Ang. bilettrøbbel

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Ang. bilettrøbbel

Post by MhepA »

Hva skal Glimt gjøre for å unngå dette i neste hjemmekamp mot Stabæk, en kamp som sannsynligvis kommer til å trekke flere tilskuere? Det er jo tydelig at folk ikke lærer av å komme for seint. Men bilettsystemet skal fungere slik at de aller fleste kommer seg inn før kampen har startet. Hvis de f.eks. hadde åpnet to luker til hadde jo det vært strålende.
Muligens en ekstra for Diadora og en ekstra for Nordlandsbanken + Toyota. Hadde dette hjulpet?
Det er rett og slett amatørmessig å ha så mange tilskuere som ikke kommer inn før kampen er halveis ferdig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Knuta »

MhepA wrote:Hva skal Glimt gjøre for å unngå dette i neste hjemmekamp mot Stabæk, en kamp som sannsynligvis kommer til å trekke flere tilskuere? Det er jo tydelig at folk ikke lærer av å komme for seint. Men bilettsystemet skal fungere slik at de aller fleste kommer seg inn før kampen har startet. Hvis de f.eks. hadde åpnet to luker til hadde jo det vært strålende.
Muligens en ekstra for Diadora og en ekstra for Nordlandsbanken + Toyota. Hadde dette hjulpet?
Det er rett og slett amatørmessig å ha så mange tilskuere som ikke kommer inn før kampen er halveis ferdig.
For meg høres det utrolig ut at et bilettsystem ikke takler 5000 som skal inn på kamp. Dersom 3000 som i dette tilfellet hadde kjøp bilett på forhånd betyr det at det var 2000 som skulle inn siste halvtimen. Med f.eks med 6 bilettluker betyr der 330 personer pr.luke. En kamerat av meg møtte opp ved stadion kl, 17.25, kom inn kl. 18.15. Det høres utrolig ut.
Jeg håper at dette kun var en barnesykdom, og at det drilles kraftig i Glimt fram mot Stabæk-kampen for å unngå denne flausen. Flaut rett og slett. Glimt spilte en fantastisk kamp, og dette ødela nok mye for Bodø-folk.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by dalers »

Glimt kunne kanskje ikke gjøre noe, men det heter seg at kunden har alltid rett og Ernst kan lære seg et par tv-triks i så måte :wink:

"Vi skal rette på dette!"
"Vi beklager på det sterkeste!"

er to setninger som BØR komme automatisk.

Så VET jo selvfølgelig vi som er her inne at en bør komme tidlig på kamp no mather what :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Heltenjohn »

Ettersom jeg fikk med meg så beklaget Ernst dette...
Uansett så virker det som om Glimt og Bodø ikke helt var klar for TIPPELIGA-start, Da tenker jeg på det praktiske...
I lørdagens avis stod det at man kunne kjøpe bill. på alle 7/11 og Narvesen kioskene, men det gikk ikke! Så da måtte man pent stille seg i kø i glimtshopen! Der gikk det tregt...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by dalers »

Heltenjohn wrote:Ettersom jeg fikk med meg så beklaget Ernst dette...
På oppfordring fra jounalisten nærmest 8) Men det kom jo en slags beklagelse. Etterfulgt av
"De kom for seint"/"De må komme tidligere" eller noe sånnt.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Sebulba »

Beklagelsen til Ernst var så lite troverdig at nøyaktig ingen tror han var oppriktig lei seg, som tidligere nevnt kom den etter press fra reporteren.

Personlig nekter jeg å tro at folk kommer så veldig mye tidligere på kamp andre plasser, så her har Glimt en jobb og gjøre inn mot neste hjemmekamp.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by silje »

Har vært på mange stadioner i Norge. De fleste kommer tidligere enn 17.45 på kamp! Kom i god tid, kjøp gjerne biletten på forhånd!
Gi heller administrasjonen i Glimt litt kredit for alt det arbeidet de faktisk har lagt ned før seriestart!
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by liverglimt »

Jeg er fornøyd om 4200 som vil se kampen kommer. At folk kommer inntil en halv time før kampen og klager på manglende billetter er patetisk. Jeg har lest mange av kommentarene og jeg sier bare:
– Hold dere i sofaen. Dere trenger ikke å gå på kamp om dere ikke klarer å kjøpe billetter før kamp.

Det var solgt 3200 billetter 90 minutter før kampstart. Det burde vært flere. Da hadde dere kommet inn. Jeg så heldigvis ikke den patetiske personen på tv som banner og sverter. Håper han for all tid holder seg hjemme når det er kamp i Bodø. :fy
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by dalers »

silje wrote: Gi heller administrasjonen i Glimt litt kredit for alt det arbeidet de faktisk har lagt ned før seriestart!
Det er svært mange som jobber steinhardt før kamp og administrasjonen jobber hardest! Det er bare så synd at dette billettkaoset blir fokuset etter en kamp. Og så er det selvfølgelig beklagelig at de som fronter adminsitrasjonen utad ikke opptrer slik at adm. kommer godt ut av det.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by ingen87 »

Folk må bli flinkere til å kjøpe billetter på forhånd! Enten på 7/11 eller Narvesen. La meg merke til at noen skrev i en annen tråd at det ikke gikk i helga? Da hjelper det sjeldent veldig bra.. Uansett så har det vært muligheter for å kjøpe billetter på feks glimtshopen en god stund, og allerede nå kan folk begynne å kjøpe til Stabæk-kampen! Når sant skal sies så tror jeg faktisk ikke jeg har kjøpt billett på kampdag en eneste gang! Tror det seneste må være lørdag før kamp, da gikk jeg fra Alstad til Stormyra! Dette var siste kampen mot Rosenborg før nedrykket, men skulle jo være sikker på å få plass :) Håper noen lærer av dette, å ikke bare tenker "nei dette gidder vi ikke igjen", håper noen kan være litt selvkritisk, ja også Ernst Pedersersen, for hans kommentarer til TV..
Førr Evig!
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by mutz »

På 7/11 og narvesen var ikke J-feltet åpen for salg enda på lørdag, å det var veldig uheldig!

Det var samme problem forige sesong, på første kamp, men så blei problemet fikset! så vi får håpe det gjør det nu også!!:)

Når vi fant det ut på standen på lørdag, så dro Glimtmannen opp til Aspmyra, å skrev ut billetter som vi selgte til J-feltet på standen i glasshuset!:)
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by ingen87 »

Hørtes bra ut, for det jeg ikke skjønner er jo at Bodø-væringer inkludert meg har behov for å traske i gatene på lørdagsformiddag. Derfor skjønner jeg liksom ikke hvorfor folk i samme slengen kjøper bilett til kampen, når man antakeligvis spaserer forbi enten 7/11 eller Narvesen.. Greier bare ikke å se problemet med å kjøpe der!
Førr Evig!
Lasse
Posts: 52
Joined: Thu Mar 11, 2004 11:27 pm
Location: Bodø

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Lasse »

Sorry postet denne i kamptråden skulle poste den her....

:wink: Lenge siden jeg har vært her inne nå, virkelig fin layout Larsen


Wow, utrolig at glimt får 2.min mer "airtime" på tv2 pga en "supporter" som står å vil ha halv pris på billettene og aldri skal tilbake til Aspmyra...
(All publisitet er god publisitet)


Men over til det jeg ville si noe om... Jeg jobber, å har jobbet i 10 år frivillig for Glimt i billettluka, aldri i de 10 årene jeg har vært der, har jeg hørt så mye dritt blitt slengt som jeg gjorde i dag..

Jeg skjønner veldig godt at folk blir sure for at de ikke kommer seg inn på kamp, det hadde jeg også blitt, hverfall etter at det var scoret to mål, men COME ON PEOPLE..! Trenger ikke miste alt som heter normal folkeskikk..
Jeg er den første til å innrømme at det kunne vært gjort masse anderledes, det tror jeg oppriktig at alle i glimt mener. Ingen som er tjent med at situasjonen var som den var i dag. Å jeg kan love at ting blir veldig mye annerledes neste kamp enn de var i dag.

Dette er ikke akkurat noe nytt, på alle store kamper, Rbk, VIF, TIL ,er det sånn, det slår aldri feil.. Alle tror det er bare og komme 17:30 å tro at de slipper rett inn, og for å ikke glemme de som kommer 17:59 å sier "æ skal ha nåkka midt på å langt oppe, å så vil æ sitt atme han Anders på fjerderad, å så må det faen ikke kom nåkka regn på mæ, før da kommer æ å tar dæ, men æ gidd faen ikke å betale nåkka mer en honnørpris, fy faen kor dyr du e."

Men dette er noe jeg er vandt med, dette er helt greit, jeg orker ikke hisse meg opp pga av folk som dette, for dette er uvitende mennesker.
Men fra kl 1800 var køen på krigsstien, da var det egentlig ikke vits å si noe som helst.
Hvis man sa det var lurt og komme tidligere fikk man bare en maskinpistol kommentar som hadde bygget seg opp den halvtimen de hadde stått i kø, så det var like greit å bare klistre på smilet, å håpe at glimt scoret så jeg hvertfall kunne ha noe å glede seg over,å heldivis gjorde de det.. TO GANGER..Heia Glimt!! Fikk ikke sett disse scoringene, men klager jeg?
Jeg er enig at masse må gjøres for å ordne opp i dette,for jeg ønsker ingenting annet enn fullstappet Aspmyra, med gule flagg i vinden.
For det viktigste i dag er jo at Glimt vant, å vi leder eliteserien igjen, lenge siden sist

Kunne skrevet masse mer, men har ikke lyst til å kjede folk med lange historier fra billettbua Så nå er det bare en ting å gjøre, starte opp neste kamptråd å glede seg til neste kamp;)
Ha en fabelaktig dag:)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Trapattoni »

Lasse wrote:Kunne skrevet masse mer, men har ikke lyst til å kjede folk med lange historier fra billettbua Så nå er det bare en ting å gjøre, starte opp neste kamptråd å glede seg til neste kamp;)
Fint å høre litt fra dere som jobber frivillig og mottar masse kjeft. Håper folk som lirer av seg all mulig dritt til folk som jobber dugnad kan vurdere å tenke seg om et par ganger først, men det er kanskje for mye forlangt?
RS2-Gti

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by RS2-Gti »

Okei - ting nummer èn - ja si at folk bare kan holde seg hjemme. Den harde kjernen, som kommer på kamp uansett. Hva består den av ? 1000 stk ? Ikke noe mere i allefall! Tenker da på dem som kommer stort sett uansett behandling osv.
Sett at snittet ville vært 6000 med god behandling. 5000 tilskuere ganger snittpris på 200. Det er 1 mill i tapte bilettinntekter pr kamp, ergo 13 mill i året. Står virkelig ledelsen og strammer opp 13 mill og ber dem petle seg tidligere på kamp, slik at de kan få betalt 200 kr i snitt for å se kampen ? Neineinei, dette er en VARE! Ikke pokker om jeg hadde stått i 30 min i kø på Burger King for å få meg mat! Spesiellt ikke om når jeg kom til kassa, hadde dem sagt, du skulle kommet før!

Håper dere som klager har en pheeeeit konto som kan dekke inn tapene om det skulle slå til at "de kan bare bli hjemme". For "de" som bare trenger litt ekstra grunn til å bli hjemme med 2 plussgrader og vind ... ja, det er nok flere enn du tror!

Og at folk klager - det er engasjement - og det trenger vi MER av. Så vær glad folk klager. De som ikke klaget, gikk sannsyneligvis hjem og så på fotballextra ...

All honnør til de frivillige, skjønner ikke at dem orker. Hadde aldri klart å være på myra uten å se kampen. Men liker dere det ikke, er det jo ingen som tvinger dere til å være der. Og om de frivillige ikke skal få kjeft, så kan jo den feite ræva til ledelsen komme ned i porten å roe gemyttene. Alt er tilskuerene sin feil ... jaja, keep telling yourself that!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Sulliken »

Litt useriøst, men det var visselig 6-7 grader og vindstille....

Pubilum VAR advart.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Cheese Smirnoff »

RS2-Gti wrote:Og om de frivillige ikke skal få kjeft, så kan jo den feite ræva til ledelsen komme ned i porten å roe gemyttene. Alt er tilskuerene sin feil ... jaja, keep telling yourself that!
Ja, for kan man ikke ta dem som er ansvarlig, får man bare gå på første og beste person man møter og kjefta han opp for noe han ikke kan gjøre en døyt med.

Nei, folk som kjefter opp frivillige på Aspmyra er nok de samme som karakteriseres som Glimt-sytpeiser og medgangssupportere. Slipper vi bare en til av dem er jeg kjempefornøyd!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Sulliken »

De som kjefter og smeller på de frivillige er de samme folka som har milelange logger hos div. telefoni/internettselskaper.. Det er en helt egen mennesketype.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
RS2-Gti

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by RS2-Gti »

Sånn fungerer folk. Får du ikke møblene du har bestillt på Skeidar kjefter du på dem i kassa selv om det er leverandøren som ikke har overholdt fristen.

Forstod det sånn at det var mange sytpeiser på utsiden av stadion. Sikkert 1000. Ja, la oss ikke håpe vi får engasjerte folk inn på kampen. Så slipper vi at dem betaler penger for dette. Like greit, så sponser Cheese Smirnoff Birkir Bjarnarsson med lommepengene sine.
RS2-Gti

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by RS2-Gti »

Sulliken wrote:De som kjefter og smeller på de frivillige er de samme folka som har milelange logger hos div. telefoni/internettselskaper.. Det er en helt egen mennesketype.
Hæ ? Eller skal jeg si LOL ? Du må forklare tror jeg ...
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by poteten »

Bodø-væringene er spesielt sytete også da.
Kritisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Trapattoni »

RS2-Gti wrote:Sånn fungerer folk. Får du ikke møblene du har bestillt på Skeidar kjefter du på dem i kassa selv om det er leverandøren som ikke har overholdt fristen.
Sånn fungerer noen. Å bli frustrert er ikke det samme som fribillett til å oppføre seg som Julius.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by liverglimt »

poteten wrote:Bodø-væringene er spesielt sytete også da.
Helt klart og mange av dem eier ikke det som kalles folkeskikk. Greit å bli irritert, men man trenger ikke å la det gå utover alle rundt en.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Sulliken »

"Jeg fikk en purring forleden dag. Betalte den opprinnelige regningen i går, og skal d3erfor ikke betale purringen". "Sorry, det går nok ikke". "Hva!!??!?? Dette er den dårligsrte kundeservicen jeg noe sinne har fått"

Og så videre....

Uanset. Det er et faktum at klubben oppfordret folk til å være tidlig ute nettopp pga det nye billettsystemet, og man trenger heller ikke være Einstein for å skjønne at når noe så nytt skal implementeres, ja da skjærer som regel noe seg

Buføkkingshu
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Ang. bilettrøbbel

Post by Cheese Smirnoff »

poteten wrote:Bodø-væringene er spesielt sytete også da.

Bodø-væringer har ikke monopol på å være sytete. Tror hele Norge sliter med for mange sytpeiser, som aldri klarer å ta selvkritikk, men kritiserer noen som ikke kan kritiseres. Meeeeget irriterende!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply