler.
RS2-Gti

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by RS2-Gti »

dalers wrote:
silje wrote: Har du vært på andre tippeliga arenaer der det er mye billigere å komme inn???
Har selvfølgelig litt med standard på stadion og hvilken pris en KAN ta. I Bodø virker det som en må nesten gjøre en liten markedsundersøkelse på hva folk ønsker å betale for å se Glimt. Synd, men sant.
Amen!

Snittpris på 200 med 4000 tilskuere = 800000
Snittpris på 150 med 6000 tilskuere = 900000

Samtidig vil mere tilskuere lage mere liv, og gi mersalg på salgsbodene.
Vinn-Vinn situasjon! Og det går jo ann å prøve i EN kamp for å se om det virker.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by Heltenjohn »

DGH har gjort en bra jobb med sin markedsføring av innmelding :klapp
men kanskje en ide er å kjøre mer reklame om fordelene med å være medlem!?
Glimt fra Glimt, bukk utenfor Glimtshop ++ eller er det en liten hemmelighet slik at Glimt skal tjene mest mulig?
Det man vet er at de som kommer på J-feltet roper og er engasjert uansett hvilke baktanker de skulle ha for å kjøpe billige bill. T.o.m en brannfan som jeg hadde med meg ropte og sang for Glimt :shock:
Personlig så tok det ei stund før jeg ble medlem fordi jeg trodde det var dyrt å stå på J-feltet. Da jeg først fikk vite om at det var så billig, fantes det ikke halvårsmedlemskap i DGH, derfor fikk jeg en kompis til å kjøpe bill. til meg resten av sesongen før jeg året etter melde meg inn!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by liverglimt »

RS2-Gti wrote: Snittpris på 200 med 4000 tilskuere = 800000
Snittpris på 150 med 6000 tilskuere = 900000

Samtidig vil mere tilskuere lage mere liv, og gi mersalg på salgsbodene.
Vinn-Vinn situasjon! Og det går jo ann å prøve i EN kamp for å se om det virker.
Her viser du at du ikke har skjønt regnestykket. Det kommer ikke 50% ekstra folk på kamp om du setter ned prisen med 25%.

Kvalikkampen i fjor viste potensialet og prisene var såkalt "høye". Glimt har 13 kamper som skal betale stadion, lønninger og tilfredsstille sponsorer. Da nytter det ikke å gi bort kampbilletter. Flere tilskuere krever flere folk som jobber og det koster mer penger. Da må man dekke kostnadene. Det gjør man ikke om det blir for billig.
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by RS2-Gti »

liverglimt wrote:
RS2-Gti wrote: Snittpris på 200 med 4000 tilskuere = 800000
Snittpris på 150 med 6000 tilskuere = 900000

Samtidig vil mere tilskuere lage mere liv, og gi mersalg på salgsbodene.
Vinn-Vinn situasjon! Og det går jo ann å prøve i EN kamp for å se om det virker.
Her viser du at du ikke har skjønt regnestykket. Det kommer ikke 50% ekstra folk på kamp om du setter ned prisen med 25%.

Kvalikkampen i fjor viste potensialet og prisene var såkalt "høye". Glimt har 13 kamper som skal betale stadion, lønninger og tilfredsstille sponsorer. Da nytter det ikke å gi bort kampbilletter. Flere tilskuere krever flere folk som jobber og det koster mer penger. Da må man dekke kostnadene. Det gjør man ikke om det blir for billig.
Spør Sharif om lave priser er tingen.

Og det som er sikkert - man vet ikke før man har prøvd.
Odd reduserte jo prisene på kvallikkampene og tribunene var vel smekk full.
Mandalskam hadde gratis (?) inngang mot Glimt, og fyllte vel stadion ?

Pris har mye å si for mange. Spesiellt da Glimt er et supplement for en del.
Toyotatribunen er jo en spøkelsestribune. Hva med å selge bilettene der grisebillig ? 70 kr ?

Er jo bare å prøve ... er solgt såpass mange sesongkort i forhold til antall tilskuere at man har lite å tape på å prøve reduserte priser på en eneste kamp. Virker det kan man jo prøve flere om det totale regnestykket går bedre.

Og dette med antall frivillige. Jeg vil tro Glimt nærmest MÅ ha antall frivillige som tilsvarer tilgjengelige plasser på tribunen, spesiellt mtp sikkerhet osv. Om ikke må dem jo spekulere i at det kommer 4000, og da kan man vel ikke klage på om det faktisk gjør det, for da er jo ikke fasalitetene bedre enn som så.

I korte trekk; jeg vet ikke om det fungerer, men du vet heller ikke om det ikke fungerer.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by liverglimt »

RS2-Gti wrote: Spør Sharif om lave priser er tingen.

Og det som er sikkert - man vet ikke før man har prøvd.
Odd reduserte jo prisene på kvallikkampene og tribunene var vel smekk full.
Mandalskam hadde gratis (?) inngang mot Glimt, og fyllte vel stadion ?

Pris har mye å si for mange. Spesiellt da Glimt er et supplement for en del.
Toyotatribunen er jo en spøkelsestribune. Hva med å selge bilettene der grisebillig ? 70 kr ?

Er jo bare å prøve ... er solgt såpass mange sesongkort i forhold til antall tilskuere at man har lite å tape på å prøve reduserte priser på en eneste kamp. Virker det kan man jo prøve flere om det totale regnestykket går bedre.

Og dette med antall frivillige. Jeg vil tro Glimt nærmest MÅ ha antall frivillige som tilsvarer tilgjengelige plasser på tribunen, spesiellt mtp sikkerhet osv. Om ikke må dem jo spekulere i at det kommer 4000, og da kan man vel ikke klage på om det faktisk gjør det, for da er jo ikke fasalitetene bedre enn som så.

I korte trekk; jeg vet ikke om det fungerer, men du vet heller ikke om det ikke fungerer.
Det er ikke snakk om hva som fungerer. Det er snakk om økonomi. Og sammeligne fotball med en dekkleverandør forteller meg en ting. Du er useriøs og skjønner helt åpenbart ikke bedriftsøkonomi.

I går ble det solgt 1000 billetter de siste 90 minuttene. Det er relativt bra. Hvis flere hadde kjøpt billetter på forhånd så hadde det vært flere inne på stadion også. Men du har jo startet denne tråden for å fortelle at du betalte en høy pris på jefeltet fordi du ikke har meldt deg inn i DGH og kjøpt sesongkort allerede. Muligheten har bare vært der siden jul. :tenk
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Fy faen! Billettpris J - kr 305!!!!!

Post by RS2-Gti »

Eier eget firma, men kan ikke bedriftsøkonomi. Virkelig ?

Og at du er uenig med meg, gjør meg ikke useriøs, bare uenig.
Post Reply