Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Det er liksom litt vanskelig å vite om det er vann eller vodka i glassene. Så at skadde spillere drikker, er ikke klart. Hadde jeg vært i enkeltes situasjon med langt skadeavbrekk foran meg og liten mulighet for trening så hadde jeg også blåst hodet noen kvelder på byen før jeg gikk i sølibat og opptrening. Det skal og må være lov når situasjonen tillater det.
@liverglimt
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Før de fleste helgenattskift så brukte jeg å ta turen til det lokale vannhullet og drikke et par Munkholm. Viktig å sosialisere seg litt. Ryktebørsen gjorde at dette selvsagt første til møte med ledelsen og trusler om sparken.
En Munkholm blir fort til 10 Sambuca når det er ryktebørsen som bestemmer.
Gud forby om det skulle vært 1 pils inne i bildet, da måtte man sikkert nesten bæres hjem etterpå.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Uavhengig av Glimts kultur kan jeg si på generell basis at det er absolutt fullt mulig at det kan utvikle seg meget usunn drikke/feste-kultur i klubber på elitenivå.

Det har jeg sett nært på egenhånd. Det var ikke en fotballklubb og det var ikke i Bodø, men det jeg kan si er at det gikk veldig dårlig etterhvert med den klubben.

Jeg er forøvrig helt enig i at mange mennesker konkluderer for raskt på tynt grunnlag i samfunnet. Ei fjær blir ofte til til høns osv.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

En svært viktig ting, og noe som gjelder for oss alle, er at vi opplever tillit, både fra våre nærmeste, våre ledere og omgivelsene. Det er tydelig at KK har tillit til spillerne, det er det viktigste. Fint om omgivelsene også har det.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Janco »

For å ta et eksempel, så var nå flere av Sarpingene ute å drakk øl på Gatsby etter tapet mot Glimt.
Var 5-6 spillere der som koste seg med mer enn 1 øl hver... Tror ikke det skadet omdømmet deres i det hele tatt.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Jeg lurer på:

1. Kommer Brede Moe inn på laget igjen når han er skadefri?
2. Får Ola Solbakken starte når han er skadefri?

Jeg synes det er fristende å svare nei på begge spørsmålene.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Brede inn, Marius ut på back og Wembis med en pause?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Kanskje i seriekamper, men i Europa kan vi ikke spille med så lite offensive ferdigheter på backen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Mjoda, men sist Høibråten fullførte på back (mot HamKam?) syns jeg han var overraskende frisk.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Midt i all jubelen så merker jeg meg at Glimt 2 ligger på nedrykksplass, og klubbens nest beste spillere risikerer altså å spille på nivå 5 neste sesong. Fire tap på rad mot trøndersk motstand hvor det jeg har tenkt er spillere med mulig førstelagspotensiale har spilt (Andersen, Johnsplass, Tjærandsen-Skau og Hussein). Lurer på hva klubben tenker om dette.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Heldigvis rykker Junkeren opp i 2. divisjon og de kan sånn sett fungere som et slags andrelag for Glimt for de største talentene pga de gunstige utlånsordningene som finnes.

Men helt klart bekymringsverdig utvikling. Virker på meg som det er en veldig disconnect mellom akademi og A-lag for tida, og det er veldig synd for vi trenger påfyll av nye lokale talenter i denne miksen. Etter 01-generasjonen har det ikke kommet noen nye nevneverdige talenter om man ser bort fra Schjelderup.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Er Greg Broughton den personen som har fått mest ufortjent ros for Glimt-suksessen de siste årene?

Det sagt, så mange ganger Glimt har ledet med flere mål og hatt anledning til å gi verdifulle minutter til ungguttene, er det skuffende få eksempler på at det har skjedd. Bare det fjerde innhoppet til Ask i går, og tre av disse har kommet den siste måneden (den første mot Start sommeren 20). Får håpe på litt bedring på det feltet. Huset skal helst stå også etter Kjetil Knutsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Da har jeg flyttet alt om Victors potensielle overgang dit det hører hjemme. Dere kan jo gjette hvor.

Vær så snill og hjelp oss med å poste ting i rett tråd. Jeg mener... Å gå Off Topic i generelt-tråden? Det skal da ikke være mulig. :lol:

Thanks
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Hvor går Akademiet? Theting er på plass som ny leder og det blir spennende å se hvilke grep den nye lederen iverksetter. Knutsen har jo uttalt at ingen spillere fra akademiet pr dato er aktuelle for å trene med A-laget, eller å hentes inn til A-stallen. B-laget er nedrykkstruet i en divisjon som allerede er for dårlig kamparena for potensielle A-lagsspillere. Nå er det bare NTG som trenger Akademiet, ikke B/G, ser det ut til. Knutsen har hentet inn Mwuka med stor suksess direkte i A-stallen. Etter ett knapt år er Mwuka allerede etablert. Sjøvold kom i vinter, og har nå fått en vellykket debut. Det er en spiller som virkelig viste seg fram på trening fra første dag han kom. Knutsen henter nå Kubr, nettopp fylt 18 år, som forsterker følelsen av at utviklingen av A-lagsspillere skjer i A-laget, ikke i Akademiet.
Last edited by ecke on Sat Jul 30, 2022 1:34 pm, edited 1 time in total.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Akademiet trenger flere år for å ta igjen det de tapte under covid-19. Ser det på nivået til mange av lagene i byen at denne 2 års perioden ødela mye.
Mange som har sluttet med fotball også.

Hvor bra det har vært med NTG kan diskuteres. Mange foreldre som føler seg presset til å la ungene gå der og mange unger som mistrives, mens andre har det som plommen i egget som det vill være uansett når man skal på en ny skole med nye folk å forholde seg til. Mener det ikke er helt bra at akademie trenerene også er trenere på NTG.

Når man da i tilegg har en A-lags trener som går ut og sier at ingen er gode nokk så får man i hvertfall ingen topp motiverte folk.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Hadde jeg sittet på benken til Glimt, hadde det nok gledet meg da KK sa at man nok måtte rotere i større grad fremover og at man prioriterte spill i Europa. Denne roteringen har vel hverken gutta på benken eller vi sett særlig av. Var det ved et eventuelt gruppespill KK mente? Eller å bytte spillere etter 70 minutter? For all del, våre 11 beste starter jo når de kan, men er redd for at man kjører folk på felgen igjen. Så har vel sikkert trenerteamet bedre kontroll enn meg, selvfølgelig.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Endelig seier for ett forsterket Glimt 2 i dag,3-1 mot Strindheim! Viktig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

G-s-enz wrote: Sun Jul 24, 2022 4:36 pm Grisehjuling 4-0 for Glimt 2 borte mot Strindheim. Varselysene blinker.
I dag vant de 3-1 mot samme lag (Strindheim lå på delt 2. plass bak Junkeren før kampen) hjemme med Nordås, Tjærandsen-Skau og Kvile som A-lagets representanter. Fikk bare sett siste 20 minuttene, men da var det mye flott fotball uten at noen av juniorene utmerket seg nevneverdig. De trenger noen flere seire fremover, men spiller de som i dag klarer de seg fint.

Junkeren vant på nytt og med håndsrekkinga fra Glimt 2 er Byåsen alene i jakten bak med 9 poengs differanse opp. Fortsetter å se veldig bra ut!
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Sjøvold var også med.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nordlys »

Kjenner på et ganske stort behov for en utskremt forumist på Aspmyra-trening som kan si litt om hvordan de nye spillerne ser ut!
Forumets mest middelmådige ekspert.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Jeg er ofte på treningene når jeg er i Bodø og min erfaring er at det er lite å få ut av treningene når kampene er så tette. De som starter kampene er nesten ikke å se, driver restitusjon inne tror jeg. Det blir dermed få mann ute på feltet. Var der et par dager før Linfield og i spill var det tre mot tre og da ser man ikke hvordan de fungerer på stor bane.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Kamma hjemme flyttes fra søndag til lørdag kl. 18.00, dvs Parken-lørdagen. Det fører nok til mange logistikkutfordringer for bodøværinger.

Bortematchen mot Sarpsborg flyttes til fredag kl. 19.00.

Perfekt. Får med meg begge!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien 2022

Post by J I P »

Kampene mot S08 og HamKam spilles etter ønske fra Glimt en dag tidligere

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml?
Sarpsborg-kampen skulle opprinnelig vært spilt lørdag 13. august, men flyttes fram til fredag 12. august. Kamptidspunktet er også endret fra 18.00 til 19
Bodø/Glimt sin kamp mot Hamkam som var satt opp søndag 21. august flyttes også. Den skal nå spilles lørdag 20. august, men kamptidspunktet er forsatt 18.00 slik den var satt opp.
Glimt mister kanskje en del tilskuere på grunn av Parkenfestivalen da.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

For en sjelden gangs skyld er jeg enig med skibenten.
For dere som ikke bor i Bodø stemmer dette?



https://www.an.no/ingenting-har-fatt-ut ... -4-1633924
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5569
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

På en måte. Men "nedsnakket" av bodø som samfunnspolitisk makkverk der nettverk og alle betaler alle kommer nok ikke jeg til å slutte å tenke om bodø nei
Kritisk
Locked