Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Ja! Husker jeg så Sakor herje for Askers a-lag som 15-åring. Bor vanvittig mye fotball i den fyren, men har stagnert litt. Håper det løsner.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Håper også det,synes ikke han har vært allverden i VIF i år :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Norge vant tilslutt 3-1. Brighton-spiller Henrik Bjørdal og Nordsjælland-spiller Rasmussen puttet etter pause. Konradsen ble byttet ut til pause, sammen med 6 andre.

Normann var en av tre spillere som spilte hele kampen.

http://www.an.no/glimt/fotball/bodo/mat ... 5-4-424891
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Fra dagens AN om evalueringen: - Vi har tatt grep som vil føre til bedre jobbing og systematikk i klubben. Underveis har vi bygd strukturer for å stå bedre rustet i framtiden.

Har de brukt Per-Mathias Høgmo som konsulent her?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Overskriften "Nå har Åsmund funnet ting som gikk galt" ga meg et naivt håp om noe mer konkret, men det var stort sett en oppramsing i selvfølgeligheter og ting andre har pekt på flere ganger.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Hei!
Da er du meldt ut av klubben. Takk for det ene året du var med å støttet FK Bodø/Glimt.

mvh
FK Bodø/Glimt
Jeg har fått årlig mail, så nå skulle jeg spare dem for utsendingen. Jeg bor tross alt 5000km unna, så jeg føler jeg kan støtte andre ting også.

Jeg har bare fulgt klubben i snart 40 år, bruker årlig noen hundrelapper på å holde dette forumet i gang, bruker masse tid på engasjement. Går ikke lenger på kamper av prinsipp. Likevel så støtter jeg Glimt i tykt og tynt. De presiserer at jeg bare har støttet dem 1 år fordi jeg bare har betalt medlemsskap en gang.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Såfremt den formuleringen ikke bare er et hendig uhell, så synes jeg det svaret der er skammelig.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

"– Vi tok en kalkulert risiko med å gå inn i sesongen med en ung tropp. Samtidig trodde vi at troppen skulle være god nok. Dette var noe hele klubben sto bak, sier Iversen." Jeg vet ikke hvem "hele" klubben er for Iversen, men mange klubbmedlemmer var meget skeptisk ved inngangen til sesongen. Enkelte av spillervalgene har lite med "kalkulert risiko" å gjøre. I sentrallinja med for lite kvalitet/backup på midtstopperplass, et anker som ikke var i nærheten, og en 33-årig og utdatert spissbackup. "-Nå går vi gjennom referatene fra alle disse møtene, for å se om det er ting som burde vært håndtert annerledes."(fra sportslig utvalg). Det er vel ikke møtereferatene som er problemet!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Men det er viktig å drive god prosess! Og som vi vet, så er jo Per Mathias Høgmo verdensmester i prosess, han er sågar en leder i verdensklasse. Hvis en kar fra Gratangen kan være det, så kan vel vi drive ledelse og prosesstyring i universklassen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Hvis nå Bjørkan hadde sagt f.eks. Vi rotet bort seieren i Sogndal da jeg byttet inn feil spillere, hodet var ikke på plass i kampene mot AAFK, TIL og Brann hjemme. Det må jeg ta ansvar for og se på inngangen til disse kampene. Det var helt feil med den lange treningspausen før AAFK borte og laget manglet totalt energi. Det må også jeg ta ansvar for. Det er 5 kamper som egentlig burde gitt 6-8 poeng og i stedet for ble det bare 1 poeng. Der har jeg og sportslig utvalg ikke vært gode nok og det må vi gå grundig inn i å prøve å finne årsaken. Det er ikke akseptabelt. I stedet for å si noe sånt begynner man med Høgmo snakk som flere her påpeker, om prosesser, kalkulert risiko, bygge strukturer og masse tullprat.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

liverglimt wrote:
Hei!
Da er du meldt ut av klubben. Takk for det ene året du var med å støttet FK Bodø/Glimt.

mvh
FK Bodø/Glimt
De presiserer at jeg bare har støttet dem 1 år fordi jeg bare har betalt medlemsskap en gang.
Skammelig. Kvalmende. Et håndfast bevis på at noe er pill råttent i Fotballklubben Bodø/Glimt. Det finnes mennesker som jobber i administrasjonen som overhodet ikke skulle hatt slik kundekontakt. Er det mulig
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Hver gang noen nevner "sporstlig utvalg" + "Bodø/Glimt" til meg, tenker jeg automagisk på innavl.

Og som en hver med mer en 10 studiepoeng fra Ås kan fortelle deg, innavl bidrar til at man i det lange løp får fram svakere individer, fordi genpoolen(eller meningsbrytningsprosessoptimaliseringen, for å snakke Glimtsk) blir mindre og tilslutt skraper man bunnen av tønna(eller blir resultatutfordrert i en negativ retning...)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Den mailen til Liverglimt oppsummerer hvordan Glimt oppfører seg utad. Det er jo en liten klubb, så vanskelig å kritisere uten at det går ned på enkeltpersoner, men det er virkelig lite solid kommunikasjonskompetanse å se. Skorter både på de som sitter i de direkte stillingene, og kulturen som sitter i veggene.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det kan nok tyde på at motgangen og kritikken tærer på flere enn de som jobber med det sportslige, dessverre.

Ellers har det vært interessant å følge debatten rundt TIL de siste dagene. De sliter med mye av det samme som oss, men var jo heldige som unngikk nedrykket og har støtten fra Trond Mohn som holder dem i live. Tromsø er jo også en klubb som preges av svake tilskuertall, svake resultater og en toppledelse som sikrer en sterkt økonomi - på bekostning av den sportslige satsingen. Særlig dette med kommunikasjon, som jeg mener er veldig relevant for Glimt, tas jo opp i dette innlegget: http://nordnorskdebatt.no/article/ma-vi ... dentiteten, før TIL kritiseres for å ha for få ledere og ansatte som har bakgrunn som spillere - altså rake motsetning fra oss. Det virker som mange klubber ikke klarer å skille mellom forretningsdrift og sportsklubbdrift, ei heller klare å kombinere dem. De som får det til, gjør det som regel bra sportslig også.

Det skal ikke være enkelt altså, selv om de prøver å gjøre det med denne såkalte evalueringen. Når dette var det eneste de hadde å si kunne de spart seg for det. Her skulle styreleder gått i front og kontant sagt hvilke resultater han forventer å få ut av administrasjonens evaluering istedenfor å frede alt og alle og fortsatt gi uttrykk for at det er glad kompisgjeng som styrer sjappa uten noen særlige krav eller ambisjoner - selv når det ender i total fiasko. Det skulle vært interessant å se styrepapirene i Glimt, men har en følelse av at slike ting tas veldig lett på.
Last edited by bjornage on Tue Nov 15, 2016 3:22 pm, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Nedrykk er ikke akseptabelt var den klare beskjeden. Da sitter jeg fortsatt og venter på at noe skjer, i form av endring i sportslig ledelse, styret, leder og forsterkning på trenersiden, samt mental hjelp og kunnskap. Ellers så forundrer det meg mye at journalister stopper intervjuet da det egentlig skulle begynt, men når jeg tenker over det forundrer det meg ikke likevel.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

bjornage wrote:Det kan nok tyde på at motgangen og kritikken tærer på flere enn de som jobber med det sportslige, dessverre.
Dette handler om så mye mer enn det. Det handler om takt og tone. Det handler om elementær folkeskikk. Folkelighet. Det handler om en mangel på iboende ydmykhet. Det handler om rolleforståelse. Forståelsen av at man lever av at folk har lyst å bruke penger på dem. Enten det er fire-fem enkeltbilletter i året, sesongkort eller et sponsorat på 50.000 i året. Hvorfor kunne man ikke tatt seg bryet med å spørre "Hvorfor sier du opp? Hva kan vi forbedre som gjør at du kommer på andre tanker? Hva kan vi tilby?". Man bruker cirka like mange kalorier på det. Nei, dette var ynkelige greier. Som om det er Liverglimt det er noe galt med fordi han ønsker å si opp. Slår et slag for mangel på folkelighet i norsk idrett, om ikke annet.

Det er ikke akkurat tvekamp om å få lov til å komme på Aspmyra annenhver søndag. Bedre blir det ikke om vedkommende som svarer på slike henvendelser får fortsette med det han eller hun driver med. Jeg håper en supporterkoordinator eller DGH eller hvem som helst gir beskjed til klubben om at slik går det ikke an å oppføre seg. Det går faktisk ikke. Det er ikke rart folk velger Keiservarden, Fram Kino eller noe annet man kan bruke altfor mye tid og minst like penger på istedet når dette er behandlingen man får.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

Går jo an å formidle det til Supporterkoordinator via facebook så denne tilbakemeldingen når klubben: https://www.facebook.com/skglimt/?fref=ts
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Nå må Aasmund ut å lete etter ny assistent også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dagobert »

Evaluer meg både her og dær :oops:

Glimt hadde en bra nok stall til å holde seg i TL. Problemet slik jeg ser det er at trenerapparatet ikke klarte å få spillerne til å gjøre hverandre gode.
Hvordan skulle man gjøre ting som lag? Og hadde de en plan, hva ble gjort når det det i kamp etter kamp ikke fungerte som det skulle?
Det nytter jo fint lite å være god på analyse av spillet(begge trenerne visstnok), når man tydeligvis ikke får spillerne til å gjøre ting bedre :shock:
Jobber man med enkeltspillere og gir de tilbakemelding på valg og utførelse i kamp?
Jobber man nok med laget for å få inn bevegelser?
Perioder med mye kamper passer jo fint til å kjøre formasjonstrening, det er lite intensivt og man kan se om man får fremgang fra kamp til kamp.
Men i bunnen må det ligge en plan om hvordan ting skal gjøres, og så må analysen gå på hvorfor det kansje ikke virker.
Mitt forslag er fortsatt å få Bjørn Hansen som asstrener/konsulent :)

Heia Glimt!!
Glimt selvfølgelig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Bjørn Hansen er snart 80 år. Om han ikke er pensjonist må han få slippe denne elendigheten.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dagobert »

Såpass :shock:
Tiden går fort :D

Men tror Kåre lærte mye av han i 2008, kansje det finnes noen andre som trenerteamet kunne fått råd/tips fra.
Sikkert bare utopi :geeku
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Det er vel bare for glimt sine trenere å lese seg opp på glimtforum :glimt
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Ny trener til utviklingsavdelingen


Bodø/Glimt har hentet en ny trener til utviklingsavdelingen.

Siden Julian Madsen og Bjørnar Christensen sluttet i klubben tidligere i år, har Glimt hatt en ledig stilling i utviklingsavdelingen.

Den er nå besatt av engelskmannen Tom Dent. Han har den siste tiden vært alt fra hovedtrener, assistenttrener og keepertrener i Stjørdals/Blink. Før det var han i Follo.
Stian Sommerheim
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Høres ut som en tannkrem.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Kanskje han kan tette hullene i forsvaret vårt da? ;)

Fra spøk til alvor, velkommen te gards. Måtte du gjøre en god jobb :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Locked