Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by XuliX »

youron wrote:Da har jeg kjøpt meg Sumo abo. Apressen blir ikke enig om avtalen og kan drøye lenge før den er på plass.

***3 poeng i dag takk***
Finner ikke link til dagens kamp. Bomkjøp av deg også?
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

jeg streamer kampen i glimrende oppløsning nå :glimt
Stian Sommerheim
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Ser vi nå at treningsdosene har vært feildosert og for mye? Hører rykter om at de har trent 2 ganger dagen hele vinter. De fleste fotballhjerner innen fysisk trening mener dette fører til skader pga. at man sjeldent får restutiert seg inn. Er vell ikke et fasitsvar, men jeg tror mye av skadeproblemene kommer av et feil treningsregime.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Ser at Martin Pedersen var med til Høddkampen. Han var vel på benk sist helg sammen med Morten Konradsen. Noen som vet hvilken posisjon disse spiller i?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Midtforsvar, tror jeg. Var vel nevnt av Cato som en mulig bidragsyter til den skralle forsvarslinjen vi har.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hva med Konradsen? Får ikke noe ut av nettsidene til u-avdelingen.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mariasha »

Ser ut som han har spilt ving både for landslaget og for Glimt i G16-NM (i fjor?). Ikke at det bekrefter noe som helst, men ja. Innbiller meg at han har spilt midtbane i en treningskamp eller to?

I den Glimt-kampen står Morten Pedersen oppført som midtbane, for øvrig.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Glimt har som seg hør og bør fått et par TV-kamper. Papir-AN melder om at hjemmekampen mot Sandefjord 20.mai og bortekampen mot Start 28.mai vises på Zebra.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Er det nytreneren som ble ledig nå?
http://www.dagbladet.no/2012/04/27/spor ... /21340531/
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

- Hvis det ikke blir tre poeng mot Tromsdalen i kveld kan Glimt-ledelsen allerede nå gå i gang med å evaluere hva som gjøres på og utenfor banen i klubben, skriver jeg i denne ukes kommentar:

http://www.an.no/glimt/article6033976.ece

Mvh Børre A. :)
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Børre A. hadde en noe servil tilnærming til trenerspørsmålet for noen måneder siden. Børre A. har også vært veldig tilbakeholden overfor det vi har sett på banen i alle kampene til nå. Det er ikke bare røde uniformer som har skreket i øynene. Seier er likevel ikke nok, Børre! Selv med gevinst mot TUIL er det nødvendig å sette seg på bakrommene å spørre hva som skjer. Det er noen som leker seg med ideer som verken spillere eller trenere ser ut til å få til.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Enig med både Børre og Ecke her, vi bør i denne og i neste kamp begynne å se tilnærminger til mønster og spill som fungerer. Det trenger ikke nødvendigvis være 4-3-3 slik som vi kjenner det, men det bør være en tydelig samhandling og det bør være flere offensive bevegelser som gir valgmuligheter til ballfører. Vi vil rett og slett se et spill som begynner å fungere... så får vi håpe at påoengene kommer av et lag i spillemessig fremgang.
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Sanè på kanten er rett og slett feil. Dette blir litt som Semb når Iversen, Flo, Solskjær måtte være på banen samtidig, men i uvante roller. Sanè er midtbanespiller og typisk defensiv midtbanespiller, trenerne bør ha "baller" nok til å sette Sanè eller Berg ut av laget og sett en skikkelig kantspiller på kant, selv om Robertsen/Berglann isolert sett er "dårligere" spillere enn Berg/Sanè, det er viktigere at man har spillere som faktisk passer inn i rollene sine, slik at man kan oppnå god samhandling og få et tydelig samspill.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Syns ikke Sanè gjør seg helt bort - han er åpenbart god nok til å spille hvor som helst uten å gjøre det direkte dårlig, men noen ving er han ikke. Det virker som at han spiller fordi han er for god for benken og det ikke er plass på midtbanen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Da har eg studert litt tall: Vi har ikke gjort en bedre sesongstart siden 2007. Da hadde vi 9 p. etter 4 kamper. I 2010 hadde vi også 7 etter 4, men ramla jo stort av etter hvert.
I fjor tok vi i snitt 1,73 p. per kamp på hele sesongen, nå ligger vi på 1,75. Vi bør ligge nærmere 2 for å sikre opprykk.
Fotball er nesten alltid morsomt
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Gårdagens kamp vurdert med noen timers distanse: Herlig med tre poeng, men noe er alvorlig galt fatt med spillet. Om problemet er størst på benken eller på banen kan saktens diskuteres - sannsynligvis en kombinasjon. Jeg tror vi går spennende uker i møte, på mange måter.

Mvh BørreA :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Sanè på høyre kant er liksom et fyrtårn for alt som er galt i Glimt. Vi tar ut de 11 beste spillerene, ikke det beste laget. Dersom vi har to gode keepere, skal vi da bruke den ene som høyre ving? Ja jeg setter det på spissen, men du skjønner hva jeg mener.

Forsvaret til Glimt vakler som en enhet. Selv om Jacobsen har vært dårlig i innledningen, så har midtstopperene underprestert også. Julian Madsen savner en spillende midtstopper, og jeg støtter kesseboy (?) når han mener vi har tre midtstoppere som er utrolig like.

For meg er løsningen åpenbar. Sanè ned som midtstopper sammen med Nordberg/Braathen. Da har vi en spillende og en som kan konsentrere seg på å ta duellene. La Sanè stikke opp når han vil, fordi Berg er det perfekte verktøyet for å holde igjen når det mangler en person bak.

Det åpner også for en skikkelig ving på banen. Få Jim over på høyre og bruk Berglann på venstre intill videre. Viljar må vel snart være tilbake fra skade, og jeg merker meg at Robertsen får en assist med fem minutter på banen.
Kristatistisk
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

BørreA wrote:Gårdagens kamp vurdert med noen timers distanse: Herlig med tre poeng, men noe er alvorlig galt fatt med spillet. Om problemet er størst på benken eller på banen kan saktens diskuteres - sannsynligvis en kombinasjon. Jeg tror vi går spennende uker i møte, på mange måter.

Mvh BørreA :)
Har du noe "inside" info??? :glimt
Stian Sommerheim
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Der er vi helt enig, Raymond. Dette burde være åpenbare valg, som ihvertfall bør testes grundig ut. Men er den samme motviljen om å foreta endringer i motgang tilstede hos Cato og Tom Kåre som hos Kåre?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

RaymondEngmark wrote:Sanè på høyre kant er liksom et fyrtårn for alt som er galt i Glimt. Vi tar ut de 11 beste spillerene, ikke det beste laget. Dersom vi har to gode keepere, skal vi da bruke den ene som høyre ving? Ja jeg setter det på spissen, men du skjønner hva jeg mener.

Forsvaret til Glimt vakler som en enhet. Selv om Jacobsen har vært dårlig i innledningen, så har midtstopperene underprestert også. Julian Madsen savner en spillende midtstopper, og jeg støtter kesseboy (?) når han mener vi har tre midtstoppere som er utrolig like.

For meg er løsningen åpenbar. Sanè ned som midtstopper sammen med Nordberg/Braathen. Da har vi en spillende og en som kan konsentrere seg på å ta duellene. La Sanè stikke opp når han vil, fordi Berg er det perfekte verktøyet for å holde igjen når det mangler en person bak.

Det åpner også for en skikkelig ving på banen. Få Jim over på høyre og bruk Berglann på venstre intill videre. Viljar må vel snart være tilbake fra skade, og jeg merker meg at Robertsen får en assist med fem minutter på banen.
Er helt enig i at dette bør prøves ut. En spillende stopper er også viktig for å få det offensive spillet til å fungere, se hva Hoftun i sine glansdager gjorde for RBK. I tillegg trenger vi skikkelige kantspillere. Det trenerne driver med nå er "Semb-syndrommet" hvor man har flere "stjerner" som man ikke tør å sette ut, de skal spille for en hver pris uansett posisjon. Spillerne må brukes i forhold til roller som skal sikre at laget som helhet presterer. Sanè er uten tvil en bedre spiller isolert sett enn Robertsen, men som kant er han ikke det....
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Skulle man etter hvert være på utkikk etter ny trener, så er det ikke bare Bjørkan som bør være aktuell. IMN i Narvik ser ut til å få til litt av hvert. For to år siden tok han Mjølner opp i 2. divisjon, i fjor berget de plassen med god margin og nå troner de øverst på tabellen. Leder per nå 1-0 på bortebane mot Østsiden og har full pott på fire kamper, slik det ligger an. Han har jo i tillegg tippeligaerfaring som trener.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Nei og nei. IMN skal ikke trene Glimt.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Vet ikke om jeg er enig Novi. IMN har totalt sett faktisk gjort det relativt bra som trener, greit han floppet for TIL, men fikk ikke lange tiden på seg heller. Han skal ha mye av æren for at AAFK kom seg opp og det han foreløpig har gjort med Mjølner er svært bra. Han er en kontroversiell type, men det er ikke nødvendigvis slik at det behøver å være så dumt både med tanke på oppmerksomhet rundt laget og i forhold til å fyre opp spillerne?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Får ta stilling til det når det skulle dukke opp som et reelt tema. Jeg syns ikke IMN er riktige typen til å lede dagens Glimt-lag, og om han er noen voldsom trekkmagnet for Bodø-folk ellers tviler jeg også på. Men then again, jeg er av den yngre garde som ikke husker IMN så godt som spiller. For min del har hans trener-historie overskygget all hans forøvrige tilknytning til Glimt, så jeg ser på ham per d.d. som et rotete og altfor selvsikker Narvik-væring.
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Jeg støtter Novi her. IMN har definitivt sine kvaliteter, men han har også sine problemer. Uansett så håper jeg vi tenker kontinuitet i forhold til laget fremfor navn. Jeg håper / går ut i fra at Glimt var klar over at dem konverterte til posessionorientert fotball ved å ansette CH/TKS. Gudene vet at jeg IKKE var det.

Men uansett må fotballfilosofien stå sterkere i klubben enn navnet til treneren. Jeg regner med endringen vil bli videreført nedover til de aldersbestemte lagene slik at ungdomsspillerene får en myk overgang til voksenfotballen / A-lag. Slik jeg ser det vil det være vanskelig å ansette Bjørkan også om et par år dersom denne utviklingen fortsetter. Både av nevnte grunner og den spillerstallen man disponerer. Mens dagens trenere nok heller vil bruke Sanè forann Trond Olsen, så vil nok definitivt ikke Bjørkan ønske det samme.
Kristatistisk
Locked