Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Trenger ikke gjøre det mer avansert enn at en fyr med litt journalistisk pondus (sa noen ecke? Kom hvertfall ikke dragende med en studentøstlending som har sett syv Glimt-kamper i sitt liv) intervjuer Ørjan Berg eller en annen Glimt-legende som uansett er på kampen i fem minutter om det han har sett de første 45. Gjerne gå gjennom høydepunktene om det er teknisk mulig. Også kan man vise en målmontasje over alle Glimts scoringer så langt i sesongen - med alle slower og repriser som er å oppdrive. Da har du fylt 10 minutter bare der.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det kunne vært et ok innslag i kampreklamen i forkant av kamp også. Enten kjøre fram én kjent tidligere Glimt-profil, eller to, som vil komme med sin mening i pausen. Nesten litt som de to gamle gretne gubbene i Muppet Show.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Dersom AN er på ballen her og gjør noe ekstra utover Studio Glimt (som forøvrig er en bra greie) syns jeg det kan forsvare å sette det bak betalingsmur. En drøy tohundrelapp i måneden for jevnlig Glimtstoff og Studio Glimt hver helg er innafor syns jeg.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

RaymondEngmark wrote:eidurgud: Den kan jeg se. Men jeg tenker at AN vil trolig være som en gribb på den løsningen. De får sjansen til å vise seg frem i hele pausen mot stadion mot å lage en sending som de uansett kan bruke som en del av AN tv etter kampslutt. Selv om det primært blir Glimt-TV så drypper det såpass voldsomt på AN at det bør være en gratis løsning.
En liten konspirasjon: For meg virket det som om det var Sparebanken som hadde finansiert skjermen, og at det var "deres" skjerm. Fargevalg på grafikken, lange perioder med Sparebanken-logo, var noe av årsakene til denne følelsen.
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

En ting jeg la merke til på studioGlimt var et utsagn fra Bjørkan jeg liker ekstremt godt! At de har hatt og enda har mye fokus på at klareringer skal treffe medspiller. I går fikk man en stor sjanse på det når Trond headet utenfor.
En enkel ting å jobbe med som har frustrert meg med mange utgaver av Glimt, midtstoppere som klarerer uten mål og mening og nesten alltid til motspiller på 20-25 meter. Fjerner man det slipper man mange mål i mot mener jeg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Veldig lovende fokus, men! Det høyner risikoen betraktelig ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Glimt er vel 100 år i år. Hvorfor ikke vise en historisk kavalkade om klubben Bodø/Glimt på storskjermen. Enten før kampen eller i pausen. Man kan dele dette inn i flere episoder. Masse muligheter til å bruke storskjermen aktivt. Det er vel derfor denne er kjøpt inn og finansiert. En liten klubb som Skeid er også 100 år og har laget en fantastisk jubileumsfilm. Et eksempel på hvordan det kan gjøres. Skeid.no og se på filmen hvis man ønsker dette. Man kan også lage noen portrettintervjuer og lagre disse og vise et par intervjuer pr.kamp. F.eks Dutte, Arne Hansen og masse flere helt opp til dagens unggutter. Det skal være hyggelig og koselig å gå på kamp og en aktiv storskjerm kan bidra til dette, i stedet for denne intetsigende musikken som durer over anlegget. Jeg ser bare muligheter og ingen begrensninger.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det er kjedelig å ta klubben i forsvar på denne måten, for det er åpenbart at mange av dere (oss) har et poeng i at det er store muligheter og ikke alltid så mye som skal til. Men da må det være anledning å utfordre dere (oss) litt også; kan dere (vi) gjøre noe? Melde oss frivillige til å bidra på noe vis?

Helt riktig at Glimt er den profesjonelle parten og skal selge et produkt osv., men når klubben med sin minimale administrasjon allerede er på etterskudd med noe så viktig som billettsalg, er det ikke da litt mye å forvente at klubben kjapt skal komme seg på framfoten når det gjelder storskjermproduksjon (for eksempel)? Når ikke klubben har klart det så langt, må det jo være fordi klubben enten ikke har vyer eller ressurser nok (og da skjer det neppe noen endring av seg sjøl kun fordi noen på utsida har gode ideer) eller ikke har vilje (og da skjer det i hvert fall ingen endring av seg sjøl).

Reklamefotografen Engmark har tatt kontakt, men vi vet ikke så mye mer om det. Er det andre med kapasiteter som kunne gjøre seg tilgjengelig?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Men et 100 års jubileum kommer vel ikke som noen overraskelse på noen?. Så vidt jeg forstår planla man storskjerm i nesten et år og går ut fra i den planleggingsfasen var god tid til å tenke på hva som skulle vises på storskjermen. Kanskje i samarbeid med AN , filmfolk og noen som har peiling på regi kunne fått i stand noe produktivt og flott. Nå vet jeg faktisk for lite om hva administrasjonen gjør, men det må vel finnes en arrangementsansvarlig i klubben som nettopp skal være ansvarlig og gjøre de nødvendige grep for å det til å fungere. En jubileumsfilm må lages av profesjonelle folk og det må ut på anbud. Jeg vet ikke om denne prosessen er i gang.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Shredd wrote:En ting jeg la merke til på studioGlimt var et utsagn fra Bjørkan jeg liker ekstremt godt! At de har hatt og enda har mye fokus på at klareringer skal treffe medspiller. I går fikk man en stor sjanse på det når Trond headet utenfor.
Bjørkan er befriende åpen. Snakker mye og er tydelig, og er samtidig offensiv som bare det. Veldig forskjell fra Halvorsen som ofte var mest opptatt av å spille ned forventninger.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Det blir interessant å se hva han sier når det kommer noen tap på rad. Ganske enkelt å være offensiv og overbevisende før sesong og etter seier, men verre å stå stødig når de kritiske spørsmålene kommer. Tror Bjørkan fikser det, men den tid kommer tidlig nok.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Knuta: Nettopp der er problemet. Det burde vært planlagt. Men er det? Vi vet ikke. Det ene vi jo er veldig sikre på er at det ikke foreligger noe produkt i dette øyeblikk.

Så én ting som virkelig ikke får mant fram et produkt, er å klage på at produktet ikke finnes. Kritikken er betimelig, men skaper ikke framgang akkurat nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
andreassenm
Posts: 13
Joined: Mon May 26, 2014 2:30 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by andreassenm »

hvilke fora/nettsider er det man kan følge for å få mest mulig info om tippeligaen og Glimt?

Fotballekstra søndagskvelder, altomfotball.no og glimtforum.net.. Noen som har litt mer "kjøtt på beinet"? :D
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Hvis man ser på Fotballekstra på søndagskvelder anbefales det sterkt at man tar opp programmet og ser det i ettertid og spoler fram til der Glimt er på banen. I går brukte man 15 min på Brann, deretter reklame, masse lavpanna idioti snakk og ca kl 22.50 var det noe innslag om Glimt.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

Dette er jo ren løgn. I går startet Davy å lese introen på Glimt-Sogndal 43.30 (dvs rundt 22.40) ut i programmet som hadde en ut-tid rundt 22.53. To minutter innslag og masse studioprat i bakkant. 51.25 ut i sendingen startet Davy med neste punkt.

Det er helt allright å være kritisk til den jobben TV 2 gjør med fotballsendingene sine, men det er en fordel om du gjør det med et snev av sannhet.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ja jeg så introen, men hva var det?. Jeg mener at det var så mye tullsnakk i programmet at når endelig Glimt var på banen var jeg fedup og drittlei. Men hvis noen finner all praten om hvert spark Brann har på banen er det ok for meg. Programmet kunne vært bra hvis det hadde blitt redusert til 30 min, med de viktigste hendelsene i hver kamp uten reklame pause. Men det får jeg aldri oppleve dessverre. Man drøyer det til 1 time og det ødelegger mer for interessen rundt fotball enn det som burde vært hensikten .
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

Hard to please. Når TV 2 først leverer syv minutter Glimt-prat i en sending som består av to kommersielle halvtimer lyver man for å få fram poenget sitt om at TV 2 er Brann-kanalen nummer én.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

ingen87 wrote:
RaymondEngmark wrote:eidurgud: Den kan jeg se. Men jeg tenker at AN vil trolig være som en gribb på den løsningen. De får sjansen til å vise seg frem i hele pausen mot stadion mot å lage en sending som de uansett kan bruke som en del av AN tv etter kampslutt. Selv om det primært blir Glimt-TV så drypper det såpass voldsomt på AN at det bør være en gratis løsning.
En liten konspirasjon: For meg virket det som om det var Sparebanken som hadde finansiert skjermen, og at det var "deres" skjerm. Fargevalg på grafikken, lange perioder med Sparebanken-logo, var noe av årsakene til denne følelsen.

Svarer her, jeg.

Grunnen til at det ikke ble noe i går er relativ enkel. Unødvendig vil nok mange si, men enkel: De mangler rett og slett noen komponenter for å kunne bruke det trådløse videokameraet de har. Glimt har purret (for å si det mildt) på delene i dag, så de er nok på plass til neste hjemmekamp. Dette er også årsaken til at skjermen ikke var operativ gjennom hele kampen.

Tanken/håpet til Glimt er å involvere StudioGlimt-gutta, men om det blir noe av kan jeg ikke svare på akkurat i dag.

Når det gjelder fargene og grafikken så burde det være mulig å gjøre noe med den slik at det i det minste er leselig. Hvitt på gult er bortimot umulig å lese.

Apropos kritikken mot Glimt:

Personlig mener jeg det burde være unødvendig at en klubb av Glimts størrelse må ha hjelp av supporterne for å f.eks se hva de må gjøre for å bli mer synlige i hverdagen, men slik situasjonen er nå så er det en gang slik at de ikke klarte å se hva de måtte gjøre. De er (i mine øyne) for få ansatte i klubben, og får ikke tid til å gjøre alt som burde vært gjort.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ja fikk assosiasjoner til forumet og tilbakemelding-tråden når jeg så den hvite skriften på gul bakgrunn. Svart og gult, kutt ut blått :) Høres ut som om Glimt har større ambisjoner med skjermen enn det man så igår. Får håpa det blir bedre :)
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Det kan ikke bli mye værre enn i går, ingen87..
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mariasha »

En annen ting som kan vises på storskjerm, er et innslag à la "Fem kjappe" e.l. med hver av spillerne. Mener å huske det pleide å være noen sånne intervjuer på glimt.no for mange år siden – med noen fotballrelaterte spørsmål (det kan være ting som beste motspiller, beste medspiller, beste fotballminne osv.) og noen mer generelle "bli kjent med"-type spørsmål. Det er ikke noe som gir sånn innmari mye dybde, men kan være artig nok. Filmer man et sånt lite innslag med flere av spillerne kan de spres utover kampene og sendes f.eks. før kampen er i gang.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Takk eidurgud, jeg begynte å lure på om jeg skrev med usynlig font her inne. Og det burde kanskje vært diskutert i større grad, for det er jo fellesnevneren til mye av det vi klager på - det er trolig for få ansatte. Og med den historien som Glimt har, kan jeg på den ene siden forså ønsket om å ha en minst mulig stab. Men det går også et krysningspunkt for nårtid det blir nødvendig med flere ansatte dersom man skal utvikle seg videre. Det ser ut som vi har passert det punktet, og med en smart ansettelse er det ikke umulig å få på plass en som kan bidra på både video, journalistikk, nett, PR, sosiale medier etc. Det er sterkt relaterte bransjer. Det er ikke mange personene ekstra man skal få i snitt på kamp før stillingen betaler seg selv. Og i tillegg handler det om å involvere de rette og utnytte de mulighetene som finns rundt deg. Her tenker jeg spesielt på AN. Dem har et relativt greit apparat rundt Glimt allerede, har tatt i et videokamera før (selv om det ikke er allverden) og har gjort litt produksjoner nå sammen med NRK.

For AN blir jo dette en 15 min eksponering under kampen når folk som Freddy Thoresen og Stian Høgland står på skjermen. Samtidig kan dem bruke materialet videre for AN Tv, StudioGlimt +++ Det kan jo være at AN ikke vil dette, men trolig er ikke det tilfelle. I så fall ville det vært oppsiktsvekkende.

En annen ting er at de beste i en jobb de ligger alltid i forkant. Skippertak og oppvask er for dem andre. Her er ikke Glimt veldig flinke, og trolig er det veldig koblet mot for få ansatte.

Veldig synd Fredric Persson ikke er ansatt i Glimt lengre. Han har en god forståelse for omtrent alle de områdene vi snakker om.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Det luktet ikke akkurat svidd av arrangementene under Persson heller..
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Han gjorde i allefall en god jobb på Riktig Spor etterpå.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Hvilket Glimt talent forsvinner?. AN +
Locked