Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Rimelig sterke beskyldninger(som de har fått bekreftet visstnok) om en usunn festkultur innad i troppen nå i «Glimt i øyet» podcasten.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Dette må jeg sette meg inn i når jeg får tid. Ganske fantastisk om spilleres festbehov får torpedere det man har slitt for å bygge opp.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Synes Glimt i øyet skulle etterforsket om det var en lagsfest 16. mai 2021 også.














Spoileralert: Det var det.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er vel slikt man tenkte kom til og skje om KK dro, men siden han er her er det overraskende om så er tilfelle. At det festes så mye innad i dagens Glimtlag at spillerne ikke presterer sammen høres søkt ut for meg.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg synes litt av problemet for Glimt nå er at vi ikke har en ledelse skikkelse i laget som går foran med energi og initiativ. Saltnes er en fin type men er ikke noe kapteins evne. For første gang i går sa KK at spillerne er for snille foran mål. Det var på tide. Er drittlei løskrutt skuddene og at spillerne ikke går tøft inn i headinger og virkelig trår til ved innlegg.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Alkohol er ikke Glimts problem. Troppen er blodseriøse, men må få ta seg en tur ut ved anledning.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Tenker jeg også, Larsson. Og som Knuta savner jeg de ledertypene man hadde i Berg og Lode, og som Botheim også ble etterhvert. Moe er der ennå. Japhet virker litt som den typen, kanskje, men fortsatt litt ung i troppen?

Spent på hva som kommer inn dette vinduet.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Er ikke bare 16 mai det er snakk om, dette kom når enkelte kom til oss i vinter og andre dro som ikke godtok slikt i sesongen.
1 kar som var ute på byen og fikk covid-19 før az kampene og brakte det inn i gruppa, det er det verste tilfellet!
Siste tilfelle var nå på lørdag hvor en del som ikke var med til Hamar og Belfast var ute til det stengte.

1 fest, sammenkomst eller hva en vill kalle det er greit en sjelden gang, problemt er når det blir ofte!

Ganske så spesielt at en trener som KK godtar det og lar enkelte spillere spille relativt mye selv om de ikke lever som toppidrettsutøvere og ikke leverer på banen. Navn utelater jeg, men hadde ikke blitt overrasket om noen drar i vinduet!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det sitter en danske, en av tidenes dyreste Glimt-signeringer, klubbløs i Oslo som er beviset på at slikt ikke aksepteres av trener, medspillere og klubb. Hvis du vil påtreffe han for å sjekke at det stemmer er Møllergata mellom 21 og 03 fredag og lørdag et godt tips.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Det er veldig spesielt om Glimt-ledelsen har latt troppen blitt høye på seg sjøl. Er bare å renske ut.

Og utrolig skuffende at KK ikke har gjort noe med det. Om dette stemmer.
Kritisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Dette er bare vås. Så snart jeg hører noen sier ‘ noen jeg kjenner har hørt ditt og datt’ da bør man slutte å proklamere useriøse antakelser. Glimt spillerne er dønn seriøse utøvere . De som ikke er det blir kort tid i klubben.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Er Facebook nede eller? Ble så mye fjas snakk her inne nå.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det sagt, selv om jeg synes kritikken er urettmessig og utenfor mål, synes jeg det er fint at det fokuseres på det. Seriøsitet er en faktor en aldri kan få nok av.
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kvass »

_Hvis_ dette stemmer, er det smått sjokkerende. Toppidrett og sene nattetimer med alkohol hører ikke sammen i det hele tatt. Det er ofte små, men betydelige marginer som skiller de beste fra de nest beste. Netter på byen (med påfølgende svekket søvnkvalitet- og mengde, svekkelse av døgnrytme, svekket prestasjonsnivå i treningssammenheng) utraderer slike marginer ganske raskt.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Dette er ikke helt ukjent, da..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by geirminator »

Selv om dette kanskje ikke er et utstrakt problem, og muligens høyst hypotetisk, er det betimelig at dette som tema blir bragt på banen.
Hvis gjenparten av 'kulturbærerne' opplever at en del av dagens mer profilerte spillere agerer utenfor den indrejustisen de selv har vært med å bære frem, vil det suge energi ut av dem, og det vil påvirke både humøret og motivasjonen til selv å yte det lille ekstra som er nødvendig for å få den nødvendige flyten og selvtilliten som skal til for å prestere å toppnivå.
Dette er basal organisasjonspsykologi.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Sulliken wrote: Wed Jul 20, 2022 7:28 pm Dette er ikke helt ukjent, da..
For meg som ikke bor i Bodø er det helt ukjent dersom dette er på problem-nivå i Glimt. Det som har gitt oss de resultatene vi har hatt siste par år skal være nettopp fraværet av slikt, og den toppidrettskulturen man bygget opp siden 2016.

Likevel et STORT 'dersom' her. Glimt har hatt et svært tøft program siden i fjor høst hvor spillerne har veldig lite tid til og koble av. Kan vel tenkes at Glimt som lag ikke var flinke nok til og sørge for at man fikk en overgang til ny sesong og det nødvendige påfyllet som da bør komme.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Dette er som å koke suppe på en spiker hvor spikeren ikke finnes.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Dere som mener det ikke er noe som helst i dette; VET dere at det ikke er i ferd å bre seg en ukultur (som sikkert ikke er verre enn i andre klubber, men som utligner forspranget vi har hatt), eller synser dere bare like mye som de som mener at det er en ukultur gjør?
Jeg vet hverken det ene eller det andre, så blir ganske umulig å ta så voldsomt stilling egentlig, når det gjelder den fest/seriøsitets-biten.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Etter å ha tenkt litt synes jeg vel egentlig ikke det fysiske nivået hinter om så mye festing og useriøsitet.

Men jeg synes det virker som om samholdet, i hvert fall på bana, har fått seg en trøkk. De er åpenbart ikke samkjørte, og virker nesten å ikke stole på hverandre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Under Hamkam-kampen sa J. Grøner noe jeg bet meg merke i:

Glimt har veldig dårlige avtaler rundt innlegg, slik at spissen ikke vet når innleggene kommer, og da den andre siden: Spissen kan heller ikke gi et tydelig signal på når og hvor han starter et løp.

Resultatet blir dårlige innlegg til spillere som ikke er i posisjon.

Om vi kaller det samhold, go-fot eller relasjoner, så lugger det for laget Glimt akkurat nå.

Så kan vi vel spekulere i hva dette skyldes.

Kanskje er det så enkelt at vi nå ser sideeffekten av dårlige treninger(med for få spillere) i januar og februar?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Knuta wrote: Wed Jul 20, 2022 5:42 pm Dette er bare vås. Så snart jeg hører noen sier ‘ noen jeg kjenner har hørt ditt og datt’ da bør man slutte å proklamere useriøse antakelser. Glimt spillerne er dønn seriøse utøvere . De som ikke er det blir kort tid i klubben.
Knuta wrote: Wed Jul 20, 2022 9:06 pm Dette er som å koke suppe på en spiker hvor spikeren ikke finnes.
Nei. Dessverre er det ikke bare vås, og det er heller ikke spikersuppekoking. Det er hold i dette. Men det er ingen som sier at det er utstrakt festkultur som i "gode" gamle dager.
Den 16. maifesten skal jeg unne dem. Det var nesten hele laget, og da er det en happening. Teambuiling, sosial sammenkomst annet enn trening og kamp. Det har jeg ingen problem med.

Her snakker vi at det er gjentagene sikre observasjoner av *enkelte* spillere på fuktige kvelder ute. Problemet er at det tydeligvis ikke er nok selvjustis i gruppa til å si at det der er ikke greit. Det bidrar til dårligere treninger, og hele laget blir skadelidende over tid. Og det er ikke kun snakk om de skada spillere som nevnes i Podden. Men jeg skal heller ikke nevne navn.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Et lag som stortsett siste året har levd i isolasjon. Ukesvis på lukkete treningssamlinger. Dønn seriøs i treningsarbeid. Så går det dårlig en periode sportslig, mye på grunn av sykdom hos sentrale spillere, og hvor det i perioder nesten ikke har vært friske folk på treningene. Så skal enkelte prøve å finne ‘årsaken’ til at laget i denne perioden har slitt. Så bruker man Se Og Hør metoden, hvor man har hørt fra noen som har observert noen på byen. At en del av dere hopper på limpinnen overrasker meg ikke. Men at andre gjør det skuffer meg veldig.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Det er ikke løse rykter, men observasjoner fra personer man kjenner of stoler på, og som man vet ikke sprer rykter for morro skyld. Eller ønsker å sverte laget. Og da tenker jeg ikke bare på gutta i Podden, men fra andre også.

Men klart. Bare benekt hele greia pga "det er bare rykter".
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Rykter er nettopp rykter inntil de er bekreftet. En 16-maisamling med idrettsutøvere, er det en fyllefest? At skadde spillere tar seg en shot er ikke det smarteste valget, men de skal nå ikke spille kamper. Er dette en sak, eller er det fjæra som ble til 5 høns?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Locked